Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vlastnosti alternativních paliv z biomasy
Krejčiřík, Jiří ; Milčák, Pavel (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlastnostmi alternativních paliv z biomasy a jejich spalováním v domovních spalovacích zařízeních se zaměřením na tvorbu emisí tuhých znečišťujících látek. V první kapitole práce je nejprve popsáno, co jsou to tuhá alternativní paliva, jak se vznikají a jaké jsou jejich vlastnosti jako paliva. Ve druhé části je popsáno spalování alternativních paliv z biomasy se zaměřením na tvorbu emisí. Třetí kapitole bakalářské práce je zaměřena na experimentální ověření palivových vlastností alternativních paliv z biomasy. Dále je zde praktické ověření tvorby emisí se zaměření na tvorbu tuhých znečišťujících látek.
Alternativní paliva pro pístové spalovací motory
Vopařil, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá souhrnem alternativních paliv pro pístové spalovací motory, uvádí jejich charakteristcké vlastnosti určující další možné využití v budoucnosti.
Omezování emisí CO2 v letecké dopravě
Fričová, Barbora ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Kaddour, Mirvat (vedoucí práce)
Témou tejto diplomovej práce je obmedzovanie emisií oxidu uhliitého v leteckej doprave. Je to aktuálna téma, pretože celosvetovo stúpol záujem verejnosti o zneisovanie životného prostredia. Reakciou na záujem bolo vytvorenie rôznych zmlúv, štandardov a obmedzení vypúšania emisií oxidu uhliitého. Práca je rozdelená na niekoko astí. Prvou z nich je zmapovanie globálnej leteckej prevádzky a vypúšania emisií. Druhá as sa zaoberá prístupom Európy k riešeniu problematiky obmedzovania emisií oxidu uhliitého. Nasleduje popis letectva a emisného CO2 štandardu organizácie ICAO. Súasou práce je aj prehad použitia biopalív v letectve a ich cenových relácií. Na záver sú zhrnuté poznatky obsiahnuté v tejto diplomovej práci.
Pohon vznětového motoru rostlinným olejem
Kuběna, Pavel ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce nabízí čtenáři bližší seznámení s problematikou provozu vznětových spalovacích motorů na jiná, než konvenční paliva. Na začátku této práce je čtenáři nabídnuto široké množství alternativních paliv používaných od počátků automobilismu, jejich základní informace, vlastnosti, využití a technickou problematiku každého paliva. V následující části práce se autor zabývá pouze rostlinným olejem a jeho možností využití jako paliva v naftovém spalovacím motoru. Zaměřuje se na konkrétní přestavby vozidla, jejich složitost, výhody a nevýhody, na celkovou ekonomiku provozu a rizika používání rostlinného oleje místo klasické motorové nafty. Je tam zdokumentována také výkonnostní charakteristika a ekologická bilance konkrétního měřeného vozidla.
Alternativní paliva pro spalovací motory
Žídek, Tomáš ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
V bakalářské práci je zpracován přehled alternativních paliv pro zážehové spalovací motory. U těchto paliv jsou uvedené jejich vlastnosti a výroba, nejdůležitější komponenty, infrastruktura čerpacích stanic, představitele vozidel poháněných uvedeným druhem paliva. Jsou zde stanoveny jejich výhody či nevýhody. U jednotlivých paliv jsou kriticky zhodnoceny jejich vlastnosti a parametry. V závěru této práce je nastíněno využití alternativních paliv v budoucnosti.
Malé jednoválcové spalovací motory
Smolka, Josef ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Obsahem této práce je seznámit čtenáře s použitými technickými řešeními v oblasti malých jednoválcových motorů a stručný přehled alternativních paliv pro zážehové motory. Hlavním cílem je nabídnout ucelený přehled dostupných motorů a jejich parametrů.
Automobilová paliva a jejich budoucnost v ekologické dopravě
Mrázková, Kristýna ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou v současnosti využívaných automobilových paliv a jejich dopadem na životní prostředí. Stručně popisuje vývoj spalovacího motoru a rozebírá obvykle využívané pohony i jejich alternativy. Poslední část práce se věnuje společenskopolitickému pohledu na danou problematiku.
Alternativní paliva pro spalovací motory pro komerční automobily
Snášel, Pavel ; Charvát, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
S vývojem tepelných strojů se postupně prosadila kapalná ropná paliva – benzin a nafta. Protože jsou tato paliva neobnovitelná a jejich užívání je spojováno s řadou ekologických a ekonomických problémů, stojíme před otázkou nahrazení těchto dominantních paliv. Cílem práce je shrnout a porovnat vlastnosti alternativních paliv, zejména jejich výhřevnost, a nastínit předpokládaný vývoj jejich využití v dopravě.
Konverze spalovací turbíny spalující zemní plyn na spalovací turbínu spalující vodík
Lněničková, Veronika ; Šnajdárek, Ladislav (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou spjatou se spalováním vodíku v plynových turbínách. V úvodní části je v krátkosti představena technologie plynové turbíny a její alternativní paliva, která se jeví jako vhodná náhrada zemního plynu. Následná část práce se zabývá výhradně vodíkem, jeho spalováním v plynových turbínách a popisem současného stavu produkce turbín schopných spalovat vodík. Teoretický popis byl doplněn výpočtem plynové turbíny spalující různé objemy vodíku v palivu. Výsledkem práce je souhrnný popis dané problematiky a posouzení vlivu vodíku na parametry plynové turbíny.
Green fuels for small combustion engines
Záhorský, Lukáš ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
This study confronts the availability and function of various alternative fuels for small two-stroke spark-ignition combustion engines used in sports equipment. Because of rising GHG emissions and the increase in Earth´s surface temperature, alternative sustainable fuels seem indispensable to improve the environment. In the study, available alternative fuels are selected based on their properties and ecology. Firstly, these fuels are experimentally tested on the engine test bench, and individual engine properties are compared. Secondly, a simulation of the heat cycle of the engine is conducted to confirm the results achieved from the experiment. Out of all tested fuels, eco-friendly ethanol seems like the best-performing fuel. However, although it is not fully sustainable, another alternative fuel – E40 mixture – with lower BSFC and slightly lower performance should also be considered. All alternative alcohol-based fuels generally reached lower GHG emissions in both analyses. Based on the results, using alternative fuels in small two-stroke combustion engines can improve their performance and ecology only with small modifications. Nevertheless, more research needs to be done on sustainable alternative fuels to start large-scale serial production and reduce transport´s carbon footprint.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.