Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory ovlivňující postoje žáků 2. stupně ZŠ ke zdravému životnímu stylu
Kubíková, Martina ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji žáků 2. stupně ZŠ ke zdravému životnímu stylu. Snaží se odpovědět na otázku Jaké z nabídnutých faktorů jsou pro tuto cílovou skupinu nejvíce zajímavé a působí tudíž nejvíce motivačně? Práce rovněž odhaluje osobní i společenský život dospívajících a jejich vlastní názory na zdraví člověka v dnešní době. Výzkumným nástrojem je dotazníkové šetření distribuované na dvou odlišných a na sobě nezávislých základních školách. Přináší hlubší sondu do názorové roviny dospívajících a zároveň odhaluje jejich každodenní návyky trávení volného času. V závěru práce je navrhnuta alternativní nabídka vzdělávacích aktivit, která může doplnit nastávající nabídku, která se dnes na školách realizuje. KLÍČOVÁSLOVA Zdraví, životní styl, rodina, pohybové návyky, školní prostředí, mediální tlak, volnočasové aktivity
Použití paralelního robota CoreXY pro výuku v zájmových kroužcích
JANDA, Patrik
Bakalářské práce je zaměřena na použití paralelního robota CoreXY pro výuku v zájmových kroužcích, poté se bude zabývat návrhem vhodných modelových úloh pro robota CoreXY. Posledním bodem bude otestování vylepšené konstrukce robota CoreXY a modelových úloh. V rámci práce bude vypracován konstrukční návod na vylepšení robota CoreXY a použitelné modelové úlohy v zájmových kroužcích.
Volnočasové aktivity. Rozdílné možnosti trávení volného času dětí mladšího školního věku ve městě a na vesnici
NIKODÝM, Radim
Práce se zabývá vnímáním rozdílných možností trávení volného času dětí mladšího školního věku ve městě a na vesnici. Teoretická část popisuje volný čas, jeho funkce,různé definice a různá pojetí volného času. Specifikuje mladší školní věk a volný čas dětí a mládeže. Dále se věnuje školským a mimoškolským zařízením volného času.Praktická část obsahuje výzkumné šetření pomocí dotazníků, které byly rozdány dětem mladšího školního ve městě a na vesnici. Dotazníky se týkaly toho, jak děti volný čas tráví, ale především jak vnímají možnosti svůj volný čas trávit. Závěr praktické části obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření a vyhodnocení výzkumných předpokladů.
Volnočasové aktivity v Písku v letech 1900 - 1950
KOUTNÍKOVÁ, Irena
Práce se zabývá zkoumáním volnočasových aktivit v Písku v letech 1900 až 1950. V první kapitole popisuje vymezení pojmu volného času. V dalších pěti kapitolách se práce zaměřuje detailněji na město Písek na jeho historii, kulturu i otázku religiozity a existenci spolků včetně volnočasových aktivit. Poslední kapitola práce je závěrečná.
Volnočasové aktivity zaměřené na zlepšení řečových dovedností dětí předškolního věku
NOVÁKOVÁ, Sabina
Bakalářská práce se zabývá problematikou nedostatečné řečové vyspělosti dětí v předškolním věku. Teoretická část charakterizuje volný čas, volnočasové aktivity a funkce volného času. Zabývá se řečovou vyspělostí dětí, popisuje vady a poruchy, které se u dětí mohou vyskytovat, a popisuje možnosti jejich nápravy. Věnuje se charakteristice dítěte předškolního věku, jeho vývoji a především vývoji jeho řečových dovedností. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem. Na základě nezúčastněného pozorování doplněného terénními poznámkami budou údaje zaznamenávány a následně vyhodnoceny.
Využití časopisů pro děti a mládež ve volnočasových aktivitách
TESAŘOVÁ, Kristýna
Práce se zabývá současnými českými časopisy pro děti a mládež a možnostmi jejich využití při volnočasových aktivitách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je vymezeno pojetí časopisu jako média a je zde podán přehled časopisů pro děti a mládež. Dále je provedena obsahová analýza a komparace vybraných časopisů a popis jejich možného využití při volnočasových činnostech. Praktická část obsahuje kvantitativní dotazníkové šetření, zrealizované na vybraných školních družinách v Českých Budějovicích, které se týká využívání časopiseckých titulů pro děti a mládež.
Baby centrum Šikulka - aktuální problémy v sociální práci s rodiči a jejich dětmi
SMRŽOVÁ, Dominika
Tématem této práce je Baby centrum Šikulka v Českých Budějovicích a aktuální problémy v sociální práci s rodiči a jejich dětmi. Tato práce je deskriptivním výzkumem zabývajícím se celkovou koncepcí i jednotlivými aktivitami konkrétní českobudějovické instituce. Úvodní část je zaměřena na objasnění základních pojmů, které souvisí s danou problematikou a dále představení Baby centra Šikulka v Českých Budějovicích, popis činností centra a nabízených aktivit. V závěru této části jsou uvedeny příklady dobré praxe. Pro praktickou část byl zvolen kvalitativní výzkum s využitím techniky strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami. Výzkum byl proveden s deseti respondenty zaměstnanci Baby centra Šikulka. Cílem bakalářské práce je prezentovat nejzávažnější problémy vyskytující se v životě současných českých rodin a ukázat, jak se na jejich prevenci a překonávání může podílet konkrétní zařízení; současně zjistit těžkosti a obtíže, které Centru brání v rozvíjení aktivit a navrhnou některá optimalizační opatření. K naplnění těchto cílů byly stanoveny dvě výzkumné otázky. První výzkumná otázka zní, se kterými problémy, těžkostmi, překážkami se potýkají pracovníci Baby centra Šikulka. Druhá otázka zjišťuje, jaká řešení zjištěných nedostatků považují respondenti za možná a účinná. Z dosažených výsledků vyplývá, že Baby centrum Šikulka se nepotýká s žádnými závažnými problémy, vyskytují se zde však například občasné organizační potíže či porušování návštěvního a provozního řádu. Někteří respondenti také navrhovali možnosti, jak zlepšit stávající nabídku aktivit a činností.
Trendy v zájmovém vzdělávání
Křížková, Ilona ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce v rámci zvoleného tématu mapuje stav a rozdíly řízení v jednotlivých typech organizací zájmového vzdělávání. Zjišťuje, jaké jsou strategie těchto organizací a jakým směrem se ubírají. Obsahem práce je najít různá specifika. Cílem je analýza volnočasových aktivit v jednotlivých typech zařízení. V teoretické části autorka popisuje, co je to volný čas a mimoškolní výchova. Definuje zájmové vzdělávání, zejména užívanou terminologii - druhy, funkce, cíle, formy a metody. Dále popisuje systém mimoškolního vzdělávání ve vazbě na věk účastníka a skladbě náplně, srovnává typy zařízení pro realizaci zájmového/neformálního vzdělávání. Ve zpracovaném materiálu, v kterém byla oslovena řada ředitelů volného času/domů dětí a mládeže, vedoucích ŠD a ŠK a dalších manažerů neziskových organizací, se nabízí přehled možných typů zařízení, jejich směr vývoje, rozvoj a trendy, kterými se zabývají, oblast financování a práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Aby v praktické části dosáhla cíle, stanovuje určené hypotézy a postup výzkumu. Před samotným výzkumem byl ještě proveden tzv. "předvýzkum". Bylo zhodnoceno, zda zkoumané otázky jsou srozumitelné a budou správně využity k výsledku zkoumaného cíle. Výsledek práce autorka vidí jako nástroj, který by mohl pomoci procesu provázanosti a větší...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.