Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
LGBT+ jako téma ve výuce cizích jazyků v českých školách
Polách, Dominik ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Diplomová práce "LGBT+ jako téma ve výuce cizích jazyků v českých školách" se zabývá problematikou integrace témat související s LGBT+ a genderem do výuky jazyků. Práce navazuje na předchozí výzkumy v oblasti LGBT+ ve školách a konkretizuje je. Prostřednictvím kvalitativní studie formou polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími cizích jazyků na českých základních a středních školách jsou hledány odpovědi na otázky, jak jsou ve školách zapracovaná do výuky cizích jazyků LGBT+ a gender témata a jakým způsobem se v hodinách cizích jazyků s těmito tématy pracuje. Zkoumán je i pohled vyučujících na integraci těchto témat do jazykové výuky a možné problémy, které mohou při integraci těchto témat do jazykové výuky nastat. Bylo zjištěno, že ve většině případů tato témata vyvstávají v hodinách cizích jazyků spontánně, obvykle ze strany studujících, pro které je tato problematika aktuální a zajímavá. Vyučující vnímají určité nedostatky v učebních materiálech, co se týče zapracování těchto témat, zapracování kurikulu jim však přijde v rovině obecného tématu tolerance a respektu dostatečné. A právě v návaznosti na téma tolerance a respektu považují integraci LGBT+ a gender témat do jazykové výuky za smysluplnou. Vyučující na základních školách se také občas potýkají s projevy homonegativity ze strany...
Zkušenosti homosexuálních učitelů a učitelek na českých základních školách
Polách, Dominik ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Vozková, Anna (oponent)
Bakalářská práce "Zkušenosti homosexuálních učitelů a učitelek na českých základních školách" hledá odpověď na otázku, jak homosexuální učitelé nakládají ve své pedagogické praxi se svou sexuální orientací. Od tohoto se poté odvíjí další otázky, a to především, jak vnímají homosexuální vyučující svou sexuální orientaci ve vztahu k pedagogické praxi, jak moc jsou otevření homosexuální vyučující v pracovním prostředí se svou orientací, zda jsou v této otevřenosti rozdíly ve vztahu ke kolegům, k žákům a k rodičům žáků a jestli se homosexuální vyučující potýkají v pracovním prostředí s nějakými problémy souvisejícími s jejich orientací. V teoretické části práce se věnuji základním faktům a terminologii, související s problematikou sexuality a s problematikou pedagogické profese. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum formou rozhovorů s devíti informanty. Na základě tematické analýzy bylo zjištěno, že homosexuální vyučující jsou se svou sexuální orientací spíše otevření a s projevy homofobie se setkávají spíše ojediněle. Homosexuální vyučující si uvědomují skutečnost, že otevřeností mohou zmírnit výskyt homofobie v řadách studujících a zároveň přímo či nepřímo podpořit studující, kteří si coming outem procházejí. Velkou roli v otevřenosti hraje ovšem vedení spolu se vztahy v pedagogickém...

Viz též: podobná jména autorů
3 Polach, David
3 Polách, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.