Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,972 záznamů.  začátekpředchozí1963 - 1972  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.14 vteřin. 

Lysosomální dědičná onemocnění: patobiochemie Gaucherovy choroby
Illner, Jan ; Hudeček, Jiří (vedoucí práce) ; Šulc, Miroslav (oponent)
Gaucherova choroba se řadí do skupiny lysosomálních střádavých onemocnění, které se týkají dědičných poruch katabolismu sfingolipidů. Tyto poruchy jsou způsobené mutacemi v genech příslušných hydrolas nebo jejich proteinových aktivátorů. Následkem je lysosomální hromadění nedegradovaných sfingolipidů, které vede u pacientů k závažným zdravotním problémům. V případě Gaucherovy choroby se jedná o nedostatečnou aktivitu lysosomální β- glukocerebrosidasy (GBA1). Neodbourávanými glykolipidy jsou glukosylceramid (GlcCer) a jeho lysoderivát glukosylpsychosin (lyso-GlcCer). Hromadění těchto látek je spjato s buňkami makrofágového původu označovanými jako Gaucherovy buňky, které se vyskytují především v játrech, slezině či plicích. Tato práce je zaměřena na patobiochemii těchto glykolipidů. Náplní této práce byla optimalizace hmotnostně spektrometrické metody pro měření aktivity β-glukocerebrosidasy s přirozeným substrátem. Metoda byla úspěšně optimalizována a může být efektivně využita pro diagnostické účely namísto používaných syntetických substrátů. V další fázi práce byl analyzován pH profil aktivity lysosomální β-glukocerebrosidasy za účelem zjistit přítomnost nelysosomálního enzymu, který by mohl degradovat glukosylceramid. Vyhodnocení pH profilu existenci takového enzymu v kožních fibroblastech...

Crisis communication
Štofčíková, Viera ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Grigerová, Laura (oponent)
Cílem této diplomové práce je poukázat na důležitost užívání krizové komunikace a zhodnocení dodržování základních doporučení k jejímu zvládání vybrané letecké společnosti na sociální síti Facebook. Teoretická část práce se zabývá obecným výkladem pojmu komunikace a s ní souvisejících procesů, přičemž zdůrazňuje masovou komunikaci a její změny s vývojem nových technologií. Rovněž popisuje krizovou komunikaci, její různé způsoby využití a její zásady. Praktická část podává stručný přehled o sociálních sítích se soustředěním se na Facebook, pro který jmenuje doporučení jak zvládat krizové situace. Jejich dodržování následně ověřuje na příkladu vybrané letecké společnosti.

Analýza marketingové komunikace automobilových značek na trhu v ČR perspektivou Kotlerových konkurenčních strategií
Křapek, Milan ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Cílem práce je analyzovat marketingovou komunikaci automobilových značek na trhu v ČR v kontextu Kotlerových konkurenčních strategií a rozhodnout, zda komunikace těchto značek odpovídá postavení firem na trhu. Teoretická část představuje Kotlerovy konkurenční strategie a diskutuje různé aspekty marketingových strategií s ohledem na tento rámec. Praktická část staví na analýze sekundárních dat o českém reklamním trhu. Součástí práce jsou i doporučení pro jednotlivé značky, jak (s ohledem na jejich tržní pozici) v masmédiích komunikovat.

Analýza marketingové komunikace vysokých škol s ohledem na zájem uchazečů o studium
Řiháčková, Michaela ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent)
Vzdělávací instituce mají ve společnosti nezastupitelnou úlohu. Dochází k neustále většímu zájmu o studium na vysokých školách, tím se vytváří konkurenční prostředí. Aby vysoké školy na tomto trhu uspěly, musí si vytvářet konkurenční výhodu na trhu. Důležitá je tedy marketingová komunikace. Cílem této diplomové práce je odhalit, zda existuje vztah mezi marketingovou komunikací soukromých a veřejných vysokých škol v ČR prostřednictvím masmédií a zájmem uchazečů o studium.

Využití interaktivního marketingu ve společnosti Vodafone
Míka, Michal ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Markoš, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá dynamicky se rozvíjejícím médiem -- internetem a jeho využitím pro marketingové účely. Analyzuje principy internetu a postupný průnik marketingových aktivit do jeho prostředí od vzniku prvního placeného internetového banneru, přes vznik webových stránek po nástup masové internetové komunikace, sociálních médií a chytrých mobilních telefonů. Teoretické poznatky jsou využity v praktické části, která popisuje kompletní realizaci internetové reklamní kampaně společnosti Vodafone od prvního zadání až po vyhodnocení a přináší pohled na možnosti řešení projektů různého rozsahu.

Odpovědnost poskytovatele služby informační společnosti
Elterlein, Ondřej ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Ondřej Elterlein Odpovědnost poskytovatele služby informační společnosti diplomová práce, 2010/2011 Abstrakt Vznik a vývoj Internetu je neoddiskutovatelně jedním z klíčových historických momentů nejen technologického, ale i sociálního a informačního vývoje lidstva. Vyvinul se z technologického nástroje v technicko-sociální fenomén. Pro mnoho lidí, včetně mě samotného, se Internet stal jednoznačně převažujícím prostředkem komunikace, který v řádu posledních let exponenciálně zvyšoval počet svých uživatelů, až dosáhl pozice nejdůležitějšího masového media současnosti. V souvislosti s Internetem nemluvíme pouze o komunikaci, nýbrž musíme zmínit také jeho informační roli, dále fakt, že představuje centrum zábavy, obchodní místo a v neposlední řadě místo sociální interakce. Nicméně od samého prvopočátku se Internet výrazně změnil. Tento vývoj je označován jako evoluce a přechod od sítě označované jako Web 1.0 k síti s označením Web 2.0. Ve stručnosti to znamená, že koncoví uživatelé Internetu se více včlenili do samotného procesu vytváření vlastního obsahu Internetu. Z tohoto pohledu vyvstává celá řada právních otázek, zejména týkajících se odpovědnosti za obsah publikovaný na Internetu. Je velmi obtížné v prostředí, jež je charakterizováno masovostí a anonymitou, tedy v prostředí tak typickém pro fungování...

Transformační proces v České republice ve druhé polovině devadesátých let 20. století
Měřička, Martin ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Tajovský, Ladislav (oponent)
Cílem mé diplomové práce je komplexní analýza transformačního procesu v České republice se zaměřením na druhou polovinu devadesátých let 20. století. V první částí práce se stručněji zaměřím na analýzu transformačního a privatizačního procesu v letech 1991 - 1996. Důraz bude kladen zejména na zvolené koncepce privatizace a jejich kritiku. V samostatné podkapitole pak kriticky zhodnotím proces 1. a 2. vlny kupónové privatizace. Druhá část bude tvořena analýzou finanční krize v letech 1996 - 1997 a zabývat se budu především jejími příčinami a provedenými opatřeními. V dalších kapitolách práce se poté zaměřím na otázku tzv. třetí vlny kupónové privatizace, privatizaci bank a roli fungování Fondu národního majetku a Konsolidační agentury. Zpracování zvoleného tématu bude výsledkem analýzy vydaných pramenů, nejnovější odborné literatury a článků. Důležitou součástí bude také studium dobového tisku a rozhovory s některými ekonomy, které proběhly či probíhají v hromadných sdělovacích prostředcích. V poslední řadě se pokusím získat osobní rozhovor s některým ze zainteresovaných aktérů tohoto složitého procesu.

Ženská identita v historii a v současné době v České republice
Makovská, Kristýna ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Tato diplomová práce popisuje vývoj postavení ženy ve společnosti v historickém kontextu od středověku až do 20. století. Seznamuje nás s právy, kterých ženy v 19. a 20. století nabyly. Dále se tato práce zabývá současnou problematikou žen při vstupu na trh práce a popisuje formy diskriminace, se kterými se ženy setkávají. V teoretické části je taktéž zpracováno téma, jak nahlížejí hromadné sdělovací prostředky na genderovou problematiku. Praktická část práce se zabývá názory veřejnost na genderovou problematiku a porovnává výsledky dat získaných z Lidových novin z roku 2005 a 2012. Použitými metodologickými nástroji byl dotazník a obsahová analýza.

"Bezlepková dieta" v odborné přípravě studentů hotelové školy a učebního oboru kuchař -číšník
VRZALOVÁ, Radka
Bezlepková dieta je pojem skloňovaný v médiích v posledních letech velmi často. Tato bakalářská práce je věnována zkoumání, zda a jakým způsobem je zařazováno téma "bezlepkové diety" do teoretické a praktické výuky studentů a učňů Střední školy a Vyšší odborné školy cestovního ruchu v Českých Budějovicích, oborů zaměřených na gastronomii. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů týkajících se celiakie, bezlepkového stravování, legislativy věnující se značení alergenů (lepku). Dále je zde rozebrána problematika stravování pacientů s bezlepkovou dietou v restauracích a podnicích společného stravování. V praktické části byl proveden výzkum za účelem zjištění, jak jsou studenti s tímto tématem seznamováni, jakými znalostmi disponují a zda je dokážou využít v praxi. Průzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření, pozorování v hodinách a rozborem používané literatury. Pro vyhodnocení dotazníků kvalitativního šetření byla zvolena výzkumná zpráva podpořena grafy s komentáři.

Analýza marketingové komunikace na vybraném trhu ČR perspektivou parciálních strategií dle Kotlera
Kouba, Václav ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Cílem práce je analyzovat masmediální marketingovou komunikaci firem v pozicích lídra, vyzyvatele, následovatele a výklenkáře na českém automobilovém trhu. Analýza bude provedena na základě dat o reklamách v televizi, rádiu a tisku zadaných automobilkami v období roku 2014 a informacích o registracích výrobců ve stejném období. Informace o registracích společně s charakteristikami jednotlivých značek budou výchozími podklady pro rozřazení značek dle Kotlerových rolí do skupin. Skupiny pak budou podrobeny analýze komunikačních aktivit v televizi, rádiu a tisku. Závěrem bude zhodnoceno, zda firmy komunikují správně s ohledem na svou pozici. Případně budou navržena doporučení pro změnu této komunikace.