Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv zavedení datových schránek na efektivní komunikaci ve státní správě
Svoboda, Jiří ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuálními aspekty informatizace veřejné správy. Posuzuje vliv zavedení systému datových schránek na efektivní komunikaci ve státní správě a hodnotí, nakolik jsou datové schránky přínosem pro občany tohoto státu. První část práce, po definování v této oblasti užívaných pojmů, se zaměřuje na projekt eGovernmentu a jeho čtyř pilířů. Dále hodnotí jeho vliv na snižování administrativní zátěže podnikatelů a na život občana v informační společnosti. Následující část práce upozorňuje na mezery v legislativě, která vytváří pravidla pro systém datových schránek a má bezprostřední vliv na efektivitu jejich fungování. Součástí práce jsou také průzkumy hodnotící dopady zavedení systému datových schránek na efektivní komunikaci orgánů státní správy a samosprávy a na občany naší země. Práce upozorňuje na zjištěné problémy systému datových schránek, analyzuje jejich příčiny a nabízí možnosti jejich řešení.
Procesní řízení ve veřejné správě a eGovernment
Pávek, Jan ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Potančok, Martin (oponent)
Tématem této diplomové práce je eGovernment v České republice a návrh efektivní komunikace s veřejnou správou. První část práce zkoumá pojem eGovernment, srovnává různé definice a stanovuje definici vlastní. Následně odhaluje výhody a možné nedostatky eGovernmentu a zabývá se zásadami při jeho zavádění ve veřejné správě. Předmětem další části práce je stav eGovernmentu v České republice. Je zmapován vývoj jeho hlavních pilířů -- datových schránek, kontaktních míst Czech POINT a systému základních registrů. U každého z nich hodnotím jeho aktuální stav a navrhuji možnosti rozvoje do budoucna. Poslední část práce se zabývá strategií pro efektivní komunikaci s veřejnou správou. Závěrem stanovuji hlavní komponenty pro její úspěšnou realizaci. Prvním hlavním cílem této práce je vyhodnocení stavu eGovernmentu v České republice. V rámci něj je klíčové odhalení hlavních nedostatků včetně vlastních návrhů jejich odstranění a možností dalšího rozvoje. Další cíl se týká efektivní komunikace s veřejnou správou. Jeho předmětem je navržení strategie pro tuto oblast. V návaznosti na ni jsou definovány pilíře, které napomohou zvýšení efektivity komunikace. V části týkající se analýzy stavu eGovernmentu v České republice bude využito k dosažení cílů různých zdrojů. Mezi ně patří články na odborných serverech, tisková vyjádření státní správy, odborné časopisy, články v médiích a další. Budou taktéž využity bohaté zkušenosti autora ve vztahu s veřejnou správou díky jeho podnikatelské činnosti. Strategie pro efektivní komunikaci bude stanovena pomocí řady odborných metod osvojených při dosavadním vysokoškolském studiu. Práce je přínosná z pohledu veřejnosti skrze seznámení se skutečným stavem českého eGovernmentu a zároveň i z pohledu veřejné správy díky návrhu dílčích zlepšení a řešení efektivní komunikace.
Měření efektivity elektronické státní správy
Tajtl, Martin ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Stiegler, Petr (oponent)
Tato práce popisuje problematiku eGovernmentu a navrhuje způsob měření e-služeb veřejné správy. Popsán je stav českého eGovernmentu v detailu na vybrané projekty a v mezinárodním srovnání. Z popisu vyplývá, že rozvoj stále probíhá, ale v mnohem nižším tempu než je tomu v elektronicky vyspělejších zemích. Jako hlavní problém je identifikováno nedůsledné strategické řízení a resortismus, který brání úspěšnému nasazování průřezových projektů. Na základě popisu současného stavu a zahraničních zkušeností navrhuje autor konkrétní doporučení pro budoucí rozvoj elektronizace veřejné správy v České republice. V návaznosti na problematické řízení je v práci navržena a otestována metodika pro měření efektivity e-služeb veřejné správy. Tato metodika je objektivním postupem měření efektivity e-služeb s cílem poskytnout zpětnou vazbu poskytovatelům služeb. Testování metodiky hodnotí trojici služeb daňové agendy a poukazuje na jejich nedostatky včetně návrhu nápravných řešení.
Základní registry státní správy se zaměřením na identifikaci osob
Baranová, Jana ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Rosický, Antonín (oponent)
Diplomová práce se soustředí na problematiku registrů státní správy se zaměřením na identifikaci osob. V analýze je porovnáván stávající stav systému registrů státní správy s budoucím stavem systému, po zavedení Informačního systému Základních registrů k 1. červenci 2012. Teoretická část se zabývá historií veřejných registrů, důležitými milníky, vývojem a popisem systému a legislativou relevantního prostředí ČR. V praktické části je provedena analýza a porovnání obou stavů na vybraných životních situacích. Zahrnuje i popis fungování vnitřních procesů nově zavedeného Informačního systému Základních registrů, jeho logiky, infrastruktury a propojenosti prvků.
Datové schránky v teorii a praxi
Trnka, Eduard ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Institut datových schránek byl do českého právního řádu zaveden zákonem č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů již před třemi lety. Cílem této práce je představit datové schránky v kontextu českého eGovernmentu a na základě případové studie posoudit jejich skutečný přínos pro občana komunikujícího s orgány veřejné moci. V úvodní části práce seznámím čtenáře s legislativními východisky Informačního systému datových schránek a souvisejících nástrojů eGovernmentu, popíši specifika fungování a používání datových schránek a shrnu jejich vývoj od spuštění systému v roce 2009 do současnosti. Ve druhé části práce kladu hlavní důraz na případovou studii, zachycující realitu použití datových schránek na českých úřadech. Na jejím základě posuzuji úspěšnost splnění cílů definovaných Ministerstvem vnitra České republiky při jejich zavádění.
Rozvoj e-governmentu v České republice
Jirsák, Filip ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce popisuje a hodnotí postupný rozvoj e-governmentu v ČR, zejména tu jeho část, která ovlivňuje komunikaci a interakci mezi veřejnou správou a privátním sektorem (občané a firmy). V úvodu je popsáno, proč se začal e-government vnímat jako samostatná disciplína a jaký má vliv na rozvoj IT a internetu. V další části se zabývám základním rozdělením přístupů státu k e-governmentu -- zda se stát věnuje pouze legislativě a standardizaci, a provoz IT služeb přenechává privátnímu sektoru, nebo zda stát sám garantuje provoz některých základních služeb IT. Největší část práce je věnována postupnému rozvoji e-governmentu v ČR, jednotlivým důležitým milníkům, jako jsou třeba nové zákony nebo spuštění (či ukončení) důležitých informačních systémů. Věnuji se také úspěchům a neúspěchům těchto milníků a hodnotím jejich dopady na veřejnou správu i privátní sektor. Závěrečná část popisuje v současné době známou vizi e-governmentu v ČR (přesněji řečeno absenci takové vize). V závěru pak shrnuji poznatky z předešlých kapitol a popisuji kladné stránky dosavadních projektů a také to, jakým způsobem je v příštích projektech napodobit; a samozřejmě popisuji i společné záporné stránky a vady současných nebo minulých projektů a navrhuji postupy, jak se jim příště vyvarovat.
Analýza aplikací na Úřadě městské části Prahy 6
Novák, Filip ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Kratochvílová, Lenka (oponent)
Cílem práce je analyzovat vybrané aplikace na úřadě městské části Praha 6. V práci budou představeny základní činnosti úřadu a aplikace, které s těmito činnostmi souvisí. Hlavní přínos této práce bude v komplexním představení používaných aplikací a ukázání způsobů jejich použití, dále poukázání na případné nedostatky.
Vývoj e-Government v ČR
Trávníček, Petr ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Fischer, Roman (oponent)
Dnes, na počátku 21. století, se nacházíme v tzv. informační společnosti. Zvýšení dostupnosti informačních a komunikačních technologií mělo postupně za následek usnadnění prakticky ve všech oborech lidského snažení. Vyjímkou v nich nebyla ani oblast veřejné správy a s příchodem technologií dostupných v masovém měřítku související její elektronizace. Tato bakalářská práce se blíže zabývá problematikou e-Governmentu s důrazem na jeho podobu v České republice. Nejprve je tedy o e-Governmentu pojednáno v obecné rovině, kromě toho jsou rovněž vyjmenovány nejpodstatnější přínosy, resp. rizika z něj pramenící. Následně je zmapován vývoj e-Governmentu v České republice od počátků elektronizace veřejné správy u nás až po současnou situaci. Praktickou část práce lze rozdělit na 2 celky. První z nich se věnuje analýze úrovně e-Governmentu v České republice a ostatních zemích EU prostřednictvím srovnání na základě 3 ukazatelů zaměřených na hodnocení služeb a 3 ukazatelů týkajících se informačních a komunikačních technologií. V závěru praktické části jsou poté analyzovány a zhodnoceny vybrané konkrétní projekty e-Governmentu uskutečněné v rámci České republiky.
E-Government v České republice na počátku 21.století
Petržela, Karel ; Přibil, Jiří (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Práce si klade za cíl zmapovat současnou situaci v oblasti e-governmentu v České republice, představit projekty realizované v poslední době a projekty v současné době připravované. V první části práce jsou vymezeny jednotlivé pojmy a představena historie e-governmentu v České republice. V druhé části jsou popsány nejvyužívanější nástroje e-governmentu: komunikační infrastruktura, datové schránky, autorizovaná konverze dokumentů, CzechPOINT a základní registry. Třetí a čtvrtá část pojednává o informačních systémech využívaných mocí zákonodárnou, resp. mocí výkonnou a soudní. V závěru práce hodnotí současný vývoj.
E-government a jeho uplatnění v jednotlivých oblastech veřejné správy
Šimánková, Vanda ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Toth, Petr (oponent)
E-government se v České republice především v poslední době začíná dynamicky rozvíjet, a to díky novým projektům, které jsou v jeho rámci zaváděny. Také občané České republiky začínají více využívat elektronickou komunikaci ve vztahu k veřejné správě. Tato diplomová práce nejdříve poskytuje odpověď na to, co e-government je, a co nabízí. Zabývá se projekty e-governmentu, které jsou postupně zaváděny do praxe, a které významně změní fungování veřejné správy. Tato práce také zkoumá připravenost občanů na využívání elektronické komunikace a dalších aplikací e-governmentu z hlediska jejich vybavenosti informačními technologiemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.