Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,952 záznamů.  začátekpředchozí1923 - 1932dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.29 vteřin. 

Pohybové programy pro jedince s CHSL léčené dialýzou a možnost jejich využití k ovlivnění kvality života
El Ali, Zaher Ali ; Mahrová, Andrea (vedoucí práce) ; Heller, Jan (oponent)
Název Pohybové programy pro jedince s CHSL léčené dialýzou a možnost jejich využití k ovlivnění kvality života Cíl práce: Vyhodnotit vliv pravidelného šesti měsíčního pohybového programu prováděného v průběhu hemodialýzy na funkční stav a kvalitu života HD pacientů. Metody: 15 osob s CHSL léčených hemodialýzou se zúčastnilo pohybového programu v průběhu hemodialýzy. Senior Fitness Test (SFf), ruční dynamometrie a dotazníkový nástroj SF-36 byly použity ke zhodnocení tělesné zdatnosti a kvality života výzkumného souboru před a po absolvování pohybového programu v průběhu hemodialýzy. Výsledky: Výsledky výstupních motorických testů a dotazníkového šetření kvality života po proběhlé pohybové intervenci se ve většině případů shodovaly anebo byly lepší, než výsledky vstupních testů. Zlepšení byla zaznamenána především u těch pacientů, kteří cvičili pravidelně. Co se týká statistické významnosti rozdHů vstupních a výstupních testů, bylo toto hodnocení ovlivněno malým počtem pacientů v souboru. Nebylo zjištěno, že by rozdfiy mezi výsledky většiny testů před a po pohybové intervenci byly statisticky významné. Pouze u jediného testu byl rozdfi natolik velký, že ho i v malém počtu respondentů zaznamenal Wilcoxonův znaménkový test. Jednalo se o Step test 2 min. a to u žen, kde bylo zaznamenáno statisticky...

Acquisition of Czech by French learners: automatic analysis of errors in declension
Šmilauer, Ivan ; Hajičová, Eva (vedoucí práce) ; Hrdlička, Milan (oponent) ; Cardey-Greenfield, Sylviane (oponent)
Představujeme platformu CETLEF určenou k počítačem asistované výuce češtiny, která obsahuje uživatelské rozhraní pro studenty i učitele a která nabízí deklinační cvičení s automatickou diagnostikou chyb. V rámci CETLEF byl vypracován formální model deklinace, který obsahuje detailní klasifikaci skoňovacích paradigmat a pravidla pro realizaci vokalických a konsonantických alternací. Tento model je užit k anotaci požadovaných forem v rámci gramatických cvičení, k prezentaci morfologického systému na plateformě určené studentřum a k diagnostice chyb. Diagnostika je založena na srovnávání chybné produkce s hypotetickými formami, které jsou generovány na základě kmenu požadované formy. Vyhodnocení této diagnostiky na materiálu shromážděném díky CETLEF ukazuje, že většina chyb mřuže být interpretována touto technikou.

Monitorování vibrací na valivých ložiscích
Langr, Pavel ; Klusáček, Stanislav (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice měření a diagnostiky vibrací na valivých ložiscích. První část se soustředí na vysvětlení základních pojmů, definuje co jsou vibrace, ložiska a jak v důsledku poškození ložisek vibrace vznikají. Druhá část této bakalářské práce se zabývá diagnostikou vibrací z pohledu normy ČSN ISO 10816 a popisuje základní principy a pravidla, která je nutné podle této normy dodržet. Ve třetí části se práce zabývá seznámením s instrumentací firmy IFM electronic spol. s r. o. sloužícím pro diagnostiku vibrací. Poslední část je věnována návrhu a realizaci laboratorní úlohy sloužící k praktickému seznámení s problematikou vibrací valivých ložisek.

Posouzení prostorových podmínek a pracovního místa v počítačových učebnách vybraných ZŠ v okrese Písek.
KLUIBEROVÁ, Michaela
Tato diplomová práce se zabývá prostorovými podmínkami a pracovním místem počí-tačových učeben, a také zásadami správného sezení žáků a jejich pocitem pohody v souvislosti s pobytem v počítačové učebně. Teoretická část obsahuje informace o ergonomických požadavcích na uspořádání pracovního místa u počítače, které se týkají stolu, sedadla, monitoru, klávesnice a myši. Dále jsou uvedeny požadavky na prostorové podmínky počítačové učebny a další fakto-ry prostředí. Jedná se o podlahovou plochu, výšku místnosti, rozmístění pracovních míst a faktory jako osvětlení, okna, hluk a mikroklimatické podmínky a větrání. Zmíněny jsou i zdravotní důsledky práce s počítačem, především obtíže pohybové-ho aparátu, obtíže zrakové a psychické. V práci je také popsán pohybový aparát, poloha vsedě a držení těla a příklady kompenzačního cvičení v souvislosti se statickou zátěží. Závěr teoretické části je věnován školní zátěži s jejími důsledky, a také škole podporující zdraví. Cílem diplomové práce je zmapovat prostorové podmínky a pracovní místo v počítačových učebnách vybraných základních škol v okrese Písek. Dále zjistit u žáků pocit pohody v souvislosti s pobytem v počítačové učebně a dodržování zásad správného sezení. Praktická část shrnuje výsledky, které vyplynuly z mého průzkumu. Výzkum byl proveden mezi žáky 6. ? 9. tříd na vybraných základních školách v okrese Písek prostřednictvím vlastního měření, s následným porovnáním zjištěných hodnot s danými kritérii, a pomocí anonymních dotazníků. Měřením byly hodnoceny prostorové podmínky počítačové učebny a pracovní místa žáků a dále dodržování zásad správného sezení. Dotazníky byly zaměřeny na zjištění pocitu pohody žáků v souvislosti s pobytem v počítačové učebně. Zjištěná data byla statisticky testována pomocí chí-kvadrát testu. Konečné výsledky výzkumu ukazují, že pracovní místa v počítačových učebnách základních škol vyhovují ergonomickým požadavkům. I přesto, že žáci mají pro práci vyhovující podmínky, při zjišťování dodržování zásad správného sezení bylo shledáno, že tyto zásady dodržovány nejsou. V hodnocených učebnách byly patrné jisté nedostatky z hlediska prostorových podmínek a dalších faktorů prostředí, i tak ale z výzkumu vyplývá, že žáci pociťují pohodu v souvislosti s pobytem v počítačové učebně. Z důvodu statické zátěže a jejího vlivu na pohybový aparát žáků je nezbytné, aby byly ve školách uplatňovány prvky prevence, především v oblasti zásad správného sezení. Žáci by s nimi měli být seznámeni a jejich dodržování by mělo být pravidelně a důsledně kontrolováno pedagogy. Nedostatky zjištěné v učebnách a na pracovních místech je účelné odstranit pro vytvoření optimálního prostředí a podmínek pro práci žáků. Vhodně upravené pracovní místo je základním požadavkem v prevenci poruch pohybového aparátu a umožňuje také snáze dodržovat zásady pro správný sed. Negativní vlivy dlouhodobého sezení a nevhodných pracovních podmínek, působící na zdraví žáků, jsou významné i s ohledem na budoucnost. Zdravotní potíže mohou být totiž přeneseny až do dospělého věku. Žáci by tedy měli být na tato rizika upozorněni a vedeni k tomu, aby si své pracovní místo vždy před započetím práce vhodně upravili.

Rehabilitace probandů se spastickou formou dětské mozkové obrny z pohledu fyzioterapie
Bitman, Martin ; Muchová, Renáta (vedoucí práce) ; Táborská, Silvie (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Bc. Martin Bitman Vedoucí práce: Mgr. Renáta Muchová Konzultant práce: MUDr. Petra Sládková Oponent práce: Název bakalářské práce: Rehabilitace probandů se spastickou formou dětské mozkové obrny z pohledu fyzioterapie. Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce pojednává o rehabilitaci osob s dětskou mozkovou obrnou, o vhodné fyzioterapeutické intervenci a o vlivu pravidelného cvičení na kvalitu života osob s dětskou mozkovou obrnou. Teoretická část popisuje úvod do problematiky - definici správné terminologie, a problematiku DMO - její charakteristiku, prevalenci, klasifikaci, diagnostiku, etiologii a vhodnou intervenci. Praktická část je zaměřena na fyzioterapeutickou intervenci. Cílem bakalářské práce je zjistit vliv zvolené intervence na kvalitu života osob s dětskou mozkovou obrnou. Klíčová slova: dětská mozková obrna, koordinovaná rehabilitace, kvalita života

Vliv aqua-činek na intenzitu zatížení při aqua-aerobiku v mělké vodě
Houdová, Veronika ; Peslová, Eva (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Vliv aqua-činek na intenzitu zatížení při aqua-aerobiku v mělké vodě Cíle: Cílem práce je posoudit rozdílnosti reakce na 14minutovou zátěž bez aqua- činek a s aqua-činkami prostřednictvím monitorování srdeční frekvence v průběhu 60minutové lekce aqua-aerobiku v mělké vodě u zdravých žen ve věku v rozmezí 25-60 let (věk 42 ± 11,4 roků) na základě analýzy zjištěných hodnot. Pro analýzu individuálních hodnot srdeční frekvence během lekce aqua-aerobiku jsme si stanovili ještě další cíl. Porovnat změny hodnot srdeční frekvence ve stoji na suchu a ve stoji v mělké vodě (hladina vody po ramena) u klientek aqua-aerobiku. Metody: Pro naše účely jsme zjišťovali srdeční frekvenci prostřednictvím monitoru srdeční frekvence (sporttester) typu Polar S 610i. Každý monitor srdeční frekvence byl nastaven na 5sekundový interval záznamu. Hodnoty srdeční frekvence jsme následně zpracovali pomocí programu Polar Precision Performance. Hodnoty srdeční frekvence probandek jsme zanesli do programu Excel a výsledky jsme zpracovali pomocí statistické metody chí-kvadrát testu. Výsledky: Z analýzy výsledků vyplývá, že průměrné hodnoty srdeční frekvence během 14minutového motivu bez aqua-činek a s aqua-činkami se statisticky významně nelišily. Analýza průměrných hodnot srdeční frekvence neprokázala, že aqua-činky výrazně...

Ovlivnění výchozího stavu dospělé klientky s DMO prvky z ucelené rehabilitace
Kyral, Filip ; Malá, Michaela (oponent) ; Strnad, Pavel (vedoucí práce)
Název práce: Ovlivnění yýchozího stavu dospělé klientky s DMO prvky z ucelené rehabilitace Cíl práce: V intenzivní terapii u klientky s dětskou mozkovou obrnou (DMO) v dospělém věku dosáhnout subjektivně významného zlepšení psychického handicapu a senzomotorických dovedností. Metoda: V teoretické části uvádíme nástin problematiky dětské mozkové obrny. Praktická část je koncipována jako dlouhodobá kazuistika jedné probandky s DMO z t-· · v dospělém věku (27). Sledovali jsme vliv intenzivní terapie s použitím prvků z ucelené rehabilitace k ovlivnění výchozího stavu klientky. Výzkum probíhal šest měsíců. Klientka docházela po dobu prvních čtyř měsíců dvakrát týdně na intenzivní pětihodinové terapie a zbylé dva měsíce jedenkrát týdně na tříhodinové terapie. Během prvních terapií byla rovněž odborně instruována pro domácí cvičení. Vliv terapie jsme zhodnotili na základě výsledků použitých vyšetřovacích metod (vyšetření zkrácených svalů a velikosti síly svalů s tendencí k oslabení, vyšetření stoje, chůze a rovnováhy), pomocí zdravotního dotazníku EQ-5D a vlastního zpětnovazebního dotazníku. Výsledky: Byly potvrzeny všechny čtyři stanovené hypotézy. Výsledky použitých vyšetřovacích metod potvrdily, že intenzivní terapie s kombinovaným přístupem standardních i nekonvenčních metod z ucelené rehabilitace má...

Kondiční pohybový program pro pacienty s diagnózou schizofrenie v režimové léčbě střednědobé a dlouhodobé hospitalizace
Kmoníčková, Jindra ; Hátlová, Běla (vedoucí práce) ; Adámková Ségard, Milena (oponent)
Název: Kondiční pohybový program pro pacienty s diagnózou schizofrenie v režimové léčbě střednědobé a dlouhodobé hospitalizace. Cíle práce: Cílem práce je vytvořit kondičně zaměřený pohybový program s důrazem na fyzické a psychické specifika pacientů se schizofrenním onemocněním a ověřit, zda pozitivně působí na psychický stav pacientů. Metoda: Kondiční pohybový program byl testován metodou zúčastněného pozorování a skupinovou diskusí. Výsledky: Výsledky osvětlují působení kondičního pohybového programu na aktuální psychický a fyzický stav pacientů se schizofrenním onemocněním. Klíčová slova: Schizofrenie, cvičení, pohybové programy, obezita

Rozvojová politika EU se zaměřením Kolumbii
Malá, Václava ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Jelínek, Tomáš (oponent)
Bc. Malá, Václava: Rozvojová politika Evropské unie se zaměřením na Kolumbii, Praha. Katedra světové ekonomiky, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze, 2009, 68 stran, diplomová práce, vedoucí práce: Ing. Josef Abrhám, Ph.D. Diplomová práce se zabývá problematikou vývoje rozvojové politiky a poskytováním rozvojové pomoci ze strany Evropské unie jako celku (tj. ze strany Evropské komise) i ze strany jejích jednotlivých členských států. Poskytování rozvojové pomoci a uplatňování rozvojové politiky v praxi zkoumá případová studie se zaměřením na Kolumbii. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole jsou stručně popsány historické vazby evropských států na rozvojové země, jsou definovány základní pojmy vztahující se k dané problematice či instituce Evropské unie mající rozvojovou politiku a pomoc ve své agendě. V závěru první kapitoly jsou popsány různé formy rozvojové pomoci. Druhá kapitola se zabývá budoucími tendencemi ve vývoji rozvojové politiky a rozvojové pomoci, je tedy analyzována především Lisabonská smlouva a 10. Evropský rozvojový fond. Ve třetí kapitole je zkoumáno, jak se rozvojová politika a rozvojová pomoc uplatňuje v případě Kolumbie. Závěr této diplomové práce obsahuje tvrzení o podstatném významu Evropské unie na poli poskytování mezinárodní rozvojové pomoci.

Přínos Štěpána Raka klasické kytaře
Malhocká, Pavlína ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; ZELENKA, Milan (oponent)
Tato práce se zabývá životem, dílem a zásluhami profesora Štěpána Raka. Odhaluje se příběh raného dětství, popisují se studia a cesta ke kariéře světoznámého kytaristy a skladatele. Pobyt ve Finsku a cesty skoro po celém světě, zážitky a zkušenosti formovaly jeho osobnost. Krátce se zastavuji nad jeho stěžejními díly a nad způsobem interpretace. I na poli pedagogickém znamená jeho působení přínos. Popisuji významnou pětiprstou techniku a technická cvičení, některé z úspěšných absolventů. Dále zmiňuji setkání s pokrevně příbuznými, které proběhlo až v jeho pětašedesáti letech.Zvláštní podkapitola je věnována jeho duchovnímu pohledu na svět, určuje jeho myšlení a následně i činy a celkové působení na okolí. Druhá kapitola seznamuje blíže s dílem Variace na téma Jaromíra Klempíře, která svým zpracováním přináší obecný náhled do způsobů kompozici Štěpána Raka.