Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zkušenosti homosexuálních učitelů a učitelek na českých základních školách
Polách, Dominik ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Vozková, Anna (oponent)
Bakalářská práce "Zkušenosti homosexuálních učitelů a učitelek na českých základních školách" hledá odpověď na otázku, jak homosexuální učitelé nakládají ve své pedagogické praxi se svou sexuální orientací. Od tohoto se poté odvíjí další otázky, a to především, jak vnímají homosexuální vyučující svou sexuální orientaci ve vztahu k pedagogické praxi, jak moc jsou otevření homosexuální vyučující v pracovním prostředí se svou orientací, zda jsou v této otevřenosti rozdíly ve vztahu ke kolegům, k žákům a k rodičům žáků a jestli se homosexuální vyučující potýkají v pracovním prostředí s nějakými problémy souvisejícími s jejich orientací. V teoretické části práce se věnuji základním faktům a terminologii, související s problematikou sexuality a s problematikou pedagogické profese. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum formou rozhovorů s devíti informanty. Na základě tematické analýzy bylo zjištěno, že homosexuální vyučující jsou se svou sexuální orientací spíše otevření a s projevy homofobie se setkávají spíše ojediněle. Homosexuální vyučující si uvědomují skutečnost, že otevřeností mohou zmírnit výskyt homofobie v řadách studujících a zároveň přímo či nepřímo podpořit studující, kteří si coming outem procházejí. Velkou roli v otevřenosti hraje ovšem vedení spolu se vztahy v pedagogickém...
Analýza procesů a zakázek v rámci konverzací online mentoringové poradny "S barvou ven"
Zoubková, Pavlína ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Předkládaná práce se zabývá analýzou konverzací, které vznikají v rámci online mentoringové poradny S barvou ven, jejíž cílovou skupinou jsou především mladí lidé procházející procesem coming outu. V teoretické části se věnuji popisu poradny, společenské atmosféry, která panuje kolem problematiky osob s menšinovou sexuální orientací, objasnění mentoringového vztahu a jeho důležitosti v životě dospívajících a popisem samotného procesu coming outu. Empirická část pojednává o kvalitativní analýze devatenácti konverzací. Z výsledků analýzy vyplynulo, že klienti/ky vstupující do poradny, užívají konverzaci s mentorem/kou k naplňování rozličných potřeb od nutnosti sdílet své pocity či zkušenosti až k touze nalézt v mentorovi svého "kamaráda" a společníka. Výsledky druhé části analýzy poskytují orientační přehled zakázek, s nimiž klienti/ky do poradny přicházejí, i to, kdy a proč zakázka nemohla být naplněna, kdy naplněna byla nebo kdy došlo k její proměně, aby k naplnění mohlo dojít. Výsledky také ukazují práci se zakázkami skrytými. A v neposlední řadě lze v přehledu výsledků nalézt to, že mentoři/ky užívají širokou paletu otázek, nabízí informace či zprostředkovávají klientům/kám například pocit sounáležitosti nebo naději, nebo nabízí svou vlastní zkušenost.
Coming out homosexuálů v souvislosti s vírou v Boha
PÁNKOVÁ, Bára
Účelem bakalářské práce je seznámit se s problematikou coming outu věřících homosexuálních osob. Teoretická část se zabývá definicí homosexuality a pohledu na ní z hlediska různých oborů. Následuje praktická část, která se zaměřuje na analýzu dotazovaných respondentů, kteří se snaží popsat svůj vztah k Bohu, k církvi a zejména vypodobnit pocity, které dennodenně prožívají v konfrontaci se svou menšinovou sexuální orientací.
Homosexualita jako zdravotně-sociální problém
LEDREROVÁ, Pavla
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké jsou náročné životní situace homosexuálů a problémy, které tyto situace přinášejí. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji teoretickým východiskům pro zadané téma. Zaměřuji se na definování homosexuality jako takové, rozděluji homosexualitu v průběhu dějin, dále se zabývám jejím přijetím v různých státech, definuji pojem coming out, popisuji vlivy prostředí a výchovy na homosexualitu. Dále se zaměřuji na pojem diskriminace, definuji ho a vymezuji vzhledem k homosexualitě. V poslední kapitole teoretické části práce popisuji obtížné životní situace homosexuálů. Popisuji zde homosexualitu jako takovou a další dílčí problémy a situace, se kterými se homosexuálové setkávají. Mezi takové problémy patří například registrované partnerství, dárcovství krve nebo nemoci, které jsou s homosexualitou spojeny. Praktická část vymezuje výzkumný problém, výzkumné cíle a výzkumné otázky. Cílem výzkumné části je tedy zjistit náročné životní situace u homosexuálů a problémy, které situace přinášejí. Pokusila jsem se citlivě popsat životní zkušenosti homosexuálů, věnovala jsem se i velmi citlivým stránkám života včetně vyrovnávání se s vlastní orientací, otázky sexu i partnerských vztahů. Situace jsem hodnotila ze zdravotního i sociálního pohledu. Byl zde použit výzkumný design zakotvené teorie a metoda otevřeného kódování. Při sběru dat byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumné šetření bylo vedeno s osmi informanty, kteří odpovídali na předem stanovené okruhy otázek, které se doplňovaly dle potřeby. V rámci výzkumného šetření bylo stanoveno osm okruhů, které vznikly na základě seskupení nejzásadnějších pojmů výzkumu, ty jsou podrobně specifikovány ve výsledcích výzkumu. Jako nejtěžší životní situace byly hodnoceny tyto: přiznání se informanta rodině a smíření se sám se sebou, obecně partnerské vztahy a diskutované registrované partnerství. Dle mého názoru bylo pro většinu z nich nejtěžší dokázat přiznat svou sexuální orientaci rodině a postavit se čelem svému já.
Coming out - analýza mentoringových konverzací
Jičínská, Lucie ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Tato kvalitativní práce je zaměřena na problémy související s neheterosexuální orientací, které řeší mladí lidé ve věku 12-18, kteří vstupující do online poradny S barvou ven. Tyto problémy nejčastěji souvisely s procesem coming out, kterým neheterosexuální lidé nejčastěji procházejí právě v období dospívání. Data pro tento výzkum byla získána přímo z konverzací poskytnutých výše zmíněnou poradnou a následně byla provedena tematická analýza. V teoretické části byl popsán vývoj sexuální a s ní související genderové identity, přičemž jsem se zaměřila hlavně na období adolescence. Uvedeny byly také informace týkající se LGBT osob a samostatná kapitola byla věnována samotné problematice coming outu. V praktické části byla následně provedena tematická analýza chatových konverzací. Na jejím základě byly identifikovány 4 kategorie témat - vnitřní coming out, vnější coming out, reakce na coming out a partnerské vztahy.
Trans* identita a rodičovství v České republice
Vostárková, Lucie ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkušenostmi a představami o rodičovství trans* osob v kontextu jejich identity. Vycházím především z feministických teorií a konstruktivistického paradigmatu, přičemž výzkum byl realizován pomocí polostrukturovaných rozhovorů. V teoretické části vymezuji základní pojmy a koncepty, o které se opírá má práce. Zaměřuji se na konceptualizaci trans* identit, na pojímání transsexuality v českém medicínském a sociálně- právním diskurzu a také na jejich limity z pohledu genderové perspektivy. Dále představuji partnerské a sexuální vztahy trans* osob, čímž se následně dostávám k samotnému rodičovství v kontextu trans* identit. Nakonec se zabývám procesem coming-outu, a to především se zaměřením na potomky. V rámci analytické části mě zajímá postoj trans* osob ke znemožnění reprodukční funkce jako zákonné podmínce změny pohlaví, jaké způsoby reprodukce a cesty k rodičovství volí, na jaké překážky narážejí v kontextu rodičovství a jakými způsoby praktikují svou rodičovskou roli. Klíčová slova: gender, trans* identita, heteronormativita, homofobie, transfobie, limity identity, coming-out, rodičovství, rodičovská role, děti
Dětská kniha jako možný nástroj výchovy k toleranci homoparentálních rodin
Michálková, Lenka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem "Dětská kniha jako nástroj výchovy k toleranci homoparentálních rodin" se zabývá homoparentálními rodinami, prevencí homofobie a obsahovou analýzou dětských knih, které obsahují téma gay rodičovství. Cílem diplomové práce je seznámit učitele i širokou veřejnost s tématem homoparentálních rodin a představit knihy, které mohou pomoci k porozumění alternativního rodinného uspořádání. Teoretická část je rozdělena do pěti hlavních kapitol, které popisují nejdůležitější pojmy spojené s tématem diplomové práce. První kapitola je věnována sexuální orientaci, historii homosexuality a příčinám vzniku homosexuality. Je zde uvedena řada různých názorů od autorů, kteří se tématem zabývali nebo stále zabývají. Druhá kapitola popisuje rozdíl v manželství a registrovaném partnerství. Ve třetí kapitole jsou formulována různá pojetí rodiny, kritéria "normální rodiny" a genderové rozdělení rolí. Homoparentálním rodinám, výchově dětí a homofobii je věnována čtvrtá kapitola a pátá se zabývá tím, co dětem přináší četba knih a k čemu jsou dětské knihy pro vývoj a výchovu dítěte důležité. Praktická část diplomové práce je zaměřena na obsahovou analýzu dětských knih s homoparentální problematikou, dostupných v České republice. Cílem praktické části je zjistit využitelnost obsahu vybraných dětských...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.