Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Plazmové řezání vysokopevnostních ocelí
Šmak, Martin ; Herčík, Tomáš (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Dělení je jednou ze základních operací při zpracování oceli a výrobě produktů. Dělení vysokopevnostních ocelí nicméně představuje významný technologický problém, jelikož při použití řady metod dělení dochází ke vnesení značného množství tepla do materiálu. To může vést k výraznému ovlivnění mechanických vlastností oceli. Tato práce je zaměřena na využití plazmového řezání pro dělení vysokopenostních ocelí. Teoretická část práce pojednává o technologii výroby ocelí a používaných metodách jejich dělení a o technologii plazmového řezání. Jsou diskutovány parametry ovlivňující proces plazmového řezání a jejich možný vliv na kvalitu řezu. Dále je pojednáno o tepelně ovlivněné oblasti při použití plazmy pro dělení oceli. V rámci experimentální části byl sledován vliv plazmového dělení materiálu na tvrdost vybraných druhů vysokopenostních ocelí. Pro experimenty byly použity tři druhy vysokopenostní oceli: ARMOX 500 T, STRENX 650 MC E a XAR®450. Řezy byly prováděny ve dvou různých rychlostech řezání. Byla vyhodnocena velikost tepelně ovlivněné oblasti a změna tvrdosti materiálu v různých částech řezu. Práce ukazuje, že při korektním zvolení parametrů je plazmové řezání vhodné pro dělení vysokopevnostních ocelí. Je ukázán a diskutován vliv použití této metody na změnu mechanických vlastností vybraných druhů vysokopenostních ocelí.
Koncepce pohonného ústrojí hybridního motocyklu
Šmak, Martin ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Hybridní motocykly představují potenciál ve snížení spotřeby paliva a emisí motocyklů, ale také ve zvýšení celkových výkonnostních parametrů při zachování původního hnacího agregátu. Tato práce je zaměřena na návrh konstrukčního řešení hybridního pohonu motocyklu KTM RC 390 a jeho simulaci v různých provozních režimech. Model hybridního ústrojí je srovnáván s modelem konvenčního motocyklu a jsou sledovány rozdíly obou koncepcí pohonu. Provedené simulace prokázaly lepší akceleraci a nižší spotřebu paliva u hybridní koncepce u většiny testů s výjimkou dálničního provozu. Největší rozdíl ve spotřebě paliva se projevil v městském provozu, kde se použití hybridního motocyklu ukázalo jako vhodné.
Plazmové řezání vysokopevnostních ocelí
Šmak, Martin ; Herčík, Tomáš (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Dělení je jednou ze základních operací při zpracování oceli a výrobě produktů. Dělení vysokopevnostních ocelí nicméně představuje významný technologický problém, jelikož při použití řady metod dělení dochází ke vnesení značného množství tepla do materiálu. To může vést k výraznému ovlivnění mechanických vlastností oceli. Tato práce je zaměřena na využití plazmového řezání pro dělení vysokopenostních ocelí. Teoretická část práce pojednává o technologii výroby ocelí a používaných metodách jejich dělení a o technologii plazmového řezání. Jsou diskutovány parametry ovlivňující proces plazmového řezání a jejich možný vliv na kvalitu řezu. Dále je pojednáno o tepelně ovlivněné oblasti při použití plazmy pro dělení oceli. V rámci experimentální části byl sledován vliv plazmového dělení materiálu na tvrdost vybraných druhů vysokopenostních ocelí. Pro experimenty byly použity tři druhy vysokopenostní oceli: ARMOX 500 T, STRENX 650 MC E a XAR®450. Řezy byly prováděny ve dvou různých rychlostech řezání. Byla vyhodnocena velikost tepelně ovlivněné oblasti a změna tvrdosti materiálu v různých částech řezu. Práce ukazuje, že při korektním zvolení parametrů je plazmové řezání vhodné pro dělení vysokopevnostních ocelí. Je ukázán a diskutován vliv použití této metody na změnu mechanických vlastností vybraných druhů vysokopenostních ocelí.

Viz též: podobná jména autorů
4 Šmak, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.