Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14,224 záznamů.  začátekpředchozí14215 - 14224  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.25 vteřin. 

Problematika šikany u dětí na základních a středních školách
SLACHOVÁ, Lucie
Téma bakalářské práce je Problematika šikany u dětí na základních a středních školách. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Cíl práce jsem si zvolila zmapování problematiky šikany jako takové a hlavně zpřehlednění informací týkajících se dané problematiky. V teoretické části vysvětluji termín šikana, zabývám se šikanou z právního hlediska a dále popisuji příčiny, projevy, druhy a znaky šikany. Dále v práci popisuji a charakterizuji agresora a oběť šikany. Zabývám se také šikanou ve škole a vývojovými stádii šikanování. V poslední kapitole se zabývám prevencí šikany. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, které zjišťuje výskyt šikany na základních a středních školách v Plzeňském kraji. Jde hlavně o zmapování současné situace ve výskytu šikany na školách.

Vnímání značky
VAŇKOVÁ, Veronika
Cílem této bakalářské práce bylo analyzovat vnímání vybrané značky z pohledu zákazníků a z pohledu zřizovatele značky Regionální agrární komory Jihočeského kraje. K zjištění postoje názoru na vnímání značky zákazníkem jsem vypracovala a vyhodnotila dotazníkové šetření s využitím sémantického diferenciálu. První hypotéza, která tvrdí, že při výběru potravin hraje regionální značka důležitou roli aspoň u poloviny respondentů, byla vyvrácena. Zákazníci regionálnost značky zatím nevnímají jako nejdůležitější kritérium. Z výzkumu vyplynulo, že pro respondenty je důležitější nadprůměrná kvalita, ale zároveň i nižší cena a nejlépe hodnoceným kritériem byla známost značky, která je pro zákazníky velice důležitá. Hypotéza číslo 2, která říká, že vlastník značky Chutná hezky. Jihočesky má pozitivnější představu o jejím vnímání zákazníky, než je tomu v reálu, byla potvrzena. Zřizovatel značky Chutná hezky. Jihočesky sice má pozitivnější představu o vnímání značky, ale rozdíly mezi tímto vnímáním nejsou nijak markantní a to z důvodu svých vlastních výzkumů vnímání značky u svých zákazníků. Při navrhování změn byl kladen důraz na zvýšení povědomí o značce. K tomuto účelu bylo navrženo periodikum, které by vycházelo každé tři měsíce. Spotřebitelům by byli představováni nově ocenění výrobci se svými produkty a zároveň také již ocenění výrobci. Distribucí a financováním by byla hlavně zaměstnána Regionální agrární komora Jihočeského kraje, za podpory jihočeského kraje a možnou symbolickou částkou by přispívali i ocenění výrobci. Závěrem lze říci, že značka CHJ v očích zákazníka není úplně neznámá. Vytváří si určitý obraz, který zákazníci vnímají a který postupem času bude silnější a silnější. K tomu aby to opravdu tak bylo, mohou přispět návrhy a doporučení uvedená výše v této práci.

Vizitační protokoly cisterciáckých klášterů ve 14. století
Lomičková, Radka ; Charvátová, Kateřina (oponent) ; Nejedlý, Martin (vedoucí práce)
Vizitace jako pilíř cisterciáckého řádu. Vizitace jako nástroj kontroly. Vizitace jako místo sváru mezi normativním systémem a mnišským všedním dnem. Vizitace jako pramen pro bližší poznání života v klášteře. Vizitace jako základní pramen pro předloženou práci. Z těchto úhlů jsem se snažila představit vizitační listiny z českých a některých rakouských cisterciáckých klášterů, jež se dochovaly ze 14. století. Jsou to zároveň většinou nejstarší dochované vizitační protokoly vůbec. Jen malé množství vizitačních protokolů se dochovalo v jejich původní podobě. Není divu, tento pramen neměl pro mnichy trvalou hodnotu, po vzniku nové listiny při následné vizitaci bylo vhodné se jej zbavit, popřípadě druhotně použít. "Kroniky skandálů" nebyly určeny pro uchovávání v klášteře. Pro české země známe jen tři takové listiny, všechny nás zpravují o klášteře ve Vyšším Brodě. První dvě vizitace zaznamenávají hospodářský stav kláštera, takové již zřejmě stály za uchování, nejsou však vizitačním dokumentem zaznamenávajícím obě roviny kláštera: spiritualia et temporalia. Třetí listina z roku 1381 plně dokazuje tezi o nepotřebnosti vizitačního protokolu po sepsání listiny nové. Z vizitace se stal kus papíru popřípadě pergamenu, který bylo možno jakkoliv jinak využít. "Naše" listina byla vevázána do wilheringského rukopisu ze...

Transformace nemocnic ve Středočeském kraji - analýza hospodaření a úrovně zdravotní péče v Oblastní nemocnici Mladá Boleslav, a.s. v letech 2000 - 2006
Zemanová, Martina ; Durdisová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent)
Tématem mé diplomové práce je transformace nemocnic ve Středočeském kraji a analýza hospodaření a úrovně zdravotní péče v Oblastní nemocnici Mladá Boleslav, a.s. v letech 2000-2006. Reforma zdravotnictví v České republice, probíhající privatizace nemocnic, platby klientů u lékařů a v nemocnicích, kvalita a dostupnost zdravotní péče jsou v současnosti nejvíce diskutovanými otázkami mezi občany, odborníky i politiky. Středočeský kraj (dále SČK) převzal k 1.1.2003 všechna zdravotnická zařízení kraje z vlastnictví státu do své péče a jako první ze všech krajů přikročil k jejich privatizaci na akciové společnosti. S tím vznikly problémy a otázky týkající se hlavně jejich právní formy, provádění výběrových řízení na prodávaná zdravotnická zařízení, smluv s novými vlastníky (délka povinného zachování zdravotní péče), kvality a dostupnosti zdravotní péče, technického a personálního vybavení a dalších otázek, které dosud nejsou veřejnosti dostatečně vysvětleny. Oblastní nemocnici Mladá Boleslav,a.s. zřídil SČK jako 1 z 5, která tvoří páteř základní a specializované péče v kraji. Její spádovou oblast tvoří téměř 130 tis. obyvatel.V této hlavní časti mé práce se chci zabývat analýzou hospodaření nemocnice v letech 2000-2006 (pro objektivní hodnocení 3 let ve vlastnictví státu a 4 let ve vlastnictví kraje), kvalitou a úrovní poskytované zdravotní péče. Chci se zaměřit především na celkové hospodářské výsledky, ekonomickou nákladovost a jejich vývoj v hodnoceném období, výkonnové ukazatele, investice a výběrová řízení. Výstupem práce by mělo být zodpovězení výše uvedených problémů, zhodnocení hospodářských výsledků a úrovně zdravotní péče před a po transformaci nemocnic SČK. Hospodářská, ekonomická, organizační a jiná doporučení k dalšímu zlepšení činnosti Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s..

Mediace v obchodních věcech
Peroutková, Marie ; Koucká, Jiřina (vedoucí práce) ; Kříž, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá charakteristikou a fungováním mediace v obchodních věcech jako jednou z metod alternativního řešení sporu. ? První část se zabývá technikou mediace jako takovou, odlišením od ostatních ADR a přístupem právníků. ? Druhá část se zabývá úpravou jiných států, kde je popsáno několik variant a systémů, jak může být mediace zapojena do právního systému daného státu. ? Nejdůležitější součástí diplomové práce je popis právní úpravy mediace v České republice a zamyšlení nad její budoucností. ? Ve čtvrté části jsou uvedeny a rozebrány některé konkrétní nebo modelové situace mediace na kterých je konkrétně ukázáno fungování mediace, výhody a vztah k soudnímu řízení.

Business Intelligence: problém datové kvality a možnosti jeho řešení
Cimbaľák, Michal ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Kejkula, Martin (oponent)
Význam analytických nástrojů a především Business Intelligence neustále roste. Je s ním ale spojena řada problémů. K nejvýznamnějším patří právě datová kvalita. Nástroje BI jsou totiž založeny na datech, která když nejsou kvalitní, nemohou být kvalitní ani výstupy. BI navíc představuje poměrně nákladnou investici, pro jeho úspěch je tak nezbytné se problémem zabývat a hledat řešení. Práce se zabývá významem datové kvality, hodnotí obecné možnostmi čištění a vybrané dodavatele řešení kvality dat. Dále rozebírá faktory, které limitují úspěšnost konečného řešení. Poskytuje tak pohled na významné charakteristiky problému datové kvality a možnosti jeho řešení.

Google
Novák, Michal ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje zrod společnosti Google, jeho stručnou historii a souhrn poskytovaných služeb. Dále obsahuje popis technologie, základních a pokročilých funkcí fulltextového vyhledávače. Podrobněji popisuje takové služby, u kterých je předpoklad využití pro potřeby výuky na Fakultě managementu Vysoké školy ekonomické v Praze nebo jiných vzdělávacích institucí.

Příklady užití kontrol datové kvality
Vilímovský, Martin ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Datová kvalita je středem zájmu moderního podniku, který chce plně využít svoje ICT. Pro podnik to znamená jednotná, jasná, přesná a unifikovaná data v databázích a přesně definovaný způsob práce s daty. Podnik se pak může o data opřít při jejich zpracování v podnikových procesech a zajistit na jejich základě kvalifikovaná rozhodnutí. Pro snadnější pochopení a implementaci datové kvality klíčových dat v podniku existuje Master Data Management (MDM), který popisuje takové způsoby práce s klíčovými daty, které vedou ke zvýšení jejich kvality. MDM není jen soubor SW nástrojů, ale i způsobů chování lidí v podniku. Jedním z prostředků naplnění MDM (jak po technické tak business stránce) je respektování jasně daného způsobu pravidel (Use Cases ? Případů užití), které jsou popsány v druhé části této práce.

NAFTA a EU: regionalismus jako nástroj hospodářské politiky
Khalifa, Marian ; Cihelková, Eva (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent) ; Šrein, Zdeněk (oponent) ; Sklenka, Miloš (oponent)
Celosvětový vzestup regionalismu na přelomu 80. a 90. let minulého století, vyvolaný rozpadem bipolárního uspořádání, v sobě přinesl výraznou alternativu k dosavadnímu multilateralistickému pojetí obchodních vztahů v rámci světové ekonomiky. Předkládaná disertační práce si za základ konkrétního zkoumání tohoto jevu bere teoretická východiska s ním spojená a při postupném odkrývání selektivně zacílených oblastí srovnává hospodářské politiky vybraných integračních seskupení. Sledování regionalismu jako nástroje hospodářské politiky státu vedoucí k liberalizaci ekonomických vztahů se dnes již může jevit jako nedostačující; při rozmanitosti cest, které při svých integračních zapojeních jednotlivé státy volí, se mnohem prospěšnějším zdá být pohled do jejich motivací, a zejména pak výsledků, které v jejich důsledku zaznamenaly. Na konkrétním příkladu Evropské unie a Dohody o severoamerickém volném obchodu, NAFTA, se tato doktorská disertační práce o takovou komparaci pokouší. S využitím vesměs zahraničních informačních pramenů autor vychází z jejich odlišných základů a poukazuje na shodná i rozdílná specifika mezi nimi. Sociálně tržní principy praktikované Evropskou unií jsou vystavovány srovnávacímu tlaku ryze tržního pojetí, jež severoamerickému integračnímu seskupení NAFTA přirozeně vtiskly Spojené státy a jež svojí výkonnostní převahou vybízí k určité "poločasové" sebereflexi na straně Evropské unie. V této disertační práci však nejsou obsaženy pouze ekonomické souvislosti vyplývající z takového srovnání. Detailnější pohled je věnován současnému stavu a dynamice transatlantických vztahů jako možnému předstupni jejich případného integračního vyústění. Oblast předkládaného zkoumání, která se ještě před několika lety zdála být pro zdejší prostředí vzdálenou, se v důsledku jeho nedávného integračního zapojení stává stále bližší. Je tomu tak jednak díky vlastním úkolům a povinnostem z tohoto zapojení vyplývajících a jednak pro inspiraci, jež může být obsažena v hospodářských politikách jiných států praktikujících jejich doposavad efektivní formy.

Vývoj příjezdového cestovního ruchu v ČR a jeho vliv na národní hospodářství
Rücklová, Alena ; Fischer, Jakub (vedoucí práce) ; Votoček, Luboš (oponent)
Díky svému dynamickému rozvoji, kterým cestovní ruch prochází od konce druhé světové války až do dnešních dnů, se toto odvětví stalo jedním z nejdůležitějších exportních odvětví, svým významem se řadí na úroveň automobilového či ropného průmyslu. Zejména pro menší země, které nedisponují významným nerostným bohatstvím či množstvím jiných lehce zpeněžitelných výstupů (takovou zemí je i Česká republika), je cestovní ruch důležitou součástí národního hospodářství, zdrojem příjmů i zdrojem pracovních míst. Spolu s rozvojem cestovního ruchu se do popředí dostává statistika cestovního ruchu, jejímž cílem je kvantifikovat přínos cestovního ruchu k národnímu hospodářství a poskytovat kvalitní informace, které se stávají nástrojem řízení tohoto odvětví. Cílem předkládaného materiálu je podrobné představení dostupných statistik, které jsou v rámci problematiky cestovního ruchu v České republice sestavovány, a použití vybraných statistických metod k bližší analýze některých problémů. K analýze rozpočtu České centrály cestovního ruchu v souvislosti s výkony příjezdového cestovního ruchu je použita korelační analýza, zhodnocení sezónnosti je provedeno pomocí analýzy časových řad a shluková analýza je použita k roztřídění nejvýznamnějších zdrojových oblastí do skupin dle vybraných kritérií.