Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 
Problémové chování u dětí s poruchou autistického spektra
Šteglová, Dominika ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problémovým chováním, jeho projevy a příčinami vzniku u dětí s poruchou autistického spektra. Práce je rozdělená na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zaměřuje na uvedení do problematiky poruch autistického spektra. Je zde zmiňována historie a etiologie poruchy, dále se pak zabývá diagnostickou triádou postižení. V neposlední řadě se snažím také o stručnou charakteristiku jednotlivých poruch autistického spektra se zaměřením na dětský autismus. V druhé části je pak rozpracováno problémové chování. Šlo mi především o uvedení čtenáře do problematiky problémového chování u dětí s poruchou autistického spektra, ale věnovala jsem se také agresivnímu chování obecně, jeho etiologii a typům na základě psychologických teorií. V empirické části se práce věnuje analýze projevů problémového chování, důvodům jeho vzniku a četnosti výskytu tohoto chování u dvou chlapců s dětským autismem. Cílem práce je všechny tyto zmíněné jevy popsat na základě případových studií, pro jejichž vypracování jsem použila především metody pozorování dvou chlapců, rozhovorů s jejich rodiči a analýzy dokumentů, které my byly poskytnuty školou a rodinou. Klíčová slova Poruchy autistického spektra, dětský autismus, autistická triáda, problémové chování, agrese, sebepoškozování,...
Hormonální kontrole agresivního chování u ještěrů
Rauner, Petr ; Kratochvíl, Lukáš (vedoucí práce) ; Gregorovičová, Martina (oponent)
Agresivita je vysoce funkční formou sociálního chování, které lze pozorovat téměř u všech živočišných druhů obratlovců tedy i u ještěrů. Existuje několik forem agresivního chování, mezi nimiž existuje významný rozdíl na fyziologické bázi. Hlavním a nejlépe prozkoumaným hormonem, který agresivitu ovlivňuje, je testosteron, avšak existují důkazy, že z určité části může být agresivní chování ovlivněno i dalšími hormony např. progesteronem, estradiolem a kortikosteronem. Vliv těchto hormonů na organismus je tradičně rozdělován na aktivační a organizační účinky. Organizační účinky jsou trvalé a dochází k nim obvykle v raných stádiích vývoje. Aktivační účinky jsou přechodné a objevují se během celého života. Zvýšená hladina testosteronu obvykle agresivní chování stimuluje a to u samců i u samic. Obdobně, ale méně účinně působí na agresivní chování progesteron a estradiol, avšak není jisté zda je tento vliv přímý, nebo zda takto působí pouze testosteron, který je v případě estradiolu prekurzorem nebo má daný hormon jako prekurzor v případě progesteronu. O kortikosteronu je pak známo, že na agresivní chování působí nepřímo ovlivněním hladiny testosteronu. Hormonální ovlivnění ještěrů navíc není univerzálním regulátorem agresivního chování. Agresivní chování je také závislé na vnějších faktorech, na druhu, pohlaví a...
Agresivní chování u dětí s poruchou autistického spektra
Nováková, Hana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá agresivním chováním u dětí s poruchou autistického spektra. V rámci diagnóz poruch autistického spektra se vyskytuje poměrně široká škála projevů agresivního chování. Naším cílem bylo zjistit, o jaké projevy se jedná a v jaké míře se vyskytují. Práce byla rozdělena na dvě části, na část teoretickou a část výzkumnou. V teoretické části jsme se zabývali otázkou problémového chování, především pak agresivním chováním. Dále jsme se věnovali problematice poruch autistického spektra, klasifikaci jednotlivých diagnóz, historickému vývoji autismu a rozborem jednotlivých oblastí (triádou), které jsou narušeny. Ve výzkumné části prezentujeme provedený empirický výzkum zaměřený na zjištění projevů agresivního chování u dětí s poruchou autistického spektra. Potřebná data jsme získali prostřednictvím dotazníkového šetření. Jako soubor respondentů jsme zvolili rodiče dětí s poruchou autistického spektra.
Primární prevence agresivního chování v penitenciárním terénu středního odborného školství
Pištěk, Michal
Bakalářská práce se věnuje výskytu agresivního chování mezi žáky a primární prevencí tohoto chování v penitenciárním terénu středního odborného školství. Cílem teoretické části je nastínit stav sekundárního vzdělávání pro osoby ve výkonu trestu odnětí svobody a uvést systém prevence rizikového chování včetně agresivního chování ve školách v penitenciárním prostředí. Dále je cílem teoretické části definovat agresivní chování a pojmy s ním spojené, rozdělit druhy, stanovit příčiny a popsat projevy tohoto chování, charakterizovat rysy a druhy agresora a oběti, uvést nejčastější projevy agresivního chování osob v penitenciárním prostředí a základní předcházení takového chování stanovené právními předpisy České republiky. Dalším cílem teoretické části je popsat prevenci a její druhy, uvést systém primární prevence ve středních školách, především funkci školního metodika prevence a realizaci minimálního preventivního programu, určit možnosti a aktivity primární prevence agresivního chování ve středních školách ve vězeňském prostředí a uvést chování žáků v prostorách školy. Sběr dat byl zajištěn studiem odborné literatury, legislativy České republiky, elektronických dokumentů a webových příspěvků týkajících se řešené problematiky. Pro zpracování teoretické části byla použita analýza zdrojů, tvoření zápisků, srovnání, syntéza a dedukce získaných dat. Cílem praktické části bylo zjistit, jestli žáci v penitenciárním prostředí dokáží popsat agresivní chování a jeho projevy, jestli se mezi žáky v prostorách školy vyskytují projevy agresivního chování, jestli jsou žáci středních škol ve vězeňském prostředí poučeni o chování a povinnostech v prostorách školy a zda jsou při primární prevenci agresivního chování v uvedeném prostředí používány programy zaměřené na rozvoj životních dovedností. Sběr dat v průzkumném šetření byl zajištěn metodou dotazování, s využitím techniky -- dotazníku. Respondenty byli žáci Středního odborného učiliště Jiřice, které se nachází ve Věznici Jiřice a poskytuje sekundární vzdělávání odsouzeným dospělým mužům. Získaná data byla interpretována v tabulkách četnosti a vytvořených výsečových grafů. Výsledky byly popsány v diskusi pomocí indukce.
Dominanční hierarchie v samčí skupině lemurů vari (\kur{Varecia} spp.) v ZOO Ostrava
STEHLÍKOVÁ, Jitka
Tato práce se zabývá dominanční hierarchií v samčí skupině lemurů vari. Pojednává o nové metodě hodnocení dominannčí hierarchie u skupin s nestabilní a nekonzistentní hierarchií. Data byla sbírána ve dvou obdobích - 30 dní v červenci 2009 a 28 dní v únoru 2010. Tato práce poukazuje na neobvyklou strukturu v sekvencích agonistických interakcí. Dominanční hierarchie v pozorované skupině byla nestabilní a nekonzistentní.
Dominanční hierarchie v samčí skupině lemurů vari (\kur{Varecia} spp.) v ZOO Ostrava
STEHLÍKOVÁ, Jitka
Tato práce se zabývá dominanční hierarchií v samčí skupině lemurů vari. Pojednává o nové metodě hodnocení dominannčí hierarchie u skupin s nestabilní a nekonzistentní hierarchií. Data byla sbírána ve dvou obdobích - 30 dní v červenci 2009 a 28 dní v únoru 2010. Tato práce poukazuje na neobvyklou strukturu v sekvencích agonistických interakcí. Dominanční hierarchie v pozorované skupině byla nestabilní a nekonzistentní.
Náročnost a rizika práce sester při poskytování ošetřovatelské péče agresivnímu klientovi.
VORLOVÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce je zaměřená na náročnost a rizika sester při poskytování ošetřovatelské péče agresivnímu klientovi. Teoretická část práce je zaměřena na vznik agresivního chování, na druhy agrese a vyvolávající příčiny agresivního chování. Jsou zde popsány ošetřovatelské části problému, jako je příprava na oddělení na příjezd neklidného klienta, příjem agresivního jedince na oddělení, úloha sestry na psychiatrii. Dále jsou zde rozebrány metody slovního a jiného uklidňování a formy fyzického omezení klienta. Ke zpracování bakalářské práce bylo použito kvalitativního přístupu, metody dotazování, techniky sběru dat polostrukturovaného rozhovoru. Polostrukturovaný rozhovor měl 28 a každý respondent měl možnost se vyjádřit svými slovy. Sběr dat probíhal v Psychiatrické léčebně v Havlíčkově Brodě, v Psychiatrické léčebně v Bohnicích a na psychiatrickém oddělení v Českých Budějovicích a odpovídali sestry, které pracují s agresivními klienty. Část s výsledky byla zpracována částečně do grafů, částečně do tabulek a nebo popsáním a rozebráním jednotlivé otázky podle odpovědí dotazovaných. V práci bylo vytyčeno 5 cílů, všechny tyto cíle byly ve výsledcích výzkumné části postupně splněny. Na výzkumné otázky, kterých bylo dohromady 8, bylo postupně ve výzkumné části odpovězeno a byly pro ně stanoveny hypotézy. Závěrem lze tedy dodat, že náročnost a rizika práce sester při ošetřování agresivních klientů jsou značná. Sestry znají bezpečnost práce s agresivními klienty a znají plán postupu jak předcházet poranění ošetřovatelského personálu, samotného klienta i ostatních klientů. Vědí, čím se řídit při fyzickém napadení agresivním klientem a využívají při své práci omezovací prostředky. Výsledky dále ukázaly, že sestry by uvítali tréninkový výcvik a výcvik sebeobrany, který se neprovádí a praktický nácvik komunikace s agresivním klientem považují za přínosný. Sestry by uvítali na svých odděleních více mužského ošetřovatelského personálu.
Problematika šikany na základní škole
HOLOUBKOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na problematiku agresivity a šikany mezi dětmi na druhém stupni základních škol a její prevence v Plzeňském kraji. Dále se zabývá i pohledem učitelů a jejich informovanosti v tématu šikany. V teoretické části se budu zabývat rozborem základních pojmů tohoto tématu. Pozornost zaměřím na osobu agresora a oběti šikanování, spolupráci školy a rodičů, autoritu učitele nebo třídní a školní klima. Zvláštní kapitolu věnuji popisu systému prevence proti šikaně. V praktické části se pomocí dotazníkového šetření pokusím zjistit, jak a jakou formou jsou žáci o šikaně informováni. Tyto výsledky porovnám s teoretickými poznatky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.