Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Posouzení prostorových podmínek a pracovního místa v počítačových učebnách vybraných ZŠ v okrese Písek.
KLUIBEROVÁ, Michaela
Tato diplomová práce se zabývá prostorovými podmínkami a pracovním místem počí-tačových učeben, a také zásadami správného sezení žáků a jejich pocitem pohody v souvislosti s pobytem v počítačové učebně. Teoretická část obsahuje informace o ergonomických požadavcích na uspořádání pracovního místa u počítače, které se týkají stolu, sedadla, monitoru, klávesnice a myši. Dále jsou uvedeny požadavky na prostorové podmínky počítačové učebny a další fakto-ry prostředí. Jedná se o podlahovou plochu, výšku místnosti, rozmístění pracovních míst a faktory jako osvětlení, okna, hluk a mikroklimatické podmínky a větrání. Zmíněny jsou i zdravotní důsledky práce s počítačem, především obtíže pohybové-ho aparátu, obtíže zrakové a psychické. V práci je také popsán pohybový aparát, poloha vsedě a držení těla a příklady kompenzačního cvičení v souvislosti se statickou zátěží. Závěr teoretické části je věnován školní zátěži s jejími důsledky, a také škole podporující zdraví. Cílem diplomové práce je zmapovat prostorové podmínky a pracovní místo v počítačových učebnách vybraných základních škol v okrese Písek. Dále zjistit u žáků pocit pohody v souvislosti s pobytem v počítačové učebně a dodržování zásad správného sezení. Praktická část shrnuje výsledky, které vyplynuly z mého průzkumu. Výzkum byl proveden mezi žáky 6. ? 9. tříd na vybraných základních školách v okrese Písek prostřednictvím vlastního měření, s následným porovnáním zjištěných hodnot s danými kritérii, a pomocí anonymních dotazníků. Měřením byly hodnoceny prostorové podmínky počítačové učebny a pracovní místa žáků a dále dodržování zásad správného sezení. Dotazníky byly zaměřeny na zjištění pocitu pohody žáků v souvislosti s pobytem v počítačové učebně. Zjištěná data byla statisticky testována pomocí chí-kvadrát testu. Konečné výsledky výzkumu ukazují, že pracovní místa v počítačových učebnách základních škol vyhovují ergonomickým požadavkům. I přesto, že žáci mají pro práci vyhovující podmínky, při zjišťování dodržování zásad správného sezení bylo shledáno, že tyto zásady dodržovány nejsou. V hodnocených učebnách byly patrné jisté nedostatky z hlediska prostorových podmínek a dalších faktorů prostředí, i tak ale z výzkumu vyplývá, že žáci pociťují pohodu v souvislosti s pobytem v počítačové učebně. Z důvodu statické zátěže a jejího vlivu na pohybový aparát žáků je nezbytné, aby byly ve školách uplatňovány prvky prevence, především v oblasti zásad správného sezení. Žáci by s nimi měli být seznámeni a jejich dodržování by mělo být pravidelně a důsledně kontrolováno pedagogy. Nedostatky zjištěné v učebnách a na pracovních místech je účelné odstranit pro vytvoření optimálního prostředí a podmínek pro práci žáků. Vhodně upravené pracovní místo je základním požadavkem v prevenci poruch pohybového aparátu a umožňuje také snáze dodržovat zásady pro správný sed. Negativní vlivy dlouhodobého sezení a nevhodných pracovních podmínek, působící na zdraví žáků, jsou významné i s ohledem na budoucnost. Zdravotní potíže mohou být totiž přeneseny až do dospělého věku. Žáci by tedy měli být na tato rizika upozorněni a vedeni k tomu, aby si své pracovní místo vždy před započetím práce vhodně upravili.
Informovanost studentů vybraných středních škol v Milevsku o poruchách příjmu potravy.
KLUIBEROVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce pojednává o tématu poruch příjmu potravy, a také o jejich souvislosti s obezitou a módními redukčními dietami. Teoretická část práce obsahuje základní informace o poruchách příjmu potravy, tedy obecnou charakteristiku mentální anorexie a bulimie a zmíněny jsou i poruchy atypické a nespecifické jako záchvatovité přejídání, ortorexie, bigorexie a drunkorexie. Práce se také zabývá rizikovými faktory, které se podílejí na vzniku těchto poruch, dále jsou zde uvedena zdravotní rizika plynoucí z tohoto onemocnění a způsoby léčby nemocných. V práci je též zmíněn jak vztah poruch příjmu potravy a obezity, tak vztah těchto poruch a módních redukčních diet. Uvedena je i stručná charakteristika BMI. Závěr teoretické části je věnován prevenci poruch příjmu potravy. Praktická část prezentuje výsledky, které vyplynuly z mého průzkumu. Výzkum byl uskutečněn na základě anonymních dotazníků pro dvě skupiny studentů, a sice Gymnázia Milevsko a Střední integrované školy Milevsko. Dotazníky jsou zaměřeny na zjištění informovanosti studentů o problematice poruch příjmu potravy, na jejich znalosti o optimální hodnotě BMI, a také na jejich zkušenosti s redukčními dietami. Celkové výsledky výzkumu ukazují, že studenti stručný přehled o problematice poruch příjmu potravy mají, nicméně chybějící informace je nutné doplnit a zaměřit se na prevenci již v útlém věku dětí. Stejně tak je důležité nepodceňovat dodržování redukčních diet, které představují pro vznik těchto poruch značné riziko, a neopomíjet nedostatečné znalosti v souvislosti s hodnotami BMI.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.