Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti zacházení s traumatem dítěte odděleného od rodiny v ústavní výchově
Hejčová, Štěpánka ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Diplomová práce pojednává o možnostech zacházení s traumatem dítěte odděleného od rodiny v ústavním zařízení. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsán dětský vývoj v kontextu neurobiologie, teorie attachmentu a potřeby dítěte. V dalších kapitolách práce je popsáno trauma dítěte, ke kterému může dojít již v rodině, a následná ztráta a odloučení od blízkých osob při přechodu dítěte do zařízení. V této části jsou dále nastíněny možnosti jeho zotavení z traumatických zkušeností. Praktická část se věnuje výzkumu, který byl uskutečněn prostřednictvím strukturovaných rozhovorů s pracovníky a doplněn o obsahovou analýzu interních dokumentů zařízení. V diskuzi se autor věnuje tématům objevovaných v analýze kvalitativních dat a možnostem zařízení reagovat na potřeby dítěte po jeho odloučení od rodiny.
Problematika výchovy dětí svěřených do péče prarodičů
Pokorná, Daniela ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovy dětí prarodiči. Je zaměřena na skutečnost, jak prarodič zvládá výchovu nezletilého dítěte. Teoretická část je rozdělena na šest hlavních kapitol. Tato část práce se soustředí na téma rodiny, výchovy a oblasti náhradní rodinné péče. Praktická část diplomové práce se zabývá samotným výzkumem, kde jako hlavní výzkumná metoda byl vybrán rozhovor a analýza dokumentů. Byl proveden pohovor s deseti prarodiči, kteří mají ve své výchově nezletilé dítě. Rozhovor byl zaměřen na oblasti finančního zabezpečení rodiny, spolupráci rodiny se školou, na možné výchovné problémy dítěte ve škole či doma. Následně bylo provedeno vyhodnocení dle daných dostupných údajů
Využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce vlastivědného tématu historie místa, kde žiji.
Křížová, Martina ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce ověřuje možnosti využití technik a metod dramatické výchovy při práci učitele 1. stupně základní školy ve výuce vlastivědného tématu. Je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části nejprve charakterizuje dítě mladšího školního věku a jeho specifika, zaměřuje se na tělesný, psychický, citový, sociální vývoj a vývoj jeho poznávacích procesů. V dalších kapitolách vymezuje pojmy výchova a vzdělání. Dále teoretická část seznamuje s pojmem dramatická výchova. Popisuje pohled na výchovu a dramatickou výchovu v průběhu historie. Blíže seznamuje s metodami, technikami, principy a cíli dramatické výchovy. Uvádí jednotlivé formy dramatické výchovy ve vzdělávání. Podrobně popisuje vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Dramatická výchova. Věnuje se osobnosti učitele a jeho profesním předpokladům. Jedna kapitola teoretické části je věnována informacím o historických událostech místa - vlastivědnému tématu výuky a popisu čerpání informací a sběru dat. Praktickou část tvoří plán pěti výukových bloků, ve kterém se děti prostřednictvím využití technik a metod dramatické výchovy seznamují s historií místa, kde žijí, a s osudy místních občanů v období druhé světové války. Hlavním cílem výuky bylo probudit v dětech touhu po poznání, motivovat je k pokládání otázek a uvědomění...
Etické problémy v perioperační péči a jejich dopad na bezpečí pacienta
Wichsová, Jana ; Holmerová, Iva (vedoucí práce) ; Munzarová, Marta (oponent) ; Fontánová, Anna (oponent)
Předložená dizertační práce se zabývá etikou aktérů perioperační péče. Cílem práce bylo provést analýzu pochybení, k nimž dochází v průběhu operačních výkonů, určit účastníky perioperační péče, kteří se těchto pochybení dopouštějí a analyzovat důvody pro které k chybám dochází. V teoretické části jsem se zabývala pojmem bezpečí z různých hledisek, bezpečností pacienta v chirurgii a mezinárodními programy, které ji sledují. Dále je popsána situace v české republice z hlediska péče o bezpečnost pacienta v chirurgii. Jedna kapitola se zabývá stáží na švédských operačních sálech. Empirická část dizertace pomocí výsledků pozorování analyzuje skutečné chování aktérů perioperační péče v průběhu operačních výkonů v porovnání se závaznými dokumenty pro zajištění bezpečné perioperační péče. Vymezuje důvody, které jsou příčinou nedodržování zásad hygieny a bezpečnosti na operačních sálech. V závěru práce navrhuji opatření, jejichž přijetí by tento stav pomohlo zlepšit. Klíčová slova perioperační péče, bezpečí, bezpečnost, bezpečnost pacienta, lékařská etika, ošetřovatelská etika
From the world cup to the olympic games in Brazil: security and safety lessons learned
Bonk, Marián
V dnešním světě, který je plný konfliktu, je bezpečnost fenoménem, který se přímo zabývá s problémy jako konflikty, války nebo prostá veřejná bezpečnost na denní bázi. Je tedy jasné, že v některých případech bude bezpečnost sama o sobě vnímána s ještě větší vážností. Cílem této bakalářské práce je analýza bezpečnostních opatření a rámců navržených pro dvě sportovní mega události, které se odehrály v Rio de Janeiru, Brazílií. Tyto dvě události jsou 2013 Světový Pohár a 2016 Olympijské Hry. Dalším krokem je srovnání nashromážděných výsledků, což znamená porovnání konkrétních postojů, přístupů, rámců a způsobů pomocí kterých byla bezpečnost zajištěna. Posledním krokem je interpretace poznatků skrze Finální porovnání a Závěr, který informuje, zda-li byly v navržených bezpečnostních rámcích podobnosti či změny a jaké specifické rámce byly navrženy v souvislosti s jakými parametry.
Domov a rodina
Kantor, Táňa ; Suchánek, Radek (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je představení nové koncepce dětského domova, která hledá vztah mezi rodinným prostředím, specifickými potřebami dětí či také nutnými požadavky na architekturu, které jsou důležité při vnímání prostoru, ve kterém se děti nacházejí.
Město ve městě
Schwab, Viktor ; Smržová, Kristýna (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Zadání práce reflektuje aktuální potřeby měst, konkrétně města Brna. Cílem práce je pro nezastavěnou a nevhodně využitou plochu v trojúhelníku vymezeném ulicemi Milady Horákové, Francouzská a Černopolní nalézt vhodné řešení. Nedílnou součástí je analytická část, které bylo věnováno dostatek času a ovlivňuje návrh, práce vychází ze základních veřejných vstupních podkladů. Navržený urbanismus přináší do lokality nové funkce, především bydlení, komerci a veřejné prostory, kterých v daném území není mnoho. Řešené objekty ve špici hledají charaktery kvalitního, udržitelného a moderního bydlení ve městě s definovaným prostorem.
Vnímání bezpečí v ošetřovatelské praxi
BARNÁŠOVÁ, Lucie
Tématem této diplomové práce je "Vnímání bezpečí v ošetřovatelské praxi". Zatímco většina literatury je zaměřena na fyzické aspekty bezpečí, tato práce je zaměřena na ty psychické. Tato práce má dohromady dva cíle. Jejím prvním cílem je zjistit, jaké jsou možnosti zajištění pocitu bezpečí pacienta a sestry z pohledu sester. Druhý cíl je zjistit, jak vnímají sestry vlastní pocit bezpečí při vykonávání své profese. Výzkumné otázky jsou 1) Jak pacienti vnímají své bezpečí během jim poskytované ošetřovatelské péče? 2) Co pro sestry znamená pacientovo bezpečí? 3) Jak je personálem vnímáno jejich vlastní bezpečí během výkonu práce? Teoretická část popisuje bezpečí, potřeby, komunikaci, důvěru a možnosti zajištění fyzického a psychického bezpečí jak pacientů, tak sester. Praktická část sestává z rozhovorů se sestrami a pacienty o bezpečí a faktorech, které by ho mohly ovlivnit. Data byla sbírána skrz polostrukturovaný rozhovor se sestrami a pacienty nacházejícími se v nemocnicích v jižních a západních Čechách. Výzkum zahrnoval 20 respondentů, 10 z řad sester a 10 z řad pacientů, záměrně vybraných i s pomocí techniky sněhové koule. Data byla sbírána od května do července 2019 a výzkum byl ukončen ve chvíli teoretického nasycení. Rozhovory pokrývaly témata jako bezpečí, komunikace, důvěra, kvalita péče, EBN, týmová práce a co sestrám chybí při zajišťování bezpečí svého a svých pacientů. Výsledky ukazují, že každý člověk vnímá své bezpečí jinak a je nutné péči přizpůsobit specifickým potřebám pacienta. Respondenti se shodli na důležitosti správné komunikace, důvěry mezi sestrou a pacientem, stejně jako mezi personálem, a informovanosti. Většina sester také odpověděla, že jim schází více času, který by strávily se svým pacientem k vybudování vzájemné důvěry a rozvinutí jejich pocitu bezpečí. Na vině bývá nedostatek personálu na oddělení. Tato diplomová práce zmapovala vnímání bezpečí sester a pacientů, včetně některých nedostatků zapojených v aktuální ošetřovatelské praxi. Může sloužit jako odkazový materiál při výuce.
Terorismus největší hrozba 21. století
Jančík, David ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Vilášek, Josef (oponent)
Název: Terorismus největší hrozba 21. století Cíl práce: je popis podstaty, historie a typologie terorismu jako potencionální ohrožení kritické infrastruktury v České republice. Metody: studie literatury, analýza a rešerše literatury Výsledky: Terorismus je jedna z největších potencionálních hrozeb pro kritickou infrastrukturu, neboť jej nelze jednoduše předvídat a může udeřit na citlivá a strategická místa. Po teroristickém útoku 11. září 2001 se začala řada států touto oblastí zabývat podrobněji a zabezpečovat prvky kritické infrastruktury proti nežádoucím útokům. Klíčová slova: terorismus, hrozba, bezpečí, společnost, agrese, náboženství

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.