Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 161 záznamů.  začátekpředchozí152 - 161  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Životní styl na stránkách časopisu Květy (1960-1968)
Nováková, Radka ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Diplomová práce Životní styl na stránkách časopisu Květy (1960 - 1968) se zabývá životním stylem v letech 1960 - 1968 v Československu z pohledu týdeníku pro celou rodinu s názvem Květy. Práce zkoumá, jakým způsobem prezentoval časopis životní styl ve sledovaném období a jak ovlivňoval představy čtenářů o životním stylu. Z důvodu velikého rozsahu tématu životní styl se práce zaměřila pouze na oblast bydlení, módy a volného času. V oblasti bydlení se práce soustředila na bytovou dispozici, vybavení domácnosti nábytkem, dekoracemi i předměty denní potřeby. V oblasti módy byla největší pozornost zaměřená na odívání, dále na módu účesů a péči o krásu. Oblast volného času byla zredukována na aktivity určené pro relaxaci, zábavu a rozptýlení, v této oblasti převažovala rekreace, sportovní aktivity a aktivity nejrůznějších zájmových skupin. Životní styl byl ve zkoumaném textu analyzován pomocí kombinace kvalitativní a kvantitativní metody obsahové analýzy. Kvantitativní analýza se zabývá především vývojem a rozsahem témat životního stylu. Kvalitativní analýza pak poskytuje informace o obsahu konkrétních témat životního stylu. Práce se věnuje také teoretickému zakotvení pojmu životní styl, životnímu stylu v Československu v 60. letech 20. století, charakteristice zkoumaného časopisu a společensko-politické...
Politická satira v tištěných médiích ve volebním roce 2006 a 2010
Štefková, Jaroslava ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou proměn politické satiry ve volebních letech 2006 a 2010 v tištěných médiích (Právu, Lidových novinách a MF DNES). Zkoumáno bylo celkem 1796 jednotek (satirických kreseb). Autory zkoumaných jednotek byli po celé dva roky tři výtvarníci; domácím karikaturistou v MF DNES je Miroslav Kemel, v Lidových novinách pravidelně otiskuje své kresby Vladimír Jiránek a v Právu publikuje Vladimír Renčín. Při samotném výzkumu kreslené satiry byla použita vizuální obsahová analýza (kombinace kvantitativní a kvalitativní metody), kdy se pomocí nadefinovaných proměnných roztřídily zkoumané hodnoty kreseb. Výzkum měl potvrdit anebo vyvrátit hypotézy zaměřené na frekvenci témat (domácích, zahraničních, nepolitických), politiků objevujících se coby terč v kreslené politické satiře, a inklinaci jednotlivých deníků k vyhraněným politickým proudům, které se měly projevit i v karikatuře. Nejvíce karikovaným byl bývalý předseda sociálních demokratů - Jiří Paroubek (díky své politické i fyziognomické výraznosti), jeho zobrazování probíhalo prakticky stejným způsobem, jak v MF DNES, tak v Lidových novinách. Právo, potažmo V. Renčín v obou letech nenakreslil jedinou osobu, kterou by bylo možno politicky "identifikovat". Mezi tématy v roce 2006 vedlo téma - volby, v druhém analyzovaném roce...
Kritéria pro výběr zpráv z Evropského parlamementu do českých médií
Šponerová, Klára ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Kritéria pro výběr zpráv z Evropského parlamentu do českých médií" pojednává o faktorech, které ovlivňují zařazování zpráv o dění v Evropském parlamentu do českých tištěných a internetových deníků a zároveň vymezuje charakteristiky, které jsou pro tyto zprávy typické. V teoretické části se věnuje politické a mediální komunikaci a logice, přechází k hlavním konceptům tvorby zpravodajství, jako je agenda setting, framing a priming. Věnuje se také mediální a intermediální agendě a prezentuje již známé poznatky o vztahu Evropské unie a médií. Součástí praktické části práce je také výzkum, jehož cílem je pomocí kvantitativní obsahové analýzy zmapovat charakteristiky typické pro zpravodajství o Evropském parlamentu, jako konkrétní instituce Evropské unie a ověření předpokladů, vycházejících z již dříve provedených zahraničních výzkumů, zaměřených na tematiku EU. Snaží se tak lépe určit, jaké znaky vykazují masmediální obsahy, které jsou pro českou veřejnost do značné míry hlavním zdrojem informací o evropských strukturách. Práce se zároveň snaží odpovědět na otázku často diskutované nedostatečné prezentace evropské agendy ve zpravodajských agendách médií, kterou společenství Evropské unie řeší napříč členskými zeměmi.
České předsednictví očima členské a nečlenské země: sémiotická analýza českých a švýcarských tištěných médií v období českého předsednictví
Lišková, Radka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
se zabývá novinách a švýcarských Neue Zürcher Zeitung. Práce se zabývá tím, jak oboje noviny k probíhat metodou rámování a sémiotickou analýzou. Z metody rámování nám vyplynou kvantitativní data a v sémiotické analýze je obsažena kritická diskursivní analýza, o které bude v dané události postoje. Na tomto procesu se spolupodílí jazyk. V ládají jiný druh reality než
Český tisk pro nuceně nasazené v říši
Benešová, Petra ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Gebhart, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Český tisk pro nuceně nasazené v říši" popisuje týdeník Český dělník, který byl za Protektorátu Čechy a Morava v letech 1939 až 1945 posílán nuceně nasazených Čechům do německých továren. Práce se snaží postihnout jeho vznik, vydávání a proměny jeho vydavatelství a majitelů. Přibližuje také jeho distribuci do Německa a podrobný obsah. Pomocí kvantitativný analýzy pak práce mapuje tematickou agendu hlavních článků na titulních stranách. Snaží se popsat i dosah propagandistického mediálního obsahu na nuceně nasazené pracovníky. V kontextu práce přibližuje i fungování médií v období Protektorátu Čechy a Morava.
Občanský fotožurnalismus a videožurnalismus na českých zpravodajských webech
Vilímová, Tereza ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zabývá občanskou fotožurnalistikou a videožurnalistikou v českém mediálním prostředí. Zaměřuje se na výskyt amatérských fotografií a videí na vybraných zpravodajských serverech a také na proces, kterým prochází amatérský obsah při publikování zpráv. Současně se zaměřuje na postoje mediálních profesionálů k občanské fotožurnalistice a videožurnalistice. Občanská žurnalistika je často ukotvena pohledem občanských žurnalistů, diplomová práce přináší pohled z druhé strany, ze strany mediálních profesionálů. V práci je využita kombinace kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu. Nejdříve byla provedena kvantitativní obsahová analýza, poté byly vedeny polostrukturované rozhovory s mediálními profesionály z vybraných zpravodajských webů. Z výsledků šetření vyplynulo, že občanský fotožurnalismus a videožurnalismus je na zpravodajských webech využíván spíše okrajově. Mediální profesionálové jej většinou hodnotí kladně a za určitých podmínek jej považují za příspěvek ke zpravodajskému toku. Nejedná se podle nich ale o jev, bez kterého by se zpravodajství neobešlo.
Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013
Dobrovodský, Martin ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Analýza politické instrumentalizace deníku Mladá fronta DNES v období před volbami do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2013 zkoumá, zda v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013 využíval předseda politického hnutí ANO Andrej Babiš svou pozici vlastníka mediální skupiny MAFRA k ovlivnění mediálních obsahů deníku Mladá fronta DNES. Teoretický rámec stručně popisuje základní pojmy z oblasti politické komunikace a geopolitického rozdělení jednotlivých modelů politické komunikace včetně české mediální scény. Pozornost je upřena především na vývoj a možné způsoby instrumentalizace tištěných médií působících na českém mediálním trhu po roce 1989. Z kvantitativního výzkumu vyplynulo, že zatímco ve volbách skončilo politické hnutí ANO na druhém místě, umístilo se v rámci získané mediální pozornosti až za čtyřmi dalšími politickými stranami. Titulní strany deníku Mladá fronta DNES tedy nebyly využity k výraznější propagaci Andreje Babiše a jeho politického hnutí. V navazující závěrečné části výzkumu je provedena interpretace výsledků kvantitativní analýzy v souvislosti s možnou instrumentalizací z hlediska výběru politických témat prezentovaných na titulních stranách deníku během zkoumaného období.
Periodický tisk Frenštátu pod Radhoštěm v 1. polovině 20. století
Karbanová, Petra ; Knapík, Jiří (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Předkládaná diplomová práce Periodický tisk Frenštátu pod Radhoštěm v 1. polovině 20. století popisuje a zaznamenává vývojové změny, jakými periodický tisk ve Frenštátě pod Radhoštěm v průběhu 1. poloviny 20. století, prošel. V první řadě mapuje, jaká periodika ve Frenštátě vycházela, co bylo jejich obsahem, kdo byli jejich čtenáři a jak reflektovala danou dobu. Práce je členěna na tři období, a to s ohledem jak na světové politické události, tak s ohledem na změny trendů zaměření periodik. Jedná se období let 1900 - 1918, 1918 - 1945 a 1945 - 1950, kdy se postupně měnil celorepublikový trend tisku od obliby krajinských listů a rozšiřování časopisů, po vzrůst politického tisku až ke vzniku závodních časopisů. To vše je reflektováno k historickému vývoji města a jeho změnám v návaznosti na celosvětové události. V úvodu práce je čtenář stručně seznámen s historickým vývojem Frenštátu, jeho kulturním bohatstvím, významnými osobnostmi, rozvojem spolků a jeho průmyslem. Poté následuje stěžejní část práce, kdy jsou čtenáři přiblíženy jednotlivé tituly ve vymezených časových obdobích. Součástí práce je i kvantitativní obsahová analýza dvou vybraných periodik s cílem zjistit, jakými tématy se periodikum zabývalo, v jakém rozsahu, pro které čtenáře bylo určeno a zdali se zaměřovalo na zprávy místní, celorepublikové...
Vím, proč volím: Analýza mediální kampaně
Skřebská, Aneta ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou mediální kampaně nesoucí název Vím, proč volím, probíhající v roce 2013 a 2014. Cílem této práce je definice nástrojů, které byly použity při tvorbě kampaně, vyhodnocení jejich efektivity a návrh dalších zlepšení. Teoretická část definuje neziskové prostředí a specifika jeho marketingových a PR strategií. Praktická část analyzuje kampaň Vím, proč volím na základě konkrétních použitých nástrojů. Rozebírá tiskovou zprávu a pomocí kvantitativní obsahové analýzy definuje mediální obraz kampaně. Poté konkretizuje možné kroky, vedoucí ke zvýšení efektivity kampaně.
Úloha žen a mužů v inzerci českých a italských časopisů
Aunická, Markéta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Horák, Pavel (oponent)
Tato práce poskytuje základní porovnávání různých úloh kladených na muže a ženy v inzerci českých a italských periodik. Jsou zde analyzovány odlišné role určené jednotlivým pohlavím, odlišné styly prezentací na základě propagovaných produktů a různý přístup využití rozdílů pohlaví. První -- teoretická část této práce obsahuje hlavní definice a standartní pojmy umožňující správné porozumění definicím a termínům specifickým pro oblast tohoto výzkumu. V druhé -- praktické části této práce je popsán výzkumný postup a statistické vyhodnocení výsledků. Metoda kvantitativní obsahové analýzy byla použita především k vyhodnocení odlišného poslání mužů a žen v inzertním průmyslu obou zemí. Získané výsledky poskytují aktualizovaný přehled genderových stereotypů používaných v současnosti v české a italské inzerci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 161 záznamů.   začátekpředchozí152 - 161  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.