Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18,080 záznamů.  začátekpředchozí18071 - 18080  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.74 vteřin. 

Podobenství v Matoušově evangeliu a jejich role
Omesová, Terezie ; Ryšková, Mireia (vedoucí práce) ; Scarano, Angelo (oponent)
Terezie Omesová ANOTACE Podobenství v Matoušově evangeliu a jejich role Nosným tématem bakalářské práce jsou náměty vybraných Matoušových podobenství a jejich význam pro život. Úvod seznamuje čtenáře s obecnou charakteristikou podobenství, definicí, výkladem, výskytem, předáváním a strukturou podobenství. V další části je pozornost věnována Ježíši v kontextu doby. Podobenství jsou uváděna ve stejném sledu jako v Matoušově evangeliu. Devět vybraných podobenství pro mne shrnuje základní poselství Ježíšovy nauky v Matoušově evangeliu: tato podobenství se týkají především: 1 - Božího království, 2 - začátku, 3 - povolání, 4 - soudu. Ačkoliv byla vyslovena a zapsána ve zcela jiném dobovém kontextu, nesou jakožto Boží slovo důležité poselství i pro současného člověka, a to různé výzvy: k bdělosti, prozíravosti, odpovědnosti, odpuštění, připravenosti, lásce k bližnímu, ale i varování před pošetilostí, netečností, ustrnutím. Práce ukazuje, že vybraná podobenství mají svůj význam jak pro dobu svého vzniku, tak nesou i určitá poselství pro dobu současnou. Ježíš a jeho slova obsažená v podobenstvích mají stále co říci. Mohou nás vést a přibližovat k Bohu. klíčová slova: Ježíš, podobenství, Matoušovo evangelium, role podobenství

Život v Trojici. Vývoj trinitární zkušenosti u svaté Terezie od Ježíše (1515 - 1582)
Fabianová, Pavla ; Kohut, Pavel Vojtěch (vedoucí práce) ; Novotný, Vojtěch (oponent)
Život v Trojici - Vývoj trinitární zkušenosti u svaté Terezie od Ježíše Resumé Pavla Fabianová Bakalářská práce sestává ze tří částí. První část se zabývá etapami duchovního rozvoje života svaté Terezie. V druhé části se pokouším o teologickou analýzu trojičních textů světice v kontextu jejího duchovního rozvoje a o paradigma trojiční mystické zkušenosti. V poslední části se zabývám pastorační aplikací tereziánské trojiční zkušenosti s důrazem na důležitost rozvoje trojičního smyslu křesťana. Celá práce chce vést k osvěžení vnímání trojičního tajemství jako základního a zcela podstatného pro křesťanskou víru.

Personální a sociální deixe v politických projevech Jean-Marie Le Pena a Marine Le Penové
Vlčková, Jana ; Nádvorníková, Olga (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Personální a sociální deixe v politických projevech Jean-Marie Le Pena a Marine Le Penové (Jana Vlčková) Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá jazykovou analýzou politických projevů představitelů Národní fronty - Jean-Marie Le Pena a Marine Le Penové. Práce porovnává užití prostředků personální a sociální deixe u obou mluvčích ve srovnatelných komunikačních situacích. Teoretická část charakterizuje okolnosti komunikační situace, techniky argumentace a persvaze v politickém projevu, stejně jako prostředky personální a sociální deixe. Následná analýza korpusu politických projevů je zasazena do rámce programového vymezení strany. Metodou práce je rozbor projevů na základě frekvence výskytů konkrétních jazykových prostředků. Kvantitativní analýza je rozvinuta příklady daných prostředků v jednotlivých jazykových kontextech. Práce nabízí srovnání jednak skrze rozdílné komunikační situace, jednak skrze specifika ve vyjadřování obou mluvčích a přináší tak konkrétní perspektivu ve vnímání rozdílů mezi oběma politiky. Klíčová slova analýza politického projevu, personální deixe, sociální deixe, komunikační situace, argumentace, Jean-Marie Le Pen, Marine Le Pen, francouzština

Poezie Milana Kocha v kontextu beatnické tvorby a undergroundu
Mikšovská, Markéta ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Špirit, Michael (oponent)
Klíčová slova (česky) poezie, underground, beatnická generace, kontrakultura, analýza, interpretace Abstrakt (česky) Bakalářská práce se věnuje vztahu české beatnické literatury a undergroundu v 60. a 70. letech 20. století. Jejím ústředním tématem je analýza básnických sbírek Milana Kocha: Červená KarKULKA a Hóra Láv, která je interpretována především ve vztahu k básním ze souboru Blues pro bláznivou holku Václava Hraběte a básni Kvílení Allena Ginsberga. Interpretace se zaměřuje především na shody a odlišnosti v poetice všech tvůrců, na motivickou analýzu, provázanost s dobovým kontextem a otázce vlivu beatnické poezie, zprostředkovávané v 60. letech především překlady Jana Zábrany (od bloku v časopise Světová literatura 1959, č. 6 dále v kontextu 60. let). Práce se také zabývá vlivem beatnické literatury a návštěvy Allena Ginsberga v Praze na raný underground a snaží se rozšířit i povědomí o životě Milana Kocha.

Specifika fyzioterapie u pedes plani
Štipčáková, Pavlína ; Táborská, Silvie (vedoucí práce) ; Muchová, Zuzana (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Pavlína Štipčáková Vedoucí práce: Mgr. Silvie Táborská Název bakalářské práce: Specifika fyzioterapie u pedes plani Abstrakt bakalářské práce: Tato práce shrnuje možné postupy fyzioterapie u ploché nohy. Popisuje anatomii, kineziologii nohy, vyšetření nohy a podrobně rozebírá problematiku ploché nohy. Fyzioterapie vychází z principů senzomotorické stimulace a z využití cvičební jednotky sestavené pro pacienty s touto diagnózou. U poloviny pacientek byl dále aplikován kineziotape jako podpůrná terapie. Poznatky získané studiem této problematiky byly ověřeny v praxi v rámci kazuistické studie a pomocí měřícího zařízení Footscan. Klíčová slova: ploché nohy, fyzioterapeutické metody a koncepty, senzomotorická stimulace, kineziotaping, cvičební jednotka, footscan

Populační vývoj euroregionů Šumava a Silva Nortica po roce 2000
Raymanová, Petra ; Bartoňová, Dagmar (vedoucí práce) ; Kalibová, Květa (oponent)
Populační vývoj euroregionů Šumava a Silva Nortica po roce 2000 Abstrakt Cílem práce je zhodnocení vývoje a současného stavu obyvatelstva ve dvou euroregionech: euroregionu Šumava a euroregionu Silva Nortica. Práce popisuje vznik a vývoj euroregionů v České republice a v Evropě, zabývá se změnami demografického chování v minulosti, mírou homogenity území euroregionů a odlišnostmi struktur populace euroregionu od státu jako celku. Na úrovni okresů jsou analyzovány procesy plodnosti, úmrtnosti a migrace, které jsou hodnoceny v souvislosti s vývojem vybraných socioekonomických charakteristik. Vytvořená typologie okresů potvrdila existenci větších rozdílů mezi okresy příslušejícími k jednotlivým státům než mezi okresy dvou sledovaných euroregionů. Klíčová slova: populační vývoj, euroregion, přeshraniční spolupráce

Šumavský národní park jako prostor pro volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ
Pěgřímková Weissová, Lenka ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Šumavský národní park jako prostor pro volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou plnohodnotného programu na škole v přírodě, kde Šumavský národní park je prostorem pro volnočasové aktivity 1. stupně ZŠ. Zabývá se sestavením plánu exkursí doplněným o pozorování přírody, pracovně - výtvarné činnosti a pohybové aktivity tak, aby zprostředkovaly účastníkům emocionální zážitky z kontaktu se živou přírodou a krajinou, což by je v budoucnu mělo vést ke kladnému vztahu k přírodě a její ochraně. Klíčová slova: Environmentální výchova, Šumava, Národní park, exkurse, zážitková pedagogika

Vliv primární prevence na klima ve třídě
Bednářová, Jaroslava ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze KATEDRA PEDAGOGIKY BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Jaroslava Bednářová VLIV PRIMÁRNÍ PREVENCE NA KLIMA VE TŘÍDĚ Influence of primary prevention on class atmosphere 2011 Doc. PhDr. Jiří Pelikán, CSc. ABSTRAKT Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku primární prevence a jejího vlivu na klima ve třídě. V teoretické části se podrobně zabývá primární prevencí, její historií na území České republiky a formami. Zmíněny jsou i zásady efektivní primární prevence a hodnocení preventivních programů. Druhá kapitola se zaměřuje na klima ve třídě. Jsou zde vymezeny důležité pojmy a faktory, které klima ve třídě ovlivňují. Pozornost je věnována také diagnostice klimatu a možnostem jeho ovlivňování, jednou z nichž jsou právě i programy primární prevence. Empirická část představuje projekt primární prevence, který pořádá Křesťanská pedagogicko- psychologická poradna. Jsou zde zpracovány výsledky výzkumu efektivity preventivních programů, který tato poradna pořádala v roce 2008. V této části vycházím i z vlastních zkušeností s vedením programů primární prevence. Klíčová slova: Efektivní primární prevence, klima školy, klima ve třídě, primární prevence, nespecifická primární prevence, sociální klima, specifická primární prevence

Možnosti uplatnění dramatické výchovy ve Školním vzdělávacím programu základní školy
Holemá, Irena ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent) ; Provazník, Jaroslav (oponent)
Možnosti uplatnění dramatické výchovy ve Školním vzdělávacím programu základní školy ABSTRAKT Klíčová slova: dramatická výchova, Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, zavádění nového předmětu do výuky, učitelsky akční výzkum, klíčové kompetence Dizertační práce se zabývá analýzou procesu zavádění nového předmětu zakotveného ve školním vzdělávacím programu dané základní školy do praktické výuky. Tímto předmětem je vzdělávací předmět dramatická výchova. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury zpracována nejzásadnější východiska a okolnosti, která velkou měrou ovlivnila rozvoj oboru dramatická výchova, a přispěla k jejímu vstupu do škol. Pozornost je věnována tématům principů transformace českého školství, principů humanizace škol, projektům školské reformy a problematice klíčových kompetencí. Představeny jsou studie mapující četnost a rozsah zavádění dramatické výchovy v českých školách v konkrétních regionech. Cílem výzkumné části práce je formou učitelského akčního výzkumu, který umožňuje osobní účast v procesu zavádění dramatické výchovy do výuky, analyzovat při realizaci praktické výuky a na základě systematického vytváření podrobných záznamů tento proces a vyhodnotit možnosti dramatické výchovy v rámci základního vzdělávání, především v oblasti rozvíjení klíčových kompetencí.

Srovnávací analýza chemického vzdělávání v ČR a ve Skotsku
Laburdová, Jiřina ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Klíčová slova: Skotsko, Česká republika, vzdělávací systém, chemické vzdělávání, výuka chemie, národní kvalifikace, Standard Grade, Intermediate, Higher, Advanced Higher Abstrakt: Vzdělávací systém v České republice (ČR) prochází v současné době mnoha změnami. Situace v zahraničních zemích je často tím, co nás k těmto změnám podněcuje. Cílem této práce je popsat vzdělávací systém a výuku chemie na středních školách ve Skotsku, porovnat je se situací v ČR a zhodnotit, v jakých aspektech bychom se mohli Skotskem inspirovat. Metodami výzkumu byly hospitace na hodinách chemie na třech středních školách ve Skotsku, polostrukturované rozhovory s učiteli a analýza studijních plánů a pedagogických dokumentů. Práce nejprve shrnuje historické a kulturní souvislosti, které ovlivňují vzdělávání ve Skotsku. Poté popisuje strukturu skotského vzdělávacího systému a přibližuje výuku chemie na středních školách z hlediska studijních plánů a požadavků k získání kvalifikací. Následuje popis navštívených středních škol včetně záznamů z hospitací z vybraných hodin chemie. Poslední část pak srovnává různé aspekty vzdělávacích systémů a přístupů k výuce chemie v ČR a ve Skotsku. Celková struktura vzdělávacích systémů v ČR a ve Skotsku se velmi liší a z těchto odlišností plynou i rozdíly v obsahu a uspořádání učiva v jednotlivých...