Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Parametrický geometrický náčrtník
Zápotočný, Matej ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením parametrického geometrického náčrtníku, který slouží jako výuková aplikace pro žáky a studenty na základních a středních školách. Cílem bylo naprogramovat aplikaci, která umožňuje uživateli zadat vícero způsoby parametrická data a vykresit objekty i se základními informacemi do kreslící plochy. Výsledný program je napsán v jazyce C++ s rozšířením wxWidgets.
Hodnocení vybraných metod vyhledávání ve stromových strukturách
Tříska, Vít ; Lukáš, Roman (oponent) ; Honzík, Jan M. (vedoucí práce)
Úloha vyhledávat je široce rozšírená operace ve všech jejích možných podobách. Současný vývoj ukazuje na vzrůstající význam efektivních vyhledávacích metod. Proto tato práce se zabývá hodnocením nejrychlejších vyhledávacích metod současnosti, a to AVL stromem, červeno-černým stromem, rozvinutým stromem a přeskakujícím seznamem. Kromě toho se snaží doporučit je k jejich správnému použití. Doplňkovým cílem této práce je vytvořit učební nástroj (studijní pomůcku), která by ulehčila lepšímu porozumění úskalí každé individuální vyhledávací metody.
Výukový program pro demonstraci rasterizace 2D objektů
Krupička, Vojtěch ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problémem rasterizace vektorových objektů na zobrazovacích zařízeních (např. monitoru počítače). Rasterizace je jedním z nejdůležitějších jevů v počítačové grafice. Pro jeho pochopení je potřebná znalost matematických rovnic a vzorců jimiž jsou příslušné vektorové objekty popsány. Pro názornou demonstraci rasterizace vznikl výukový program, který jednoduchou cestou seznámí uživatele s principem rasterizace vybraného vektorového objektu.
Grafické uživatelské rozhraní pro media přehrávač MPlayer
Zsíros, Anton ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Masopust, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje vytvoření grafického uživatelského rozhraní pro media přehrávač MPlayer. V úvodní části se čtenář seznámí s přehrávačem MPlayer a s dostupnými uživatelskými rozhraními pro tento přehrávač. Následující část popisuje protokol přehrávače MPlayer, který zprostředkuje komunikaci mezi přehrávačem a aplikací, do které je vestavěn. Poslení část se zaobírá návrhem a implementací aplikace s grafickým rozhraním, která využívá MPlayer jako multimediální vrstvu.
Modul do prohlížeče přednášek pro opravování výstupu rozpoznávače uživatelem
Srb, Pavel ; Schwarz, Petr (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Jádrem práce je rozšíření prohlížeče o funkci opravy přepisů z rozpoznávače uživatelem, včetně vytvoření serveru, který přepisy skladuje a umožňuje jejich sdílení. V úvodu je zmíněna motivace pro práci s multimédii ve výpočetní technice. Dále jsou vyjmenovány kategorie výzkumu rozpoznávání řeči na Fakultě informačních technologií. Velká pozornost je věnována popisu multimediálního prohlížeče, který slouží pro testování a prezentaci technologií rozpoznávačů a v budoucnu se předpokládá jeho využití i jako studijní pomůcky nebo přehrávače pro běžné uživatele. Jsou zde definovány požadované vlastnosti tohoto přehrávače, návrhy a popis jejich realizace, potažmo celé architektury přehrávače, založené na C++, wxWidgets, XML i HTTP.
Skrýšovec - software pro podporu geocachingu
Kyselák, Antonín ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou požadavků, návrhem a implementací softwaru pro podporu geocachingu. Zkoumá aplikace podobného typu a snaží se navrhnout podobnou, ale multiplatformní alternativu k těmto zavedeným nástrojům. Aplikace je využitelná pro běžné uživatele, hráče geocachingu, kteří chtějí mít data stále u sebe a mít možnost s nimi pracovat. Aplikace je do budoucna jednoduše rozšiřitelná a navržená tak, aby pokryla širokou oblast využití, díky její multiplatformnosti a multilingualitě.
Systém pro zasílání textových zpráv - klientská část
Fiedor, Jan ; Kašpárek, Tomáš (oponent) ; Ráb, Jaroslav (vedoucí práce)
V dnešní době existuje mnoho klientů pro komunikaci pomocí textových zpráv. Bohužel je pravdou, že velká část z nich nijak neřeší zabezpečení této komunikace, často se potýká s problémy při přenosu souborů a je spjata se specifickým protokolem. Tato práce si klade za cíl nalézt nejlepší řešení těchto problémů a aplikovat je při implementaci bezpečného a spolehlivého klienta nezávislého na konkrétním protokolu.
Systém pro zasílání textových zpráv - serverová část
Gach, Marek ; Kašpárek, Tomáš (oponent) ; Ráb, Jaroslav (vedoucí práce)
Dnešní svět serverových aplikací je velmi dynamicky se rozvíjejícím odvětvím IT. S nástupem vícejádrových procesorů dobře navrhnuté paralelní aplikace získávají na výkonu. Tato práce se snaží nastínit základy vytváření a synchronizace vícevláknových aplikací. Tyto principy se pokouším aplikovat při tvorbě paralelního jádra univerzálního serveru. Nad tímto je poté definována sémantika komunikačního protokolu pro zasílání textových zpráv.
Řešení úloh s neurčitostí
Hrdý, Libor ; Martinek, David (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
V dokumentu je popsána implementace logické-deskové hry Vrhcáby (anglicky Backgammon), hry pro dva hráče, přičemž jeden z hráčů je zastoupen počítačem. V dokumentu je rozvedena problematika programování grafického uživatelského rozhraní pomocí toolkitu WxWidgets a dále implementace herního jádra (ovládání hry + UI počítače) s použitím algoritmu ExpectMiniMax, jež se využívá právě pro implementaci her jako Vrhcáby, tedy her, v nichž se vyskytuje prvek náhody, v tomto konkrétním případě hod kostkou.
Implementace a vizualizace klasického genetického algoritmu za použití Metropolisova algoritmu
Matula, Radek ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Ohlídal, Miloš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje využití genetického a Metropolisova algoritmu k řešení problému obchodního cestujícího. Dále popisuje průběh vývoje aplikace POC a vysvětluje problematiku nastavení jednotlivých parametrů algoritmu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.