Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,513 záznamů.  začátekpředchozí1504 - 1513  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 

Vývoj a vliv ropy na moderní společnost
Khlyustova, Anastasia ; Cibulka, Jakub (vedoucí práce) ; Janda, Karel (oponent)
Cílem předkládané bakalářské práce s názvem Vývoj a vliv ropy na moderní společnost je analyzovat vývoj ceny ropy, popsat faktory ji ovlivňující, identifikovat slabé a silné stránky, pokusit se o rozebrání existujících modelů predikování. Důležitou součástí je také ocenění prognóz. Zvolený problém se řešil pomocí dat a modelů poskytnutých velkými institucemi jako MMF, Světová banka apod. Závěrečné shrnutí bylo věnováno porovnáni a analýze těch modelů, které jsou považovány za nejspolehlivější. Byly zde zahrnuty myšlenky autorky ohledně budoucího vývoje ceny. Také byl vysloven názor na to, jestli se vůbec dá predikovat budoucí vývoj ceny, buďto na základě futures trhů, dostupných mediálních informací nebo ekonometrických modelů

Transformační proces v České republice ve druhé polovině devadesátých let 20. století
Měřička, Martin ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Tajovský, Ladislav (oponent)
Cílem mé diplomové práce je komplexní analýza transformačního procesu v České republice se zaměřením na druhou polovinu devadesátých let 20. století. V první částí práce se stručněji zaměřím na analýzu transformačního a privatizačního procesu v letech 1991 - 1996. Důraz bude kladen zejména na zvolené koncepce privatizace a jejich kritiku. V samostatné podkapitole pak kriticky zhodnotím proces 1. a 2. vlny kupónové privatizace. Druhá část bude tvořena analýzou finanční krize v letech 1996 - 1997 a zabývat se budu především jejími příčinami a provedenými opatřeními. V dalších kapitolách práce se poté zaměřím na otázku tzv. třetí vlny kupónové privatizace, privatizaci bank a roli fungování Fondu národního majetku a Konsolidační agentury. Zpracování zvoleného tématu bude výsledkem analýzy vydaných pramenů, nejnovější odborné literatury a článků. Důležitou součástí bude také studium dobového tisku a rozhovory s některými ekonomy, které proběhly či probíhají v hromadných sdělovacích prostředcích. V poslední řadě se pokusím získat osobní rozhovor s některým ze zainteresovaných aktérů tohoto složitého procesu.

Standuino
Merta, Ondřej ; Boleslavsky, Andrej (oponent) ; Šedivá, Barbora (vedoucí práce)
Projekt Standuino reflektuje a naplňuje nejnovější trendy na poli mediálního umění, experimentální hudby i artistic research. Testuje limity DIY designu, lokální výroby i distribuce takovýchto produktů. Zároveň je Standuino nomádská intervenční forma vzdělávání umělců na poli mediálních a hudebních realizací. Projekt Standuino zahrnuje širokou škálu tvůrčích, edukačních, technických a sociálních činností, od realizace výstav, podpory jiných uměleckých projektů, přes organizaci workshopů, happeningů, koncertů volně improvizované hudby, přes dokumentování (v rámci akademické spolupráce s jinými fakultami) a mapování fenoménu tzv. „bastlení“ (lokální DIY), až po vývoj a design progresivních experimentálních hudebních nástrojů. Samotná platforma Standuino je elektronické opensourcové zařízení pro kreativní využití, zejména přizpůsobené pro potřeby umělců a muzikantů ve střední a východní evropě.

Agresivita dětí a mládeže
FICALOVÁ, Barbora
Téma mé bakalářské práce {\clqq}Agresivita dětí a mládeže`` se stává v dnešní době stále diskutovanějším. Jedním z důvodů, proč tomu tak je, je zcela jistě stále větší mediální zájem o tuto problematiku. Případy dětské agresivity jsou velmi často prezentovány v televizních a novinových zprávách i na internetu. Za alarmující je považováno hlavně to, že věková hranice dětí, které se projevují agresivně, se posouvá stále níž. Teoretická část práce je zaměřena převážně na patologickou formu agresivity, na její dělení, druhy, příčiny a teorie vzniku. Neopomenutelná forma dětské agresivity je samozřejmě šikana, které je věnována celá jedna kapitola. S nově příchozími technologiemi se dnes šikana transformuje i do nových podob jako je například kyberšikana, která je v práci také okrajově zmíněna. Zjištění základních příčin dětské agresivity a vliv agrese na sociální adaptaci agresivního jedince, popřípadě problémy a důsledky, které agresorovi jeho jednání způsobuje, jsou cíli mé práce. Výzkum proběhl ve výchovném ústavu, kam jsou umisťovány dívky od 15 do 18 let se závažnými poruchami chování a výchovnými problémy. Právě agresivita bývá u těchto dívek jedním z typických prvků chování. Nejedná se tedy o výzkum v běžné populaci. Pro zachování anonymity byla namísto rozhovoru použita dotazníková metoda a následné kvalitativní zpracování. Vzhledem k malému počtu dívek, které byly schopné nebo ochotné dotazník vyplnit, bylo kompletně vyplněno 10 dotazníků. Nejvýznamnějším výsledkem výzkumu bylo zjištění, že všechny dotazované dívky, které v současnosti uplatňují agresivní chování, byly v dětství samy vystaveny agresivitě, a to nejčastěji ve formě domácího násilí v primární rodině, ale i v ústavu nebo ve škole ze strany svých vrstevníků. Tyto rané zážitky ovlivňují pozdější aplikované vzorce chování a uznávané hodnoty. Lze tedy říci, že jedním z předpokladů pro harmonický vývoj dítěte, je správná výchova bez nadbytečného trestání a bez patologie v rodině.

Televizní lifestylové pořady : fenomén maskulinity, proměny a úspěchu
Horáčková, Lucie ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce "Televizní lifestylové pořady : fenomén proměny, maskulinity a úspěchu" pojednává o televizních magazínech typu proměna a o normách maskulinity, které tyto pořady konstruují. V teoretické části se práce zabývá otázkami životního stylu, kulturního kapitálu, těla, symbolického násilí a kulturní aristokracie tak, jak je definuje Pierre Bourdieu. Dále se práce zabývá tématem stylu jako záměrné komunikace, hegemonie a rezistence, jak je pojednává Dick Hebdige. Tělo a jeho umravňování do podoby těl ukázněných tak, jak tuto praxi popisuje Michel Foucault, je předmětem další části práce. Dále se práce zabývá otázkou těla a maskulinity, a zejména tím, jakým způsobem je maskulinita konstruována v mediálních sděleních. Definuje dva typy maskulinity, a to maskulinitu hegemonní a maskulinitu konzumní neboli metrosexualitu. Fenomén proměny jakožto televizního formátu je předmětem dalších kapitol, které se zabývají zákonitostmi televizních formátů, jejich složek, narativity atd. V analytické části se práce zabývá dvěma lifestylovými televizními pořady typu proměna, a to pořadem Vypadáš skvěle!, který vysílala Česká televize, a pořadu Peklo s Landou z produkce internetové televize Stream. Tyto pořady mají za cíl pomoci "obětem" proměny v cestě za kvalitnějším životním stylem a modernějším vzhledem. Mimo...

Vývoj a analýza internetového zpravodajství na českém trhu
Hlaváčková, Ivana ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Arltová, Markéta (oponent)
Klasické tištěné zpravodajství je čím dál více vytěsňováno internetovým. To je jeden z důvodů, proč se v této diplomové práci zaměřuji právě na žurnalistiku přístupnou přes webové rozhraní. Takzvané on-line zpravodajství prezentuji v kontextu vzhledem k ostatním periodikům -- televizním, rozhlasovým i tištěným. Práce se zabývá popisem a zkoumáním hlavních trendů vývoje na mediálním trhu ČR. Klade důraz na ekonomické rubriky obecného zpravodajství a porovnává je se specializovanými ekonomickými portály. Podstatnou část tvoří analýza návštěvnosti, která stanovuje pořadí nejoblíbenějších zpravodajských serverů. Pro dva vybrané weby je sestaven model časových řad, který předpovídá budoucí vývoj počtu reálných uživatelů. Cílem diplomové práce je poskytnout celkový pohled na současnou situaci i na vývojové tendence dané problematiky v oblasti internetového zpravodajství. Výsledkem by měla být ucelená představa, jakým směrem se obsahově i technicky bude on-line zpravodajství ubírat.

Marketing chlapeckých pěveckých sborů, Marketingová činnost chlapeckých sborů České republiky ve srovnání s podobnými tělesy středoevropského kulturního prostoru
Šlais, Jaroslav ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Koptová, Markéta (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zmapovat současnou situaci českých chlapeckých pěveckých sborů v oblasti marketingu a srovnat ji s chlapeckými sbory ze střední Evropy. Mezi srovnávané sbory patří Boni pueri (Hradec Králové), Bonifantes (Pardubice), Pueri gaudentes (Praha), Bratislavský chlapčenský zbor (Bratislava, Slovensko), Wiener Sängerknaben (Vídeň, Rakousko) a Thomanerchor Leipzig (Lipsko, Německo). Sbory jsou srovnány na základě jejich internetové prezentace, repertoáru, koncertní a nahrávací činnosti a spolupráce s médii a organizacemi a institucemi. Na základě zjištěných skutečností pak následuje kapitola, která předkládá návrhy a možnosti, jak marketingovou činnost chlapeckých sborů ještě více podpořit. V práci byly použity zejména srovnávací a analytické metody vědeckého výzkumu.

The usage of participles and transgressives of the verbs "buti" (to be), "sakyti (to say) in contemporary texts. Their equivalents in Czech and Latvian languages
Durmanová, Lucie ; Lemeškin, Ilja (vedoucí práce) ; Marvan, Jiří (oponent)
Objektem zkoumání se staly neurčité tvary slovesné v užším pojetí (bez infinitivu) a v kontextu litevského, českého a lotyšského jazyka. Na příčestí a přechodníky je nahlíženo jako na gramatické jednotky, které jsou významným jevem současného jazyka, přestože míra jejich používání, v porovnání se situací v minulosti, klesá. V práci je použito celkem cca 300 praktických příkladů použití, asi třetina je přeložena. 215 příkladů pochází z Bibliografické databázi litevských publicistických článků (lit. Bibliografin Lietuvos periodins spaudos straipsni baz; obsahuje články, publikované v litevských tištěných médiích v letech 1994 - 2002), jež byla hlavním zdrojem informací pro tuto práci. Práce se zaměřuje především na frekventovaná slovesa "být" a "říci".

Koncept transnacionální migrace a jeho projevy na příkladu ukrajinské a vietnamské komunity v Česku
Pospíšilová, Radka ; Marešová, Jarmila (oponent) ; Drbohlav, Dušan (vedoucí práce)
7 ABSTRACT In the early 1990s first debates about transnational migration occurred. Some experts on migration started to point out that international migration had changed and it could no longer be perceived as a permanent movement from sending to receiving countries. Dense and continuous transborder linkages between migrants and their origin countries had been noted. The pioneers of the transnational migration perspective tried to establish transnational migration as a new phenomenon. However, more and more migration researchers draw attention to the fact that there is nothing new about ties between immigration and emigration countries. Due to the complexity and unclear boundaries of the whole transnational perspective, not a single transnational migration theory has been formulated yet. First of all, the thesis describes the development of the transnational perspective and presents various points of view, including the geographical one. Apart from that, the most important characteristics such as sending remittances, holding two passports or the role of transnational media are introduced. Secondly, following the theoretical knowledge of the transnational migration perspective, the thesis tries to discover whether there are any signs of transnational practices among the Ukrainian and Vietnamese communities...

Odpoutané obrazy: archeologie (českého) virtuálního prostoru
Svatoňová, Kateřina ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Vojvodík, Josef (oponent) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Postverbální směřování společnosti, nové technologie, digitalizace a prorůstání obrazů veřejnou i soukromou sférou vede teoretiky umění k zvýšenému zájmu o vizualitu jako takovou (W. J. T. Mitchell hovoří o "bouři obrazů", která se přehnala přes planetu).1 S vizuálním vyjádřením je pak nezbytně spojená kategorie prostoru2 a divácká prostorová zkušenost.3 Právě těmto tématům se věnovala má předchozí práce. V ní jsem obhájila tezi, že pro film je prostor primární kategorie. Prostor umožňuje nejen vyprávět příběh, zkonstruovat jasnou fikci, ale zároveň je nejdůležitější pro dešifrování předkládaných obrazů. Prostor omezený hranicemi a plochou plátna se totiž otvírá do prostoru ve filmu, do fikčního světa, který divák může pochopit za pomoci sestavování kognitivních map (mentálních prostorových konfigurací zobrazovaných informací).5 Prostor je tedy na jedné straně spoután limity média, na druhé straně umožňuje bezbřehou hru imaginace, a proto poskytuje pole otevřené mnohostranné komunikaci mezi divákem a autorem, skutečností a fikcí, a také mezi více médii. V práci jsem tak obhájila druhou tezi, že film je ze své podstaty intermédium. Stává se totiž rámem, ve kterém dochází k vrstvení a násobení mediálních fragmentů, jež obohacují narativní strukturu, pevné limity zdánlivě rozevírají a oživují vzdálené kulturní...