Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace koncepcí elektromobility v České republice, Francii a USA
Kovalová, Lucie ; Šauer, Petr (vedoucí práce) ; Dvořák, Antonín (oponent)
V současné době pochází jedna čtvrtina emisí CO2 v EU z dopravy, což způsobuje výrazné zhoršování kvality ovzduší. Přispívá tak zároveň ke zhoršování zdraví lidí žijící v těchto oblastech. Počet automobilů na silnicích globálně stále přibývá a s nimi i nárůst emisí CO2. Na trhu se objevují alternativní paliva v různých podobách. Své místo si zde snaží najít i elektromobily, které mají bezemisní provoz. Jejich širší využívání, především v hustě osídlených městech, by mohlo pomoci jejich obyvatelům k čistšímu prostředí. V současnosti existují některé technicko-ekonomické problémy širšího zavádění elektromobilů. Je to zejména technologie a s ní spojené dosud vysoké náklady akumulace potřebné energie. Přesto se odborníci domnívají, že elektromobilita má budoucnost. Každá země přistupuje k rozvoji elektromobility jiným způsobem.
Vybrané problémy dopravy osob v Praze
Málková, Gabriela ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Téma mé bakalářské práce je: "vybrané problémy dopravy osob v Praze." Cílem mé práce je představit možnosti řešení neudržitelného nárůstu automobilové dopravy, především dopravy individuální.Tento problém se týká především velkých měst.Z tohoto důvodu jsem si vybrala Prahu,na níž bych ráda toto téma aplikovala.Ale budu se zabývat vybranými problémy i obecně a to zejména kvůli vysvětlení a nastolení dané problematiky.
Význam a využití LPG v automobilové dopravě
Binderová, Vanda ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Význam a využití LPG v automobilové dopravě - již samotný název napovídá, čím se bakalářská práce zabývá. První část nabízí možnost dozvědět se více o zkapalněném ropném plynu, tedy LPG. Pojednává o jeho historii, složení, výrobě, vlastnostech a rovněž o výhodách a nevýhodách plynoucích z těchto charakteristik. Druhá část je zaměřena na vztah "LPG a životní prostředí". Nabízí odpovědi na otázky typu: Proč působí doprava negativně na životní prostředí? Jaké látky jsou emitovány při spalování pohonných hmot do ovzduší? Je jízda na LPG šetrnějším řešením? Třetí část pohlíží na LPG z ekonomického hlediska. Zabývá se kalkulací nutných investic a jejich návratností, dále také provozními náklady této pohonné hmoty a jejich komparací s ostatními palivy. Cílem práce je porovnat LPG s benzínem a naftou a zjistit, zda je jeho tankování z ekonomického a environmentálního hlediska efektivní.
Transevropské dopravní sítě
Musial, Hubert ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Vondrušková, Barbora (oponent)
Práce si klade za cíl analyzovat systém transevropských dopravních sítí, automobilových a leteckých, z hlediska současného stavu a dále z hlediska budoucího vývoje. Blíže analyzuje dopravu automobilovou a to jak osobní, tak nákladní a dále se zabývá leteckou přepravou osob a nákladu. Hlavními zkoumanými faktory jsou intenzita dopravy, trendy v daném sektoru a současný stav projektů výstavby a rozvoje transevropských dopravních sítí.
Budoucnost biopaliv v evropském palivoenergetickém řetězci
Grygar, Filip ; Slavíková, Lenka (vedoucí práce) ; Czesaný, Slavoj (oponent)
Tato práce se zabývá zaváděním biosložek do pohonných hmot v Evropské Unii a dopadem této činnosti na životní prostředí a ekonomiku států. Jedná se o snahu redukovat závislost na ropě, jejíž zásoby se dle odborníků snižují a taktéž o snahu omezit produkci emisí z automobilové dopravy, zejména skleníkových plynů, jež se nemalou měrou podílejí na klimatických změnách. Nárůst spotřeby ropy a produkce emisí během posledního století je vysoký a způsoben především zvyšujícím se počtem automobilů, který je ovlivněn mimo jiné, vyšší životní úrovní obyvatel Evropy. Cílem této práce je srovnat mezi sebou ideu Evropské unie o přechodu na biopaliva a zprávy světových organizací, které tento postup kritizují. Dalším cílem práce bude snaha zjistit, zda vůbec, a za jakých podmínek, a v jakém množství je zavádění biosložek výhodné a ekonomicky efektivní, vzhledem k nákladům na výrobu směsného paliva a nákladům na zavedení opatření včetně dopadu na státní rozpočet.
Problém velkých měst s automobilovou dopravou.
Batela, Štěpán ; Minárik, Pavol (vedoucí práce)
V mé práci se zabývám problémem velkých měst s automobilovou dopravou, v podobě negativních extrnalit, a jeho možným řešením formou zavedení mýtného.V teoretické části popisuji teorii externalit a uvádím dva nejrozšířenější názory na řešení problematiky extrnalit, které pochází od A.C.Pigoua a R.H.Coase.V analytické části jsem se zaměřil na města, kde už systém mýtného funguje zejména na Londýn a Stockholm.dále se podrobněji zabývám dopravní situací v Praze a možnou podobou mýtného. Výsledkem mé práce je zjištění, že mýtné má na dopravu ve městech pozitivní dopad.
Vliv automobilové dopravy na životní prostředí a možnosti snížení užívání osobních automobilů
Knorová, Jana ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Diplomová práce popisuje a analyzuje negativní vlivy automobilové dopravy na životní prostředí a hodnotí jejich ekonomické dopady. Zároveň nabízí možná řešení těchto negativních vlivů. Jedná se především o řešení ekonomická, ale okrajově také o možnost řešení pomocí vývoje nových technologií. Jednou z možností snížení dopadů automobilové dopravy na životní prostředí je omezení používání vozidel. Mezi nástroje ke snížení jejich počtu patří hlavně zavedení placených parkovacích zón a výstavba parkovišť typu P+R a K+R. Dalším řešením je systém car-sharingu. Tento systém je rozebírán z pohledu efektivnosti, variabilních a fixních nákladů a předpokladů pro fungování. Práce analyzuje vliv daně na pohonné hmoty, substituce MHD a cyklistikou, cla a mýtného.
VÝVOJ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVY V ČESKOSLOVENSKU V MEZIVÁLEČNÉM OBDOBÍ. EKONOMICKÁ A HISTORICKÁ ANALÝZA.
Růžička, Aleš ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Tajovský, Ladislav (oponent)
Cílem této práce je popsat historický vývoj železnice v českých zemích a její hospodářské souvislosti a analyzovat problematiku vybraných státních zásahů v odvětví dopravy. Teoretická část práce nastiňuje hlavní vývojové trendy železnice na našem území od jejích počátků až do období první republiky včetně mezinárodně-politických témat a poukazuje na její ekonomické aspekty (především z pozice průmyslu a zahraničního obchodu). Analytická část práce vychází zejména z přístupu rakouské školy ekonomie a analyzuje dopady i nezamýšlené důsledky postupného zestátňování soukromých železnic a regulace provozování soukromé automobilové dopravy. Tato práce se snaží přiblížit historii železniční dopravy a pomocí ekonomické analýzy prokázat nežádoucí důsledky státních zásahů nejen pro sektor dopravy, ale i ostatní odvětví ekonomiky.
Využití satelitni navigace v doprave
Pešek, Radim ; Traurig, Michal (vedoucí práce)
Práce se zaobírá uplatněním satelitní navigace v automobilové a námořní dopravě. Představuje nejznámější satelitní navigační systémy. Popisuje jejich historický vývoj a jejich činnost. Práce se zaobírá dalším uplatněním satelitních přijímačů v nákladní automobilové dopravě při výběru elektronického mýta. Porovnává rakouský (mikrovlnný) a německý(satelitní) model.
Vliv vývoje automobilismu a automobilové dopravy na životní prostředí
Knorová, Jana ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Kotíková, Eliška (oponent)
Cílem práce je poukázat na negativní vlivy, kterými působí automobilová doprava na životní prostředí a snaha ukázat na možnosti jejich řešení jak technologicky tak pomocí právních úprav a jinými způsoby

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.