Název:
Organic food labelling and its influence on Generation Y´s purchase behavior on German market
Autoři:
Fiala, Jan Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] The Diploma Thesis examines the perception, influence and role of organic food labelling on the German market in connection with the consumer behavior of Generation Y as organic food products have become of high interest over the last decade. This thesis also examines the main factors having an impact during decision-making process while purchasing organic food. In the theoretical part the relevant topics are introduced and discussed, such an organic food, labelling system, consumer behavior or Generation Y. Practical part deals with gathering primary data through online questionnaires (n = 185) and in-depth interviews (n = 14) and their analyzing and evaluation in statistical software. Both information and data gathered from secondary and primary research help form recommendations for economic subjects producing and selling organic food products and placing special labels on their packages.Diplomová práce zkoumá důležitost, vliv a samotné vnímaní značení ekologicky šetrných potravin generací Y na německém trhu ve spojitosti s nákupním chováním německé generace Y. Tato práce se dále zaměřuje na zjištění faktorů, jenž mají významný vliv na proces rozhodování během nákupu organických potravin. V teoretické části jsou představena a diskutována relevantní témata jako například organické potraviny, nákupní chování, systém značení organických potravin či generace Y. Praktická část se zabývá shromažďováním primárních dat pomocí online dotazníků (n = 185) a hloubkových rozhovorů (n = 14) a jejich následnou analýzou a vyhodnocením pomocí statistického programu. Data získaná z těchto šetření pomůžou následně zformovat doporučení pro ekonomické subjekty zabývající se výrobou a prodejem organických produktů a umisťováním speciálních značení na jejich obaly.
Klíčová slova:
bio a regionální potravina; dotazníkové šetření; generace Y; hloubkové rozhovory; nákupní chování; značení