Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání programů prevence šikany v České republice a v zahraničí
MARTINKOVÁ, Barbora
Práce je zaměřena na české a zahraniční programy prevence šikany, které mezi sebou porovnává a zhodnocuje jejich výsledky. V úvodu práce je popsána problematika šikany a prevence, dále následuje popis vybraných českých a zahraničních programů prevence šikany. V druhé části práce jsou na základě daných kategorií všechny vybrané programy porovnány. V diskuzi můžeme nalézt posouzení českých a zahraničních programů, doporučení pro programy prevence šikany v České republice a jejich také jejich nedostatky. Z výsledků bude možné určit kvalitu českých preventivních programů týkajících se šikany oproti zahraničním. Zároveň bude možné navrhnout, jestli a v čem je potřeba české preventivní programy zlepšit, co zachovat, jaké ze zkoumaných programů je nejlepší aplikovat na školách, případně jaké programy týkající se šikany v česku chy-bí.
Prevence kyberšikany u žáků druhého stupně základní školy
SOLDÁN, Ladislav
Tato práce se zabývá prevencí kyberšikany na vybrané základní škole XY. V práci byly stanoveny čtyři cíle, z nichž první zní "Seznámit žáky s rizikem kyberšikany a její prevencí", druhý "Zmapovat u žáků jejich názor na kyberšikanu a uvést informace na pravou míru této problematiky". Třetí cíl "Zjistit, zda mají sami žáci zkušenosti s kyberšikanou, předat žákům informace o správném řešení této problematiky" čtvrtý a zároveň poslední "Ověřit, zda žáci nejsou vystaveni kyberšikaně pomocí internetu nebo mobilního telefonu". Práce je složena z teoretické a výzkumné části. Teoretická část je rozdělena do 4 kapitol. První kapitola se zabývá současným pohledem odborníků na možnou prevenci rizikového chování. Ve druhé kapitole nastiňuji kyberšikanu, kterou charakterizuji ve smyslu rizikových faktorů, projevů, typů kyberagresorů, způsobů a typů útoku, dělení sociálních sítí, dopadů a správného zachování se při setkání s kyberšikanou. Ve třetí kapitole popisuji specifiku kyberšikany ve školním prostředí. Čtvrtá kapitola se zaobírá možností uplatnění preventivního výukového programu v oblasti kyberšikany. Empirická část se věnuje již samotnému seznámení žáků s rizikem kyberšikany včetně její prevence a zmapování jejich názoru včetně uvedení informací na pravou míru. Hlavní výzkumné otázky znějí: "Znají žáci, co jeto kyberšikana a jaké jsou její projevy?", "Mají žáci představu o tom, jak se sami na internetu ohrožují?", "Vědí žáci, jak se správně zachovat při kyberšikaně?" a "Byl některý žák ohrožen kyberagresorem?". Výsledky výzkumu poukázaly na nutnost vzdělávání jak v povinné přípravě nutné k výkonu povolání, tak i k dalšímu povinnému vzdělávání. Pozornost by měla být věnována také oblasti duševní hygieny. Výsledky práce byly zpracovány do vytvoření preventivního výukového programu "Kyberšikana", jež byl využit v rámci primární prevence na základní škole XY. Výsledky zapracované do preventivního programu mohou vést k akreditaci vzdělávací akce v rámci Systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků s cílem vést k osvojení znalostí a dovedností k provádění primární prevence v rámci výuky.
Prevence kouření tabákových výrobků na vybraných základních školách v České republice
Filipovská, Marie ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá školskými preventivními programy zaměřenými na prevenci kouření tabákových výrobků s cílem zjistit, zda vybrané základní školy v České republice využívají a realizují adiktologické preventivní programy a specifické programy zaměřené na kouření. Práce vychází z teoretických východisek, které se zabývají fenoménem kouření, jeho etiologií, následky, prevencí, dále pak školskou primární prevencí rizikového chování a její důležitostí ve školních vzdělávacích plánech anebo školním metodikem prevence jako jedním z důležitých aktérů ve školské prevenci. Dalším cílem této diplomové práce je následně objasnit, jaké preventivní programy zaměřené na kouření školy využívají, kdo je jejich realizátorem a jak programy subjektivně vnímají a hodnotí z vybraných hledisek. Pro sběr dat byl vytvořen dotazník, který byl poskytnut všem základním školám (respektive jejich školním metodikům prevence) v Praze, které jsou uvedeny v rejstříku škol MŠMT. Výsledky výzkumu ukázaly, že převážná většina škol má ve svém letošním anebo loňském preventivním plánu zařazen program s adiktologickou tématikou, zhruba polovina respondentů uvedla, že mají i program zaměřený specificky na prevenci kouření. Dále bylo zjištěno, že velká část škol si programy zaměřené na kouření realizuje sama nebo s pomocí externího...
Program praktické prevence kardiovaskulárních onemocnění u žáků na druhém stupni ZŠ
Váňová, Zdenka ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá rizikovými faktory kardiovaskulárních onemocnění u dětí a jejich prevencí. Stručně popisuje ovlivnitelné rizikové faktory těchto onemocnění a prevenci jejich vzniku. Zaměřuje se také na preventivní programy kardiovaskulárních onemocnění u nás i ve světě a podrobněji je popisuje. Dále poskytuje přehled současných učebnic přírodopisu pro druhý stupeň ZŠ a jejich zhodnocení na základě toho, zda a do jaké míry se problematikou kardiovaskulárních onemocnění zabývají. Cílem práce je vytvořit program zaměřený na prevenci kardiovaskulárních onemocnění u dětí na druhém stupni základní školy, použít jej v praxi na vybrané základní škole a následným dotazníkovým šetřením zhodnotit jeho účinnost.
Evaluace preventivního programu "Prevence neplánovaných těhotenství a interrupcí"
KULTOVÁ, Jitka
Cílem bakalářské práce je evaluace preventivního programu Národní iniciativy pro život, o.p.s. "Prevence neplánovaných těhotenství a interrupcí", který je určený pro žáky 9. tříd ZŠ. Teoretická část bude věnována vymezení základních pojmů souvisejících s prevencí sexuálního rizikového chování na základních školách. Dále problematice těhotenství dospívajících a rizikům umělého ukončení těhotenství. V závěru bude představen preventivní program "Prevence neplánovaných těhotenství a interrupci". Praktická část se bude zabývat evaluací tohoto preventivního programu na několika základních školách v plzeňském kraji. Jako výzkumný nástroj bude použit dotazník na principu pretest-posttest.
Sociálně patologické jevy a jejich prevence na ZŠ
VLČKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá problematikou realizace primární prevence sociálně patologických jevů na ZŠ. Předkládá základní charakteristiku jednotlivých sociálně patologických jevů, dále organizací zabývající se realizací preventivních programů, včetně doporučených metod a postupů. Dále předkládá pozici metodika prevence, náplň jeho práce. Klíčovou částí je vlastní realizace krátkého preventivního programu s využitím materiálů vydaného Občanským sdružením Volání naděje. Součástí práce je rovněž návrh variant pracovních listů, které je možnou v rámci realizace primární prevence využít. V rámci diplomové práce byl realizován výzkum, jehož cílem bylo získání názoru na problematiku prevence a současnou situaci na ZŠ z pohledu metodika prevence, dále získání zpětné vazby od žáků, kteří absolvovali preventivní programy.
Role rodiny a školy v prevenci kyberšikany
Chmelařová, Jana ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
V diplomové práci představuji prostředky informačních a komunikačních technologií, které mohou být zneužity k šíření elektronické šikany - kyberšikany. Vysvětluji základní pojmy z oblasti kyberšikany a uvádím projevy, šíření, problémy a dopady kyberšikany na jednotlivé aktéry. Informuji o možnostech primární prevence proti kyberšikaně. Primární prevencí, kterou je možné předcházet kyberšikaně, je edukace dětí a dospívajících, ale také jejich rodičů, především realizací preventivních programů ve školách, na sociálních sítích a prostřednictvím sociálního poradenství. V empirické části dotazníkovým šetřením zjišťuji u dětí základní školy devítiletých až patnáctiletých, jaké je využití informačních a komunikačních technologií. Zda se setkaly s kyberšikanou, a jak a kým byly o kyberšikaně a její prevenci poučeny. Výsledky dotazníkového šetření budou použity ke zlepšení prevence proti kyberšikaně na školách, kde bylo realizováno dotazníkové šetření.
Prevence rizikového chování
Nováková, Zuzana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce s názvem "Prevence rizikového chování" se zabývá zkoumáním vzájemné propojenosti a spolupráce třech profesních skupin a mapuje jejich získané zkušenosti a názory v oblasti rizikového chování dětí a mladistvých. Zvolenými respondenty je skupina metodiků prevence působících na základních školách, sociálních pracovníků Orgánu sociálně- právní ochrany dětí a skupina vzdělaných profesionálních lektorů primární prevence rizikového chování. Teoretická část se věnuje přesným definicím a teoretickým konceptům rizikového chování, dále popisuje jednotlivé formy a druhy prevence a v závěru uvádí zákonné úpravy u vybraných základních předpisů. Empirická část obsahuje zpracování a vyhodnocení dotazníkového šetření, které proběhlo sběrem dat s výše uvedenými skupinami respondentů.
Posílení efektivity komunikace ve třídě primární školy
Hájková, Soňa ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zabývá úrovní komunikace mezi třídní učitelkou, jejími žáky a samotnými žáky v kmenové třídě na prvním stupni, kde autorka působí. Cílem třídní učitelky je rozvinout komunikativní kompetence, které povedou k zefektivnění komunikace ve třídě. Konkrétně se jedná o vztah třídní učitelky, jejích žáků a žáků mezi sebou. Teoretická část dává oporu praktické části v podobě teoretických poznatků. Formuluje specifika pedagogické komunikace, charakterizuje verbální komunikaci, všímá si efektivních způsobů a bariér v komunikaci. Vymezením Osobnostní a sociální výchovy předkládá nástroje, jimž lze dosáhnout očekávaných výstupů v rámci komunikace definovaných v Rámcově vzdělávacím programu a Minimálním preventivním programu. Představuje osobnost učitele a jeho kompetence jako možné činitele, které ovlivňují rozvoj žáka. Praktická část nejprve monitoruje výchozí situaci ve třídě. Na základě akčního učitelského výzkumu se třídní učitelka snaží posílit efektivitu komunikace. Využívá k tomu především metody pozorování, reflexe, techniky OSV, analýzy audionahrávek, videonahrávky a doplňkově slovního hodnocení. Také se opírá o aplikaci preventivního programu. Sběr dat a průběh akčního učitelského výzkumu probíhal v období listopad 2015 až únor 2017. Z výzkumu vyplývá, že efektivitu komunikace lze...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.