National Repository of Grey Literature 16,930 records found  beginprevious16921 - 16930  jump to record: Search took 0.90 seconds. 

The personality of teacher for professional subjects at the school for nurse and his competence
Volfová, Jana ; Koťa, Jaroslav (referee) ; Vališová, Alena (advisor)
Diplomová práce "Osobnost učitele odborných předmětů na SZŠ a jeho profesní kompetence" je zpracována teoreticko-výzkumně. V teoretické části je popsána podložená změna v systému získávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolán, kterou přinesl zákon č. 96/2004 Sb. o nelékařských zdravotnických povoláních. Teoretická část taktéž popisuje specifika, kterými se střední zdravotnická škola liší od ostatních středních škol a následně je zaměřena na osobnost odborné učitelky a její profesní dovednosti, kterými by měla být odborná učitelka vybavena. Cílem empirického šetření je především porovnat názor studentek střední a vyšší zdravotnické školy a večerního studia s názorem pedagogů na objektivně dané osobnostní vlastnosti odborného učitele a jeho profesní kompetence, jejich názory zaznamenat a přispět tak k zamyšlení se nad danou problematikou, která se do jisté míry týká všech občanů Závěr obsahuje shrnutí poznatků jak teoretických ve srovnání s názory expertů, tak i shrnutí poznatků získaných empirickým šetřením.

Marketing communication of fashion brands and their influence on consumer´s body image
Macková, Monika ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Krátký, Ondřej (referee)
The Master's Thesis deals with the marketing communication of fashion industry with the focus on two particular global fast fashion brands. The main goal is to identify the specifics of marketing communication strategies of fashion industry, to analyze the approach difference of the two chosen fashion brands H&M and Zara and to define their influence on consumer's body image through qualitative and quantitative research. The thesis is divided into several parts. The first chapter follows up the peculiarities of fashion marketing communication including the use of particular communication instruments and new trends. The second part deals with the pivotal points of marketing communication of H&M and Zara and also analyzes the relations between the fashion industry and the currently much discussed issue of body image. The next section concentrates on the methodology of the research and describes the techniques of data collection and the surveyed group. The last practical part evaluates the results of the primary data obtained by the research with the purpose of defining the impact of fashion brands communication campaigns on the consumer.

Možnosti uplatnění malých strojírenských podniků na zahraničních trzích
Číž, Daniel ; Černohlávková, Eva (advisor)
Diplomová práce se věnuje vstupu a uplatnění malých strojírenských podniků na zahraničních trzích. Ty mají oproti velkým společnostem těžší pozici při získávání přímých vývozních zakázek, na druhou stranu se stále častěji zapojují do větších exportních operací jako subdodavatelé právě silnějších koncernů. V diplomové práci je navíc rozebrána pozice podniků strojírenských. Je popsán jejich vývozní potenciál na základě tradice a vysoké odbornosti českých strojírenských firem. Práce ukazuje na specifika uplatnění průmyslového podniku na zahraničním trhu a zabývá se konkrétní českou firmou, její typickou vývozní zakázkou včetně shrnutí důležitých faktorů pro možnost uplatnění firmy v zahraničí a rozebrání dalších možností rozvoje.

Girls and boys in the school class
Janošová, Pavlína
This text is focused on the issue of relationships of girls and boys in classes with regard to their developmental specificities. Gender expectations and motivation have an impact on the class climate and, especially in the early adolescence, increase the incidence of internalized problems (e.g. normative male alexithymia) and externalized problems (e.g. bullying, sexual harassment) of male and female students. Potential benefits and limitations of the specific educational interventions are also discussed.

GIS jako systém pro komunikaci se zákazníky
Zubíček, Jan ; Chlapek, Dušan (advisor) ; Kulaviak, Radim (referee)
Základním tématem této práce je pojetí problematiky geografických informačních systémů (GIS) z pohledu jejich využití jako komunikačního prostředku v prostředí WWW. Důraz je kladen na řešení nenáročná na náklady. Cílem práce je přinést teoretické informace nutné k uchopení problematiky, ale také poskytnout řešení konkrétního informačního systému v podmínkách realitní kanceláře podnikající na českém trhu. V první části (kapitoly 2 a 3) se práce zaměřuje na zprostředkování základních vlastností a principů GIS získaných studiem odborných materiálů. Popsány jsou jak obecné principy využití GIS, tak také některá specifika jejich nasazení v podmínkách České republiky. V druhé části (kapitoly 4 až 7) autor na základě získaných znalostí popisuje tvorbu konkrétního GIS řešení vyhovujícího definici předmětu práce. Výsledkem práce je potvrzení předpokladu, že existují a jsou široce dostupné prostředky umožňující implementaci GIS při udržení nízkých nákladů.

Regulation of Outdoor Advertising in the Czech Republic
Coufal, Vojtěch ; Vostrovská, Zdenka (advisor) ; Zeman, Martin (referee)
Outdoor advertising constitutes a part of the public space and as such it affects all inhabitants. Outdoor advertising causes several negative effects, such as traffic hazard or visual pollution. Therefore, it raises a requirement for its effective regulation. The thesis analyzes the current state of regulation of outdoor advertising in the Czech Republic and focuses primarily on advertising alongside the roads and on advertising in Prague. It deals with advertising from a marketing point of view, its role in society and the economic theories and approaches to advertising. Next, the thesis presents the specifics and forms of outdoor advertising, and also negative effects which are associated with it. Last, it analyzes legislative and institutional framework of regulation of outdoor advertising and describes its problematic areas. To evaluate the current state of regulation, an own empirical research was conducted using the method of questionnaires and personal interviews.

Housing cooperatives from the perspective of law, accounting and tax
Brokl, Tomáš ; Randáková, Monika (advisor) ; Vomáčková, Hana (referee)
This diploma thesis aims to assess the issue of housing cooperatives in terms of law, accounting and tax. The part relating to law is based on Business Corporations Act and the new Civil Code. Using the coherent application example, the work tries to show the specifics related to housing associations in the field of tax and accounting, which include settlement of advances, billing advances for the normal operation of cooperati-ves, billing additional membership contributions and repair fund. In parts relating to taxes is pointed to obligations arising from tax laws. For this thesis was determined following hypothesis: Rent from members of the cooperative to cover the cost of normal operation is accounted through profit or loss.

Impact of Economic Crisis on turism in Spain (a Study on the Basis of News Articles)
JEDLIČKOVÁ, Radka
The impact of economic crisis on tourism in Spain seen by the perspective of newspaper (study based on newspaper articles) The aim of the thesis is recognition of possibilities of analysis and interpretation of texts and reflection on limitations that emerge from this analysis. The thesis is divided in theoretical part and research. The theory starts with politic-economic background of the topic and continues with linguistic specifics of text analysis. The role of media is mentioned afterwards; also the description of the language used in the media and principles that rule newspaper article creation are described. One chapter is dedicated to the construction and description of corpus. Theoretical description of discourse analysis and narratological analysis follows. Research focuses on qualitative analysis and narratological analysis based on corpus written in Czech as well as in Spanish.\\

Nové přístupy ke sledování solventnosti pojišťoven
Koďousek, Libor ; Dědková, Eva (advisor) ; Daňhel, Jaroslav (referee)
Cílem této diplomové práce je popsat a zhodnotit různé přístupy používané ke sledování solventnosti pojišťoven. V úvodní části jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti pojišťovnictví jako riziko, risk management, pojištění a také jsou zde uvedeny specifika hospodaření pojišťoven a možná rizika působící na pojišťovny. V dalších kapitolách jsou přiblíženy principy jednotlivých přístupů, kterými jsou klasický přístup přes míru solventnosti, RBC přístup a dále z moderních přístupů to jsou simulační modely prezentované metodami DFA a scenario testing. V poslední kapitole jsou popsány připravované projekty regulace solventnosti Solvency II a Swiss Solvency Test. Na závěr jsou zhodnoceny výhody a nevýhody uvedených přístupů a jejich dopad na pojistitele.

Implementation of IT system SAP for company Soluziona
Foltová, Hana ; Benešová, Vlasta (advisor) ; Šmejkalová, Zora (referee)
Diplomová práce pojednává o implementaci ERP systémů do středně velkých firem. Zabývá se celým procesem implementace od přípravy projektu, přes výběrové řízení, implementaci ERP systému až po rutinní provoz, a to se zaměřením na specifika a rizika ERP projektů. V praktické části se zabývá konkrétním projektem implementace SAP R/3 do podniku Soluziona, s.r.o.