Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv společenských faktorů na nákup biopotravin
Macečková, Pavla
Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů při nákupu biopotravin a vlivem sociálních faktorů na jejich kupní rozhodování. K naplnění cílů byly provedeny hloubkové rozhovory se spotřebiteli (n = 60) a prodejci (n = 12). Primární data byla doplněna o data ze sekundárních zdrojů a nálezy z pozorování na prodejnách. Závěrem byla na základě výsledků formulována obecná doporučení, která byla následně specifikována pro vybraný tržní subjekt.
Vliv nákupního prostředí při pořizování spodního prádla
Krňávková, Barbora
Diplomová práce se zabývá problematikou nákupního prostředí v prodejnách se spodním prádlem. Hlavním úkolem práce je navrhnout marketingová opatření, která pomohou prodejnám se spodním prádlem vytvořit vhodné prostředí a usnadní nakupujícím i prodávajícím celý nákupní proces. Práce se zaměřuje na identifikaci faktorů, emocí a pocitů, které ovlivňují a působí na zákazníka během nákupního procesu. Dále se zabývá určením, jaký vliv na zákazníka mají jednotlivé prvky nákupního prostředí obchodů se spodním prádlem. Byl využit kvalitativní a kvantitativní výzkum realizovaný prostřednictvím hloubkových rozhovorů s potenciálními zákazníky (n = 31) a dotazníkového šetření (n = 326). Jako doplněk výzkumu byl proveden mystery shopping(n = 10). Z výsledků výzkumu je patrné, že zákazníci jsou nejvíce ovlivněni personálem prodejny a největším problémem při nakupování spodního prádla je jeho zkoušení.
Spotřebitelé a bezobalové prodejny
Hublová, Jitka
Hublová, J. Spotřebitelé a bezobalové obchody. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce se zabývá bezobalovými obchody s důrazem na chování spotřebitele. Hlavním úkolem práce je navrhnout obecná marketingová doporučení pro bezobalové obchody a konkrétní doporučení pro vybranou prodejnu. Práce se zaměřuje na zkušenosti českých spotřebitelů s bezobalovými prodejnami a jejich ochotu takto nakupovat. K naplnění cíle bylo využito hloubkových rozhovorů (n=26) se zákazníky bezobalových obchodů i se spotřebiteli, kteří v těchto prodejnách zatím nenakupovali. Dále bylo provedeno rovněž dotazníkové šetření (n=379). Na základě výsledků provedeného výzkumu byla formulována obecná doporučení, která byla poté specifikována pro vybraný obchod.
Organic food labelling and its influence on Generation Y´s purchase behavior on German market
Fiala, Jan
Diplomová práce zkoumá důležitost, vliv a samotné vnímaní značení ekologicky šetrných potravin generací Y na německém trhu ve spojitosti s nákupním chováním německé generace Y. Tato práce se dále zaměřuje na zjištění faktorů, jenž mají významný vliv na proces rozhodování během nákupu organických potravin. V teoretické části jsou představena a diskutována relevantní témata jako například organické potraviny, nákupní chování, systém značení organických potravin či generace Y. Praktická část se zabývá shromažďováním primárních dat pomocí online dotazníků (n = 185) a hloubkových rozhovorů (n = 14) a jejich následnou analýzou a vyhodnocením pomocí statistického programu. Data získaná z těchto šetření pomůžou následně zformovat doporučení pro ekonomické subjekty zabývající se výrobou a prodejem organických produktů a umisťováním speciálních značení na jejich obaly.
Marketing strategy of recruitment and retention of IT candidates in the market of Brno
Chaloupková, Gabriela
Tato diplomová práce se zabývá nejdiskutovanějšími tématy při přijímání IT uchazečů. V roce 2018 je trh s kandidáty na IT v Brně přehřátý a mezi IT společnostmi existuje velká konkurence. V teoretické části této diplomové práce jsou popsány nejdiskutovanější témata, jako je odměňování, benefity, formy náboru kandidátů a celkový náborový proces. HR marketing a recruitment proces byly začleněny do marketingové terminologie rozšířeného marketingového mixu. Praktická část, která se skládá z hloubkových rozhovorů, získaných znalostí z odborných seminářů a kvantitativního výzkumu, se zaměřuje na témata popsaná v teoretické části a hledá odpovědi na to, jak nejlépe přilákat a udržet IT kandidáty. Existují dvě samostatné skupiny zkoumaných IT uchazečů, IT studenti a IT profesionálové. Výsledky ukazují, že IT kandidáti tvoří homogenní skupinu. Výsledky ukazují, že IT kandidáti nejvíce oceňují flexibilitu v různých formách. Nejvíce zmiňovaný benefit je home office. Další ceněné benefity jsou sick days nebo stále ještě stravenky. Pokud jde o rozhodnutí o novém zaměstnání, je nejdůležitějším faktorem pro IT kandidáty samotná pracovní náplň, podniková kultura nebo employer brand.
Greenwashing jako trend fast fashion řetězců na českém trhu se zaměřením na H&M a Mango
Baráthová, Veronika ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce představuje teorii a fungování zeleného marketingu a s ním spojený greenwashing, jenž je v posledních letech oblíbeným marketingovým nástrojem. Základní principy greenwashingu aplikuje autorka v oblasti textilního průmyslu a módních značek, přičemž naráží na téma udržitelnosti a dopadu módního tempa na životní prostředí. Výše popsaná problematika je zkoumána pomocí hloubkových rozhovorů s fashion blogerkami a stylistkami, představiteli českých módních značek a s dalšími respondenty, kteří se v oblasti udržitelného oblékání aktivně angažují. Daná problematika je v úvodu představena skrze definici a charakteristiku pojmu CSR neboli společenské odpovědnosti firem, ze které zelený marketing a jeho nekalá forma greenwashing vychází. Následně je blíže objasněn pojem fast fashion, jeho vznik, principy fungování a jeho velký dopad nejen na životní prostředí, ale i na nákupní chování spotřebitelů. Na takzvanou rychlou módu navazuje téma udržitelnosti v textilním průmyslu a představení opačného modelu slow fashion. Teoretická část slouží jako základ pro část praktickou, jenž je rozdělena do dvou částí - deskriptivní a výzkumnou. V deskriptivní části autorka představuje dvě vybrané módní značky (H&M a MANGO) a analyzuje jejich marketingové aktivity spojené s udržitelným rozvojem. Výzkumná...
Ruskojazyčná tištěná periodika vydávaná v České republice mezi lety 1990 až 2016
Kučerová, Marie ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Práce se zabývá ruskojazyčným periodickým tiskem v České r 1990 až 2016. Na základě kvantitativní analýzy dokumentů popisuje změny v počtu titulů, rozeznává tři typy vydavatelů a podrobně se zabývá největšími z rozhovorů s producenty těchto menšinových médií charakterizuje čtenáře českého ruskojazyčného tisku a jeho funkce. Text je také doplněn o výčet ruskojazyčných titulů, které ČR vycházely v hů a jejich závěru, že ruskojazyčných tištěných periodik v ČR ubývá. Jejich čtenáři jsou lidé různých věkových kategorií, kteří umí rusky a je jim příjemné v zyce číst. Ruskojazyčná periodika zprostředkovávají čtenářům občanské a kulturní vysvětlování ožňují asimilaci díky zprostředkovávání českým elemen
Každodenní život rusky mluvících studentů v Čechách (na základě hloubkových rozhovorů)
Chernyshova, Evgeniia ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Marková, Alena (oponent)
Téma práce se týká každodenního života rusky mluvicích studentů v Čechách. Jejím cílem je postihnout určité rysy každodenního života rusky mluvicích studentů v ČR. Skládá se z několika kapitol. Teoretická část je věnována vymezení klíčového pojmu "každodennost", jeho charakteristikám, obsahuje stručný přehled vybraných knih a teorií tykajících se této problematiky a také popis základních teoretických východisek v sociologii každodennosti. Historická část se zabývá popisem vybraných denních činností a zaměřuje se na život rusky mluvících studentů na území Čech v 20. letech XX. století. Metodologická část popisuje, co je kvalitativní výzkum, jak byla získána data a samotný průběh výzkumu. Praktická část se věnuje výsledkům výzkumu.
Architektura 3M značek a práce s nimi, case study 3M – z pohledu B2B, interních specialistů a marketérů
Vojta, Jan ; Machek, Martin (vedoucí práce) ; Kolařík, Jiří (oponent)
Portfolia značek nadnárodních společností jsou komplexním organizmem řízeným mateřskou organizací, zejména skrz architekturu značek a rebranding. Přímou zpětnou vazbu z trhu mají pak distributoři, kteří zásadně ovlivňují úspěch značek. Samotná práce marketérů se značkami je tedy ovlivňována mnoha stakeholdery na trhu a stává se tak složitou marketingovou činností. Tato diplomová práce se zabývá architekturou konkrétního portfolia značek 3M a prací s nimi. Cílem je, prostřednictvím (i) zmapování konkrétního portfolia značek 3M, (ii) zhodnocení rebrandingu z roku 2015 a (iii) analýzy práce s 3M brandy, zformovat doporučení pro zdokonalení práce s brandy 3M. V první části je teoreticky zpracována architektura značek, na jejímž základě je zmapován 3M House of Brands. Dále je popsána metodologie marketingového výzkumu potřebná pro praktickou část, a to konkrétně sekundární data, dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory. V praktické části diplomové práce je zpracována 3M Case study, v rámci které je proveden, vyhodnocen a popsán empirický výzkum 3M značek. Tento výzkum se skládá ze dvou částí: (1) dotazníkové šetření zaměřené na B2B distributory a (2) hloubkové rozhovory s 3M specialisty a marketéry. Z porovnání a syntézy převážně kvalitativních dat vyplývá hlavní nález. Pohled 3M marketérů a distributorů na volbu brandových aktivit se liší, přestože jsou cíle těchto stran stejné. Stěžejním doporučením této práce je tedy přiřadit větší důležitost hlasu z trhu a na jeho základě vytvářet brandové aktivity.
Vliv udržitelné módy na marketingovou komunikaci českých módních značek
Havrdová, Karolína ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
2 Abstrakt Bakalářská práce pojednává o principech udržitelné módy a s tím spojenými marketingovými technikami, ke kterým se módní značky často uchylují. Tuto problematiku autorka zkoumá v kontextu české módní scény, a to za pomocí hlooubkových rozhovorů provedených s představiteli českých módních značek. Téma je nejprve představeno z teoretického hlediska, kde je čtenáři objasněn pojem "udržitelná móda" a je blíže seznámen s jednotlivými fázemi životního cyklu módního produktu. Poté jsou více do hloubky rozebrány jednotlivé negativní aspekty módního průmyslu a jejich řešení pomocí principů udržitelné módy. Následuje seznámení čtenáře s marketingovými technikami, které s udržitelností souvisí. Teoretická část slouží jako základ pro vlastní výzkum, ve kterém si autorka klade za cíl zmapovat situaci ohledně udržitelné módy na českém trhu a porovnat jednotlivé módní subjekty mezi sebou. Za výzkumnou metodu byla zvolena kvalitativní forma dotazování pomocí hloubkových rozhovorů, které byly provedeny se zástupci jedenácti českých módních značek. Cílem práce je umožnit čtenáři více proniknout do oblasti udržitelné módy a s pomocí výzkumu zmapovat tuto problematiku na české módní scéně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.