Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce OSPOD se zařízeními na výkon ochranné výchovy
Bittmanová, Daniela ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Předkládaná práce se zabývá problematikou spolupráce OSPOD se zařízeními na výkon ochranné výchovy. Obsah teoretické části práce tvoří legislativní rámec dané problematiky, vysvětlení základních pojmů, působnost orgánu sociálně-právní ochrany dětí, školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy a ukládání a výkon ochranné výchovy. Pro praktickou část byla zvolena kvalitativní strategie průzkumu. Respondenty byli pracovníci sociálně-právní ochrany dětí. Na základě výsledků výzkumného šetření je v práci popsáno fungování spolupráce těchto organizací.
Hodnotová orientace a životní plány dětí a mládeže s poruchami chování
Bajanová, Jana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnotovou orientací a životními plány dětí a dospívajících umístěných pro poruchy chování do výchovných zařízení. Teoretická část práce objasňuje základní pojmy související s hodnotami a hodnotovou orientací, věnuje se vývoji jedince, problematice rodiny a výchovy, poruchám chování a zmiňuje náročnost výchovy a převýchovy ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Empirická část je kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Dotazníkového šetření bylo využito pro zjištění hodnotové orientace, životních cílů, preferovaných volnočasových aktivit, některých postojů a informací o klientech z výchovných zařízení. Dotazníky byly předloženy respondentům z šesti dětských domovů se školou a výchovných ústavů. Zjištěné hierarchie hodnot a životních cílů byly porovnány s výsledky podobného výzkumu. Nestrukturovaná interview, vedená s dětmi končícími povinnou školní docházku, byla převážně zaměřena na volbu studia a profesní orientace. Pro názornou ilustraci a uvedení do problematiky byl výzkum doplněn o případovou studii. Klíčová slova hodnoty, hodnotová orientace, hierarchie hodnot, rodina, výchova, výchovné styly, poruchy chování, problémové děti, kriminalita mládeže, převýchova, edukace, resocializace, ústavní výchova, ochranná výchova
Transformace systému náhradní rodinné péče v ČR
Müllerová, Tamara ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
NÁZEV: Transformace systému náhradní rodinné péče v ČR AUTOR: Tamara Müllerová VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce je zaměřena na současné legislativní změny v oblasti ústavní péče. V úvodu je popsána rodina, její význam, funkce, postavení v dnešní společnosti a příčiny poruch jejího fungování a poruchy samotné v souvislosti s potřebami dítěte. Navazující kapitola se věnuje současným formám ústavní a ochranné výchovy v České republice, obsahuje rozdělení na náhradní rodinnou péči, náhradní výchovnou péči a popisuje jednotlivé typy. Další část je zaměřena na hlavní nedostatky systému ústavní péče a důvody, které přiměly Českou republiky celý systém změnit, především kvůli kritice ze zahraničí. Na to navazuje kapitola o transformaci systému ústavní péče, která pojednává o již přijatých změnách, na kterých se podílela ministerstva (MŠMT, MPSV, MV), řada odborníků a zástupci nestátních neziskových organizací. Je zde i zmíněn, jakým způsobem se ke změnám vyjadřovala odborná i laická veřejnost. Praktická část je zaměřena na porovnání názorů mezi veřejností, odbornou veřejností a rodinou, která má dítě v pěstounské péči v konfrontaci s návrhem, který připravil parlament České republiky. Cílem praktické části je zjistit, jaká je povědomost laické veřejnosti o změnách a o...
Výchovná opatření ukládaná dětem a mladistvým s poruchami chování
Syslová, Petra ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na výchovná opatření ukládaná dětem a mladistvým s poruchami chování. Teoretická část shrnuje poznatky týkající se norem ve společnosti, psychosociálního vývoje dítěte a poruch chování u dětí a dospívajících. Dále jsou představeny možnosti sociálně pedagogické práce s dětmi a dospívajícími s poruchami chování a jednotlivá výchovná opatření ukládaná dětem a mladistvým s poruchami chování. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum zaměřený na zhodnocení účinnosti uložených výchovných opatření v konkrétních případech mladistvých s poruchami chování. Klíčová slova dítě, mladistvý, výchova, porucha chování, výchovné opatření, kurátor pro děti a mládež, ústavní výchova, ochranná výchova, dohled nad výchovou
Dětský diagnostický ústav
Kašpaříková, Barbora ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá ústavní a ochrannou výchovou ve školských zařízeních s akcentací dětského diagnostického ústavu. Hlavní tématem jsou legislativní změny, které se týkají těchto zařízení, tj. změny zákona č. 109/2002 Sb. o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, v souvislosti s přijetím nového občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) V práci je popisována historie ústavní výchovy, legislativní ukotvení a základní struktura ústavní a ochranné výchovy v České republice. Cílem práce je zejména zmapování důsledků změn, které díky měnícím se zákonům nastaly či v brzké době nastanou. Součástí práce je průzkum prováděný metodou dotazníku. V jeho rámci na dané téma odpovídali zaměstnanci zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy.
Práce kurátora pro mládež s dětmi v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy
Dembická, Veronika ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Diplomová práce má za cíl analyzovat činnost kurátorů pro mládež při práci s dětmi, které se z různých příčin dostaly do péče zařízení pro výkon ústavní či ochranné výchovy. Práce blíže specifikuje kurátora pro mládež v systému sociálně právní ochrany dětí a klientelu, na kterou je jeho činnost zaměřena. Ve třetí kapitole jsou blíže popsána opatření, která mohou být v zájmu ochrany práv a zájmů dítěte přijata. Následující tři kapitoly jsou věnovány institutu ústavní a ochranné výchovy - z jakých důvodů může být k těmto opatřením přistoupeno, jaké kompetence a povinnosti náleží kurátorům pro mládež a jakým způsobem dochází k ukončení či zrušení přijatých opatření. Samostatná kapitola je věnována tématu sanace rodiny, jakožto procesu podporujícímu fungování rodiny. Na vybraných případech je demonstrováno, jakých konkrétních postupů kurátoři pro mládež v Ústí nad Labem při řešení výchovných problémů dětí využívají.
Kontaktní oddělení, experimentální forma ústavní výchovy
Obořilová, Dominika ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
v českém jazyce Tato bakalářská práce se nazývá "Kontaktní oddělení, experimentální forma ústavní výchovy". Záměrem práce je hlubší zamyšlení se nad problematikou ústavní výchovy a představení inovativního přístupu, jako možnou formu péče, v rámci zařízení pro výkon ústavní výchovy. Práce je strukturována do dvou základních celků - části teoretické a části praktické. V teoretické části popisuji pojetí ústavní výchovy v České republice a představuji systém práce v konkrétním výchovném ústavu na Praze 9. Praktická část je koncipována jako kvalitativní výzkumné šetření, za základě kterého se snažím získat odpověď, zda je tato inovativní forma péče přínosná pro děti zdržující se dlouhodobě na útěku. V závěru práce hodnotím výsledky šetření a jejich využití v současné praxi. Klíčová slova ústavní výchova, ochranná výchova, předběžné opatření, dítě, dobrovolný pobyt, schválený pobyt mimo zařízení, výchovný ústav
Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název: Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce je zmapovat aktivity v přírodě v ústavní výchově v Libereckém kraji. Zjistit druhy aktivit a dobu strávenou aktivitami v přírodě. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu. Respondenti dostali dotazníky s otevřenými a uzavřeným otázkami k danému tématu. Data byla zpracována kvantitativně a byla zanesena do koláčového grafu. Výsledky: V dotazníku jsem zjistila, že vychovatelé se domnívají, že aktivity v přírodě jsou vhodné pro děti z ústavní výchovy, a to nejen jako prostředek navazování nových kontaktů, ale především jako prostředek zvýšení odpovědnosti a sebepoznání. Nejčastěji AP využívají v podobě procházek či her v přírodě. Mezi aktivity, které jsou nejméně přístupné, patří lezení a plavání. Nejčastější aktivitou dětí je hraní na počítači a procházky s přáteli. Hraní her v přírodě a sbírání plodů je pro děti nejzábavnější. Aktivity v přírodě přinášejí dětem hlavně radost, zábavu a nové zážitky. Myslí si, že během aktivit v přírodě poznají něco nového o svých přátelích a získají větší důvěru ve vzájemných vztazích. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, volný čas, sporty v přírodě, ústavní výchova, ochranná výchova

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.