Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Programy podporující rozvoj dětí do tří let věku
Rybínová, Radka ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na současné možnosti péče o děti do tří let věku a hlubší analýzu vzdělávacích programů podporujících rozvoj dětí ve věku mezi dvěma a třemi lety na území hlavního města Prahy. V úvodní teoretické části práce shrnuje možnosti péče o dítě v uvedené věkové skupině z pohledu dřívější a současné nabídky v České republice a zabývá se i systémy rané péče ve vybraných evropských zemích. S ohledem na výzkumný cíl se práce zaměřuje na potřeby dítěte, specifické vývojové oblasti a související edukační programy podporující rozvoj osobnosti dítěte. Pro výzkumné šetření je použita metoda kvalitativního a kvantitativního výzkumu - metoda pozorování a dotazník. Předmětem výzkumu je analýza nabízených interaktivních programů pro děti a možnost lektorů podílet se na přípravě, realizaci a obsahu programů s ohledem na jejich zkušenosti a znalosti nabyté při práci s malými dětmi. Z výzkumného šetření vyplývá poměrně pestrá nabídka českých i zahraničních programů, které si kladou za cíl poskytnout dítěti podněty k rozvoji jeho schopností, dovedností a zájmů, a umožnit první krůčky k socializaci a adaptaci na nové prostředí. K obsahové nabídce programů, odpovídající věkové skupině dětí a jejich potřebám významně přispívá hlavně osobnost a vzdělání lektora, jeho vlastní iniciativa a přístup k...
Podmínky vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách
Splavcová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuální problematikou předškolního vzdělávání dětí mladších tří let v mateřské škole. S ohledem na rodinnou, sociální i vzdělávací politiku se přesouvá péče a vzdělávání dětí mladších tří let do mateřských škol. Cílem práce je popsat proměny rodiny, současný stav předškolního vzdělávání v České republice s ohledem na děti mladší tří let a posoudit potřeby dítěte do tří let věku. Na základě těchto potřeb vymezit podmínky pro vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách. V rámci výzkumného šetření bylo zkoumáno naplňování potřeb dětí a úprava podmínek pro vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách, které tuto činnost vykonávají. Následně byly výstupy z provedených šetření vzájemně porovnány a srovnávány s optimální praxí kvalitní instituce. Z výstupů této diplomové práce je zřejmé, že předškolní vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách je možné. Pro zachování kvality poskytovaného vzdělávání je nutné upravit podmínky pro vzdělávání tak, aby vyhovovaly aktuálnímu vývoji a potřebám těchto dětí, zejména snížení počtu dětí ve třídě a posílení pedagogického personálu. Na základě příkladu dobré praxe je v diplomové práci popsán návrh možných řešení pro zařazení dětí mladších tří let do mateřské školy v současných legislativních podmínkách.
Family policy of the Great Coalition in Germany (2005 - 2009)
Pištorová, Tereza ; Filipová, Lucie (vedoucí práce) ; Baštová, Petra (oponent)
Spolková republika Německo patří k zemím s nejnižší porodností v Evropě, přičemž míra úhrnné plodnosti se zde od 70. let 20. století pohybuje mezi hodnotami 1,3 a 1,4 dětí na jednu ženu. Předložená práce "Rodinná politika velké koalice v SRN v letech 2005-2009" se zabývá opatřeními Spolkového ministerstva pro rodinu, seniory, ženy a mládež přijatými pod vedením Ursuly von der Leyenové a jejich vlivem na porodnost a další ukazatele jako zaměstnanost matek a riziko chudoby. V tomto období došlo ke změně koncepce rodinné politiky směrem ke skandinávskému modelu, který úspěšně podporuje slaďování rodinného a profesního života. V práci jsou analyzovány důsledky zavedení ročního rodičovského příspěvku, jehož výše je závislá na předchozím příjmu a jenž je v případě vystřídání obou rodičů prodloužen o dva měsíce. Druhým zkoumaným opatřením je masivní podpora mimorodinné péče o děti do tří let. Práce ukazuje, že míra úhrnné plodnosti zatím nezaznamenala výraznější změnu, došlo ale k zastavení poklesu specifické plodnosti vysokoškolsky vzdělaných žen a zvýšení zaměstnanosti matek. Celkové důsledky však bude možné komplexně hodnotit teprve v delším časovém horizontu.
Názory rodičů, učitelů mateřských škol a pracovníků jeslí na možnost zařazení dvouletých dětí do mateřských škol
Bromová, Kateřina ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Názory rodičů, učitelů mateřských škol a personálu jeslí na možnost zařazení dvouletých dětí do mateřských škol" analyzuje specifika a problémy dnešních rodin s malými dětmi. Vymezuje pojem rané dětství, popisuje vývoj dítěte v batolecím věku a zároveň charakterizuje dnešní batole. Práce se věnuje problematice zralosti dětí pro vstup do mateřské školy. Dále diplomová práce přibližuje historii a současnou problematiku péče o děti mladší tří let v České republice, ve srovnání s vybranými zeměmi Evropy. Součástí diplomové práce je výzkumné šetření zaměřené na názory tří kategorií respondentů na eventuální možnost zařazení dětí od dvou let věku do mateřských škol (dále jen MŠ) jako plánu dalšího postupu týkajícího se problematiky systémového řešení agendy denní péče o děti do tří let věku v České republice. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak vnímají oslovení rodiče, pracovníci jeslí a předškolní pedagogové možnost zařazení dvouletých dětí do preprimárních výchovně - vzdělávacích institucí a zda jsou dnešní dvouleté děti zralé pro vstup do mateřských škol. V praktické části diplomové práce byly také porovnány osobní postoje mezi respondenty z jednotlivých kategorií. Na základě odpovědí výzkumného vzorku lze konstatovat, že dvouleté dítě za zralé a připravené, na...
Dítě před třetím rokem v rodině a jeslích
Jirků, Tereza ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
V bakalářské práci se zaměřuji na pozorování rozdílů v chování dítěte v rodině a v jeslích. V teoretické části se věnuji vymezení pojmu rodina, vývoji, funkcím a dnešní podobě rodiny. Neméně důležitou částí práce je prostudování zvláštností dětí ve věku do tří let z pohledu ontogenetické psychologie a získat informace o možnostech péče o dítě do tří let. Pro praktickou část je stěžejní kazuistika pozorovaného dítěte, která byla vytvořena díky dlouhodobému pozorování v rodině a rozhovoru s matkou. Jako protipól slouží pro porovnání pozorování v jeslích, pozornost jsem zaměřila především na sebeobsluhu, komunikaci dítěte a sociální oblast. Klíčová slova: adaptace, pozorování, instituce, jesle, rodina, odloučení od matky, batole
Specifika práce s dětmi do tří let v jeslích Řásnovka 2, Praha 1
Splavcová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Anotace: Práce se zabývá problematikou jeslí z hlediska základního zajištění provozu a podmínek pro poskytování odborné, přiměřené a hodnotné péče o děti do tří let. Pro vhled do situace byly použity kromě odborné literatury také názory rodičovské veřejnosti a studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, zjišťované formou přímého dotazování, rozhovorů a písemného vyjádření předem určenou formou. Dalšími oblastmi, kterými se práce zabývá, je zařazení zařízení pro děti do tří let z pohledu legislativy a srovnání Programu výchovné práce pro jesle a mateřské školy a Metodiky výchovné práce v jeslích a mateřských školách s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání Annotation: This study is about nursery care issue from the aspect of operation establishment and conditions for offering professional, adequate and valuable care for children less than three years of age. For further insight into the situation a professional literature was used as well as opinions from the parenting public and from Prague's Charles University Faculty of Education students. These opinions were obtained using direct interviews, questionnaires and written methods. Other issues this study is concerned with are locating any daycare establishment for children under 3 years of age within the legislation and...
Společnost nad Sázavou
Sluková, Marianna ; Zoubek, Michal (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá rekonstrukcí objektu bývalé mateřské školy ve Žďáru nad Sázavou na komunitní centrum s několika funkčními celky. Stávající objekt je stavbou z 60. let 20 století. Parcela se nachází na hranici staré a nové zástavby - na jedné straně sídliště Stalingrad z 50. let tvořená cihlovými domy ve stylu socialistického realismu, na straně druhé nová stále se rozšiřující zástavba rodinných domů. Menší část objektu je využívána, zbytek je opuštěný. Dům je obklopený velkou zahradou, která je vymezena plotem a stromy tak, že tvoří bariéru a stavba nijak nekomunikuje s okolím. Cílem projektu je vytvořit pomocí stavebních zásahů centrum Stalingradu propojené s okolím a vytvářející prostor pro scházení komunit v této lokalitě.
Společnost nad Sázavou
Kopečková, Petra ; Stehlík, Ondřej (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Předmět této diplomové práce vychází z konkrétního záměru města Žďáru nad Sázavou na rekonstrukci původního objektu mateřské školy při ulici Okružní na komunitní centrum. Budova bývalých jeslí se nachází na pomezí sídliště z padesátých let Stalingrad a nové lokality s rodinnými domy Klafar. Návrh stavební úpravy existující stavby je založen na vnímání kontinuity vývoje, zejména stavební podstaty stavby. Cílem projektu je vytvoření polyfunkčního komunitního městského centra, s provozním a administrativním zázemí. S ohledem na kapacitu současné budovy bylo nutné rozšíření přístavbou, aby byly splněny prostorové požadavky jednotlivých provozů. Stavební program byl upřesněn zadavatelem a rozšířen o dva nové provozy - komunitní centrum a ředitelství. Jeho součástí je také řešení venkovních ploch, dostatečné parkovací kapacity a zejména vytvoření jasné identity komunitního areálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.