National Repository of Grey Literature 185 records found  beginprevious176 - 185  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Methodical support to creation of educational media
Jirák, Jaroslav ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Gergelitsová, Šárka (referee)
This thesis deals with possibilites and usage of "new media" in the educational process. The aim of this thesis is to describe the possibilities and refer to basic recommendations for the effective creation and usage. The thesis contains a description of digital educational presentations, application of audio, video and didactical computer applications and games. Every part presents an example of suitable software and its application. The thesis describes also present trends of used technologies and future expectations. At the end of the thesis, there is an analysis of present situation and suggested solution for the small primary school.
Auditing of trucking companies' websites
Klusák, Marek ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Brdek, Vladimír (referee)
This thesis deals with trucking companies' websites auditing. The first chapter of a theoretical part deals with up to date market condition of this branch of business, together with possibilities of the future development. The theoretical part of this thesis acquaints reader with technological basis of web design and its current trends. There is a methodology of auditing designed and websites sample introduced in the conclusion. A practical part contains one detailed audit example and the rest of the other websites is audited more briefly. There is a results interpretation in the conclusion. Also there are steps that can lead to the elimination of founded imperfections. The aim of this thesis is to test quality of some sample websites of trucking companies that leads to recognition of how important these websites are for their owners. A main method used is a comparison of every website's state and designed methodic. Results of this research are statistically evaluated. The main contribution of this thesis is introduction of the most frequent imperfections, together with deciding how important these websites are for their owners.
Optimization of Presentation with Regard to Maintaining the Auditors Attention and Enhancing the Ability to Keep the Presented Content in Mind
Hrkal, Marek ; Pauknerová, Daniela (advisor) ; Kočí, Ondřej (referee)
Presentation became an important communication phenomenon of today. However, its quick onset caused that presenting has been considered as an ability without theoretical fundamentals. This diploma thesis makes an effort to convince the readers about the opposite by connecting practical presentation procedures with theoretical knowledge based on literature concerned with psychology and social communication. The emphasis is put especially on application of the theory of perception, attention and memory. In the application part of this theses all stages of preparing and delivering a presentation are analyzed step by step. Belonging to the empirical part, an evaluation of presenters was carried out. For this very purpose an evaluation sheet was created as a formalized methodical tool. This thesis is usable by any communicator who wants to understand the theoretical phenomena on which presentation is based.
Statement of Comprehensive Income
Šárková, Zdeňka ; Žárová, Marcela (advisor)
The thesis covers with presentation of statement of comprehensive income in accordance with International Financial Reporting Standards and with the influence of the presentation on the information provided to the users of financial statements. The main focus is on display of the other comprehensive income and the way of its presentation. The thesis deals also with terminology that is used in czech translations.
Web jako prostředek prezentace společnosti
Koliš, Karel ; Švecová, Lenka (advisor) ; Žebrák, Miroslav (referee)
Bakalářská práce popisuje relativně nový způsob prezentace společnosti - prostřednictvím webových stránek. V teoretické části ukazuje základní principy tvorby a struktury prezentace. V části praktické jsou ukázány předpoklady z metodologické části na reálném příkladě ? webové prezentaci Fakulty podnikohospodářské. Teoretické předpoklady z první části práce jsou také zkoumány prostřednictvím dotazníkového šetření. Závěr práce obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření a poznatků z praktické části.
Vizuální komunikace a její využití při prezentaci firem
Bílková, Jana ; Horný, Stanislav (advisor) ; Vilím, Tomáš (referee)
Tato práce zpřehledňuje a popisuje možnosti, využití a podstatu vizuální komunikace. Nastiňuje její důležitost a ukazuje jak se dotýká prezentace jednotlivých firem. Zabývá se barvou, písmem, kompozicí, řazením prvků v prezentaci a jejich souvislostmi právě s komunikací firmy s veřejností. Jsou vyzdviženy některé ze základních druhů vizuální komunikace, jako např. loga, vizitky, firemní tiskoviny, bulletin, webová prezentace atd. a podrobně popsány. Okrajově naznačuje i význam propagace a reklamy pro firmu a důležitost výstupní podoby zpracovávaných informací. Bakalářská práce by měla čtenáři objasnit co se skrývá pod pojmem vizuální komunikace, jaké jsou možnosti její realizace a na praktických ukázkách je popisuje. Praktická část zahrnuje vlastní návrh vizuální komunikace pro reálnou firmu.
Analysis of the web sites of the branch of Informatics, the new design
Kopecký, Jaroslav ; Benáčanová, Helena (advisor) ; Nedomová, Lea (referee)
In the thesis, I deal with the problems of presentation of information provided on the web sites of the Faculty of Informatics and Statistics of The University of Economics, Prague. The work is focused on the appropriate presentation of information from both visual and structural aspects. Furthermore, I deal with the issues of electronic information sources analysis and quality evaluations. I result from a general theory of presentation and I proceed according to the selected analytical points. Emphasis is laid on in terms of briefness, lucidity, clarity and affability for users. The work, in its main articles, is oriented on satisfying the informational needs of students and applicants in their main interests. The aim of the thesis is to analyze the actual state and to improve the quality of the web presentation by providing a variety of proposals.
Psychological aspects of graphical communication and information interpretation
Špaček, Vojtěch ; Horný, Stanislav (advisor) ; Vilím, Tomáš (referee)
Práce analyzuje některé problémy vizuální komunikace a interpretace vizuálních informací. Zaměřuje se na psychologické aspekty obrazového sdělení a proces jeho interpretace pozorovatelem. Nejprve definuje teoretické podklady z oblastí psychologie a některých poznatků fyziologie zraku a myšlení. Dále analyzuje obecný proces přijetí a strukturace obrazové informace kognitivní a emoční složkou našeho vnímání. Ve vytyčeném rámci pak vybírá poznatky především z oboru estetiky, které konkrétněji definují účinky různých prvků obrazového sdělení na podvědomí pozorovatele. Na skutečných příkladech jsou pak prezentovány popisované přístupy. Na závěr je zmíněn teoretický rámec sledování účinku podvědomé složky vizuálního sdělení a uvedeny některé výsledky statistik vztahujících se k problematice. Celá práce je zaměřena na možnost přímého využití v praxi podniku z pohledu jeho kvalitní vizuální prezentace a komunikace.
Zásady firemní vnější komunikace - metodiky hodnocení firemních webů
Rudiš, Jiří ; Horný, Stanislav (advisor) ; Vilím, Tomáš (referee)
Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První pojednává z psychologického hlediska o vizuálním vnímání a využití poznatků při designu webových stránek a tvorbě reklamy. Druhá je zaměřena na sociální komunikaci a aplikaci poznatků při prezentování. V třetí části je vysvětlen význam podnikové identity ? podnikové komunikace, podnikového designu a podnikového jednání. V poslední části je navržena metodika pro hodnocení firemních webů a její aplikace.
Macromedia Flash Technology and Its (Practical) Application
Velička, Petr ; Kubešová, Vlasta (advisor) ; Jonák, Jiří (referee)
V oblasti internetu je Macromedia Flash světovým standardem pro tvorbu a distribuci interaktivního a multimediálního obsahu. Touto technologií můžeme vytvářet fascinující internetové prezentace, účinné reklamní kampaně, obchodní aplikace, výukové kurzy, on-line hry či interaktivní video. Flash dnes používá přes jeden milión vývojářů, kteří svými produkty mohou ihned oslovit více než 500 miliónů uživatelů internetu po celém světě. Rozšířenost na velké množství platforem umožňuje Flash aplikace přímo spouštět na osobních i kapesních počítačích s různými operačními systémy nebo mobilních telefonech. Cílem bakalářské práce je tuto technologii představit jak z pozice uživatele, tak z pozice vývojáře. Práce popisuje praktické využití této technologie v oblastech internetových prezentací, her a reklamních bannerů. Poté se zabývá vývojovým prostředím Flashe a popisuje některá specifika práce v tomto programu. Následně stručně popisuje praktický vývoj jedné flashové hry a nakonec přibližuje historický vývoj verzí Flashe a trendy. Přínos této práce spočívá v teoretickém popisu východisek této technologie a v její následné demonstraci na multimediální flashové aplikaci (hře). Tato práce by měla být také přínosem pro všechny se zájmem o tuto oblast a ukázat směr jakým by se měli vydat při komplexním poznávání této technologie.

National Repository of Grey Literature : 185 records found   beginprevious176 - 185  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.