Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Subsidiarita v právu EU
Krátký, Jiří ; Tichý, Luboš (vedoucí práce) ; Pítrová, Lenka (oponent)
Shrnutí V roce 2023 uplyne třicet let od ukotvení zásady subsidiarity, jako obecné zásady právní v právním systému EU. Maastrichtská smlouva představovala zásadní politický krok v evropské integraci. K jeho dosažení zásadně přispělo i ukotvení zásady subsidiarity jako obecné zásady právní. Zásada subsidiarity se měla se stát dynamickou brzdou proti centralizaci a proti plíživému přesunu výkonu pravomocí na orgány EU. Třicet let praxe je vhodnou dobou ke zhodnocení úspěšnosti reálného naplnění této mise. Platí to v roce 2021 o to více, že EU stojí na prahu nové veřejné debaty o budoucnosti evropského projektu. Za tři dekády od Maastrichtské smlouvy prošlo ukotvení zásady subsidiarity několika legislativními proměnami. I přes tyto proměny však judikatura Soudního dvoru v této věci zůstala z ne příliš jasných důvodů jen málo rozvinutá. Původní důraz na soudní kontrolu ZS se v poslední třetině třicetiletého období přesunul z kontroly materiální stránky ex-post na kontrolu procesní ex-ante. Nakonec ani tato změna nepřinesla očekávané výsledky, resp. tyto přesto zůstávají málo zřetelné. Cílem této práce je dostat se co nejblíže k samotnému jádru problematiky a nabídnout odpovědi na praktické otázky, které nejvíce zajímají právníky. Ty se týkají se především právně-technické problematiky a selhávání očekávané role...
Kompetenční profil ředitelů škol a jejich další vzdělávání
Bareš, Milan ; Trojan, Václav (vedoucí práce)
Závěrečná práce se zabývá problematikou profesních kompetencí ředitelů škol a z nich vycházejících potřeb jejich dalšího vzdělávání. Daná problematika je posuzována s ohledem na stupeň školy a fázi profesní dráhy ředitele. Práce vychází z potřeby jednoznačné definice toho, jakými znalostmi, dovednostmi a postoji by měli ředitelé škol disponovat, aby byli úspěšnými školskými manažery. To je současně také jedna z podmínek pro nastavení smysluplného kariérního systému ve školství a základ pro systematický další profesní rozvoj ředitelů škol. Práce přináší návrh generického kompetenčního profilu vrcholového výkonu společného pro ředitele všech stupňů škol a návrh rámcové struktury dalšího profesního vzdělávání ředitelů škol, který koresponduje s potřebnými kompetencemi. To by ve svém důsledku mělo vést ke zlepšení profesní přípravy ředitelů škol, a tím i ke zvýšení kvality škol, které řídí.
Kompetenční profil fotbalového trenéra žen
Kalvas, Pavel ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Kaprálková, Michaela (oponent)
Název: Kompetenční profil fotbalového trenéra žen Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvořit kompetenční profil ideálního fotbalového trenéra žen z pohledu samotných fotbalových hráček. Metody: Pro dosažení cíle práce byly použity studie odborné literatury zabývající se problematikou trenérství, kompetencí a specifičností ženského organismu. Získaná data byla doplněna a upravena na základě neformálních rozhovorů s fotbalovými hráčkami. Pro posouzení důležitosti jednotlivých kompetencí byla zvolena 5 stupňová Likertova škála. Respondentky byly fotbalové hráčky a jejich dotazování probíhalo prostřednictvím elektronického dotazování. Výsledky: Výsledkem této práce je kompetenční profil fotbalového trenéra žen, jenž obsahuje ty nejdůležitější kompetence rozdělené do několika skupin. Klíčová slova: trenér, kompetence, ženský fotbal, kompetenční profil, hodnocení
Kompetence ředitele střední odborné školy s technickým zaměřením
Hons, Lukáš ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje aktuálnímu tématu kompetencí ředitele střední odborné školy technického zaměření. Práce vychází z obecné teorie kompetencí a kompetenčních modelů. Jejím cílem je identifikovat kompetence ředitele střední odborné školy technického zaměření v Praze a na základě těchto zjištění vytvořit jeho kompetenční model. Na základě rešerše odborné literatury bylo realizováno výzkumné šetření, jehož smyslem bylo zjistit, jakými kompetencemi ředitelé disponují, tedy identifikovat tyto kompetence a sestavit kompetenční model. Jako první technika sběru dat byla použita technika dotazníkového šetření. V rámci dotazníkového šetření byli osloveni všichni ředitelé a zástupci ředitelů na 15 středních odborných školách technického zaměření v Praze. Třetí skupinu respondentů tvořili pracovníci zřizovatele těchto škol. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsme určovali míru důležitosti jednotlivých kompetencí. Druhou použitou technikou byl polostrukturovaný rozhovor s vybranými představiteli skupin respondentů (ředitelé a zástupci ředitelů). Rozhovor sloužil pro ověření formulací pozorovatelného chování, které je součástí kompetenčního modelu. Výsledkem praktické části je kompetenční model ředitele střední odborné školy technického zaměření v Praze. Vytvořený kompetenční model se skládá z šesti...
Kvality učitele 1. stupně v perspektivě rodičů a veřejnosti
Kolaříková, Alena ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
NÁZEV PRÁCE: KVALITY UČITELE 1. STUPNĚ V PERSPEKTIVĚ RODIČŮ A VEŘEJNOSTI Anotace V současné době se často diskutuje o kvalitě školství, o pozici učitelů ve společnosti. Tyto diskuse bývají spojeny s hodnocením kvality učitelů, jejich způsobu výuky, ale i přístupu k žákům i k rodině. Význam učitelství bývá vnímán ve dvou rovinách: prioritní důraz je kladen na předávání vědomostí, ale také je zdůrazňován význam rozvoje osobnosti žáka, jeho kompetencí a mezilidské vzájemnosti a ohleduplnosti. V této práci budu popisovat různé styly výuky, osobnostní předpoklady i další kompetence, kterými by měl kvalitní učitel disponovat. Představím pět základních výukových stylů, u kterých si budu všímat jejich pozitiv, tak i rizik. V analytické části vyhledám soutěže oceňující dobré učitele a budu popisovat kritéria, na základě kterých jsou vybraní učitelé oceněni. Výzkumná část bude formou dotazníkového šetření zjišťovat, jakého učitele 1. stupně ZŠ si přejí pro svoje dítě zákonní zástupci, jakých lidských i odborných kvalit si nejvíce cení. Klíčová slova: kvalita učitele, profesní znalosti, profesní kompetence, styl výuky, kompetence, osobnostní předpoklady, facilitace, exekutivní styl, liberální styl, konstruktivismus, tradiční učitel.
Kompetenční model ředitele školy - soulad názorů ředitelů ZŠ a jejich zřizovatelů
Večeřa, Pavel ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce využívá kompetenční model ředitele školy a klade si za cíl zjistit a popsat, které dílčí kompetence a oblasti kompetencí jsou pro ředitele základních škol důležité, a zda jejich zřizovatelé tyto názory znají. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První kapitola diplomové práce pojednává o kompetencích. Objasňuje vývoj tohoto termínu v českém prostředí a dále vymezuje jeho dvě základní roviny - kompetence jako pravomoc a kompetence jako soubor znalostí, dovedností, zkušeností apod. Druhá kapitola se věnuje kompetencím zřizovatelů a jejich vztahu k ředitelům základních škol. Jedná se o veřejné zřizovatele, kterými mohou být obce, svazky obcí nebo městské části. V této kapitole jsou objasňovány kompetence ve smyslu formální pravomoci/autority rozhodnout a nést odpovědnost v konkrétních případech. Třetí kapitola se zabývá kompetencemi ředitelů základních škol v obou uvedených rovinách. Předkládá také český kompetenční model ředitele školy, který je v několika částech komparován se zahraničními modely. Největší rozsah této kapitoly zaujímá analýza dílčích kompetencí a oblastí kompetencí jako pozorovatelného chování. Čtvrtá kapitola se věnuje kvantitativnímu výzkumu pomocí dotazníkového šetření mezi zřizovateli a řediteli základních škol. Shody a nesoulady v názorech jsou hlouběji...
Nároky na osobnost trenéra v tenise
Sochorová, Nikola ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Holánek, Michal (oponent)
Název: Nároky na osobnost trenéra v tenise Cíle: Hlavním cílem této práce je získat hlubší pohled na osobnost trenéra a jeho kompetence na základě hloubkové rozhovoru s tenisovými hráči a trenéry. Metody: Práce využívá polostrukturovaných a hloubkových rozhovorů s tenisovými hráči a trenéry. Podkladem pro rozhovory se staly literární zdroje a nejdůležitějších kompetence získané v dotazníkách bakalářské práce Jana Králíka. Polostrukturovaný rozhovor byl využit pro stanovení důležitosti kompetencí a vytvoření kompetenčního profilu. Metoda hloubkového rozhovoru byla využita pro hlubší analýzu kompetencí. Výsledky: Na základě rozhovorů byl vytvořen kompetenční profil tenisového trenéra dospělých a následně byl porovnán s kompetenčním profilem z bakalářské práce Jana Králíka. Vybrané kompetence byly rozebrány do hloubky. Klíčová slova: tenis, nároky, trenér, osobnost, kompetence
Kompetencie v manažérskej práci
Vraniak, Lukáš
Employees‘ competencies and their management are currently described very well in worldwide literature. This topic follows the eminent changes, which occurred in management sciences additionally expressed with increasing by the role of competencies and intellectual capital. Intangible assets are really important factor in modern companies and they took a strong position by strategical decision of the top management. Competence as we define it today reflects a combination of potential, abilities to detect and solve the problems. And this is what companies today are looking for and what they consider as more and more important. This study attempts to describe and analyze usage and relationship between competencies and managerial work in the companies. The article describes the main concepts related to competence. It combines the managerial work and its relationship with the competencies and models of competencies. Moreover it describes underlying kinds of intelligence as the primary source of competencies of each person. Article describes the relationship between each components and their connection and influence on the outcome.
Kompetenční profil tenisového trenéra
Králík, Jan ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Kompetenční profil tenisového trenéra Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvořit kompetenční profil ideálního tenisového trenéra na základě posouzení tenisovými odborníky. Metody: Data byla nejdříve získána studiem písemných pramenů a následně byla upravena a rozšířena díky rozhovorům s tenisovými trenéry. Pro posouzení důležitosti byla zvolena 4 stupňová Likertova škála bez středové hodnoty. Respondenti byli výhradně tenisoví trenéři a jejich dotazování probíhalo jak osobně, tak pomocí sociálních sítí. Výsledky: Na základě výsledků posouzení důležitosti bylo zjištěno, jaké kompetence jsou po práci ideálního tenisového trenéra nejdůležitější. Tyto kompetence byly vybrány do kompetenčního profilu. Klíčová slova: hodnocení, trenér, kompetence, tenis

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.