Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17,119 záznamů.  začátekpředchozí17110 - 17119  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.48 vteřin. 

Interaktivní víceuživatelské virtuální prostředí
Okon, Hynek ; Máša, Michal (oponent) ; Žára, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem rozsáhlého nového systému pro provoz a správu virtuálních světů. Systém je navržen tak, aby poskytoval trojrozměrnou grafi ckou reprezentaci virtuálního světa v reálném čase, komunikoval a sdílel data po veřejné počítačové síti, umožňoval automatickou distribuci větších změn ve virtuálním světě na klientské stanice, umožňoval klientům plně de finovat obsah světa i vytvářet nové světy přímo pomocí klientského rozhraní a obsahoval aktivní prvky, které je možno programovat dostatečně flexibilním programovacím jazykem. Součástí práce je referenční implementace navrženého systému. Důraz je kladen na to, aby bylo navržený systém obecný, snadno rozšiřitelný a otevřený ostatním potenciálním autorům virtuálních světů. Přiložené CD obsahuje zdrojové kódy programu i jeho přeloženou podobu a jednoduchou ukázkovou databázi virtuálního světa.

Příprava grafických dat v aplikacích IS - testování forem převodu rastrové a vektorové grafiky
Parma, Lukáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Tato práce je zaměřena především na testování software (dále jen SW) pro převod mezi bitmapovou a vektorovou grafikou. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou vysvětleny základní typy grafik, jejich rozdíly, použití, výhody a nevýhody. U každého typu grafiky jsou popsány jejich nejznámější formáty. Dále je vysvětlen princip převodu mezi formáty a jednotlivými typy grafik. Podrobně je rozveden princip rasterizace a vektorizace. Praktická část práce je zaměřena především na vektorizaci. Je v ní testováno celkem pět programů na převod bitmapové a vektorové grafiky. Pro testování byly vybrány a definovány čtyři různé typy grafik. Pro porovnávání SW byl použitý vícekriteriální způsob hodnocení. SW je porovnáván ze dvou hledisek. První hledisko porovnává funkcionalitu SW a druhé je zaměřeno na výsledky výstupů vektorizace. Stanovená metodika a výběr kritérií zkoumání byly zvoleny subjektivním pohledem na zadanou problematiku. Závěr práce přináší podrobné výsledky zkoumání spolu s komentářem k jednotlivým sledovaným SW.

Návrh dobře použitelného GUI datově orientovaných transakčních aplikací.
Moudrý, Vojtěch ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Stanovská, Iva (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat jednotlivé zásady, které jsou nezbytné pro tvorbu datově orientovaných transakčních aplikací. Současně by měla sloužit jako metodický popis pro vývoj konkrétního typu aplikací prezentující správné řešení i časté chyby. První kapitoly jsou zaměřeny na vysvětlení pojmu grafické uživatelské rozhraní od svého počátku až po současnost. Popisuje stávající možnosti vývoje aplikací a objasňuje, proč je v dnešní době kladen tak velký důraz na GUI. Další část je věnována objasnění odlišnosti datově orientovaných transakčních aplikací od jiného aplikačního software. Vysvětluje základní principy jejich fungování a poukazuje na špatná řešení, která v zápětí autor doplňuje o možnost správného řešení. V závěru práce je zmíněno ze strany autora ideální řešení návrhu aplikace, jež eliminuje veškeré nedostatky popsané v předchozích kapitolách. Teoretická část vychází z dostupné literatury a vlastních zkušeností. Praktická část je z drtivé většiny tvořena vlastními zkušenostmi a zkušenostmi kolegů, pracujících v tomto odvětví.

Sociolekt oblasti informačních technologií
Kosinová, Tereza ; Chejnová, Pavla (oponent) ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá sociolektem oblasti informačních technologií. Snaží se blíže pochopit provázanost dnešní společnosti s informačními technologiemi z hlediska jazykového vyjadřování. Popisuje vliv anglického jazyka na výrazivo a terminologii této domény. Specifikuje grafickou, morfologickou a výslovnostní stránku přijímání anglicismů do jazyka informačních technologií. Usiluje tímto o přibližení povahy vztahu mezi odborným jazykem a slangovými pojmenováními. Tato práce dále shrnuje slangové výrazivo ve slovníkové části, vysvětluje jednotlivá hesla a uvádí slova, ze kterých slangová pojmenování vznikla. Zaměřuje se na vznik slangových výrazů, rozřazuje je do jednotlivých kategorií, specifikuje jejich tvoření a uvádí jednotlivé příklady pro bližší pochopení.

Organizace a řízení vybraného ubytovacího zařízení
Švejdová, Petra ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Kiráľová, Alžbeta (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit současnou organizaci a řízení Hotelu Jenerálka a.s. a na základě provedené analýzy navrhnout opatření pro zlepšení jeho fungování do budoucnosti. Navržená opatření by měla vést jak ke větší spokojenosti hostů tak i zaměstnanců ubytovacího zařízení. Hlavní použitou metodou je pozorování, které je prováděno na základě vykonávané odborné praxe v daném ubytovacím zařízení. Další metoda dosažení cíle spočívá ve srovnávání. Jedná se především o časové porovnávání vývoje určitých hodnot ve vybraných letech. Sběr a třídění statistických dat a jejich následné vyhodnocování tvoří závěrečnou část práce. Pro získání co nejpřesnějších a nejpodrobnějších informací jsme přistoupili k rozhovoru s odborníkem, v tomto případě konkrétně s Hotel Manažerkou a Front Office Manažerkou Hotelu Jenerálka. Z důvodu obsáhlosti tématu byl kladen důraz na marketingovou strategii, organizační strukturu a SWOT analýzu. Za pomoci výstupů analýzy organizace a řízení byly zpracovány konkrétní návrhy na zlepšení, které byly předány vedení Hotelu Jenerálka k posouzení a případné realizaci. Jedná se především o zefektivnění práce top managementu a zavedení doplňkových služeb. Za přínos lze jednoznačně považovat grafické znázornění obsazenosti v jednotlivých letech, vývoj hodnot je lépe zřetelný. Dále pak navržená opatření z pohledu zaměstnance, který je ze situací v hotelu podstatně lépe obeznámen než nezaujatý pozorovatel.

Porovnání webových stránek vybraných světových měst
Novák, David ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Cílem této práce je vytvořit metodiku pro hodnocení a porovnání webových stránek světových měst a následně srovnat vybrané weby jejím aplikováním. Úvodní teoretická část se věnuje historii a současnosti internetu a webových stránek obecně, uvádí jejich kategorizaci, používané technologie, klíčové aktuální statistiky a důvody rostoucího významu webů měst s důrazem na e-Government. Porovnány jsou oficiální weby Londýna, New Yorku a Sydney. Jde o moderní světoznámá města, srovnatelná svou velikostí, používaným jazykem a celkovou atraktivitou. Metodika se snaží být objektivní, univerzální a znovupoužitelná. Weby hodnotí oproti kritériím rozděleným do 4 oblastí: grafický design, použitelnost, přístupnost a informační obsah. V závěru jsou výsledná hodnocení určena pomocí váženého průměru na základě vah kritérií a oblastí.

Srovnání vývoje grafického uživatelského rozhraní ve Swingu a ve wxWidgets
Hrubý, Jan ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Kureš, Richard (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám porovnáním dvou populárních programových knihoven pro tvorbu grafického uživatelského rozhraní. První je Swing za použití jazyka Java a druhou je wxWidgets za použití C++. Cílem mé práce je především objektivní srovnání silných a slabých stránek těchto knihoven se zaměřením na faktory jako je rychlost vývoje, přenositelnost mezi různými platformami, rychlost uživatelského rozhraní, snadnost internacionalizace, vývoj nových komponent a tvorba distribuce programu. Toto srovnání může usnadnit volbu knihovny pro konkrétní projekt a díky použití jednoduchých praktických příkladů je možné snáze porozumnět a osvojit si mechanismy, které tyto toolkity používají. Práce je rozdělena na část o Swingu a o wxWidgets. V každé z těchto částí nejprve nastíním způsob, jakým se daná knihovna používá, ukážu implementaci jednoduché aplikace a tvorbu vlastních komponent uživatelského rozhraní. V závěru práce pak provedu přehledné srovnaní obou knihoven podle stanovených kritérií.

Technologie SVG a HTML5 objekt Canvas jako perspektivní metody vkládání dynamické grafiky do www stránek
TRANTÝR, Tomáš
V mé bakalářské práci se zabývám porovnáním technologie SVG a HTML5 objektu Canvas pro vkládání dynamické grafiky na webové stránky. Díky neustálému vývoji prohlížečů a především díky užitným hodnotám dynamických prvků začínají být tyto techniky stále více podporovány a využívány. Má práce by měla objasnit principy tvorby dynamických grafických prvků pomocí obou zmiňovaných metod, přehledně analyzovat jejich výhody a nevýhody a také vhodnost použití v reálných situacích. Součástí je také sada originálních příkladů demonstrující použití SVG a Canvasu v praxi, což by mělo čtenáři ještě více přiblížit obě prostředí a jejich funkcionalitu. Rovněž byla otestována funkčnost obou technologií v aktuálních verzích nejrozšířenějších webových prohlížečů.

Centralizovaná správa aktivních prvků s využitím Software Defined Networking (SDN) a technologie OpenFlow, včetně zobrazení grafické topologie
TŮMA, Jan
Náplní této diplomové práce je vytvoření nadstavbové webové grafické aplikace, využívající Software Defined Networking Controller a protokol OpenFlow pro základní management a vykreslení topologie aktivních prvků, popis hlavních aspektů technologie OpenFlow a optimalizace vybraného SDN Controlleru pro plnou podporu aktivních prvků v multi-vendor prostředí.

Grafické modely pro analýzu spojitých finančních dat
Chýna, Vladislav ; Pánková, Václava (vedoucí práce) ; Cipra, Tomáš (oponent) ; Málek, Jiří (oponent)
Grafické modely jsou vhodným nástrojem statistické analýzy. V poslední době byly aplikovány rovněž ve financích. Práce pojednává o grafických modelech určených pro zpracování dat pocházejících z normálního rozdělení. Jsou zde popsány možnosti testování shody modelů s daty a čtyři selekční algoritmy (včetně odvození vztahů mezi různými STOP pravidly) pro výběr vhodného grafu, který dobře reprezentuje konkrétní data. Tyto dosud nepříliš známé postupy jsou pak použity k zodpovězení otázek z oblasti českého i mezinárodního kapitálového trhu (zkoumání provázanosti odvětvových indexů BCPP, globalizace světových akciových trhů, provázanosti měnových kurzů) a rovněž k testování hypotéz pro vysvětlení časové struktury úrokových sazeb v České republice. Vytvořené programy ve formátu Mathematica 4 lze nalézt v příloze.