Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vehicle thermal battery heat recovery system architecture loop
Stanko, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This thesis deals with the importance and possibilities of exhaust heat recovery, which helps to accelerate engine warm up at start and thereby reduce emissions. The theoretical part deals with emissions and the effort to reduce them by previous design solutions over the years. The practical part is devoted to creating the models with implemented systems of heat recovery and their impact on the temperature of the coolant and oil as well as the total vehicle consumption.
Výpočtová studie Millerova cyklu benzínového motoru s turbodmychadlem
Černý, Roman ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem problematiky Millerova oběhu a jeho praktickou aplikací pro přeplňovaný zážehový motor. Na základě citlivostní analýzy limitů ovlivňujících tepelnou účinnost Millerova ideálního oběhu je zpracován termodynamický model motoru s prodlouženou expanzí v prostředí programu GT-POWER. Výsledky analýz jsou použity k vyhodnocení proveditelnosti přestavby referenčního motoru pro provoz s Millerovým oběhem.
Palubní počítač pro motocykl
Hadwiger, Tomáš ; Vorel, Pavel (oponent) ; Růžek, Václav (vedoucí práce)
Předmětem práce je konstrukce palubního počítače pro motocykl. Návrh zařízení vychází z parametrů palubních počítačů dostupných na trhu. Oproti komerčně nabízeným modelům umožňuje měření spotřeby a stanovení polohy motocyklu pomocí GPS. Standardně měří rychlost, ujetou vzdálenost, otáčky a teplotu motoru. Polubní počítač je řízen dvojicí osmibitových mikrokontrolérů od firmy AVR. Naměřená data zobrazuje grafický LCD display, ovládání je umožněno pomocí dotykového displeje.
Analýza a vyhodnocení nákladů autobusové linky regionální dopravy
Rypák, Tomáš ; Grund, David (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá analýzou a vyhodnotením prevádzkových nákladov autobusovej linky č. 107 s dôrazom na náklady na pohonné hmoty. V prvej časti sa venuje histórií a vzniku autobusovej dopravy, založeniu vybranej autobusovej spoločnosti a jej súčasným stavom. Druhá časť sa zaoberá vybranou autobusovou linkou č. 107. Tretia čast je venovaná analýze prevádzkových nákladov. Posledná časť navrhuje opatrenia eliminujúce náklady na spotrebu pohonných hmôt.
Přehled prostředků pro snižování indukovaného odporu
Mazánek, Adam ; Švec, Michal (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření přehledu prostředků pro snižování indukovaného odporu na křídle letounu. Popisuje vznik indukovaného odporu a jeho změny za letu. Dále se bakalářská práce zabývá geometrickými úpravami křídla. Nejrozsáhlejší část je věnována konstrukčním úpravám konců křídel se speciálním zaměřením na winglety.
Zkušební stav pro zkoušení chladičů
Kleger, Ondřej ; Smejkal, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Emisní limity a ekonomická situace tlačí přes kupující sílu výrobce automobilu k tvorbě úspornějších vozidel. Jedním z prvků jenž může nepřímo snížit např. spotřebu paliva je chladič spalovacího agregátu. Konstrukce tohoto aparátu není jednoduchá a simulace jeho schopností potřebuje odezvu také při reálném měření. Měřící stav na chladiče může přispět ke snadnějšímu výběru, případně návrhu chladícího systému dopravního prostředku.
Vliv zatížení spalovacího motoru na výstupní parametry traktorových souprav
Paulmichl, Roman ; Svída, David (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá současným stavem v konstrukci traktorů, zejména motorů a jejich příslušenstvím. Práce obsahuje metodiku měření traktorové soupravy v dopravě a metodiku měření orební soupravy. Naměřené hodnoty byly tabulkově a graficky zpracovány a byla provedena analýza naměřených hodnot. Diplomová práce vytváří náhled na problematiku zatížení spalovacího motoru, které vzniká vlivem pracovních podmínek v dopravě a při základním zpracování půdy s různě nastavenými režimy provozu traktoru. Cílem práce je zjistit, jaký praktický vliv má zatížení na sledované parametry motoru a jakými způsoby by bylo možné dosáhnout vyšší výkonnosti traktorových souprav s co možná minimální energetickou náročností.
Vliv síly v horním táhle závěsu traktoru na spotřebu a výkonnost souprav na zpracování půdy
Drašar, Jan
Cílem diplomové práce bylo, provedení analýzy naměřených hodnot z terénních měření. V rešeršní části práce byl vypracován přehled používaných technologií pro zpracování půdy. Zde jsou uvedeny základní systémy zpracování půdy (konvenční zpracování půdy, konzervační zpracování půdy a přímé setí). Také jsou zde shrnuty technologie zpracování půdy jako je orba, podmítka, zpracování do pásů nebo kypření bez obracení ornice. V závěrečné části byly popsány stroje, které jsou využívány pro zpracování půdy. V metodice byly popsány měřící přístroje a jednotlivé orební soupravy, které byly využívány pro měření výstupních dat orebních souprav. Při vyhodnocování dat byly hlavními parametry měrná efektivní spotřeba paliva, měrná efektivní výkonnost, hektarová efektivní výkonnost a prokluz hnacích kol v závislosti na síle v horním táhle a tlaku v trakčním válci vybraných traktorových souprav. Diplomová práce byla zpracována ze 3 terénních měření, celkem bylo provedeno 71 měření. Jednotlivá měření byla analyzována a bylo prokázáno, že délka horního táhla zvyšuje průměrnou měrnou efektivní výkonnost o 17 %, hektarovou efektivní výkonnost o 20 %. Dále bylo prokázáno, že průměrná spotřebu paliva se snížila sníží o 6 % a prokluz kol se průměrně snížil od 2 % do 7,5 %.
Analýza výstupních parametrů traktorové soupravy na zpracování půdy v podmínkách soukromé farmy
Kokeš, Matěj
Abstrakt V diplomové práci je popsán současný stav v konstrukci strojů na zpracování půdy a zhodnocení vlivu nastavení tříbodového závěsu traktoru a pracovního stroje na výstupní parametry souprav. V rámci diplomové práce, byla provedena experimentální měření na dvou soupravách s návěsným kypřičem a návěsným pluhem. U první soupravy byl zkoumán vliv zatížení přední nápravy a otáček motoru na výkonnost traktoru, zatímco u druhé soupravy byl zkoumán vliv síly v horním táhle, dotížení hnacích náprav a otáček motoru na výstupní parametry traktoru. Výsledky obou měření ukázaly, že při správném nastavení traktoru klesá prokluz a spotřeba paliva, což vede ke zvýšení výkonnosti a efektivity práce.
Koncepce pohonného ústrojí hybridního motocyklu
Šmak, Martin ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Hybridní motocykly představují potenciál ve snížení spotřeby paliva a emisí motocyklů, ale také ve zvýšení celkových výkonnostních parametrů při zachování původního hnacího agregátu. Tato práce je zaměřena na návrh konstrukčního řešení hybridního pohonu motocyklu KTM RC 390 a jeho simulaci v různých provozních režimech. Model hybridního ústrojí je srovnáván s modelem konvenčního motocyklu a jsou sledovány rozdíly obou koncepcí pohonu. Provedené simulace prokázaly lepší akceleraci a nižší spotřebu paliva u hybridní koncepce u většiny testů s výjimkou dálničního provozu. Největší rozdíl ve spotřebě paliva se projevil v městském provozu, kde se použití hybridního motocyklu ukázalo jako vhodné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.