Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,740 záznamů.  začátekpředchozí1561 - 1570dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza systému vzdělávání ve vybraném podniku
HYPŠOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce je analýza systému vzdělávání a řízení lidských zdrojů ve vybraném podniku {--} Jihočeská plynárenská. Součástí analýzy je i analýza nákladů na vzdělávání a systém hodnocení účelnosti investic do vzdělávání. Zhodnocení systému vzdělávání v Jihočeské plynárenké, a. s. je podkladem pro návrhy změn. V současné době hraje vzdělávání velmi důležitou roli pro úspěch podnikání. Kvalifikovaní zaměstnanci jsou přínosem nejen pro firmy, ale i pro celou společnost. Většina podniků již tuto skutečnost akceptovala. Neustále je však třeba soustředit se na efektivnost vynaložených peněžných prostředků do rozvoje lidských zdrojů. Součástí péče o zaměstnance je rozšiřování dosavadních vědomostí. Vedoucí pracovníci by měli sestavovat individuální plány rozvoje pro všechny zaměstnance. Také by měli v zaměstnacích podnítit zájem o vzdělávání. Když se zaměstnanci podílí na plánování fremního vzdělávání, pak jsou aktivními účastníky šlolení. Znalosti, dovednosti a schopnosti zaměstnanců jsou konkurenční výhodou pro firmu. Budoucnost podniku závisí na odbornících, kteří budou umět aplikovat své poznatky v praxi.
Vzdělávání zaměstnanců
Malachová, Jana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vzdělávání a rozvoj zaměstnanců. Cílem je vysvětlit samotný pojem vzdělávání a rozvoj a zároveň vymezit základní teoretické přístupy v této oblasti. Znalosti získané během tvorby teoretické části práce, byly pak prakticky využity při zpracování výsledků výzkumu. Ten se zaměřil na zkoumání efektivnosti projektu, jehož záměrem je implementovat novou vzdělávací strategii ve vybrané firmě. Průzkum probíhal formou dotazníkového šetření a na základě jeho výsledků byly stanoveny firmě návrhy na zlepšení.
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Vítková, Eva ; Soběhart, Radek (vedoucí práce) ; Kozmanová, Irena (oponent)
Diplomová práce zkoumá, zda a jakým způsobem český vzdělávací systém reaguje na vzrůstající kulturní různorodost české společnosti. V rovině teoretické vymezuje roli vzdělávání v multikulturní společnosti při uplatňování multikulturní politiky. Hlavní část práce, jež spočívá v analýze školních učebnic předmětů dějepis, občanská výchova a literatura, je doplněna pohledem na institucionální rovinu, analýzou kurikulárních dokumentů a případovou studií, která zkoumá prostředí pedagogických fakult. Práce dochází k závěru, že pojetí českého systému vzdělávání je monokulturní a nereaguje na změnu společenské reality. Na základě výstupů analýzy a komparace jsou proto v závěru práce představeny konkrétní strategické i dílčí kroky, které by mohly podpořit přechod od monokulturního pojetí vzdělávání na systém multikulturní. Klíčové změny by podle autorky měly nastat v profesní přípravě učitelů a v obsahu a podobě školních učebnic, které v tuto chvíli ve velké míře reprodukují kulturní stereotypy a nereflektují kulturní pluralitu společnosti
Vzdělávání a vzdělávací soustava Zlínského kraje a její vazba na trh práce
Krčmářová, Zuzana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce s názvem "Vzdělávání a vzdělávací soustava ve Zlínském kraji a její vazba na trh práce" popisuje a analyzuje vzdělávací soustavu a trh práce Zlínského kraje. Hlavním cílem práce je odpovědět na otázku, zda existuje a jaká je vazba vzdělávací soustavy a trhu práce ve Zlínském kraji. První část práce objasňuje základní pedagogické pojmy, základní pojmy trhu práce a postavení vzdělávání na trhu práce a v regionálním rozvoji. Následuje popis vzdělávacího systému České republiky a legislativní úpravy školství. Třetí kapitola charakterizuje všechny stupně vzdělávací soustavy Zlínského kraje. Poslední část práce je zaměřena na vývoj trhu práce ve Zlínském kraji a analýzu volných pracovních míst. Z výsledků práce vyplývá existence vazby mezi vzdělávací soustavou a trhem práce ve Zlínském kraji a zároveň snaha přizpůsobit vzdělávací soustavu, zejména v oblasti středního školství, tak, aby lépe odrážela potřeby a požadavky trhu práce.
Sociální sítě ve vzdělávání
Suková, Lenka ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Kalina, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou online sociálních sítí a jejich použitím ve vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou základních celků. První část se nejdříve zabývá teorií vzdělávání; Bloomovou taxonomií vzdělávacích cílů jako základnímu kameni vzdělávání a následně novou vzdělávací teorií založenou na učení v sociálních sítích - konektivismem. Poté se práce soustředí na definici online sociálních sítí a představení několika nejznámějších sociálních sítí a příklady jejich využití v zahraniční i tuzemské školní praxi. Druhá část práce je zaměřena na praktické využití vybrané sociální sítě Wall.fm ve výuce předmětu Web 2.0 a sociální sítě na Vysoké škole ekonomické v Praze. Součástí praktické části je dotazníkové šetření mezi studenty předmětu týkající se zpětné vazby na sociální síť a názorů studentů na její použití v rámci výuky. Na základě vlastní analýzy a analýzy dotazníku autorka přináší doporučení a návrhy pro využití sítě v předmětu Web 2.0 a sociální sítě v následujících semestrech.
VZDĚLÁVÁNÍ JAKO NÁSTROJ INTEGRACE SENIORŮ DO INFORMAČNÍ SPOLEČNOSTI
Zerzaňová, Amálie ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Šolc, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá stárnutím populace a možností adaptace seniorů na změny probíhající ve společnosti, z toho zvláště na změny v oblasti informačních a komunikačních technologií. Cílem DP je analýza postavení seniorů v informačních společnostech se zaměřením na integraci seniorů do společnosti zájmovým vzděláváním na univerzitách třetího věku. V průběhu řešení posoudím vliv kurzů U3V na schopnost integrace seniorů do informační společnosti v České republice. Teoretická část je koncipována jako podkladové vymezení základních používaných pojmů týkajících se seniorské populace, informační společnosti a univerzit třetího věku. Analytická část využívá metodu dotazníkového řešení na základě kvalitativního výzkumu a analýzu interních informací U3V pomocí vlastního pozorování.
Student učitelství a jeho profesní příprava na Pedagogické fakultě JU
BINDEROVÁ, Petra
V diplomové práci se autorka zabývá rozborem požadavků na profesní roli učitele a podmínkami pro přípravu a rozvoj kompetencí učitele na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity. Teoretická část diplomové práce zpracovává teoretické otázky související s tímto problémem. Praktická část je pak orientována na zachycení problémů učitelského vzdělávání pomocí konfrontace pohledů studentů končících svou pregraduální přípravu a nových učitelů v praxi. Autorka nejprve vymezila metody a předpoklady výzkumu a poté analyzovala dotazník, který byl daným jedincům předložen.
John Dewey: pedagogické dílo
ŠMAJCLOVÁ, Tereza
Práce se zaměřuje na vývoj a vliv pedagogického myšlení Johna Deweyho. Snaží se o objasnění proč, za jakých podmínek a jakým způsobem se Dewey snažil o vytvoření nových výchovných idejí. Následně se pokouší o jejich srovnání se současnými výchovnými tendencemi českého školství.
Elektronické zdroje nepadají z nebe
Žižková, Štěpánka
Text popisuje současný stav pokrytí oblasti českého výzkumu, vývoje a vzdělávání elektronickými informačními zdroji (EIZ). V porovnání se zahraničními způsoby financování těchto nákladných, ale pro znalostní posun vědy a výzkumu naprosto nezbytných až základních nástrojů, vydala se Česká republika cestou grantových soutěží. Po deseti letech existence programů podpory zpřístupňování EIZ je jasné, jak zásadně v této oblasti chybí systémové a koncepční řešení a stanovení vhodného konsorcionálního modelu pro ČR.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vzdělávací programy a projekty zaměřené na zlepšení organizace a manažerských dovedností představitelů malých obcí
Zelenková, Romana ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Toth, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na výzkum vzdělávání představitelů malých obcí, které je velice důležité, neboť ovlivňuje úroveň řízení obce a tím kvalitu života jejích obyvatel. Vzdělávání není v současné době povinné, avšak zavedení širokého spektra vzdělávacích programů přispívá k profesionalizaci státní správy a zejména územní samosprávy. V teoretické části jsou sledovány přístupy ke studiu právního postavení obcí a jejich zákonné kompetence i autonomie rozhodování. Praktická část zpracovává problematiku významu vzdělávání pro představitele malých obcí. Tato problematika je analyzována v konkrétním prostředí Podřipska, které představuje region s relativně vysokým počtem malých obcí, na které se diplomová práce zaměřuje. Velký akcent je v diplomové práci kladen na výsledky dotazníkového šetření a řízených rozhovorů provedených se zástupci vzdělávacích institucí, které přispívají k detailnějšímu pochopení problému a naplnění cíle práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,740 záznamů.   začátekpředchozí1561 - 1570dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.