Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Primární prevence agresivního chování v penitenciárním terénu středního odborného školství
Pištěk, Michal
Bakalářská práce se věnuje výskytu agresivního chování mezi žáky a primární prevencí tohoto chování v penitenciárním terénu středního odborného školství. Cílem teoretické části je nastínit stav sekundárního vzdělávání pro osoby ve výkonu trestu odnětí svobody a uvést systém prevence rizikového chování včetně agresivního chování ve školách v penitenciárním prostředí. Dále je cílem teoretické části definovat agresivní chování a pojmy s ním spojené, rozdělit druhy, stanovit příčiny a popsat projevy tohoto chování, charakterizovat rysy a druhy agresora a oběti, uvést nejčastější projevy agresivního chování osob v penitenciárním prostředí a základní předcházení takového chování stanovené právními předpisy České republiky. Dalším cílem teoretické části je popsat prevenci a její druhy, uvést systém primární prevence ve středních školách, především funkci školního metodika prevence a realizaci minimálního preventivního programu, určit možnosti a aktivity primární prevence agresivního chování ve středních školách ve vězeňském prostředí a uvést chování žáků v prostorách školy. Sběr dat byl zajištěn studiem odborné literatury, legislativy České republiky, elektronických dokumentů a webových příspěvků týkajících se řešené problematiky. Pro zpracování teoretické části byla použita analýza zdrojů, tvoření zápisků, srovnání, syntéza a dedukce získaných dat. Cílem praktické části bylo zjistit, jestli žáci v penitenciárním prostředí dokáží popsat agresivní chování a jeho projevy, jestli se mezi žáky v prostorách školy vyskytují projevy agresivního chování, jestli jsou žáci středních škol ve vězeňském prostředí poučeni o chování a povinnostech v prostorách školy a zda jsou při primární prevenci agresivního chování v uvedeném prostředí používány programy zaměřené na rozvoj životních dovedností. Sběr dat v průzkumném šetření byl zajištěn metodou dotazování, s využitím techniky -- dotazníku. Respondenty byli žáci Středního odborného učiliště Jiřice, které se nachází ve Věznici Jiřice a poskytuje sekundární vzdělávání odsouzeným dospělým mužům. Získaná data byla interpretována v tabulkách četnosti a vytvořených výsečových grafů. Výsledky byly popsány v diskusi pomocí indukce.

Viz též: podobná jména autorů
6 Pištěk, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.