Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,000 záznamů.  začátekpředchozí18981 - 18990další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.79 vteřin. 

Vizuální styl zesílené kontinuity ve fil mu Scott Pilgrim proti zbytku světa
Bobreková, Anna ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; BENDOVÁ, Helena (oponent)
Tato práce je zaměřena na způsob vyprávění a vizuální styl ve filmu Scott Pilgrim proti zbytku světa. Důraz je kladen na vliv komiksu, jehož adaptací film je, a rovněž na vliv počítačových her a video-her. Rovněž se zabývá vizuálním stylem, definovaným Davidem Bordwellem jako Zesílená kontinuita. Tento styl zahrnuje práci kamery, jako je ostření a různé její pohyby, střih a délka záběru. Se zřetelem k Bordwellově Zesílené kontinuitě práce rovněž uvádí, jakým způsobem autoři filmu tento styl dále rozvinuli, čímž je výsledný film mnohem dynamičtější.

Divadlo v exteriéru
Štěpán, Jakub ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
V bakalářské práci představuji celkem čtyři divadelní projekty, které mají jeden společný prvek a tím je otevřený prostor nebo-li plenér. Hledám další propojení všech čtyř projektů a ostatních, které jsem za dobu studia realizoval. Vytvářím si slovník cizích slov a pojmů, které se vztahují k práci v otevřeném prostoru. Většina mých projektů se odehrává venku, rád nacházím lokace a stavím svoje vize. Projekty spojuje filmový svět a jeho střihovost jako dramaturgický styl, ale zároveň jeho vizuální stránka jakou je fikce. Kočovnictví nebo jiným slovem nomádství je rovněž silnou propojovací linkou projektů. Cestování z místa na místo a objevování nových technologií a možností je dalším z nálezů této práce.

Vesmír, prostor a člověk
Nováková, Ilona ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Vesmír, prostor a člověk" se zabývá problematikou vizuálních fenoménů v kosmu. Cílem práce je vyložit vztah člověka a kosmu, místo člověka v tomto zdánlivě nekonečném prostoru, popsat základní vesmírné vizuální fenomény a ukázat jejich možnou interpretaci v odkazech výtvarné kultury. Práce sleduje vizuální jevy kosmu na úrovni astronomické (za uplatnění nejnovějších poznatků dnešní vědy), na úrovni výtvarných vizuálních kvalit (barva, tvar, světlo), na úrovni astrologické a mytologické (tvořící nedílnou součást v historii náboženských kultů) a na úrovni osobního interpretačního pole umělce. Práce obsahuje individuální pohled autora na danou problematiku, prezentovaný jak ve vlastní výtvarné tvorbě, tak v didaktické aplikaci tématu.

Zaměření ergoterapeutické intervence u osob s poruchou expresivní složky verbální komunikace na funkční komunikaci
Prošková, Markéta ; Rodová, Zuzana (oponent) ; Krýlová, Eva (vedoucí práce)
Práce se zabývá funkční komunikací u osob s chronickou expresivní fatickou poruchou. Za tímto účelem zmiňuje využití prostředků neverbální komunikace k jejímu zlepšení. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části se věnuje propojení funkční komunikace s ergoterapií a logopedií, definuje funkční komunikaci, zabývá se problematikou fatických poruch, popisuje jednotlivé způsoby neverbální komunikace a způsoby jejich osvojování. Praktická část obsahuje záznam práce se třemi pacienty s chronickou expresivní afázií za účelem zvýšení funkční komunikace. Součástí praktické části je popis metodologie, který blíže vysvětluje a zdůvodňuje použité postupy. Intervence s pacienty probíhala na přelomu května a června 2009 na Klinice rehabilitačního lékařství v Praze a je zaznamenána v kasuistikách. Výstupem praktické části bylo zhotovení dvou komunikačních pomůcek (obrázkové knihy a kartičky popisující druh fatické poruchy). Ergoterapeutická intervence potvrdila pozitivní vliv vizuálně-motorických a vizuálních neverbálních prostředků pro podporu funkční komunikace. Dále se práce věnuje tématu funkční komunikace jako standardní součásti ergoterapeutického procesu. Práce poukazuje na nutnost zahrnutí funkční komunikace do ergoterapeutického procesu. Současně však vybízí k tvorbě dalších výzkumů v...

Implementace řezacího modulu do programového vybavení trimovacího laseru Aurel ALS 300
Štrympl, Martin ; Kosina, Petr (oponent) ; Prášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací řezacího modulu pro trimovací laser Aurel ALS 300. Konverzní program zajišťující konverzi formátu Gerber do vstupního formátu laseru byl napsán v jazyku C. Integrace konverzního programu do ovládacího programu laseru PROTOMAT byla provedena ve Visual Basicu 6. Semestrální práce začíná úvodní teoretickou částí popisující základy tlustovrstvé technologie a užití trimování. Pokračuje analýzou vstupních formátů PostScript, DWG a Gerber. Jako vstupní formát pro konverzi je zvolen formát Gerber, který je podrobně analyzován. Analyzována jsou také vstupní data laseru Aurel ALS 300. Je popsáno, jakým způsobem byl vytvořen konverzní program a jak s ním lze pracovat.

Real-time Fur Rendering
Berger, Martin ; Sloup, Jaroslav (oponent) ; Kmoch, Petr (vedoucí práce)
Zobrazování srsti představuje důležitou oblast počítačové grafi ky, nebot' přesvědčivé zobrazovaná srst je zásadni pro realističnost her a animovaných filmů. V této práci je představena nová metoda zobrazování srsti založená na již dříve publikované technice pro zobrazování trávy. Tato metoda pro zobrazování využívá sledování paprsku v objemu s implicitně de finovanými plochami s namapovanou texturou srsti. Práace se dále zabývá analýzou této techniky, výkonnostními testy, porovnáním s jinou používanou technikou a situacemi vhodnými pro její implementaci. Technika je demonstrována v interaktivním programu.

Vizualizace hudby v animovaném filmu
Ishida, Kaoru ; WANEK, Miroslav (vedoucí práce) ; MERTA, Vladimír (oponent)
Účel této práce je najít možnosti vizualizace hudby a zkoumat mistrovská díla vizuální hudby. Budou také zmíněny vztahy mezi uměním a pěti základními smysly - zejména sluchem a zrakem, aby se vyjasnilo, jak jinak hudba a obraz na člověka působí, dále různé pokusy vizualizace hudby v historii, animované filmy jako příklad vizuální hudby, a také skladatel, který skládal hudbu inspirací z obrazů a spisovatel, jehož dílo bylo ovlivněno hudbou. Ke konci je úvaha významu a smyslu vyjadřování jednoho druhu umění jiným uměleckým druhem.

Lyofilizace lipozomů pro perorální aplikaci léčiv
Vacková, Michaela ; Šklubalová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dittrich, Milan (oponent)
Látky bílkovinné nebo peptidické povahy nejsou vhodné pro perorální aplikaci. Jednou z mnoha překážek je agresivní prostředí v trávicím traktu. Jedním ze způsobů, jak tyto látky chránit, je příprava lipozomů. Cílem této práce bylo přípravit lipozomy různého složení, výběr optimálního vodného média a stabilizace pomocí lyofilizace. Všechny vzorky se skládaly z vaječného fosfatidylcholinu (EPC) a cholesterolu (Chol), s přidáním jedné z těchto látek: cholylsarkosin (CS), stearoylamin (SA) a vitamín E (TPGS), v různých poměr. Lipozomy byly připraveny pomocí filmové metody a manuální extruze přes membránu s póry o velikosti 200 nm. Velikost lipozomů a polydisperzita byly měřeny pomocí foton korelační spektroskopie. Po extruzi byly lipozomy lyofilizovány v přítomnosti vhodně vybraných kryoprotektantů: sacharóza a trehalosa. Stabilita byla prokázána a hodnocena na základě vizuálních vlastnosti vzorku (vzhled), rozpustnosti v destilované vodě a měření velikosti lipozomů a polydisperzity.

Filmový obraz jako předmět výchovy a vzdělávání
Arbanová, Linda ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent) ; Petříček, Miroslav (oponent)
ANOTACE: ARBANOVÁ, L.: FILMOVÝ OBRAZ JAKO PŘEDMĚT VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ DISERTAČNÍ PRÁCE, 2010, UNIVERZITA KARLOVA, PEDAGOGICKÁ FAKULTA, KATEDRA VÝTVARNÉ VÝCHOVY, 134 STRAN Disertační práce se zabývá filmovým obrazem a jeho zařazením do kontextu výchovy a vzdělávání v rámci výtvarné výchovy. Zasazuje filmový obraz do širších souvislostí současné teorie filmu a vizuální kultury. Zkoumá specifické vlastnosti filmu ve srovnání se statickými obrazy. Mapuje filmový zážitek jako základní pedagogickou situaci práce s filmem a jako zdroj poznání. Filmový zážitek rozebírá z pohledu žáka-diváka, žáka-filmaře a žáka-herce. Věnuje se novým principům a problémům, se kterými se může praxe výtvarné výchovy setkávat a které vychází ze specifických vlastností filmového obrazu. Disertace obsahuje výsledky výzkumu kvalitativního typu zpracované metodou zakotvené teorie. KLÍČOVÁ SLOVA: VÝTVARNÁ VÝCHOVA, VIZUÁLNÍ KULTURA, FILMOVÝ OBRAZ, FILMOVÝ ZÁŽITEK, DĚTSKÁ FILMOVÁ TVORBA, ANIMOVANÝ FILM, DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE

Comparison of simulation programs and their application
Krupa, Martin ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Řezanková, Hana (oponent)
Abstrakt (cz): Předložená práce se zabývá porovnáním dostupného softwaru určeného pro simulaci procesů. Jedná se o programy MATLAB, WITNESS, SIMUL8, SIMPROCESS a Crystal Ball. Nejdříve je vysvětlena dynamická simulace, její metodika, význam a oblast použití, a poté je popsán smysl a využití simulačních metod Monte Carlo. Toto jsou dva základné typy simulací, pro které jsou tyto programy určeny. Po stručném úvodu k studovaným programům následuje podrobný popis systémových požadavků, uživatelského prostředí a principů práce s programy, jehož součástí je i popis základních funkčních bloků. Dále jsou v práci zahrnuty důležité informace jako je cena programů a druhy dostupných licencí a v příloze je možné najít ukázky pracovního prostředí jednotlivých programů. Druhá část práce je založena na analýze sledovaných článků, které se zabývají danou problematikou. Na základě zjištěných a uspořádaných dat se snažím popsat využití těchto programů na trhu, oblast jejich použití, případně typ simulace, který byl aplikován. Informace jsou uspořádány v přehledných tabulkách a zobrazeny v grafech tak, aby byly pro čtenáře srozumitelné. V závěru se nachází určité shrnutí zjištěných poznatků, ke kterým jsem se dopracoval a které věřím, že budou přínosem.