Original title:
Audit webových stránek dopravních organizací
Translated title:
Auditing of trucking companies' websites
Authors:
Klusák, Marek ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Brdek, Vladimír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá auditem vybraných webových stránek dopravních organizací. Aktuální situace tohoto oboru v národní ekonomice a možný budoucí vývoj je úvodní kapitolou teoretické části práce. Teoretická část seznámí čtenáře s technologickými základy a současnými trendy tvorby webových prezentací. V jejím závěru je navržena metodika následujícího auditu a představen zkoumaný vzorek prezentací. Praktická část obsahuje podrobný audit vybrané prezentace a stručnější audity ostatních stránek. V jejím závěru jsou interpretovány souhrnné výsledky a navrženy kroky vedoucí k odstranění nedostatků. Cílem této práce je zjištění kvality vybraného vzorku webových stránek z vymezeného oboru a vyvození závěrů o jejich významu pro majitele. Cílů práce je dosaženo porovnáním stavu každé prezentace vůči navržené metodice a statistickým vyhodnocením získaných dat. Přínosem práce je představení nejčastějších nedostatků webových prezentací a zhodnocení, nakolik je internetová prezentace významnou součástí portfolia společností z oboru nákladní přepravy a logistiky.This thesis deals with trucking companies' websites auditing. The first chapter of a theoretical part deals with up to date market condition of this branch of business, together with possibilities of the future development. The theoretical part of this thesis acquaints reader with technological basis of web design and its current trends. There is a methodology of auditing designed and websites sample introduced in the conclusion. A practical part contains one detailed audit example and the rest of the other websites is audited more briefly. There is a results interpretation in the conclusion. Also there are steps that can lead to the elimination of founded imperfections. The aim of this thesis is to test quality of some sample websites of trucking companies that leads to recognition of how important these websites are for their owners. A main method used is a comparison of every website's state and designed methodic. Results of this research are statistically evaluated. The main contribution of this thesis is introduction of the most frequent imperfections, together with deciding how important these websites are for their owners.
Keywords:
accessibility; auditing; logistics; search engine optimization; usability; website; audit; logistika; nákladní doprava; optimalizace pro vyhledávače; použitelnost; prezentace; přístupnost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21212