Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Český kras
Tesařová, Alena ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Český kras Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit trasu cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Český kras. Trasu stezky, přírodní a kulturní zajímavosti a další informace zpracovat do formy tištěného průvodce, který bude dostupný na turistických informačních centrech oblasti a také na internetu. Metody: Shromáždění a třídění informací o přírodním a kulturním bohatství oblasti. Shrnutí informací do tištěného průvodce a vytvoření trasy. Následné ověření použitelnosti vzniklého průvodce formou dotazníku pro skupinu cyklistů, kteří trasu podle vytvořeného průvodce absolvovali. Výsledky: Výsledkem práce jsou dva návrhy cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Český kras, které jsou zpracovány do podoby tištěného průvodce, který obsahuje popis tras, informace o místech na trasách a mapový materiál. Závěrečná podoba naučné stezky vychází také z výsledků dotazníků a přímých reakcí testovaných osob. Tištěný průvodce může být nabídnut informačním centrům v oblasti nebo jejich prostřednictvím být k dispozici v elektronické podobě na internetu. Klíčová slova: cyklistika, naučná stezka, Chráněná krajinná oblast, Český kras.
Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Orlické hory
Benešová, Věra ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
Název Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Orlické hory Cíl práce Cílem této diplomové práce je navrhnout trasu tří cyklistických naučných stezek různé náročnosti, v oblasti Orlických hor. Trasy budou vyobrazeny v informačním průvodci, který bude obsahovat popis jednotlivých zastavení, fotky, mapové podklady a další zajímavosti. Průvodce trasou bude možné získat v informačních centrech v přilehlých oblastech ve formě brožury a bude možné si ji stáhnout na stránkách Českých drah, cyklobusů a Chráněné krajinné oblasti Orlické hory. Metody Analýza současného stavu cyklostezek a cyklotras, sběr mapových, historických i beletristických materiálů k dané oblasti, konzultace problematiky cyklostezek v této oblasti s pracovníky CHKO Orlické hory, rozhovor se znalci žijícími v Orlických horách i v podhůří Orlických hor, rekognoskace navržených tras, ověření tras nezávislou skupinou cykloturistů. Výsledky Výsledkem této diplomové práce je materiál s popisem naučných cyklostezek v Orlických horách, ten obsahuje mapy, popis cesty a kulturních zastavení, fotografie a další informace charakterizující danou oblast. Klíčová slova Orlické hory, naučná stezka, cyklistika
Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Orlické hory
Benešová, Věra ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Kalkusová, Lucie (oponent)
Název Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Orlické hory  Cíl práce Cílem této diplomové práce je navrhnout trasu tří cyklistických naučných stezek různé náročnosti v oblasti Orlických hor. Trasy budou vyobrazeny v informačním průvodci, který bude obsahovat popis jednotlivých zastavení, fotografie, mapové podklady a další zajímavosti. Průvodce trasou bude možné získat v informačních centrech v přilehlých oblastech ve formě informačního letáku a bude možné si jej stáhnout také online. Metody Analýza současného stavu cyklostezek a cyklotras, sběr mapových, historických i beletristických materiálů k dané oblasti, konzultace problematiky cyklostezek v této oblasti s pracovníky CHKO Orlické hory, rozhovor se znalci žijícími v Orlických horách i v podhůří Orlických hor, rekognoskace navržených tras, ověření tras nezávislou skupinou cykloturistů. Výsledky Výsledkem této diplomové práce bude informační leták s popisem tří naučných cyklostezek v Orlických horách, ten obsahuje mapy, popis cesty a kulturních zastavení, fotografie a další informace charakterizující danou oblast. Klíčová slova Orlické hory, naučná stezka, cyklistika Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Průřezové téma "Les" a lesní pedagogika jako jedna z možností jeho realizace
Kozák, Jaromír ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Průřezová témata jsou důležitým formativním prvkem vzdělávání. Ekosystém les je prostředí s velkým významem a potenciálem a poznatky o lesním ekosystému, dějích v něm probíhajících a lidských činnostech s ním spojených, je možné zahrnout do mnoha vzdělávacích oblastí. Spojením těchto dvou fenoménů získáváme průřezové téma "Les". Možným nástrojem pro jeho realizaci je lesní pedagogika. V teoretické části práce je pojem průřezové téma vymezen a definován jak obecně, tak i na konkrétním příkladu průřezového tématu "Les". K ekosystému les jsou uvedeny ty poznatky, které přispívají k popularizaci výsledků lesnického výzkumu a k modernizaci výuky o lesním ekosystému na základních školách a gymnáziích. Lesní pedagogika je představena jako nástroj, který může významně přispět k prohloubení učiva o "Lese" a jeho prezentování jako průřezového tématu. V praktické části práce jsou představeny výsledky dotazníkové šetření, které přispěly ke zjištění současného stavu implementace průřezového tématu "Les" do výuky na základních školách a gymnáziích. Ukázaly také, jaké je v současné době mezi pedagogy povědomí o lesní pedagogice a o které aktivity lesních pedagogů je zájem. Dále přispěly k analýze současného stavu využívání vzdělávacích programů k ekosystému les. V rámci praktické části práce byly také vytvořeny a...
Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Kokořínsko
Válek, Martin ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Holubová, Marcela (oponent)
Název Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Kokořínsko Cíl práce Cílem této práce je vytvoření projektu naučné cyklostezky v CHKO Kokořínsko, vytvoření informační brožury pro distribuci v informačních centrech v daném regionu, nebo na internetu. Metody Diskuse s pracovníky CHKO Kokořínsko, KČT a sběr informací o stávajících cyklotrasách, cyklostezkách, silnicích a cestách, přírodním a kulturním bohatství. Třídění a ověřování těchto dat. Využití získaných poznatků do podoby naučné cyklostezky. Shrnutí těchto poznatků do informační brožury. Ověření výsledků veřejnou anketou. Výsledky Výsledkem této práce je projekt dvou naučných cyklostezek a jejich kombinací v CHKO Kokořínsko, jehož konečnou podobou je informační brožura. Brožura obsahuje naučné informace vztahující se k místům na trase doplněné fotografiemi a mapou pro orientaci na cyklostezce. Klíčová slova Kokořínsko, cykloturistika naučná stezka, cyklotrasa, cyklostezka, chráněná krajinná oblast (CHKO). Martin Válek 9. listopadu 2010
Návrh naučné stezky se zaměřením na neživou přírodu v okolí Nové Pece
ROUSKOVÁ, Daniela
Tato bakalářská práce se zabývá zpracováním návrhu naučné stezky se zaměřením na neživou přírodu v okolí šumavské obce Nová Pec. Stezka vede oblastí Trojmezenské hornatiny, ve které se nachází i nejvyšší bod Šumavy hora Plechý (1378 m n. m.). Hlavním cílem návrhu této naučné stezky je seznámit návštěvníky Národního parku Šumava s neživou složkou přírody, která je v této oblasti opravdu rozmanitá. V první části práce je podrobněji popisována fyzicko-geografická charakteristika Šumavy, především jejího vývoje, jež je důležitá pro popis jednotlivých bodů naučné stezky. Ve druhé praktické části práce je řešen samotný návrh stezky a jejích zastávek s grafickými návrhy informačních tabulí a její možné realizace. Dále se v praktické části řeší otázka finančního návrhu realizace naučné stezky a její možné propagace, aby zaujala a přivedla co nejvíce potenciálních turistů. Samotná trasa není okruhem, stezka začíná na hranici obce Nová Pec a končí na hranici osady Jelení. Mezi těmito místy je zajištěné pravidelné spojení, místa nejsou tolik vzdálená ani pro pěší chůzi.
Potenciál CHKO Křivoklátsko pro Environmentální výchovu na 2. stupni ZŠ
MÜLLEROVÁ, Barbora
Obsahem bakalářské práce je zjištění významu CHKO Křivoklátsko pro environmentální výchovu na 2. stupni ZŠ. Nejprve byla provedena terénní šetření, díky nimž byly zjištěny informace o celkovém charakteru zájmového území a o jednotlivých naučných stezkách v CHKO Křivoklátsko. V rámci sběru informací v terénu byla oslovena a požádána o spolupráci ZŠ Křivoklát. Teoretická část práce se zabývá postavením tématu práce v kurikulárních dokumentech platných v České republice, kdy byly prostudovány Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Školní vzdělávací program a tematické plány ZŠ Křivoklát a vybrané učebnice zeměpisu s platnou doložkou MŠMT. Na základě všech získaných informací byl sestaven formulář a provedeno pilotní šetření mezi žáky 6. a 9. třídy ZŠ Křivoklát. Pilotní šetření znalostí žáků se týkalo ochrany přírody v České republice a místního regionu CHKO Křivoklátsko. Na základě výsledků pilotního šetření a ostatních získaných informací o zájmovém území byl subjektivně vyhodnocen význam CHKO Křivoklátsko pro environmentální výchovu na 2. stupni ZŠ. Následně byly navrhnuty náměty pro širší využití CHKO Křivoklátsko ve výuce, které mohou být předmětem podrobnějšího zpracování v diplomové práci.
Výukový program zaměřený na biologické aspekty vojenského újezdu Boletice
KOPŘIVA, Jan
Cílem bakalářské práce s názvem Výukový program zaměřený na biologické aspekty vojenského újezdu Boletice je navrhnout naučnou trasu pro seznámení žáků středních škol a široké veřejnosti s výjimečnými přírodními poměry, které se nacházejí na území Vojenského újezdu Boletice. První část je zaměřena na historii vzniku vojenských újezdů, legislativu platnou pro vojenské újezdy a postavení občanů ve vojenských újezdech. Součástí první části je i charakteristika všech vojenských újezdů na území České republiky a návrh jejich budoucí optimalizace. Druhá část se věnuje metodám a formám naučných tras při vzdělávání v ekologii. Obsahem třetí části je vlastní návrh naučné trasy a jednotlivých zastávek. Každé zastávce je věnován popis zastávky, pracovní text a u některých také zadané úkoly. Přílohová část obsahuje mapu trasy a pracovní list.
Návrh naučné stezky v okolí Třeště
LÍBALOVÁ, Lucie
Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit návrh naučné stezky v okolí Třeště. Ústředním tématem jsou pozůstatky zdejší důlní činnosti, které byly a jsou téměř zapomenuty. Smyslem vytvoření návrhu dvou naučných stezek bylo připomenout návštěvníkům hornickou minulost této oblasti, která je zastíněna hornickým městem Jihlavou, a zároveň poskytnout jim různorodé zážitky. V práci je popsána historie oblasti, které se naučné stezky věnují. První z naučných stezek je okruh, který poskytuje návštěvníkům informace o různých druzích důlních děl a úpraven rud. Tento okruh je fyzicky méně náročný a je tedy vhodný i pro menší návštěvníky. Druhá trasa naučné stezky je zážitkovou a náročnější trasou, která poskytuje informace o hornických vodohospodářských dílech. Její zpracování je originální a moderní, pomocí GPS navigace návštěvník prochází doporučená stanoviště, ke kterým si volí trasu zcela samostatně. V GPS navigacích jsou rovněž uvedeny informace o stanovištích, tudíž se nenarušuje krajinný ráz zbudováním informačních tabulí. Obě stezky obsahují i zastavení věnující se živé přírodě, která je v této části Vysočiny velice zachovalá a chráněná. Dopravní dostupnost do počátečních zastávek obou tras naučných stezek je dostačující vzhledem k tomu, že počáteční zastávka okruhu se nachází v obci Jezdovice, kde je spojení uskutečňováno po železnici či linkovou autobusovou dopravou. V místě je rovněž prostor vhodný pro parkování osobních automobilů. Počáteční zastávka druhé trasy naučné stezky je u obce Lovětín, kam je možné dopravit se linkovou autobusovou dopravou nebo osobním automobilem. Tento návrh naučných stezek rovněž obsahuje zpracování finanční náročnosti zbudování a také možnosti financování, mimo jiné jsou zde zmíněny i možnosti propagace. Realizace tohoto návrhu v době, kdy byla tato práce dopracována, nebyla možná kvůli politickému vedení obce Jezdovice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.