Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 537 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Komplexní diagnostika železobetonové konstrukce
Balas, Jan ; Heřmánková, Věra (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá diagnostikou železobetonového trámového mostu u obce Bílčice. Cílem je provést prohlídku mostu, popsat poruchy a jejich příčiny, navrhnout a vyhodnotit diagnostické metody k získání potřebných údajů pro stanovení zatížitelnost mostu.
Systémová analýza brzdění jízdních souprav užitkových vozidel
Haring, Andrej ; Kubjatko,, Tibor (oponent) ; Řehák,, Miloslav (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou brzdění jízdních souprav a to zejména jízdních souprav pozestávajících z tahače a návěsu. Tato konfigurace byla zvolena s ohledem na počet nehod a jejich následky a často také nevyhovujíví technický stav tahače a návěsu, což úzce souvisí právě s bezpečností provozu těchto jízdních souprav. V případě dopravních nehod jízdních souprav jsou často následky velice závažné, či už se jedná o újmy na zdraví nebo o materiální škody. Šetření těchto dopravních nehod je poměrně náročný proces, vyžaduje si vysoký stupeň odborných znalostí a také potřebné technické vybavení. V protikladu s těmito požadavky je relativně nízká dostupnost pramenů, ze kterých lze čerpat potřebné informace. Dostupné zdroje jsou většinou v cizím jazyce a zpravidla se jedná o řešení dílčích problémů, nikoliv o systémově ucelenou literaturu. Proto je, lze řici, „trvalá poptávka“, po dostupné odborné literatuře zabývající se problematikou související s řešením dopravích nehod nejenom jízdních souprav, ale užitkových vozidel jako celku. Z hlediska důležitosti neboli aktuálnosti potřeb vyplývajících ze znalecké praxe je disertační práce tematicky zaměřena na brzdění jízdních souprav. Zameření na jízdní soupravy má několik zásadních důvodů. V první řadě je to dáno specifickým charakterem samotné jízdní soupravy, která se skládá ze dvou komunikačně provázaných brzdových soustav. Jako další důvody jsou ty, že informace obsažené v disertační práci, ať se jedná o popisné informace, posouzení technického stavu soustav nebo samotné výsledky měření, lze částečně nebo i zcela využít pro samostatná tažná nebo přípojná vozidla. V rámci disertační práce ale nelze řešit všechny problémy související s touto problematikou. Proto jsou v disertační práci vybrány podstatné vlivy, jejichž řešení vzhledem k četnosti a závažnosti považuje autor za zásadní. Již z názvu disertační práce vyplývá, že se jedná o systémovou analýzu brzdění jízdních souprav. Systémové pojetí řešení problémové situace a vybraných problémů jsou zárukou toho, že v rámci obsahových možností a rozsahu disertační práce jsou vybrány skutečně podstatné parametry a systémový přístup pří jejich řešení umožňuje „obecnou“ aplikaci při řešení obdobných problémů. Cílem disertace je tedy systémová analýza vlivu vybraných parametrů na celkový brzdný účinek a stabilitu jízdních souprav užitkových vozidel, analýza vstupních parametrů na rozhodovací logiku elektronické řídící jednotky brzdových soustav, kdy postupy, ale také závěry lze aplikovat v obdobných případech s obdobnými vstupními parametry a rozhodovacími kriterii. Dalším dílčím cílem je vypracování rámcové metodiky postupu zjišťování technického stavu jednotlivých komponentů brzdových systémů užitkových vozidel, kterou bude možné aplikovat zejména u nákladních vozidel, kde jsou osazené elektronicky řízené systémy. Také zde je aplikováno systémové pojetí, které umožní širší využití této metodiky.
Stavební průzkum a diagnostika železobetonové konstrukce
Blaha, Jaroslav ; Heřmánková, Věra (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá diagnostikou železobetonové monolitické konstrukce průmyslové haly. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na možnosti diagnostiky železobetonových objektů a způsoby vyhodnocení naměřených parametrů. Praktická část využívá poznatků z teoretické části a posuzuje jednotlivé prvky monolitické haly. V této části práce se zejména posuzují materiálové vlastnosti betonu a poloha, typ a průměr výztuže v jednotlivých posuzovaných místech. Pro zjištění polohy a průměru výztuže je použita nejmodernější technologie, a to přístroje Hilti PS 1000 a Profometer PM 630. V nutných případech doplněna o sekané sondy. Kvalita betonu je vyhodnocena pomocí odebraných jádrových vývrtů. Závěr práce shrnuje naměřené a vyhodnocené výsledky materiálových vlastností konstrukce.
Diagnostika převodových ústrojí
Zajac, Roman ; Janoušek, Michal (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Hlavným obsahom bakalárskej práce je popísanie diagnostiky v oblasti vibrácií a hluku vzni-kajúcich v prevodových ústrojoch výhradne u osobných automobilov. V dokumente sú popí-sané jednotlivé meracie prístroje, konkrétne merané veličiny a merací mechanizmus.
Diagnostika dálničního mostu
Křepelka, Jan ; Suza, Igor (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá prohlídkou a diagnostikou dvojice dálničních mostů D2-058..1 a D2-058..2, jedná se o díla na hranici se Slovenskou republikou, postavená v roce 1980. Práce se zaměřuje na spodní stavbu této dlouhé estakády, výrazně poškozenou zatékající vodou. Teoretická část se věnuje mostním prohlídkám, diagnostickému průzkumu a teorii ultrazvukové metody, ta je použita v praktické části při diagnostice rozsahu poškození. Dále jsou ověřeny materiálové charakteristiky a zhodnocen celkový stav spodní stavby.
Stavební průzkum a diagnostika konstrukce
Grygar, Zdeněk ; Heřmánková, Věra (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je diagnostika a hodnocení existující konstrukce střediska volného času. V teoretické části je rozebrána problematika hodnocení konstrukcí dle ČSN ISO 13 822 – Zásady navrhování konstrukcí – Hodnocení existujících konstrukcí, dále hodnocení existujících zděných konstrukcí. V závěru teoretické části je probráno stanovení pevnosti zdiva a malty v tlaku. Praktická část navazuje na teoretickou, kdy na konkrétní stavbě aplikuje diagnostické metody na základě předběžného a podrobného průzkumu a v závěru popisuje aktuální stav konstrukce s návrhem potřebných opatření k zajištění bezpečnosti. Výsledkem je také vypracování demonstračního statického posudku.
Diagnostika systémů založených na GNU/Linux
Hofbauer, Martin ; Doležal, Jan (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou odlehčeného programu, který sbírá a ukládá informace ze systému založeného na operačním systému GNU/Linux. Dokáže také informovat o chybách v systému i jeho neobvyklém chování. Program cílí na maximální spolehlivost, izolovanost jednotlivých částí a jednoduchost použití. V teoretické části práce jsou popsány nedostatky existujících řešení a zasazení do kontextu, v praktické části je následně popsána architektura programu a její implementace. Program byl úspěšně nasazen v zadávající společnosti BringAuto, s jejíž spoluprací byla práce vytvořena. Ukázalo se, že je schopný zaznamenávat informace ze systému bez jeho přílišného zatížení. V případě selhání části systému velmi zjednodušil hledání příčin.
Metodologie pro návrh číslicových obvodů se zvýšenou spolehlivostí
Straka, Martin ; Gramatová, Elena (oponent) ; Racek, Stanislav (oponent) ; Kotásek, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce představuje alternativní metodiku k již existujícím technikám pro návrh číslicových systémů se zvýšenou spolehlivostí implementovaných do obvodů FPGA a doplňuje některé nové vlastnosti při realizaci a testování těchto systémů. Práce se opírá o využití částečné dynamické rekonfigurace obvodu FPGA při návrhu systémů odolných proti poruchám, kde může být částečná rekonfigurace využita jako mechanizmus pro opravu a zotavení systému po výskytu poruchy. Práce nejprve představuje obecné principy diagnostiky, testování a spolehlivosti číslicových systémů včetně stručného popisu programovatelných obvodů FPGA a jejich architektury. Dále pokračuje přehledem současných metod a technik při návrhu a implementaci systémů odolných proti poruchám do obvodů FPGA, kde jsou popsány zejména techniky z oblasti detekce a lokalizace poruch, opravy a posuzování kvality návrhu. Nejdůležitější částí práce je popis metodiky pro návrh, implementaci a testování systémů odolných proti poruchám, která byla vytvořena pro obvody FPGA, jejichž konfigurační paměť je založena na pamětech typu SRAM. Nejprve je prezentována technika pro vytváření a automatizované generování hlídacích obvodů pro číslicové systémy a komunikační protokoly v FPGA, následně je prezentovaná referenční architektura spolehlivého systému implementovaného do FPGA včetně několika odolných architektur využívajících principu částečné dynamické rekonfigurace jako mechanizmu opravy a zotavení po výskytu poruchy. Dále je popsán způsob řízení rekonfiguračního procesu a testovací platforma pro snadné testovaní a ověření kvality systémů odolných proti poruchám implementovaných dle navržené metodiky. V závěru jsou diskutovány experimentální výsledky a přínos práce.
Vibrace valivých ložisek
Otoupalík, Jan ; Ripel, Tomáš (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá vibracemi valivých ložisek, emitovaných jak nedokonalou geometrií ložiska, tak únavovým poškozením dílů ložiska. V práci byla ověřena použitelnost sestaveného hardwaru pro měření vibrací ložisek. Ověření bylo provedeno měřením vibrací 25 kusů nových ložisek NJ 304. Dále diplomová práce zkoumá možnost určení geometrických vad na základě měření vibrací ložiska. Na základě spektra vibrací byly určeny hodnoty geometrické vady, ty ale skutečnosti odpovídají pouze řádově. Možnost určovat geometrické vady na základě měření vibrací nebyla prokázána. V závěru práce jsou otestovány bezdemontážní diagnostické metody valivých ložisek. Na simulovaném poškození byly demonstrovány chybové frekvence valivých ložisek v kombinaci se spektrální analýzou a obálkovou metodou.
Diagnostics and assessment of the structure of bridge
Lehocký, Peter ; Komárková, Tereza (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
This diploma thesis focuses on diagnostics of bridge structures. First part of this diploma thesis will focus on theoretical knowledge about bridge structures and common diagnostic techniques suited for examining material priperties of samples taken from structure. Second part of this thesis will focus on practical use of experiments used in diagnostic branch. I will be doing visual observation of concrete structure followed by experiments on core samples. End of thesis will be evaluating structure from global perspective and will deliver specific sugestions for renovation.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 537 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.