Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obrazové iluze. Sémiotická analýza jejich užití v reklamě
Chromečková, Lucie ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
Obrazové iluze jsou nedílnou součástí našeho života. Setkáváme se s nimi v reklamách, různých testech, nebo zábavných internetových stránkách. Jaké je však jejich pozadí, jejich historie? Byly vždy vytvářeny se záměrem pobavit a uvést ve zmatek, nebo byl jejich původní záměr jiný? A pokud se s nimi setkáme, rozumíme jim? Jak vlastně máme k iluzím přistupovat, jak jim máme rozumět? To jsou jen některé z otázek, na něž hledá tato práce odpovědi. Za pomoci dohledání historie a pochopení vzniku a vývoje obrazových iluzí se autorka snaží o vytvoření klasifikace iluzí. Zároveň v této práci provádí sémiotickou analýzu iluzí využívaných v reklamách. Obrazové iluze totiž v kombinaci s reklamním sdělením představují pro sémiotiky výzvu. Jak můžeme interpretovat něco co je ze samé svojí podstaty nejednoznačné nebo mnohoznačné? Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Land art jako prostředek k vytvoření iluze ideálního prostoru
Hladová, Anežka ; Hnízdil, Aleš (vedoucí práce) ; Kurt, Kurt (oponent)
Diplomová práce je zaloţena na koncepci projektu akcentujícího na principu land artu iluzi intervence do prostoru na základě historické události nebo objektu, který v prostoru schází. Projektová část obsahuje šest landartových návrhů s představením konceptu a klíčový sedmý landartový návrh, který je realizován na vrchu Vítkov. Součástí řešení prostoru Vítkova je návrh parkových a terénních úprav, doplněný o land art odkazující na historii. Návrh se zabývá zejména předimenzovanou asfaltovou cestou, která nyní vytváří plochý vrchol tohoto významného kopce - skutečný vrchol tak Vítkov postrádá. Snahou je vrátit Vítkovu jeho přírodnější a neznásilněný vzhled. Cesta je navíc v letních měsících kvůli asfaltovému povrchu vyprahlým nehostinným místem. Návrh přináší řešení v podobě návratu k úvozové cestě, která bude pod úrovní terénu, dláţděná přírodními kameny a mírně zúţena. Podél hlavní úvozové cesty jsou vedeny mlatové cesty pro chodce a běţecká dráha, jeţ zde doposud byla pouze jako ţivelná cesta v trávníku. Asfaltová zůstane pouze jedna cesta určená zejména pro in-line bruslaře. Okolo tras jsou navrţeny terénní modelace, díky nimţ se ze všudypřítomných výhledů stávají výhledy vzácnější, intimnějšího charakteru. Všechny úpravy mají navozovat pocit, ţe vrchol Vítkova nikdy nebyl zploštěn, jak je tomu dnes, a člověk je zde pouhým návštěvníkem procházejícím zářezem napříč vrcholem a terénní úpravy pak poskytují pocit vrcholu, kde kdyţ člověk stane, ocitne se na nejvyšším bodě Vítkova. Památný vrch Vítkov je veřejným prostorem, jenţ má svůj nenahraditelný význam, avšak je stále opomíjen. Jedná se o zelený vrch promítající se do dalekých pohledů Prahy, místo, kde se udála historická bitva a v neposlední řadě je to park určený k rekreaci. Realizovaný landartový projekt je zařazen do programu mezinárodního Landscape festivalu 2018 v Praze a kromě toho, ţe je jiţ dnes jeho součástí, tuto událost předznamenává. Z návrhu vzniká tedy dílo ve veřejném prostoru s cílem akcentovat historickou událost s bolestnou vzpomínkou paměti daného místa. Zároveň poukazuje na scházející strom v prostoru a jeho zánik propojuje s rozměrem pomíjivosti a hodnoty, kterou pro nás měl. Land art zde umocňuje představu, ţe zde rostoucí šeříky a akáty proti sobě stojí na bitevním poli jako v bitvě na Vítkově či jako dnes tak trochu Karlín a Ţiţkov. Poraţené akáty (Křiţáci) prchají z 5 karlínského svahu před vítězícími šeříky (Husité) a po nich zde zůstává jen jeden padlý voják, padlý akát či spousta zabodaných kopí. Další landartové návrhy mají společné to, ţe se nacházejí ve městech či na hranici města a přilehlé krajiny a autor je dobře zná. Kromě viditelných skutečností je v návrzích tedy kladen důraz i na vnitřní souvislosti vyjádřené iluzí. Kolemjdoucí by při pohledu na navrhovaný land art měl být schopen uvědomit si, ţe je v daném prostoru určitá chyba, kterou si před tím neuvědomoval. Záměrně je divák staven do pozice, kdy musí zapojit svou fantazii, protoţe k němu místo náhle promlouvá, avšak jen jakýmsi stínem či obrysem neexistující skutečnosti. Tato práce chce mimo jiné ukázat na fakt, ţe iniciativa obyvatelstva dokáţe město měnit a můţe přinášet zajímavé nápady, jako tomu bylo například v případě High Line v New Yorku. V neposlední řadě literární rešerše přináší vhled do tématu land artu, jako uměleckého směru, ale také jako prvku ve veřejném prostoru, který je dnes častým tématem, mnohdy kvůli jeho nesprávnému utváření. Práce se zaměřuje zejména na české autory.
Romány deziluze a zrání
Kotšmídová, Alena ; Mravcová, Marie (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent)
Tato bakalářská práce se na základě románů Santa Lucia, Ivův román a Stříbrný vítr zabývá různými podobami románů deziluze a zrání. Na hrdinech vybraných románových děl ukazuje, jaké podněty vedou ke konstituování iluze, z jakých příčin vzniká deziluze, jaký průběh tato deziluze má a v co ústí. Z výkladu vyplývá, že ačkoli všechny romány lze zařadit k románu deziluze a zrání, v mnohém se od tradiční podoby tohoto syžetu odlišují, stejně jako se liší jejich výstavba a hrdinové. Součástí práce jsou vedle výkladu deziluze hrdinů jednotlivých románů také komparační kapitoly, v nichž jsou sledovány paralely a rozdíly mezi obrazy hrdinů. Zároveň komparace umožňuje poukázat na změnu myšlení, která se odehrála mezi koncem devatenáctého a počátkem dvacátého století. Tato změna je patrná v odlišném způsobu řešení obdobných problémů a vymezuje rozdíl mezi dvěma generacemi české moderny. klíčová slova: deziluzivní román, iluze, deziluze, emoce, fantazie
MAPA
Merta, Johana ; Sterec, Pavel (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Prezentuji soubor výtvarných prací vzniklých v období Magisterského studia a jeho přerušení, tedy práci vzniklou v letech 2012-2017. Tématicky jsem zpracovávala kartografické přenosy prostoru do plochy s manipulací měřítek a vizuálních zkratek. Společně s mojí aktivitou představím i práci dalších 5ti výtvarníků, kterým jsem nabídla téma mapy paralelního vesmíru k jejich autorskému zpracování.
Role míst nedourčenosti v procesu četby literárního díla
Kadlčíková, Radka ; Kubalík, Štěpán (vedoucí práce) ; Ševčík, Miloš (oponent)
Práce se zaměřuje na dvě estetické teorie, které se primárně zabývají recepcí uměleckého díla literárního. Práce pojednává o fenomenologické estetice Romana Ingardena a recepční estetice Wolfganga Isera. Zkoumání je vedeno k objasnění pojmu míst nedourčenosti v literárním textu a jejich funkci v něm. Oba autoři tento pojem vysvětlují v rámci svého pojetí recepce uměleckého díla literárního. Metoda práce je vymezena popisem obou představovaných teorií, na jejímž konci se oba přístupy porovnávají. Cílem práce je charakterizovat obě teorie a vymezit v nich pojem míst nedourčenosti. Cílem práce je také popsat momenty, ve kterých se Wolfgang Iser inspiruje teorií Romana Ingardena a také místa, kde s jeho teorií nesouhlasí a reviduje ji.
Teorie krajního voluntarismu se zřetelem na pozdější autory
LASTOMIRSKÁ, Jana
Práce se zabývá krajním voluntarismem a jeho vlivem na pozdější autory. Nejdříve je v práci vysvětlena Schopenhauerova koncepce metafyzické vůle. Zde je vůle nahlédnuta především jako forma objektivace, přičemž nejbližší objektivací se zde podává tělo, chápané jako objekt. V další části práce je tato vůle sledována ve filosofii Ladislava Klímy a jeho myšlence egodeismu. U Klímy však metafyzická vůle ztrácí svojí transcendující schopnost a je nahlédnuta z čistě subjektivního hlediska. V poslední části práce je zmíněn Friedrich Nietzsche, jehož teorie vůle k moci a smrti Boha, mohla být inspirací pro Klímovu myšlenku egodeismu.
Světlo (Kouzlo světla)
Horák, Ondřej ; Hayek, Pavel (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá v jedné rovině otázkou práce a pracnosti v umění a v druhé rovině vnímáním skutečnosti a její iluze. Zde stručně vysvětluji funkce zrakového systému vedoucí k tvorbě obrazu, vnímání světelných jevů a k tvorbě zrakových klamů (tj. jevů, kdy se náš vjem zcela neshoduje s realitou), které sloužily jako podklad pro řešení formální stránky díla.
"Illusion" ILLUSION
Pospíšilová, Marie ; Cenek, Filip (oponent) ; Zet, Martin (vedoucí práce)
Dílo je novou formou poezie, audio-vizuální poezie, stimulace prožitku abstraktní poezie a hudby, mocným vizuálním vnímáním s pomocí 3D technologie.
Iluzionistické zobrazení mimetického prostředí
Donát, Vojtěch ; Brožka, Petr (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem Iluzionistické zobrazení mimetického prostředí navazuje na dosavadní tvorbu a formuje tak obrazové, imaginativní vnímání směrem k prostorovým objektům, které zároveň slouží jako schématický klíč k obrazům. Abstraktní obrazy se tak stávají iluzivním výjevem k těmto schématickým objektům tím, že jsou interpretovány novým jazykem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.