Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15,302 záznamů.  začátekpředchozí15293 - 15302  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.34 vteřin. 

Controlling, cíle a funkce v podniku
Mašek, Martin ; Heřman, Jan (vedoucí práce) ; Kirchner, Lukáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice controllingu v konkrétním podniku. První část se věnuje teoretické stránce - vymezení pojmu controlling, popisuje ho z pohledu strategického a operativního a charakteizuje jednotlivé činnosti v podniku. V druhé části je nejprve zmíněna charakteristika konkrétního podniku, v další fázi se praktická část zabývá významem použitím controllingu v dané firmě. Hlavním cílem práce bylo zjištění smyslupnosti a využití controllingu v daném podniku.

Analýza systému vzdělávání zaměstnanců (na konkrétním příkladě)
Malinová, Ludmila ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hais, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice systematického vzdělávání zaměstnanců ve firmách. Hlavním cílem práce je analýza konkrétního systému vzdělávání v konkrétní organizaci a předložení případných doporučení na zlepšení systému. První část obsahuje teoretické poznatky popisující důležité aspekty podnikového vzdělávání, metody vzdělávání ve firmě a poukazuje na možnost využívání informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání. Praktická část analyzuje systém vzdělávání v konkrétní společnosti a následně porovnává popis systému vzdělávání s praktickým využitím systému pro vzdělávání zaměstnanců. V závěru práce jsou navržena doporučení k současnému stavu systematického vzdělávání.

Eliminace rizika transferových cen
Tunklová, Vendula ; Francírek, František (vedoucí práce) ; Roun, Vlastimil (oponent)
Následující práce se věnuje problematice transferových cen a vývoji v přístupu konkrétního podniku v rozmezí dvou let. V první části autorka popisuje situaci z hlediska legislativních úprav a všeobecného povědomí a to jak v České republice tak na mezinárodním poli. Druhá část připomíná situaci v konkrétním podniku v době vzniku bakalářské práce. Třetí část se věnuje současnému stavu a změnám, které ve zkoumaném podniku nastaly. Autorka se ve své práci zaměřuje na možnosti eliminace rizika transferových cen pomocí stanovení interních podnikových pravidel. Dále se podrobněji věnuje transakci dodávky zboží, jakožto nejčastějšího obchodního vztahu mezi spřízněnými podniky a podniku zkoumaného. Práce by měla poskytnout návod na způsob ošetření interních procesů, stanovení metody tvorby ceny a přípravy dokumentace souvisejících s transferovými cenami.

Řízení vztahu se zákazníkem při outsourcingu IT
Horáček, Jan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Vaněček, Michal (oponent)
Outsourcing IT se jeví jako perspektivní model poskytování IT služeb. Přesto ho využívá jen malé množství firem a jejich spokojenost s ním je podle průzkumů nízká. Na druhou stranu řízení vztahu se zákazníky (CRM) je marketingový přístup, který se stále těší oblibě. Nebylo by tedy CRM řešením také pro outsourcing IT? Jakým způsobem jej v tomto oboru aplikovat? Tato diplomová práce je určena poskytovatelům outsourcingu IT a jejím cílem je najít odpovědi na tyto otázky. Prvním krokem je rozbor základních charakteristických znaků outsourcingu IT, který poslouží jako vodítko pro systematické řešení problému. Práce nepředpokládá znalost CRM, a tak druhým bodem je stručný, nicméně celistvý výklad dané problematiky. Syntézou informací z prvních dvou bodů je pak možno dojít k závěru, že nelze obecně tvrdit, že je CRM vhodný pro outsourcing IT a že je potřeba se rozhodnout vždy v konkrétním případě. V návaznosti na to jsou pro tuto volbu nabídnuta kritéria. V dalších bodech je již řešena aplikace CRM. Nejprve je předložen systém nástrojů pro hodnocení zákazníků. S jeho pomocí může poskytovatel mimo jiné určit, jaká míra individualizace vztahu je z obchodního i věcného hlediska vhodná pro konkrétního zákazníka. Na základě toho může začít budovat vztah se zákazníkem. Práce proto následně nabízí množství doporučení a nástrojů pro rozvoj vztahu mezi poskytovatelem a zákazníkem, a to jak ve fázi získávání zákazníka, tak i během následné spolupráce, kdy je potřeba zákazníka udržet. Práce se zabývá celou škálou různých aspektů marketingu při outsourcingu IT, počínaje snižováním nejistoty zákazníka a jeho rozhodováním o nákupu, přes návody na řízení spokojenosti až k vhodnému nastavení smlouvy o úrovni poskytovaných služeb (SLA). Krátce jsou analyzována i specifika marketingu v outsourcingu IT ve státním sektoru .

Potenciál České republiky pro speleoturistiku
Jarošová, Petra ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Tato práce je zaměřena na problematiku využití objevených jeskyní pro účely cestovního ruchu a trávení volného času. Jejím konkrétním cílem, jak sám název napovídá, je zhodnotit potenciál České republiky pro speleoturistiku. Mapuje a analyzuje proto současnou nabídku volnočasových speleologických aktivit pro veřejnost a činnost organizací zabývajících se jeskyněmi. V práci jsou následně zmíněny překážky rozvoje speleoturistiky a na základě rozhovorů s členy České speleologické společnosti a jinými odborníky je naznačen možný budoucí vývoj v této oblasti.

Účtování a evidence zásob na příkladu konkrétního podniku
Himlová, Markéta ; Procházka, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou účtování a evidence zásob. Rozděluje se do dvou částí. První z nich je věnována zásobám z teoretického hlediska - vysvětluje definici zásob, jejich členění, oceňování, evidenci a inventarizaci. Teoretické poznatky jsou vždy doplněny příklady nebo ukázkovými schématy. Druhá část práce se již zabývá problematikou zásob v konkrétním podniku. Jsou zde popsány jednotlivé postupy, které tento podnik využívá pro nákup, skladování a prodej svých zásob.

Vnitřní trh EU: silniční kabotáž v kontextu východního rozšíření
Prošková, Markéta ; Komárková, Ingeborg (vedoucí práce) ; Adámková, Vlasta (oponent)
Tato práce je zaměřena na specifika volného pohybu služeb na vnitřním trhu EU na konkrétním příkladu kabotáže. V souvislosti s tzv. východním rozšířením EU došlo k zavedení přechodného období na poskytování kabotáže pro země SVE. Cílem této práce je analýza příčin tohoto rozhodnutí EU na základě dostupných informací a také názoru odborníků z oblasti silniční dopravy ČR. Na závěr je konstatován převažující vliv faktorů politického charakteru nad oficiálními důvody - rozdíly ve výši provozních nákladů.

Překážky volného pohybu pracovníků v judikatuře Evropského soudního dvora
Procházková, Gabriela ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Štěpánek, Petr (oponent)
Diplomová práce podává přehled o překážkách volného pohybu pracovníků, a to pomocí judikatury Evropského soudního dvora. Práce je rozdělena na dvě části. První část přibližuje volný pohyb pracovníků, a to především různé pojmy s ním související, a jeho překážky rozdělené podle oblastí, kterých se týkají. Druhá část práce je věnována průběhu řízení u ESD a jeho jednotlivým druhům, ale především konkrétním rozhodnutím ESD. Práce je zaměřena na překážky týkající se vzájemného uznávání diplomů a kvalifikací.

Realizace konkrétního projektu podpory podnikání za přispění fondů Evropské unie
Šabata, Ondřej ; Kašpar, Václav (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Práce se zabývá konkrétním projektem podpory podnikání, který je momentálně realizován ve dvanácti zemích Evropské unie. Jedná se o projekt mezinárodního standardu řízení a rozvoje lidských zdrojů ?Investors in People? (IIP). Práce má za cíl ve své teoretické části nastínit aktuální problém konkurenceschopnosti malého a středního podnikání v EU ve vztahu ke kvalitě lidských zdrojů a následně představit jedno z možných řešení v podobě standardu IIP. Větší pozornost je dále věnována procesu implementace IIP a jeho podpory z prostředků EU v České republice. Cílem aplikační části je analýza rozvoje a implementace IIP v zemích EU a následná identifikace rozhodujících faktorů, které ovlivňují úspěšné uvedení standardu na národní trh. Aplikační část byla zpracována formou výzkumu pro agenturu Czechinvest.

Význam etiky a etických kodexů v mezinárodní společnosti
Klabanová, Lucie ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Řehák, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá potřebou uvědomění si nutnosti zavádění a dodržování etických kodexů a významem firemní kultury v moderní společnosti, zejména v ekonomické sféře ? tedy v podnicích a firmách, které jsou z velké části hlavní součástí života většiny lidí a mají tak rozhodující vliv na chování jednotlivce. S využitím konkrétního případu ? společnosti Whirlpool, jako jedné ze společností, které kladou velký důraz na etiku v podnikání a etické kodexy a se zmínkami o společnosti Hilti, která je organizací s jednou z nejsilnějších firemních kultur na světě ? se pokouší analyzovat důležitost nepsaných pravidel, jejich výhody a nevýhody v porovnání se zákony a právním řádem jako takovým. Cílem této práce je poskytnout vedení a zaměstnancům společnosti Whirlpool Česká republika (a nejen jim) praktický pohled na etiku a její význam a případně také poskytnout vhodné argumenty a odpovědi na otázky, které mohou při prosazování a uplatňování etického kodexu ve společnosti vyvstat. Vzhledem k existenci nadnárodně daného etického kodexu v této společnosti (Whirlpool Corporation Ethical Code) jsem shrnula výhody jeho úplného a vhodného využití také na lokální úrovni. Poukázala jsem na předsudek nevhodnosti etického kodexu v měřítku našeho státu, ale právě konkrétním rozborem jsem se ho pokusila vyvrátit.