Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Formule 1 jako sportovní a společenský fenomén v 50. a 60. letech 20. století
Fendrychová, Michaela ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
Bakalářská práce je věnována analýze závodů formule 1 jako sportovního a společenského fenoménu v padesátých a šedesátých letech 20. století. V úvodu se autorka zaměřila na rekapitulaci počátků automobilových závodů od roku 1894. Hlavní část práce se týká světového šampionátu v padesátých a šedesátých letech. Autorka analyzovala jednotlivé ročníky šampionátu, přičemž se soustředila na kariéru nejlepších jezdců-mistrů světa (například Guiseppeho Fariny, Juana Manuela Fangia, Alberta Ascariho atd.) i těch, kteří na mistrovský titul nedosáhli (například Stirlinga Mosse) nebo Jochena Rindta (který titul sice získal in memoriam, ale až v roce 1970, tudíž ne ve sledovaném období). Následuje analýza fungování nejvýznamnějších týmů (Alfa Romeo, Ferrari, Maserati, Mercedes, Lotus a McLaren).
Přeplňované motory formule 1
Prokšová, Lucie ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem vývoje přeplňovaných motorů vozů Formule 1. Jsou zde uvedeny některé typy přeplňovaných motorů hojně užívaných v 80. letech a jejich historie. Poté následuje seznámení se sezonou 2014, novými pravidly a s tím vše spojené.
Vývoj vozů Formule 1
Šopík, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem vozů formule 1 od počátku Mistrovství světa formule 1 a popisuje prvních 20 let tohoto vývoje. Toto období je charakterizováno jako přechod předválečných vozů s motory vpředu na vozy s motory za jezdcem, které jsou charakteristické pro současnou formuli 1. Jsou zde popsány hlavní konstrukční prvky a podskupiny, které se zlepšovaly za použití nových materiálů a technologií.
Motory formule 1
Kaňa, Roman ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem konstrukce některých funkčních částí motoru Formule 1. V první části práce jsem se zaměřil na klikové hřídele, ojnice, písty, ventilové rozvody a jejich porovnání se sériovými motory. Dále práce pokračuje uvedením několika netradičních řešení u motorů Formule 1 a porovnáním parametrů známých pohonných jednotek.
Aerodynamické prvky vozidel Formule 1
Mazáč, Petr ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aerodynamické prvky vozidel Formule 1. Začátek práce je věnován základům aerodynamiky a vytváření přítlaku. Poté se zabývá vývojem aerodynamiky od počátku Formule 1 až po současnost. Následuje kategorizace jednotlivých aerodynamických prvků, které se vyskytly na monopostech, jak v současnosti, tak v minulosti, a jejich konstrukční popis. Shrnuje také aktivní aerodynamické prvky.
Vyhotovení modelu formule 1 metodou rapid prototyping
Fibikar, Luboš ; Slaný, Martin (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vyhotovení modelu monopostu Formule 1 pomocí grafického software SolidWorks. Konečnou verifikací bude výroba 3D modelu aditivní technologií rapid prototyping s využitím komerčně dostupné metody Fused Deposition Modeling.
Historie a současnost aerodynamických prvků vozidel formule 1
Olšák, Jiří ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma historie a současnost aerodynamických prvků vozidel F1. Je zaměřena především na ty prvky, které významně ovlivnily aerodynamické vlastnosti a chování vozidel F1, jak v minulosti, tak i v současnosti. Zabývá se také kategorizací jednotlivých prvků současných vozů F1 a následným zhodnocením vhledem k celkovému aerodynamickému zatížení.
Vozy formule 1
Zbožínek, Adam ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce uvádí základní pravidla a předpoklady pro konstrukci a použití vozů formule 1. Hlavní zaměření je na aerodynamiku, která je nejdůležitější disciplínou v tomto motoristickém sportu, dále je tato práce zaměřena na základní faktory týkající se motoru vozu, kol, nové technologie KERS a provedení volantu.
Sportovní vozy BMW - od historie až po současnost
Bartoš, Martin ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
V této práci je uveden chronologický přehled nejvýznamnějších sportovních vozů BMW od počátku automobilky až po současné modely, které se určitým způsobem zapsali do historie motoristického sportu. V první části práce je pojednáno o historii automobilky BMW. V další části se pak práce zaměřuje na jednotlivé vozy. U každého modelu je popsáno jeho konstrukční řešení, případně poukázáno na různé netradiční konstrukce. Dále velmi stručný výčet jeho úspěchů na závodních tratích a nakonec jsou uvedeny jeho nejdůležitější technické parametry.
Vývoj vozů Formule 1
Studeník, Juraj ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem vývoje, výzkumu, výroby a zkoušení komponentů pro vozy formule 1. Na základě těchto zlepšení dochází k posunu ve vývoji technologií, které podporují větší bezpečnost pro jezdce a neustále zvyšují hranice rychlosti. Tím dochází k větší vyrovnanosti jezdeckého pole a zajímavosti závodů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.