Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Turistika naboso v České republice
Sikorová, Karolína ; Krupková, Dominika (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Turistika naboso v České republice Cíle: Cílem práce je posoudit možnosti a postavení turistiky naboso v České republice. Metody: Výzkumná část práce byla za účelem splnění cílů rozdělena na dvě části. Za prvé bylo pro zjištění dopadů bosé turistiky na lidské zdraví a popis profilu bosého turisty využito dotazníkového šetření. Výzkum probíhal 11 týdnů a zúčastnilo se ho 230 respondentů, z čehož 147 (64 %) jsou aktivní bosí turisté a 83 (36 %) jsou respondenti, kteří se o turistiku naboso pouze zajímají. Za druhé byly provedeny dva polostrukturované rozhovory - s barefoot fyzioterapeutkou o dopadech turistiky naboso na lidské zdraví a s metodikem bosé chůze o vývoji a postavení této formy turistiky. Výsledky: 64 % oslovených bosých turistů pociťuje v souvislosti s turistikou naboso celkové zlepšení zdraví. 63 % dotazovaných bosých turistů nazouvá boty z důvodu chladu až při teplotách pod 10 řC. 13 % dokonce až pří teplotách pod -5 řC. 67 % tázaných bosých turistů preferuje délku bosých výletů do 10 km. 78 % oslovených bosých turistů provozuje bosou turistiku jen indivituálně (ne v rámci spolku). 53 % dotazovaných bosých turistů kombinuje bosou chůzi s barefoot obuví. 93 % respondentů, kteří označili povrch lesní cesty za nepříjemný, se bosé turistice aktivně nevěnují. Naopak 89 % tázaných,...
Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Praze 3
Brožová, Monika ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Praze 3. Cíl: Cílem práce je představit nabídku kurzů aktivit a sportů v přírodě pro studenty středních škol na Praze 3 z hlediska druhu kurzu, programové nabídky, organizačního zajištění či lokace. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 11 středních škol se sídlem na Praze 3. Výzkumnou metodou byl dotazník, distribuován pomocí elektronické komunikace na ředitele jednotlivých škol. Dotazník obsahoval celkem 15 otázek, následně byla data vyhodnocena pomocí základních statistických metod a interpretována pomocí grafů. Výsledky: Sportovní kurzy se na středních školách Prahy 3 pořádají všude, s výjimkou jedné školy. Nejčastějším sportovním kurzem - více jak 85 % je kurz lyžařský, pořádaný na českých horách v délce trvání jednoho týdne. Lyžařský kurz je 90 % organizován učiteli TV. Největší zájem ze stran studentů je o kurz adaptační a to více než 95 %, zároveň se jedná o druhý nejčastěji pořádaný kurz na školách. Ostatní aktivity a kurzy v přírodě jsou studenty obsazeny z více než 85 %. Náplní aktivit a kurzů jsou hry v přírodě, týmové hry, dále pak sportovní činnost odvíjející se od druhu kurzu. Závěr: Střední školy organizují, během čtyřletého studia, alespoň dva kurzy pro své studenty. O aktivity a kurzy je ze stran studentů velký zájem....
Právní problematika organizace aktivit v přírodě
Sýkorová, Klára ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Bílý, Milan (oponent)
Název: Právní problematika organizace aktivit v přírodě Cíle: Cílem této práce byla analýza právního prostředí v souvislosti s organizací a vedením programů v přírodě, a rozbor podmínek pro získání související kvalifikace. Metody: Pro rozbor právního prostředí jsem využila deskriptivně-analytický přístup, pro který jsem primárně využila obsahovou analýzu dokumentů. Další informace jsem získala na základě konzultací s odborníky v oblastech jednotlivých sportovních disciplín a pohybových aktivit, metodiky a právní regulace. Zjištěné informace jsem utřídila a systematicky zpracovala do přehledného shrnutí. Závěry: Provedená analýza poukázala na nejednotnost a roztříštěnost regulace, ve které chybí souhrnná doporučení a pravidla pro sporty a aktivity v přírodě. Část pravidel chování je navíc obsažena v nezávazných pokynech bez právní síly. Také jsem zjistila, že systém dalšího vzdělávání se nachází v přechodovém období. Jsou zaváděny změny, které by měly vést k větší přehlednosti právního prostředí. Dosavadní vývoj nicméně ukazuje, že půjde o pomalý a náročný proces. Kromě toho vedle obecného systému kvalifikací existují subsystémy, které využívají některé subjekty pro interní potřebu. Další vzdělávání pedagogických pracovníků postrádá přehlednost a jednotný systém. Jednotlivé vzdělávací kurzy se...
Adaptační kurzy na pražských gymnáziích
Dudek, Petr ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Adaptační kurzy na pražských gymnáziích Cíl: Cílem práce je zmapovat situaci na pražských gymnáziích ohledně pořádání adaptačních kurzů, jejich délky, míst konání, personálního obsazení a programové náplně. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 19 státních pražských gymnázií. Sběr dat byl proveden pomocí elektronické korespondence. Výzkumnou metodou byl elektronický dotazník, který obsahoval 13 otázek. Data byla následně vyhodnocena pomocí základních statistických metod a interpretována pomocí grafů. Výsledky: Všechny školy účastnící se výzkumu pořádají lyžařské a adaptační kurzy. V programu adaptačních kurzů všech škol byly uvedené hry v přírodě, a to konkrétněji hry seznamovací, 18 škol zařazuje také hry rozvíjející komunikaci 17 škol hry rozvíjející důvěru. V programu se dále u 15 škol objevuje turistika, 13 škol zařazuje lanové překážky. Kurzů se ve všech případech účastní třídní učitelé, z hlediska zázemí dvě třetiny škol využívají rekreační střediska s ubytováním v chatkách, jedna třetina penziony. Nejvyužívanější forma stravování probíhá plnou penzí, kterou využívá 16 škol. Klíčová slova: adaptace, sportovní kurz, pražská gymnázia, hry v přírodě, aktivity v přírodě
Změna sociální koheze po absolvování kurzů v přírodě
Hurda, Jan ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
Název: Změna sociální koheze po absolvování kurzů v přírodě Cíl: Cílem práce je poskytnutí uceleného pohledu na téma změny sociální koheze skupin po absolvování kurzu aktivit v přírodě. Metody: V práci byla využita metoda obsahové analýzy textu spolu s metodou sekundární analýzy dat. Výsledky: Provedený rozbor dostupných zdrojů přinesl zjištění, že kurzy aktivit v přírodě mají pozitivní vliv na rozvoj sociální koheze, jak pracovních skupin, tak i skupin mladistvých a sportovních týmů. Práce se zabývá i dalšími přínosy kurzů aktivit v přírodě. Klíčová slova: soudržnost, teambuilding, aktivity v přírodě, sociometrie, skupina, tým, sociální koheze
Možnosti studia a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA
Oulická, Dominika ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Možnosti studia a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA Cíle: Cílem práce je vyhledat a popsat možnosti studia na amerických univerzitách a pracovní příležitosti v oblasti aktivit v přírodě v USA. Metody: Diplomová práce je rešeršního charakteru a analyzuje dostupné tištěné zdroje vztahující se ke zkoumané problematice a internetové stránky uvádějící aktuální informace k předmětu zkoumání. Byly využity i vlastní zkušenosti autorky. Primárním zdrojem informací byly publikace z knihovny UK FTVS, závěrečné práce psané pod vedením odborníků na katedře sportů v přírodě UK FTVS a závěrečné práce z dalších českých univerzit vyučujících aktivity v přírodě. Dalším důležitým zdrojem byly odborné publikace, především články z časopisu Gymnasion, dále články z databáze EBSCO. Při zkoumání vysokých škol v USA nabízejících vzdělání v oblasti aktivit v přírodě, školského systému, stipendií, pracovních možností, přepravy a podmínek získání víz, byly využívány i informace z internetových zdrojů z důvodu aktuálnosti a vlastní zkušenosti. Výsledky: Oblast výchovy a aktivit v přírodě se stále dynamicky rozvíjí a vytváří tak mnoho dalších pracovních pozic pro kvalifikované pracovníky v ziskové i neziskové oblasti. Vysoké školy v USA nabízejí stále více možností studia aktivit v přírodě v rámci...
Letní sportovní kurzy na středních školách
Bobačíková, Tereza ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
NÁZEV: Letní sportovní kurzy na středních školách AUTOR: Bc. Tereza Bobačíková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra tělesné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ph.Dr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. ABSTRAKT: V diplomové práci se zabývám problematikou letních sportovních kurzů na středních školách. Zjišťuji, zda střední školy nabízejí letní sportovní kurzy, jaká je rozmanitost jejich nabídky, materiální a personální zajištění a zájem ze strany studentů, popř. důvody jejich nezájmu či nespokojenosti s nabídkou. V teoretické části se zabývám aktivitami a výchovou v přírodě a jejich významem pro děti a mládež. Přibližuji důležité pojmy a směry spojované s touto oblastí. V další kapitole se zaměřuji na obsahovou náplň letních sportovních kurzů s nabídkou sportovní činnosti. Seznamuji s obecnými pokyny a bezpečnostními zásadami pro zdárný průběh celé akce. Výzkumná část popisuje cíle a výsledky výzkumu dotazníkového šetření. Hlavním cílem diplomové práce bylo porovnat nabídku mezi sportovními kurzy na jednotlivých středních školách Prahy 10. K výzkumu bylo využito dotazníku určeného ředitelům středních škol a studentům nejvyšších ročníků. Dotazník prozkoumával aktuální nabídku letních sportovních kurzů na středních školách a zájem studentů o sportovní kurzy. KLÍČOVÁ SLOVA: Sportovní kurzy, aktivity...
Případová studie letního ministrantského tábora Rožnov pod Radhoštěm
Morcinek, Jan ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název: Případová studie letního ministrantského tábora Rožnov pod Radhoštěm Cíle: Cílem bakalářské práce je vytvoření komplexního a systematického souboru poznatků o problematice managementu letního ministrantského tábora Rožnov pod Radhoštěm s akcentem na zobecnění závěrů, a nalezení pozitivních a negativních stránek z manažerského pohledu jako východisko pro ovlivňování budoucího vývoje akce. Metody: Zúčastněné pozorování, strukturovaný rozhovor, analýza dokumentů. Výsledky: Výstupem práce je soubor poznatků a obecných závěrů vyplývajících z managementu letního ministrantského tábora Rožnov pod Radhoštěm z hlediska sekvenčních manažerských funkcí a financování. Fungování managementu je ovlivněno mnoha faktory. Silné stránky ministrantského tábora jsou organizace, financování a personalistika naopak plánovací a kontrolní procesy patří mezi slabé stránky. Klíčová slova: Letní tábor, management, aktivity v přírodě, volný čas, ministrant, případová studie.
Návrh sportovně dobrodružného areálu v městysi Štěchovice
Kohoutová, Kristýna ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Blahová, Eva (oponent)
Název: Návrh sportovně dobrodružného areálu v městysi Štěchovice Cíle: Cílem je navrhnout sportovně dobrodružný areál v městysi Štěchovice. Vybrat a umístit jednotlivé prvky tak, aby zaujaly a přiměly k aktivnímu trávení volného času nejen děti, ale i dospělé a seniory. Metody: Při zpracování byla použita analýza vycházející z rešerší dokumentů, písemných materiálů, internetových stránek a odkazů. Zároveň byla využita metoda terénního šetření (prozkoumávání vhodného prostoru pro realizaci projektu ve Štěchovicích, celková prohlídka okolí Štěchovic pro případné běžecké či cyklistické tratě). Výsledky: Výsledkem práce je návrh projektu sportovně dobrodružného areálu v městysi Štěchovice ve dvou variantách, který bude sloužit jako podklad pro případnou realizaci projektu. Výsledky analýzy dokumentů mohou být použity při vytváření obdobných areálů v České Republice. Klíčová slova: volný čas, aktivity v přírodě, aktivní životní styl, dětská hřiště, pohybové aktivity
Sportovní kurzy v přírodě na druhém stupni základních škol v Libereckém kraji
Ledvinová, Zuzana ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou sportovních kurzů v přírodě na II. stupni základních škol v Libereckém kraji. Teoretická část tedy pojednává o blízkých tématech, jakými jsou aktivity a výchova v přírodě, tělesná výchova na ZŠ či letní a zimní sportovní kurzy v přírodě. Cílem práce bylo vytvořit přehled o sportovních kurzech v přírodě na II. stupni vybraných základních škol v Libereckém kraji a na základě těchto výsledků doporučit optimální kurzovní výuku. K tomu bylo využito dvou metod dotazování - řízeného rozhovoru s řediteli škol a dotazníku určeného žákům 9. ročníku. Prostřednictvím zmiňovaných metod byla zjišťována rozmanitost nabídky sportovních kurzů v přírodě, problematika naplnění kapacit či materiální a personální zajištění škol. Dále se výzkum zajímal o účast žáků na kurzech a důvody jejich neúčasti či spokojenost žáků s nabídkou kurzů. Na základě odpovědí žáků byl vytvořen žebříček nejoblíbenějších kurzů. Výsledky výzkumu byly shrnuty do celkových statistik, které nabízejí komplexní hodnocení stavu kurzovní výuky na vybraných základních školách v Libereckém kraji. Klíčová slova: aktivity v přírodě, výchova v přírodě, tělesná výchova, sportovní kurzy v přírodě, RVP, základní školy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.