Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etické aspekty pojetí práce jako dlouhodobého lidského závazku
Tomicová, Vladislava ; Mašek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Sousedík, Prokop (oponent)
Diplomová práce "Etické aspekty pojetí práce jako dlouhodobého lidského závazku" se zabývá otázkou, za jakých podmínek lze práci přidělenou jako vnější závazek chápat také jako osobní odpovědnost. Práce se zabývá dilematem mezi závazkem a odpovědností, dále pak smyslem práce jako závazku z křesťanského a filosofického hlediska. Popisuje a analyzuje různost významů a forem, jimiž může práce člověka osobně zavazovat, dále vymezuje kritéria této závaznosti, včetně křesťanských a filosofických východisek. Práce propojuje obecnou sociálně-etickou argumentaci s reflexí praktické zkušenosti autorky ze sektoru hutního průmyslu na Ostravsku. Na konkrétních příkladech ukazuje současné etické problémy spojené s chápáním přidělené práce jako osobního odpovědného závazku a předkládá návrh jejich řešení v souladu s křesťanskými zásadami. Klíčová slova etika, práce, dlouhodobý závazek, odpovědnost, hospodářská etika, křesťanská etika
Vlivy člověka na zvyšování společenské odpovědnosti firem
Bubnová, Tereza ; Sládek, Karel (vedoucí práce) ; Matějek, Jaromír (oponent)
Práce zkoumá, jak je dnes chápán obecný pojem společenské odpovědnosti. Popisuje existující nástroje pro zvyšování odpovědnosti firem vůči společnosti a životnímu prostředí. Může zaměstnanec, nebo zákazník ovlivnit etické chování firmy a lze poznat, zda nejde jen o reklamu a PR? Jakými způsoby podporuje odpovědné chování firem stát a další organizace a je v obecné rovině možné právně vymáhat morální odpovědnost? Cílem práce je zjistit jak o problematice přemýšlejí lidé ve městech obklopení moderními technologiemi a také jak společenskou odpovědnost prakticky řeší náhodně vybrané firmy v Praze. Klíčová slova Společenská odpovědnost, společenská odpovědnost firem, individuální odpovědnost, etika, etika podniku, životní prostředí, vliv člověka, reklama, stát, právo
Politika firemní pohostinnosti ve světle křesťanské etiky
Havelka, Ondřej ; Mašek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Štica, Petr (oponent)
Diplomová práce "Politika firemní pohostinnosti ve světle křesťanské etiky" se zabývá otázkou, zda existuje spravedlivá forma a míra racionalizované firemní pohostinnosti slučitelná s východisky obecné i křesťanské etiky. Práce předkládá komplexní pohled na širokou škálu přístupů k firemní pohostinnosti od nezištné, přes racionalizovanou, až po zavazující, manipulující a korupční. Firemní pohostinnost je velmi aktuální, široce využívaný manažerský nástroj. Může znamenat poděkování za spolupráci, vyjádření úcty a respektu obchodnímu partnerovi nebo projev otevřenosti do budoucí spolupráce. Firemní pohostinnost ovšem nemusí být vždy vykročením vstříc druhému do nezajištěného prostoru, ale naopak snaha o předběžné zajištění onoho prostoru a získání výhody. Taková pohostinnost může obchodního partnera zavazovat, nebo dokonce manipulovat, přičemž cílem je získat zakázku, pojistit si spolupráci nebo usnadnit si cestu k zisku. Taková pohostinnost se již nápadně blíží korupci. Důležitou součástí práce je proto vymezení firemní pohostinnosti vůči korupci a hlubší posouzení jednotlivých přístupů k firemní pohostinnosti. Práce předkládá kritéria mravně ospravedlnitelné firemní pohostinnosti a její limity zpracované pro konkrétní dopravně- stavební firmu. Celou prací prostupuje klíčová otázka, jaká je forma a...
Etika v rámci zaměstnávání cizinců ze třetích zemí v ČR
DUŠEK, Daniel
Práce se zabývá etickými normami, které by v rámci zaměstnávání cizinců ze třetích zemí měli tuzemští zaměstnavatelé dodržovat. Teoretická část je zaměřena na problematiku pracovní migrace a na proces zaměstnávání cizinců ze třetích zemí v České republice. Zároveň jsou v ní zmíněny hlavní oblasti podnikatelské etiky v rámci vztahu vůči zaměstnancům. V rámci meritorní problematiky byl nejprve nastíněn obecný souhrn aktuálních etických pravidel, jež by měly být ve vztahu k této skupině pracovníků zaměstnavateli dodržovány. Dále je na konkrétních případech v práci popsán aktuální stav dodržování etických norem v rámci vztahu zaměstnavatelů vůči dotázaným zaměstnancům, kteří náleží do skupiny cizinců ze třetích zemí.
Nekalé obchodní praktiky
Alvaradová, Karolína ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Práce se skládá z části teoretické a praktické. Předmětem teoretické části je vymezení pojmu nekalá obchodní praktika a s ním témat spojených. První kapitola se týká vztahu ochrany spotřebitele a nekalých obchodních praktik. Druhá kapitola je teoretickým výkladem problematiky nekalých obchodních praktik. Cílem praktické části práce je prostřednictvím vlastního dotazníkového šetření vyhodnotit, jak nahlíží spotřebitel na problematiku nekalých obchodních praktik, nakolik se jeho vnímání liší od vymezení pojmu v zákoně a zda si připadá v této oblasti dostatečně chráněn. Šetření má také za úkol zjistit, zda spotřebitel zná svá práva v této oblasti a zda ví, na koho se v případě nejasností obrátit.
Marketingová komunikace firmy Green Ways
Valentová, Lucie ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Bakalářská práce pojednává o marketingové komunikaci firmy Green Ways. Cílem práce je posoudit současnou marketingovou komunikaci a na základě dotazníkového šetření zhodnotit, zda je prováděna efektivně. Z provedeného šetření vyplývá, že marketingová komunikace společnosti je poměrně efektivní, nedostatky jsou spatřovány spíše u prodejců v síti Green Ways. Práce by mohla být přínosem právě pro výše zmíněné prodejce, kteří mají možnost na základě výsledků šetření zefektivnit svoji činnost.
Corporate Social Responsibility and Stock Market Performance: CSR Impact After the Financial Crisis and the Role of Primary CSR Activities
Pinteková, Aneta ; Kukačka, Jiří (vedoucí práce) ; Štěpánek, Martin (oponent)
Tato práce analyzuje vztah mezi společenskou odpovědností firem a firemní výkonností na akciovém trhu v období po finanční krizi. Je použito nejnovější dostupné měřítko společenské odpovědnosti, zvané Thomson Reuters Environmental, Social, Governance, and Controversies skóre. Výsledky panelové regrese na základě modelu fixních efektů ukazují signifikantní, pozitivní vliv tohto skóre na finanční výsledky firem. Společensky odpovědné aktivity jsou dále rozděleny na ty, které jsou úzce spjaté s konkrétním typem podnikání zkoumaných firem, zvané primární, a na ty, které s ním přímo spo- jené nejsou, zvané sekundární. Toto rozdělení doposud nebylo v akademické literatuře provedeno. Empirické výsledky naznačují, že pokud firmy chtějí zvýšit ceny jejich akcií skrze společenskou odpovědnost, tak je jim doporučováno, aby si vybíraly jejich společensky odpovědné iniciativy strategicky. Vliv primárních společensky odpovědných aktivit je sig- nifikantně pozitivní, ale sekundární společensky odpovědné aktivity už finanční výsledky výrazněji neovlivňují. Klasifikace JEL: A130, G110 Klíčová slova: společenská odpovědnost firem, podnikatelská etika, výkonnost na ak- ciovém trhu, fixní efekty
Etický kodex -základní nástroj etického řízení
Rašnerová, Helena ; Seknička, Pavel (vedoucí práce) ; Hraba, Zdeněk (oponent)
Etický kodex - základní nástroj etického řízení Shrnutí Předkládaná diplomová práce se věnuje etickému kodexu, který představuje nejvýznamnější nástroj etického řízení podniků. Etický kodex je nad rámec zákonných právních předpisů důležitým a žádoucím projevem podnikové samoregulace. Stanovuje především etické hodnoty a principy a je kotvou etických standardů podnikové kultury. Jedním ze základních faktorů úspěšného a udržitelného podnikání je také dobrá pověst (goodwill) podniku spočívající mimo jiné v tom, jak se podnik chová ke všem participujícím skupinám - především ke svým zaměstnancům, k dodavatelům a k zákazníkům, a zda je společensky odpovědný, přičemž právě tato témata jsou důležitou součástí podnikových etických kodexů. Diplomová práce je strukturována do pěti kapitol. V první části jsou představeny základní pojmy jako etika a morálka, klíčové hodnoty etiky v podnikání a také vzájemné vazby i odlišnosti dvou normativních systémů - práva a morálky. V další kapitole autorka charakterizuje etiku v podnikání jako vědní disciplínu, zaměřuje se i na její úrovně a na vztah etiky a ekonomie. Tato část se rovněž zabývá definicí podniku včetně jeho morálního rozvoje a podnikovou kulturou. Třetí kapitola pojednává o etickém řízení a o principech, na kterých stojí. Uvedeny jsou zde rovněž nástroje etického...
Podnikatelská etika ve farmaceutických firmách
Nováková, Šárka ; Kostřiba, Jan (vedoucí práce) ; Dohnal, František (oponent)
Tato diplomová práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část podává přehled základních pojmů souvisejících s etikou a podnikatelskou etikou. Dále popisuje podnikatelskou etiku a etické nástroje a metody tvořící etický program podniku. V praktické části pak analyzuje etické programy farmaceutických firem v České republice, využití jednotlivých nástrojů a metod, včetně jejich implementace do podnikových činností. K získání dat bylo využito dotazníkové šetření mezi farmaceutickými firmami. Vytvořený dotazník se zaměřoval na subjektivní vnímání etiky, obecné znalosti z oblasti podnikatelské etiky a na konkrétní etický program v dané firmě. Tento průzkum byl průzkumem pilotním a může sloužit jako podklad pro další studie. Výsledky naznačují nedokonalou komplexnost etických programů firem a nedostatky zejména ve využití organizačních struktur na podporu etiky, monitoringu a reportování a také analýzy stakeholderů. Klíčová slova: etika, podnikatelská etika, farmacie, farmaceutické firmy, Česká republika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.