Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti zavedení školného na veřejných vysokých školách
Skálová, Pavla ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce je problematika financování veřejného vysokého školství. Vysokoškolské vzdělání je stále více považováno za jednu z nejlepších investic. To má za důsledek sílící poptávku po něm, a to napříč celou společností. I toto je jeden z důvodů, proč je problematika financování veřejného vysokého školství předmětem častých diskuzí. Cílem práce je za pomocí dotazníkového šetření analyzovat názory vysokoškolských studentů na případné zavedení finanční spoluúčasti studentů na financování veřejných vysokých škol. Diplomová práce je členěna do dvou částí - na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část definuje český vzdělávací systém, poukazuje na jeho slabá místa a vývojové trendy, dále pak popisuje systém financování vysokého školství v členění na státní, soukromé a veřejné školy. Praktická část je realizována za účelem dosažení cíle práce a je zaměřena na empirické šetření a následnou interpretaci výsledků. Závěrem jsou shrnuty výsledky, které byly průzkumem zjištěny.
Zavedení školného na veřejných VŠ.
Daňhelová, Michaela ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Hadj Moussová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je primárně zaměřena na problematiku školného na veřejných VŠ. Součástí jsou ale i další souvislosti a otázky, které téma vhodně doplňují. Vedle zhodnocení argumentů pro a proti zavedení školného na veřejných VŠ, problémů vysokého školství v ČR, nákladů studentů, jejich názorů na daný problém, pojednává práce i o propojení vzdělávání s ideou lidského kapitálu, jeho pojetí, kvantifikací a vlivu dosaženého vzdělání jedince na jednotlivé sféry a oblasti. Práce neopomíjí ani relativně nový pohled na vzdělání, který souvisí s argumenty podporující oprávněné zavedení školného na univerzitách. Jedná se o nahlížení na vzdělání a studium na VŠ jako na investici, která má své náklady, ale posléze i výnosy. Hlavním cílem je zanalyzovat, zda je zavedení školného na veřejných VŠ v ČR smysluplné a zda existují oprávněné argumenty a stanoviska pro tento krok.
Vliv systému financování terciálního vzdělání na jeho rozsah
Kuřinová, Kateřina
Kuřinová, K. Vliv systému financování terciálního vzdělání na jeho rozsah. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Bakalářská práce se zabývá problematikou financování terciálního vzdělávání. Cílem práce je vyhodnotit vliv systému financování terciálního vzdělávání ve Velké Británii a Německu na jeho rozsah. Nejdříve je z teoretického pohledu popsáno terciální vzdělávání a možnosti jeho financování. Dále je popsán systém financová-ní terciálního vzdělávání v České republice, Velké Británii a Německu, a vyhodno-cen vliv zavedení školného ve Velké Británii a Německu. Na základě zkušeností získaných z těchto zemí následuje vymezení možných dopadů zavedení školného v České republice.
Vliv zavedení odloženého školného na kvalitu vysokoškolského systému v ČR
Dvořáček, Alexandr ; Czesaný, Slavoj (vedoucí práce) ; Pikhart, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vliv a důsledky zavedení odloženého školného v České republice na kvalitu a systém financování vysokého školství. Cílem je na základě analýzy možných důsledků zavedení odloženého školného stanovit jeho reálný dopad na zvýšení kvality vysokého školství a učinit doporučení pro zavedení nebo odmítnutí této formy finanční spoluúčasti. První část práce obsahuje teoretický pohled na vzdělání, jeho roli pro moderní ekonomiku, definuje pojem vzdělání, jako druh ekonomického statku a popisuje aktuální systém vysokoškolského vzdělání v České republice. V rámci empirického zkoumání dojde ke komparaci aktuální situace vysokoškolského systému v ČR se situací v EU a v zemích OECD. Analýza bude vycházet ze statistických údajů o počtu osob s vysokoškolským vzděláním, objemu investic do vysokoškolského systému, poměru veřejného a soukromého financování systému, počtu studentu hlásících se na VŠ, celkových výdajů na jednoho studenta, uplatnění vysokoškoláků na trhu práce a dalších ukazatelů. Na základě této komparace budou stanoveny silné a slabé stránky českého vysokoškolského systému a jeho trend v posledních 5 letech. V rámci plánovaného zavádění přímé finanční účasti studentů vysokých škol bude uvažován princip odloženého školného jakožto možný nástroj nejen pro zvýšení soukromých finančních prostředků v systému, ale i pro dosažení kvalitnější úrovně vysokoškolského vzdělávání. Na základě zkušeností se zaváděním tohoto systému v zahraničí (ve Velké Británii a Austrálii) a meta-analýzy názorů odborníků na financování vysokoškolského systému budou odhadnuty možné dopady zavedení školného v ČR. Závěrem práce bude shrnutí do jaké míry příliv soukromých finančních prostředků do systému změní silné a slabé stránky vysokoškolského systému v České republice a tvorba doporučení pro jeho zavedení.
Problematika školného na veřejných vysokých školách
Brabcová, Hana ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou školného na veřejných vysokých školách. První část práce obsahuje historický vývoj českého vysokého školství, strukturu školského systému v ČR a popis dopadů zavedení školného ve Velké Británii. Druhá část práce analyzuje připravovanou reformu terciárního vzdělávání a definuje možné dopady reformních změn na fungování samotných veřejných vysokých škol a sociální dopady na studenta. Výsledkem práce je zjištění, že reformou pravděpodobně dojde k omezení spravedlivého přístupu k terciárnímu vzdělání.
Právo na vzdělání
NESVAČILOVÁ, Iva
Tato práce se zabývá právem na vzdělání, jeho historickým pojetím až po současnou navrhovanou reformu terciárního vzdělávání. Hlavním cílem této práce je zmapovat názory odborné veřejnosti a studentů na právo na vzdělání a školskou reformu. Dále jsem se v této práci zaměřila na míru informovanosti týkající se poplatků, které jsou zavedeny na vysokých školách v Českých Budějovicích. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Na část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou nejprve definovány základní pojmy, které se vzděláním souvisí. Práce se nadále zaobírá vývojem školství od zavedení povinné školní docházky, kterou zavedla habsburská panovnice Marie Terezie v roce 1774, až po současný systém vzdělávání v České republice. Zde jsou informace o vzdělávacím systému v oblasti předškolního, základního, středního, vyššího odborného a terciárního vzdělávání. Součástí je i současná reforma terciárního vzdělávání, kde je zahrnut i Projekt reformy terciárního vzdělávání. Hlavním cílem tohoto projektu je navrhnout optimální systém řízení a financování terciárního vzdělávání. Nezbytnou součástí této práce je legislativní zakotvení práva na vzdělání. Závěr teoretické části je zaměřen na aktuální stav reformy a její neustálé proměny. Poslední aktualizované informace týkající se této problematiky jsou ze začátku měsíce dubna tohoto roku. Praktická část práce popisuje stanovení cíle, hypotézy, vlastní výzkum a vyhodnocená data. Na počátku práce byl stanoven jeden hlavní cíl a čtyři hypotézy. K dosažení cíle a ověření platnosti hypotéz byl zvolen kvantitativní výzkum. Výsledky výzkumného šetření po výpočtu testu dobré shody Chí ? kvadrát ukázaly, že dle názorů studentů a odborné veřejnosti reforma terciárního vzdělávání ovlivní právo na vzdělání. Školné a zápisné také ovlivní právo na vzdělání, zejména snížením počtu studentů na vysokých školách. To se především dotkne studentů ze sociálně slabších vrstev. Výsledky dále ukázaly, že z celkového počtu studujících, kteří byli osloveni, prodlužuje studium na vysoké škole 13 % studentů.
Systém financování vysokých škol v ČR a ve vybraných zemích EU
Tomcová, Lucie ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Nový, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá popisem a analýzou systému financování vysokých škol v ČR a ve vybraných zemích EU. Nejprve se zaměřuje na význam a pojetí vzdělání a vzdělávání včetně zařazení v rámci teorie statků. V další části charakterizuje systém vysokého školství, analyzuje jeho financování a komparuje srovnávané země. Závěrečná část je zaměřena na představení a hodnocení připravovaných změn zákonů o vysokém školství, následně aplikuje získané poznatky a navrhuje možné změny systému financování v České republice.
Spravedlivé školné
Suchánková, Petra ; Mazouch, Petr (vedoucí práce) ; Svoboda, Libor (oponent)
Diplomová práce na téma Spravedlivé školné si klade za cíl hlouběji prozkoumat jednotlivé faktory, které by měly být brány za podstatné při hodnocení "výhodnosti" vysokoškolského studia. Za takovéto faktory můžeme považovat úspěšnost na trhu práce, míru nezaměstnanosti absolventů či výše příjmů v zaměstnání. Zároveň se seznámíme se současnou situací financování vysokých škol jak v České republice, tak i v ostatních zemích Evropské unie. Téma školného je v současné době velmi aktuální a je zřejmé, že kvalitní analýza finanční náročnosti studia samotného a možnosti měření návratnosti investic do terciárního vzdělání je více než žádoucí, proto v práci představuji existující možnosti měření návratnosti investic a zároveň do těchto postupů zahrnu i míru nezaměstnanosti absolventů.
Finanční pomoc studentům ve vybraných zemích
Suchomelová, Mirjam ; Kořánová, Marie ; Krinesová, Lenka
Školné a formy finanční podpory studentů ve vybraných zemích (Finsko, Francie, Německo, Nizozemsko, Švédsko, Velká Británie).
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Školné, jeho dopad na soukromou návratnost investice a financování bankovním úvěrovým produktem
Jílková, Petra ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Ducháčková, Eva (oponent) ; Vomáčková, Helena (oponent)
Tématem disertační práce je soukromá návratnost investice studenta do terciárního vzdělávání. Předmětem výzkumu je dopad zavedení školného na tento ukazatel včetně zhodnocení možnosti financovat nově vzniklé náklady studenta státem garantovaným a definovaným úvěrovým produktem. V doktorské práci je vypracován nástin současného stavu teorie návratnosti soukromé investice a sestavena SWOT analýza potřeb systému vzdělávání v ČR. Je proveden výpočet soukromé návratnosti investice studenta do vysokoškolského studia před a po zavedení školného. Práce na základě informací z Věcného záměru zákona o státní finanční pomoci studentům a na základě syntézy současné situace na trhu studentských půjček provádí praktické ověření možnosti využití bankovního úvěrového produktu jako zdroje pro financování dodatečných nákladů studenta v případě zavedení školného.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.