Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pedagogický potenciál Školního klubu při ZŠ Dobřichovice
Dvořáková, Lenka ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Bakalářská práce poukazuje na problematiku volného času u žáků prvního stupně základního vzdělávání ve školním klubu. Cílem práce je sestavení ročního plánu pro Školní klub při Základní škole v Dobřichovicích, pro žáky 4. a 5. ročníků. Toto místo představuje pro děti přechodný bezpečný prostor pro trávení volného času. Žáci by se měli naučit před přechodem na druhý stupeň nakládat se svým volným časem v odpoledních hodinách. Roční program jim nabízí smysluplné aktivity na tuto dobu. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, z teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje teoretickým východiskům času z pohledu filosofie, dále pak pojetí volného času v životě žáků mladšího školního věku. Zabývá se zájmovou činností a stanovením pedagogických cílů ve volném čase žáků. Praktická část práce obsahuje shrnutí jednotlivých aktivit ročního plánu a dalších aktivit ve školním klubu. Přílohy obsahují jak Roční plán, tak i jednotlivé projekty a aktivity rozdělené do měsíčních celků. Klíčová slova Školní klub, Roční plán, volnočasová pedagogika, relaxace, bezpečný prostor.
Školní družiny, práce vychovatelek a jejich role ve výchově a vzdělávání dětí
Balcarová, Karolína ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Konrádová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá školními družinami a jejich vychovatelkami. Kromě charakteristiky této instituce práce zahrnuje také pohled vychovatelek na jejich profesi a jejich roli ve výchově a vzdělávání dětí. Jsou také identifikovány problémy, se kterými se vychovatelky potýkají. V práci je pracováno s pojmem liniových pracovníků nebo profesního sebepojetí.
Speciální potřeby leváků ve školní družině
Navrátilová, Martina ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou levorukosti v prostředí školní družiny. V teoretické části definuji leváctví z hlediska přístupu v historii, popisuji typy a formy leváctví, zabývám se možnostmi jeho rozpoznání a popisuji možnosti moderního přístupu a podpory levorukých dětí. Definuji dále prostředí, funkce a obsah činnosti školní družiny a popisuji možnosti podpory levorukých dětí v družině. Cílem mého praktického šetření bylo zmapovat přístup vychovatelů k dětem s levorukostí, zjistit, jakých využívají pomůcek při činnostech v družině, popsat vybavenost tříd a dále zjistit, co rodiče od vychovatelů očekávají. Zabývám se také konkrétními možnostmi podpory levorukých dětí při výtvarných, hudebních a pohybových aktivitách ve školní družině, při vypracovávání domácích úkolů a používání IT technologií. Hypotézy, které vedou můj výzkum, se týkají rodičů i vychovatelů levorukých dětí, toho, zda si potíže spojené s levorukostí uvědomují a zda děti dostatečně podporují, zda funguje komunikace mezi družinou a rodiči ve prospěch dětí. Zjišťovala jsem, jestli vychovatelé považují vybavenost speciálními pomůckami za důležitou a zda vnímají progres u dětí, které jsou dostatečně a správně vzhledem k levorukosti podporovány. Nedostatky, které jsem zjistila, spočívají především v nevybavenosti družin....
Specifika výchovy dítěte s postižením ve školní družině v inkluzivních podmínkách
KAHUDOVÁ, Monika
Bakalářská práce "Specifika výchovy dítěte s postižením ve školní družině v inkluzivních podmínkách" je zaměřena na legislativu týkající se společného vzdělávání a podpůrných opatření. Teoretická část popisuje charakteristiku školní družiny, školských poradenských zařízení a druhy postižení dítěte. Celá má práce poukazuje na smysluplné a prospěšné společné vzdělávání dětí na běžných školách a jejich podporu. Děti se znevýhodněním se učí, jak žít a spolupracovat s ostatními dětmi a děti "zdravé" rozvíjí své schopnosti a kompetence, jak žít s těmito dětmi, zároveň se je učí vnímat. Empirická část popisuje specifika práce speciálních pedagogů a pedagogických pracovníků s dětmi se zdravotním postižením ve školní družině. Výzkumného šetření se zúčastnilo 6 informantů ze školních družin základních škol v Českých Budějovicích a okresu Prachatic. Výzkum poukazuje na konkrétní metody a principy práce s dětmi se zdravotním postižením, způsoby informovanosti mezi pedagogy, podporu vzdělávat se v oblasti speciální pedagogiky ze strany zaměstnavatele a míru spolupráce rodičů dětí s postižením a školní družiny. Z výzkumného šetření vyplývá, že podpůrná opatření, informovanost o dětech s postižením a spolupráce s rodiči je důležitá. Na základě odpovědí informantůbylo zjištěno, že ve zmíněných školách převládají děti se 3. stupněm podpůrného opatření, pedagogové využívají různé nástroje informovanosti, využívají rozdílné metody a pomůcky. Většina dotázaných považuje své vzdělání za dostatečné, část z nich spolupracuje s asistentem pedagoga. Důležitá je pro ně i fungující spolupráce s rodiči dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.