Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití termografické metody pro diagnostiku betonových mostů
Janků, Michal ; Hobst, Leonard (oponent) ; Matula, Radek (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce je zaměřena na výzkum použitelnosti termografické metody při diagnostice betonových mostů v podmínkách České republiky. Teoretická část charakterizuje vybrané poruchy betonových konstrukcí a princip jejich zjišťování. Praktická část popisuje měření provedené v laboratoři na zkušebním tělese a v terénu na betonovém mostě. Největší pozornost je věnována především infračervené termografii, georadaru a ultrazvukové pulse-echo metodě. Na základě výsledků disertační práce byly vypracovány doporučení pro použití termografické zkušební metody v praxi.
Implementace a vizualizace klasického genetického algoritmu za použití Metropolisova algoritmu
Matula, Radek ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Ohlídal, Miloš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje využití genetického a Metropolisova algoritmu k řešení problému obchodního cestujícího. Dále popisuje průběh vývoje aplikace POC a vysvětluje problematiku nastavení jednotlivých parametrů algoritmu.
Grafická reprezentace grafů
Matula, Radek ; Goldefus, Filip (oponent) ; Masopust, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zobrazovacími algoritmy grafů známých z matematické teorie. Tyto algoritmy řeší problematiku vhodného rozmístění uzlů grafu tak, aby byl výsledný graf co nejvíce přehledný a čitelný člověkem. Hlavním cílem práce bylo také implementovat vlastní zobrazovací algoritmus v aplikaci, která by umožňovala graf editovat. Práce se také zabývá problematikou reprezentace grafů v počítačích.
Aplikace nových a progresivních diagnostických metod na objektech dopravní infrastruktury - postup při zavádění do praxe: Certifikovaná metodika
Styk, Josef ; Březina, Ilja ; Matula, Radek ; Janků, Michal ; Grošek, Jiří
Za účelem zachování řádného stavu budov, mostů, silnic a dalších staveb je nezbytná jejich pravidelná údržba. Často platí, že pokud se podaří zachytit poruchu na počátku jejího vzniku, jsou náklady na její odstranění daleko nižší, než po měsících až letech nekontrolované degradace. Lokalizovat poruchu včas, často znamená, detekovat ji ještě dříve, než je viditelná pouhým okem. Klíčovým prostředkem ke zjištění skrytých poruch jsou nedestruktivní diagnostické metody (NDT). Účelem předkládané metodiky je upřesnit postup pro zavádění nových nedestruktivních diagnostických metod do praxe, aby mohl být využit jejich potenciál a nahrazeny, či vhodným způsobem doplněny stávající používané metody. Jsou zde prezentovány vybrané NDT metody a možnosti jejich uplatnění na vybraných objektech dopravní infrastruktury, včetně přínosu provádění srovnávacích měření a tvorby vzorových příkladů uplatnění nových NDT metod. Předkládaná metodika byla zpracována v rámci projektu TE01020168 – Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI), za finanční podpory Technologické agentury ČR v rámci programu Centra kompetence. Tato metodika je určena především pro státní správu, správce dopravní infrastruktury a zpracovatele diagnostického průzkumu staveb.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Hodnocení stavu vozovek kombinací rázového zařízení FWD a georadaru: Certifikovaná metodika
Stryk, Josef ; Březina, Ilja ; Matula, Radek ; Grošek, Jiří ; Janků, Michal
V rámci provádění diagnostického průzkumu vozovek se čím dál častěji uplatňuje kombinace dvou nedestruktivních diagnostických zařízení – rázového zařízení FWD, které se používá pro účely hodnocení únosnosti vozovek, a georadaru, který se využívá ke zjišťování tlouštěk konstrukčních vrstev, k identifikaci nehomogenit, skrytých vad a poruch. Účelem metodiky je upřesnit postup pro provádění měření kombinací těchto dvou zařízení, v kontextu provádění diagnostického průzkumu vozovek pozemních komunikací. Upozorňuje na přínosy, které plynou ze zpracování dat naměřených oběma zařízeními a jejich využití při tvorbě homogenních sekcí, které slouží jako podklad pro plánování údržby, oprav a rekonstrukcí vozovek. Předkládaná metodika byla zpracována v rámci projektu TE01020168 – Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI), se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci programu Centra kompetence. Tato metodika je určena především pro zpracovatele diagnostického průzkumu vozovek.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Využití termografické metody pro diagnostiku betonových mostů
Janků, Michal ; Hobst, Leonard (oponent) ; Matula, Radek (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce je zaměřena na výzkum použitelnosti termografické metody při diagnostice betonových mostů v podmínkách České republiky. Teoretická část charakterizuje vybrané poruchy betonových konstrukcí a princip jejich zjišťování. Praktická část popisuje měření provedené v laboratoři na zkušebním tělese a v terénu na betonovém mostě. Největší pozornost je věnována především infračervené termografii, georadaru a ultrazvukové pulse-echo metodě. Na základě výsledků disertační práce byly vypracovány doporučení pro použití termografické zkušební metody v praxi.
Flexibilizace práce
Matula, Radek ; Kuchař, Pavel (oponent) ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá problamatikou flexibilizace práce, jejími různými podobami a hlavními dopady na povahu pracovních trhů. Na teoretické úrovni se zde zabývám technologickými a institucionálními proměnami, jež umožnily rozšíření atypických forem práce jako například práce na částečný úvazek, na dobu určitou a různé nepravidelné pracovní režimy. V další části práce jsou zkoumány strukturální změny ekonomiky, především v jejich vazbě na oblast práce. Nejsou zmiňovány pouze procesy globalizace nebo přechodu k postindustriální ekonomice, ale rovněž instituticionální změny v bývalých komunistických zemích, zejména institucionální vazby k dřívějšímu období v rámci České republiky. Na základě dat z výzkumného projektu ISSP 2005 jsem zkoumal celkový rozsah jednotlivých forem flexibility práce. Hlavní závěr analýzy potvrzuje dřívější předpoklad malého rozsahu jednotlivých flexibilních forem práce v České republice. Tuto skutečnost lze vysvětlit převládajícím pojetí práce jako standrardního pracovního poměru a také slabými strukturálními tlaky působícími ve směru prosazení flexibilních forem práce. I když je rozsah flexibilních forem práce v České republice poměrně malý, závěrečná část je věnována ocenění možností a principů evropského modelu flexibilizace pracovních trhů, který je nazýván jako flexicurity.
Implementace a vizualizace klasického genetického algoritmu za použití Metropolisova algoritmu
Matula, Radek ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Ohlídal, Miloš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje využití genetického a Metropolisova algoritmu k řešení problému obchodního cestujícího. Dále popisuje průběh vývoje aplikace POC a vysvětluje problematiku nastavení jednotlivých parametrů algoritmu.
Grafická reprezentace grafů
Matula, Radek ; Goldefus, Filip (oponent) ; Masopust, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zobrazovacími algoritmy grafů známých z matematické teorie. Tyto algoritmy řeší problematiku vhodného rozmístění uzlů grafu tak, aby byl výsledný graf co nejvíce přehledný a čitelný člověkem. Hlavním cílem práce bylo také implementovat vlastní zobrazovací algoritmus v aplikaci, která by umožňovala graf editovat. Práce se také zabývá problematikou reprezentace grafů v počítačích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Matula, Radim
2 Matula, Radovan
2 Matula, Rastislav
1 Matula, Richard
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.