Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Typografie bulvárního tisku
Stárek, Václav ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Ve své práci "Typografie bulvárního tisku" se hodlám věnovat dvěma základním věcem. Nejprve se pokusím stanovit a popsat typografické prvky, jež jsou charakteristické pro současné české bulvární deníky. Posléze bych rád tyto elementární "stavební kameny" bulvární grafiky porovnal se složkami, jichž na svých stránkách užívají tzv. seriózní tištěná média. Závěr věnuji vyhodnocení toho, zda-li − a popř. v kterých rysech konkrétně − se tuzemské seriózní noviny přibližují či dokonce shodují s bulvárními tituly. U obou typů tiskovin jsem pro srovnání zvolil tři zástupce. Na jedné straně stojí deníky Aha!, Blesk a Šíp, na druhé Hospodářské noviny, Lidové noviny a Mladá fronta Dnes. Prostorově se chci soustředit jen na titulní strany těchto periodik. Po zralé úvaze jsem totiž dospěl k závěru, že pokud bych měl opravdu zevrubně analyzovat celá vydání, překročil bych mnohonásobně přiměřený rozsah svého textu. Z časového hlediska jsem své zkoumání omezil na jediný týden, a to od 18. do 22. června 2007. Hlavním důvodem, proč jsem zúžil výběr pouze na těchto pět dní, je skutečnost, že Hospodářské noviny vycházejí jen v pracovní dny (tj. od pondělí do pátku). Svoji roli rovněž sehrál fakt, že ačkoliv jdou zbylé tituly do distribuce i v sobotu, vychází ještě v neděli speciální a rozšířené vydání deníku Blesk....
Rethinking risk management practices in light of the Icelandic financial crisis
Stárek, Václav ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Baran, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce si předně klade za cíl zmapovat a analyzovat některé aspekty islandské finanční krize, které jsou relevantní vzhledem k řízení rizik, a to především v oblasti bankovnictví. Identifikuje šest možných zdrojů zranitelnosti, jež se vyskytly během předkrizového období. Tamní bankovní sektor spolu s celou islandskou ekonomikou byl vystaven tlaku, jenž postupně vedl k jejich pádu. Druhá kapitola otevírá diskuzi o povaze a vlastnostech nejistoty a rizika. Dále usiluje o rozčlenění stupňů nejistoty a kategorií (resp. prvků) obchodního a finančního rizika. Závěrečná kapitola zkoumá ošemetnost závislosti a očekávání (ve statistickém smyslu těchto slov). Zejména se zabývá omezeními, jež se vážou k lineární korelaci, a porušením předpokladů dvou přístupů k odhadu tržního rizika: metodám historické Value-at-risk a očekávaného propadu (anglicky Expected shortfall).
Rusko-gruzínský konflikt 2008 a energetická bezpečnost
Stárek, Václav ; Cibulková, Petra (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Předkládaný text se zabývá ozbrojeným konfliktem v Gruzii ze srpna 2008 ve dvou rovinách. Zaprvé, shrnuje závěry vyšetřovací mise ustavené Evropskou komisí v prosinci téhož roku. Smyslem této části je kromě obeznámení čtenáře s nejpodstatnějšími nálezy terénního šetření do Gruzie vyslaných odborníků také ukázat, jaké důsledky vyplynuly z jejich zprávy pro energetický sektor. Zadruhé, práce hodnotí povahu motivů, jež vedly dvojici hlavních soupeřících stran, tj. Gruzii a Ruskou federaci, k vyostření situace a přechodu k otevřenému násilí. Tato analýza vychází jednak z informací obsažených ve zprávě výše uvedené mise, jednak z oficiálních materiálů konkretizujících státní energetické koncepce obou zemí. Účelem tohoto úseku je pokusit se zodpovědět, jestli a do jaké míry vojenský střet sledoval záměry státních energetických koncepcí zmíněných zemí.
Hodnocení kvality gastronomických služeb
Kosová, Michaela ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Stárek, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsoby hodnocení kvality gastronomických služeb. V teoretické části charakterizuje oblast gastronomie, její specifika a přehled právních předpisů souvisejících s touto oblastí. Dále vysvětluje pojem kvality, přibližuje základní systémy řízení jakosti, zabývá se specifiky kvality ve stravovacích službách a zmiňuje možné přístupy k hodnocení a ocenění kvality gastronomických služeb. V analytické části předkládá analýzu situace na poli hodnocení kvality gastronomických služeb v Německu a České republice se zaměřením na gastronomické průvodce, internetové hodnotící servery a databáze restaurací. Pojednává i o přístupech k jednotné klasifikaci či standardizaci kvality v tomto odvětví a uvádí krátké srovnání vybraných statistických ukazatelů. Závěrečná část práce navrhuje vlastní jednoduchý systém standardizace a certifikace kvality gastronomických zařízení v České republice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.