Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 194 záznamů.  začátekpředchozí175 - 184další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Management kvality v systému řízení ve vybraném podniku
CHADIMOVÁ, Iva
Anotace Dnešní doba s sebou přináší s rozvojem podnikatelského a tržního prostředí, kde nabídka převyšuje poptávku, i vyšší nároky zákazníka. Ten již není ochoten dělat jakékoliv ústupky či tolerovat chyby na straně dodavatele, ale vyžaduje určitou kvalitu. Podniky jsou vystaveny velké konkurenci a hledají možnosti jak se na trhu udržet. Jednou z těchto možností je právě vysoká jakost výrobků a služeb. O rostoucím významu jakosti vypovídá i množství podniků, které mají certifikáty nebo jiná osvědčení jakosti, jež se stávají v dnešní době téměř samozřejmostí. Jakost výrobků a služeb se stala významným konkurenčním faktorem, často rovnocenným, ne-li důležitějším než cena. Diplomová práce se zabývá oblastí managementu kvality jako nástroje zvyšování výkonnosti podniku, zlepšováním efektivnosti managementu jakosti s cílem získání a dosažení vyšší spokojenosti zákazníka. Cílem diplomové práce je zhodnotit stávající stav řízení jakosti a navrhnout rámcové změny v řízení kvality směřující k vytvoření systému jakosti vedoucí k získání certifikátu sytému jakosti. K dosažení cíle práce byla vypracována analýza současného stavu řízení v konkrétní firmě. Na základě této analýzy byly podle vybraných prvků normy CSN EN ISO 9001:2000 navrženy rámcové změny v řízení jakosti firmy. Výsledek práce ukazuje, že ve firmě je potřeba podniknout ještě mnoho kroků k dosažení řízení systému jakosti odpovídající normě ISO 9001:2001.
Akreditace a certifikace v řízení kvality služeb
VALENTOVÁ, Jiřina
Diplomová práce je zaměřena na management kvality v poskytování zdravotní péče nemocnicemi s cílem zajistit kvalitu a bezpečí pro pacienty. Cílem práce je analýza a komparace Národních akreditačních standardů a zavádění systému managementu jakosti s cílem získání certifikace. Na základě analýzy obou procesů definuje rozdíly v rozsahu a hodnocení certifikace a akreditace v nemocnicích. Proces certifikace byl analyzován v Nemocnici Strakonice, a.s., která v r. 2006 získala certifikaci dle normy ISO 9001:2000 na celé zdravotnické zařízení - tedy jak na zdravotnickou část, tak na obslužné prostory. Proces akreditace byl analyzován v Nemocnici Písek, a.s., která v roce 2006 úspěšně prošla akreditačním řízením a získala certifikát o udělení akreditace. Výstupem práce je návrh a doporučení využití vhodné formy systému řízení kvality a aplikace procesu v jihočeských nemocnicích.
Sociálně - ekonomické funkce obchodu na trhu Evropské unie
KOLÁŘOVÁ, Petra
Spravedlivý obchod je jednou z těch aktivit, které se snaží pomáhat lidem v místě, kde žijí, tím, že jim umožňuje vyvážet jejich výrobky a produkci do bohatých zemí. Dnes už lidé u nás vědí o nelidských podmínkách, za kterých se ve třetím světě vyráběly a mnohdy ještě vyrábí značkové výrobky renomovaných firem. Stále je však dost lidí, kterým nevadí, že svůdné šaty od známého návrháře, či sportovní obuv vyráběly negramotné děti. Tématem mé práce jsou {\clqq}Sociálně ekonomické funkce obchodu na trhu Evropské Unie``. Ve své práci jsem se výhradně zaměřila na problematiku Fair Trade nejen na trhu EU ale i na trhu ČR. Fair Trade obchod jsem si zvolila, protože Fair Trade je alternativní přístup ke konvenčnímu mezinárodnímu obchodu, který klade důraz na sociální a ekologický rozměr výroby a obchodu. Je to obchodní partnerství, jehož cílem je udržitelný rozvoj pro znevýhodněné výrobce převážně ze zemí "globálního Jihu" - Afriky, Latinské Ameriky a jižní a jihovýchodní Asie. Tohoto cíle se snaží docílit především poskytováním férových obchodních podmínek pro zapojené výrobce a informováním spotřebitelů o situaci výrobců a jejich zaměstnanců v rozvojových zemích. Svoji práci jsem si rozčlenila na tři základní části. Část teoretickou, stanovení cíle a metodiky práce a část praktickou. V teoretické části se zabývám významem a funkcí obchodu nejen z všeobecného hlediska, zaměřuji se na historii obchodu v souvislosti s vyhodnocenými funkcemi obchodu. Vyjadřuji zde obchod a služby z pohledu trhu Evropské Unie. Vymezuji sociálně - ekonomické prostředí a funkce obchodu. Zabývám se převážně sociálně {--} ekonomickou funkcí obchodu na území České republiky v kontextu služeb trhu EU, zejména vyhodnocuji analýzu výrobků Fair Trade. V metodice jsou popsány metody použité k dosažení stanovených cílů práce. V praktické části hodnotím a provádím analýzu spravedlivého obchodu na území České republiky. Zaměřuji se na projekty Fair Trade v ČR. Hodnotím pozici a postavení Fair Trade z hlediska dostupnosti výrobků, ceny, distribuce, podpory prodeje. Provádím celkové shrnutí problematiky Fair Trade v našem státě.
Management jakosti v organizaci Madeta, a.s.
NOVÁKOVÁ, Miroslava
Teoretická část diplomové práce se zabývá vymezením pojmu jakost, managementem jakosti, standardem ISO 9001 a systémem HACCP. V praktické části bude posouzen aktuální stav managementu jakosti ve společnosti Madeta a. s. - provozovna Pelhřimov.
Certifikace systému řízení jakosti podle ČSN EN ISO 9001 v oragnizacích, které se zabývají vývojem software
Šebesta, Václav
Při certifikačních i dozorových prověrkách v IT společnostech podle normy ČSN EN ISO 9001 se opakovaně setkáváme s některými nedostatky a nepřesnostmi aplikace této normy na konkrétní situaci v prověřovaných společnostech. Tento příspěvek vysvětluje některá specifika aplikace této normy pro výrobce SW produktů a napomoci jim lépe se připravit na certifikaci nebo recertifikaci.
Certifikace projektových a programových manažerů jako záruka jejich kvality a schopnosti
Vítek, Lukáš ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Mengler, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá certifikacemi v projektovém řízení. Soustřeďuje se na projektové a programové manažery a zkoumá jejich vztah k certifikacím a možným vazbám na kvalitu řízení. Cílem práce je provést průřez oblastí certifikací na českém trhu, vytvořit souhrn dostupných certifikací a provést výzkum, který mapuje certifikace firem působících na českém ICT trhu. Práce je rozdělena do několika částí. První část vychází z teoretických základů a je úvodem do oblasti projektového řízení. Dále jsou podrobněji rozepsány kompetence manažera jako předmět znalostí a dovedností, který je nezbytný pro vykonávání manažerské práce. Ve druhé části je zpracován seznam dostupných certifikátů včetně požadavků na jejich získání. Přínosem této části práce je právě zpracovaný přehled, který na jednom místě souhrnně zpracovává všechny důležité detaily o jednotlivých certifikátech, včetně přiřazení certifikátů k doporučeným pracovním pozicím. V poslední části je realizován výzkum, který má za cíl zjistit plány projektových a programových manažerů na získání nových certifikátů. Výzkum se zabývá analýzou a syntézou získaných odpovědí a dále vytváří nové poznatky, které odhalují možné budoucí trendy. Výzkum je unikátní tím, že se zaobírá českým ICT trhem, který nebyl dosud na toto téma zkoumán. Diplomová práce představuje ucelený pohled na oblast certifikací, zároveň se ale soustřeďuje na úzkou oblast ICT trhu, kde sleduje možnosti využití certifikací a nabízí konfrontaci různých pohledů.
Příprava společnosti 3E Praha Engineering, a.s. na certifikaci podle ČSN EN ISO 9001:2009
Teplanová, Lucie ; Hykš, Ondřej (vedoucí práce) ; Plášková, Alena (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá kvalitou, systémy managementu kvality a dále se věnuje souboru norem ISO řady 9000, konkrétně normu ČSN EN ISO 9001:2009. Praktická část je věnována analýze stavu systému managementu ve společnosti 3E Praha Engineering, a.s. a změnám, které je nutné provést k tomu, aby byla společnost připravena na certifikaci systému managementu podle normy ČSN EN ISO 9001:2009. Zároveň jsou zde uvedena doporučení k dalšímu zlepšování systému managementu kvality.
Hodnocení kvality gastronomických služeb
Kosová, Michaela ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Stárek, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsoby hodnocení kvality gastronomických služeb. V teoretické části charakterizuje oblast gastronomie, její specifika a přehled právních předpisů souvisejících s touto oblastí. Dále vysvětluje pojem kvality, přibližuje základní systémy řízení jakosti, zabývá se specifiky kvality ve stravovacích službách a zmiňuje možné přístupy k hodnocení a ocenění kvality gastronomických služeb. V analytické části předkládá analýzu situace na poli hodnocení kvality gastronomických služeb v Německu a České republice se zaměřením na gastronomické průvodce, internetové hodnotící servery a databáze restaurací. Pojednává i o přístupech k jednotné klasifikaci či standardizaci kvality v tomto odvětví a uvádí krátké srovnání vybraných statistických ukazatelů. Závěrečná část práce navrhuje vlastní jednoduchý systém standardizace a certifikace kvality gastronomických zařízení v České republice.
Pasivní domy -- význam certifikace a ekonomická návratnost
Partlová, Zuzana ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
V současné době, kdy nepřetržitě rostou ceny energií, se čím dál častěji objevují diskuse na téma snižování energetické spotřeby. Významnou roli v této oblasti hraje nízkoenergetická výstavba. Pasivní domy, které představují specifický typ nízkoenergetických domů, podstatně snižují potřebu tepla na vytápění. Jejich výstavba znamená výrazný krok vpřed z hlediska úspory energie, ochrany životního prostředí, ale i kvality bydlení. Není pochyb o tom, že tyto stavby s sebou přináší četnou řadu výhod, o čemž také svědčí stále rostoucí počet pasivních domů v zahraničí. Přesto v České republice stojí pasivních domů velmi málo. Dílčím záměrem této práce je poukázat na význam certifikace, která u nás zatím chybí, a která by mohla zásadně přispět k rozvoji pasivních domů. Výstupem této části je návrh kritérií pro certifikaci pasivních domů v ČR. Hlavním cílem práce je potom srovnání pasivního domu s domem standardním z hlediska investičních a provozních nákladů a informování o době návratnosti investice do nízkoenergetického způsobu bydlení. Právě otázka týkající se ekonomické návratnosti je tím nejdůležitějším kritériem při rozhodování o stavbě domu či budovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 194 záznamů.   začátekpředchozí175 - 184další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.