Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historie Vyšší odborné školy, Střední průmyslové školy a Střední odborné školy řemesel a služeb Strakonice
KAHOVCOVÁ, Sally
Bakalářská práce se nejprve zabývá stručnými informacemi o hlavních etapách vývoje středního školství ve Strakonicích, hlavní část práce se soustředí na historii Vyšší odborné školy, Střední průmyslové školy a Střední odborné školy řemesel a služeb Strakonice. Zevrubné popsání těchto etap vedle uvedení dosud nepublikovaných informací jsou základní cíle této bakalářské práce. Pro naplnění cílů se vycházelo z historické a heuristické metody, včetně komparativní analýzy i řízených rozhovorů s pamětníky a se současným managementem školy.
Využití digitálních technologií ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
RAJNOCHOVÁ, Dominika
Tato práce se zabývá využitím digitálních technologií ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol v České republice. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmu digitální technologie, využitím interaktivních pomůcek, aplikací a nástrojů v hodinách anglického jazyka. Vlivem na rozvoj řečových schopností a výhodami a nevýhodami jejich využívání ve výuce. Praktická část práce představuje dva dotazníky, určené pro učitele a žáky základních škol. Následně se praktická část zaměřuje na aktivity s využitím digitálních technologií, přípravu do hodin s využitím digitálních technologií a na dopad digitálních technologií na výkonnost učitelů a žáků v hodinách anglického jazyka.
Mediální vzdělávání na pražských gymnáziích z pohledu studentů a učitelů
Navrátilová, Tereza ; Odstrčilová, Klára (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je výzkum mediálního vzdělávání na vyšších stupních pražských gymnázií, a to kvalitativní metodou z pohledu hlavních aktérů - studentů a učitelů. Hlavním impulzem pro zaměření na gymnaziální studenty z Prahy bylo, že právě tato skupina dosahuje nejvyšších výsledků, co se týče úrovně mediální gramotnosti napříč českými studenty. Pro účely analýzy byla použita data sesbíraná skrze polostrukturované hloubkové rozhovory s pedagogy na pražských gymnáziích, ohnisková skupina se studenty druhého ročníku čtyřletého studijního programu Gymnázia Na Zatlance a online dotazník, který vyplnilo 55 studentů z různých pražských gymnázií. Data byla následně analyzována metodou otevřeného kódování a tematické analýzy. Výsledky ukázaly, že ačkoliv je mediální výchova zařazena jako průřezové téma do rámcově vzdělávacího plánu, polovina respondentů odpověděla, že se jim mediálního vzdělávání nedostává. Zároveň ukázal, že její zařazení do výuky závisí na jednotlivých učitelích a jejich osobní motivaci k její výuce. Učitelé pak cítí nedostatečný prostor a prioritizaci tématu ze strany vedení škol. Pokud se výuka na školách vyskytuje, tak spíše jako průřezové téma, pouze zřídka jako samostatný předmět. Učitelé i žáci se cítí částečně gramotní. Žáci cítí větší jistotu při ovládání nových...
Průmyslová škola ve Volyni a její význam pro rozvoj regionu v 2. polovině 19. a první polovině 20. století
FRENCL, Matěj
Bakalářská práce se zabývá vývojem průmyslové školy ve Volyni a města Volyně v letech 1864 až 1948. Dalším předmětem zkoumání je míra vzájemného vlivu mezi oběma institucemi. V úvodní kapitole je představeno téma práce a k němu existující seznam pramenů a literatury. V první kapitole jsou pak popsány stručné dějiny školství na území Čech do roku 1948. Další kapitola pokračuje popisem stručných dějin města Volyně a jeho rozvojem do roku 1864. Ve třetí kapitole začíná hlavní předmět práce průmyslová škola ve Volyni, a to jejím vznikem v roce 1864. Čtvrtá kapitola na to navazuje etapou od roku 1865 do roku 1918. Následující kapitola se zaměřuje na situaci po roku 1918 a období Československa do roku 1939. Šestá kapitola popisuje období okupace v letech 1939-1945 a situací těsně po válce, do roku 1948. V poslední kapitole je pak rozebráno složení absolventů průmyslové školy dle jejich místa bydliště.
Historie školství na Horažďovicku v letech 1845 - 1947
MOTL, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá tématem historie školství na Horažďovicku v letech 1845-1947 a je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V úvodu teoretické části je zmíněna historie samotného města Horažďovice a jeho nejstarších dějin v oblasti školství. Na tuto kapitolu navazuje porevoluční vývoj školství v této oblasti od roku 1848 až do konce 2. světové války. Jsou zde zároveň popsány také lokální a světové události z této doby, které ukazují, jaký vliv měly na vývoj místního školství. Dále je popsán vývoj obecných a měšťanských škol na Horažďovicku, které v 19. století poznamenal největší rozkvět. Poslední kapitola je věnována Kongregaci školských sester, které mají v Horažďovicích sídlo jedné ze svých komunit a ovlivnily vývoj školství v této oblasti. Praktická část je zaměřena na kvalitativní analýzu obsahu školních kronik. Zkoumá zejména důvody vzniku, a vývoj počtu žáků, vybraného vzorku škol v určitých obdobích, které měly na vývoj zásadní vliv. Následně jsou položeny tři výzkumné otázky, které mezi sebou porovnávají informace, jak jsou podané v jednotlivých školních kronikách. Výzkumné otázky se zaměřují na roky 1939-1947 a zejména na vliv germanizace na horažďovické školství. V závěru práce je provedena diskuze, která je obohacena o vlastní názory autora.
Historie Gymnázia Dr. Karla Polesného ve Znojmě
MELÁNOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se bude nejprve zabývat stručnými informacemi o hlavních etapách vývoje školství ve Znojmě. Poté se autorka zaměří na historii Gymnázia Dr. Karla Polesného ve Znojmě, kde uvede charakteristiku základních historických mezníků v existenci tohoto gymnázia. Zaměří se zejména na společensko­historické kontexty, které určovaly charakter školy. Opomenuty nezůstanou významní pedagogové i absolventi tohoto gymnázia. Zevrubné popsání těchto etap vedle uvedení dosud nepublikovaných informací patří k základním cílům této bakalářské práce. K naplnění takového cíle bude potřebné vycházet z historické a heuristické metody, včetně komparativní analýzy i řízených rozhovorů s pamětníky a se současným managementem školy.
Marketingová komunikace střední školy
Furáková, Jana ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Diplomová práce s názvem Marketingová komunikace střední školy se zaměřuje na zjišťování vlivu marketingové komunikace střední odborné školy na rozhodnutí žáků podat na tuto školu přihlášku ke studiu. Teoretická část se věnuje střednímu vzdělávaní, jeho ukotvení ve vzdělávacím systému České republiky a faktorům, které ovlivňují žáky při výběru střední školy. Dále popisuje základní pojmy z oblasti marketingu, specifika marketingu ve vzdělávání, marketingový mix školy, prostředí obklopující školu, popisuje její SWOT analýzu. Věnuje se marketingové komunikaci školy a jejím nástrojům. Empirická část je rozdělena do dvou fází. První fáze je založena na předvýzkumu formou rozhovorů se žáky pro konkretizaci a ujasnění otázek do dotazníku a následného dotazníkového šetření. Ve druhé fázi je na základě metodologie kvantitativního výzkumu provedeno dotazníkové šetření mezi stávajícími žáky střední odborné školy, které zjišťuje důvody pro podání přihlášky na střední odbornou školu. Věnuje se také formám marketingové komunikace, zdrojům, které jsou využívány ke zjišťování informací a marketingové komunikaci směrem k veřejnosti. Pro hlubší náhled do dané problematiky je šetření analyzováno jako celek a i po jednotlivých okresech, ze kterých respondenti pochází. Diskuze a závěr práce přináší vyhodnocení poznatků...
K historii Základní školy Lukavec
BUŘIČOVÁ, Michaela
Bakalářská práce s názvem K historii Základní školy Lukavec se zabývá základními etapami existence Základní školy v Lukavci. První část bakalářské práce pojednává o dějinách obce Lukavec, o historii školství na našem území a o stavu lukaveckého školství ve svých počátcích až do konce 19. století. Druhá část práce pojednává o proměnách lukaveckého školství od počátku 20. století do současnosti. Bakalářská práce zachycuje v souvislé časové řadě historii Základní školy v Lukavci od druhé poloviny 17. století do současnosti.
Kurikulární reformy ve Velké Británii
SEDLÁČKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá kurikulárními reformami ve Velké Británii které proběhli ve 20. století. Reformy jsou porovnány se změnami ve školství v České republice. Samotný obsah přináší zejména identifikaci a deskripci britského školství v daném období a také analogii s Českou republikou. Část práce je věnována školským zařízením a vývoji výchovy mimo vyučování ve vztahu ke kurikulární reformě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.