Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
The System of Individual Education in France and in the Czech Republic.
Gaudníková, Karolína ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Klíčová slova: domácí vzdělávání, alternativa vzdělávání, tradiční škola, legislativa Základním cílem této diplomové práce je zmapovat a charakterizovat domácí vzdělávání v České republice a ve Francii, přičemž paralelním záměrem je porovnat tento typ vzdělávání v těchto dvou zemích. Zároveň se zaměříme nejen na teoretické ukotvení domácího vzdělávání v legislativě obou zemí, ale analyzujeme i jeho praktickou část. Proto nedílnou součástí práce je i analýza konkrétních praktických aktivit a úkonů, které každá rodina, vzdělávající své děti doma, musí absolvovat. Z hlediska struktury základních cílů je proto tato práce koncipována jako analýza domácího vzdělávání z teoretického i praktického hlediska, což tvoří teoretickou základnu této práce. Praktickou část tvoří kritická analýza a hodnocení nasbíraných poznatků, skládající se nejen z jednotlivých porovnání konkrétních témat a problematik domácího vzdělávání v České republice a ve Francii, ale i z utváření závěrů vyplývajících z nashromážděných údajů. Práce konstatuje podstatné rozdíly ve většině analyzovaných témat. Rozdílné pojetí nacházíme již v samotné terminologii, dále v teoretických kapitolách, které jsou věnované například legislativnímu zakotvení tohoto způsobu vzdělávání či odlišnému nastavení podmínek pro rodiny vzdělávající své děti...
Domácí vzdělávání
Urválková, Karolína ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá domácím vzděláváním. Teoretická část vymezuje základní pojmy domácího vzdělávání, historii, vývoj a legislativu domácího vzdělávání. Další část definuje komunikační strategie a spolupráci, která probíhá mezi rodiči a školou. Praktická část diplomové práce je zaměřena na komunikaci a spolupráci mezi rodiči a školou. Tato část se opírá o informace získané prostřednictvím dotazníků pro rodiče a rozhovorů s ředitelem, pedagogem a rodičem o jejich zkušenosti. Cílem práce je vyhledat a popsat zkušenosti s domácím vzděláváním z hlediska spolupráce rodiny a školy, soustředit se na komunikační aspekty této spolupráce a pojmenovat problémy, které mohou nastat. Výsledky vyhodnocení dotazníků a rozhovorů jsou zaznamenány ve vyhodnocení výzkumných otázek a předpokladů. KLÍČOVÁ SLOVA Domácí vzdělávání, individuální vzdělávání, vzdělávání v domácím prostředí, komunikace, spolupráce
Sociálně emoční kompetence dětí vzdělávaných v domácím prostředí
Rubišová, Soňa ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
My thesis deals with level of socially emotional competence of home educated children. In theoretical part I present concept of individual education and disputation of various authors on this subject, characterize development period of young school age and present theoretical delimitation of both test methods that I use for data collection. Empirical part consist of elaborate comparison of output of two groups of children aged 8 - 10 years, each group consist of 5 respondents. First group is constituted of children that are home educated more than one year. Second group include children attending regular educational institution and meet the conditions I determined for pair comparison. Main methods for data collection are the Intelligence and Development Scales (IDS) and my own initiative material made of seven photographs, that are evaluated with the Scale of Social Orientation (SOS). Results are processed qualitatively. I compare individual pair of children from exploratory and control group followed by summary comparison. Then I analyze content of answers. Acquired results don't imply any significant differences in performance of exploratory and control group. KEYWORDS homeschooling, social emotional competencies, younger school age, test IDS, the Scale of Social Orientation
Domácí vzdělávání jako soudobý alternativní proud
NEUBAUEROVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá domácím vzděláváním žáků na prvním stupni základní školy, jeho pravidly i historií v České republice. Zaměřuje se na důvody, které vedou rodiče k tomuto typu vzdělávání a popisuje jeho pozitivní i negativní vlivy. Dále nabízí pohledy učitelů, kteří přezkušují dítě v režimu domácího vzdělávání a pohledy rodin, jež se rozhodly pro tento typ vzdělávání.
Rozvíjení estetického cítění v rámci domácího vzdělávání v předškolním věku.
MATLOVÁ, Tereza
Tato práce je věnována problému rozvoje estetického cítění prostřednictvím výtvarné tvorby a recepce výtvarných děl v rámci domácího vzdělávání v předškolním a mladším školním věku. V teoretické části práce přibližuje pojem domácího vzdělávání, stručně nastiňuje historické pozadí domácího vzdělávání v ČR, situaci v ostatních zemích a legislativní ukotvení domácího vzdělávání v ČR. Dále definuje věkové kategorie předškolní a mladší školní věk a stručně je charakterizuje. Vyjasňuje pojmy jako "estetická výchova" a "estetické cítění" a jejich souvztažnost s kurikulárními dokumenty pro předškolní a základní vzdělávání. V empirické části jsou pak uvedeny rozhovory s rodiči, které vzdělávají své děti doma. Cílem tohoto výzkumného šetření bylo získání hlubšího vhledu do podoby a struktury estetické výchovy zaměřené na recepci a tvorbu výtvarných děl v rámci domácího vzdělávání v Plzeňském kraji. Cílem je zjistit jaké (didaktické a materiální) techniky, nástroje a způsoby tvorby a presentace visuálních výtvarných děl se v rámci tohoto typu vzdělávání používají. Druhým cílem je sledovat aspekty "skrytého kurikula" domácí předškolní estetické výchovy ve formě vlivu dalších okolností na dětskou recepci výtvarných děl (jako např. návštěva galerie apod.). V závěru empirické části práce je přednesen praktický návrh na program rozvoje estetického cítění, určený dětem v domácím vzdělávání.
Realizace výchovy ke zdraví u alternativně vzdělávaných dětí
VESELÁ, Barbora
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem probíhá výchova ke zdraví u alternativně vzdělávaných dětí ve věku 6-12 let v domácím a komunitním vzdělávání. Dále se zabývá rozsahem výuky, jaká témata jsou v rámci výchovy ke zdraví zastoupena a kolik času je jim věnováno. Práce je zaměřena hlavně na zjištění zájmu o jednotlivé okruhy, jako jsou vztahy v rodině, osobní bezpečí, zdravá výživa, sport a zdravý pohyb, prevence užívání návykových látek a společenské chování. Zároveň je zjišťován rozdíl preferencí u chlapců a dívek vzhledem k jednotlivým tématům. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se práce zabývá vymezením pojmů jako je domácí vzdělávání, výchova ke zdraví a dítě ve věku 6-12 let. Empirická část je zaměřena na vyhodnocení informací získaných formou dotazníkového šetření. Přináší praktické poznatky ve vztahu k jednotlivým okruhům výchovy ke zdraví. Dotazníkovým šetřením byly shromážděny údaje od 100 vzdělavatelů individuálně vzdělávaných dětí a od 100 dětí, z toho 50 dívek a 50 chlapců. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracované do přehledných grafů a tabulek a doplněny komentářem. Zhodnocení výsledků je pak uvedeno v následné diskuzi a v závěru.
Worldschooling jako alternativní model výchovy a vzdělávání
Řezníčková, Jana ; Šaroch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Cílem této práce je sjednotit dostupné informace o worldschoolingu a u vybraného vzorku zjistit dopady jeho praktického uplatnění. Hlavní přínos práce tkví v porovnání pozitiv, jako jsou získání nadhledu, přehledu, či rozsáhlému posunu v oblasti jazyka či geografie i negativ takovéto výchovy, jako jsou vytržení, nestabilita či sociální izolovanost. Další latentní pozitiva i negativa vyplynou z výzkumné části, která bude zaměřena na rozhovory s rodinami, které worldschooling již praktikují. K dosažení těchto cílů bude použito odborné literatury zaměřené na toto téma, převážně cizojazyčné, především však pomocí narativů. KLÍČOVÁ SLOVA socializace, worldschooling, jazyková vybavenost, cestování, pedocentrismus, alternativní vzdělávání, odškolnění, Illich, domácí vzdělávání
Domácí vzdělávání žáků 1. stupně ZŠ v České republice
Burgerová, Karolína ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá domácím vzděláváním žáků 1. stupně základní školy v České republice. Teoretická část poskytuje informace o domácím vzdělávání jako alternativě plnění povinné školní docházky. Z práce je možno získat informace o tom, kam až spadají kořeny domácího vzdělávání, jaký je jeho vývoj u nás, jak domácí vzdělávání funguje, jaké jsou důvody volit domácí vzdělávání, jaká jsou jeho pozitiva, negativa a rizika. Není opomenuta ani otázka 2. stupně základní školy nebo získaní informace o tom, jak funguje domácí vzdělávání ve světě. Výzkumná část se zabývá dvěma oblastmi. První oblast je věnována kvantitativní výzkumu - průzkumu mezi studenty učitelství. Druhá oblast je kvalitativním výzkumem - tato oblast se zaobírá případovými studiemi. Cílem výzkumné části diplomové práce je z průzkumu mezi studenty učitelství zjistit názor, zkušenosti a informovanost o dané problematice. Pomocí rozhovorů a pozorování analyzovat, jak se z časového hlediska mění význam, možnosti a rizika domácího vzdělávání. Na základě dotazníků, rozhovorů a odborné literatury identifikovat důvody, proč česká populace volí domácí vzdělávání jako formu povinné školní docházky. Z dosavadních poznatků lze vytvořit závěr, že domácí vzdělávání je v České republice považováno za plnohodnotnou alternativu povinné školní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.