Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Genderová analýza dokumentů určených k eliminaci sociálního vyloučení
Popelková, Veronika ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
P edložená diplomová práce se zabývá fenoménem sociálního vylou ení v pojetí genderu, jako základního organiza ního principu spole nosti. Tento koncept eší na svém území st edo eská obec Kralupy nad Vltavou, a to v rámci písemných dokument , které byly k ú elu boje se sociálním vylou ením vytvo eny jako nástroj. Dokumenty se zabývají sou asným stavem a možnostmi ešení tak, aby došlo k postupné eliminaci negativních jev se sociálním vylou ením souvisejících, ve všech sférách života obyvatel a obyvatelek m sta, pokud jsou se sociálním vylou ením, i n kterou z jeho složek konfrontovány/i. Metodou kritické genderové kvalitativní obsahové analýzy se snažím zjistit, jak se gender v p edložených dokumentech projevuje a do jaké míry jsou tyto dokumenty genderov stereotypní. V teoretické ásti se zam uji na oblast sociální práce, která je jako obor siln genderována, a to od doby svého vzniku, kdy se neustále potýká s problémy tzv. p irozen ženského oboru lidské existence. Klí ová slova sociální vylou ení, intersekcionalita, bezdomovectví, instituce, sociální za le ování, etnicita, nebezpe í, gender, žena, muž
Určování pohlaví u fenotypově nerozlišitelných druhů ptáků na příkladu kalouse ušatého (Asio otus)
Hlasivcová, Kristýna ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Cílem diplomové práce je zpracovat možnosti určování fenotypově nerozlišitelných druhů ptáků na příkladu kalouse ušatého (Asio otus). Oproti jiným druhům sov je tento druh poměrně málo zkoumaný a doposud hledání rozdílů mezi pohlavími nevedlo ke kvantifikovaným výsledkům. Pozornost je věnována charakteristice ptáka nebo mechanismům zbarvení peří. Tato práce představuje metody a zpracovává výsledky zkoumání zbarvení sexuálního dimorfismu. Soustředí se na rozdíly v barvě některých per, jakými jsou křidélko, sekundární letka a spodní část křídla. Z těchto jednotlivých částí práce dále vyhodnocuje barevné rozdíly v pohlaví a navrhuje řešení, které by mohlo pomoci při výzkumu týkajícího se rozpoznání pohlaví kalouse ušatého.
Role muže v současných partnerských vztazích
Remešová, Eliška ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Diplomová práce "Role muže v současných partnerských vztazích" se zabývá konceptem mužství s důrazem na oblast partnerských vztahů. Konkrétně se věnuje vývoji identity a specifikům mužské identity, maskulinitě a možným vývojovým cestám k mužství. Dále popisuje základní charakteristiky partnerských vztahů a specifikuje roli muže v nich. V empirické studii je pomocí kvalitativní metodologie mapována mužská perspektiva partnerských vztahů a zaměřuje se především na to, jak vnímají muži partnerský vztah, ve kterém se nacházejí, a svou roli v něm. Této studie se účastnilo padesát mužů nacházejících se v době realizace studie v partnerském vztahu, kteří vyplňovali poloprojektivní dotazníky, jmenovitě Nedokončené věty a Partnerský život a jeho části. Výsledky výzkumu bez nároku na jakákoliv zobecnění uvádějí kategorie partnerského vztahu včetně jejich popisů z pohledu dotazovaných mužů a přehled činností, které v rámci partnerského vztahu muži vykonávají. Klíčová slova Muž, identita, gender identita, maskulinita, partner, partnerský vztah
Gender v mediální praxi aneb ženy a muži v reklamě
Říhová, Aneta ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Horák, Vít (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zobrazování žen a mužů v reklamě. Konkrétně je pozornost věnována současné televizní reklamě vysílané v České republice. Téma je nejprve popsáno z teoretického hlediska, které tvoří základ pro vlastní výzkum a seznamuje čtenáře se současným stavem poznání v dané oblasti. Vlastní výzkum je realizován ve dvou rovinách. Pro analýzu obsahů reklam je užita kvantitativní obsahová analýza, která odkrývá, že se v reklamách stále objevují určité genderové stereotypy, i když se objevuje i jistý posun ve snaze o vyrovnání v některých oblastech. Analýza je provedena na souboru reklam získaných z běžného televizního vysílání na jaře roku 2011. Druhý pohled na problematiku je zjišťován skrze hloubkové rozhovory s vybranými respondenty. Tato metoda umožňuje popsat vnímání zobrazování žen a mužů v reklamě a názory příjemců televizních reklam. Věková struktura dotazovaných se pohybuje v rozmezí 25-45 let, rovnoměrně jsou zastoupeni muži i ženy různého vzdělání. Percepci reklam a názory respondentů ovlivňuje především pohlaví dotázaných a jejich zainteresovanost v mediální problematice.
Mužská emancipace jako proces hledání identity
Petr, Josef ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Uhl, Michal (oponent)
V této práci bych rád představil model mužské emancipace, jako proces "osvobozování" mužů od zažitých stereotypů o mužích a maskulinitě. Mužská emancipace je především vnitřním procesem hledání mužské identity, která je syntézou reflexe pohlaví jako biologické predispozice a genderu jako kulturní konstrukce. Koncept mužské emancipace je jednou z možných odpovědí na současnou krizi mužské identity, a skrývá se různou měrou v různých podobách mužského hnutí, jehož základní typologii jsem rozšířil o kometář k "emancipačnímu potenciálu" jednotlivých hnutí. V opozici proti feministickým ideálním typům nového muže či androgyna jsem postavil realistický ideální typ emancipovaného muže, který neusiluje o syntézu vlastností, které jsou tradičně považovány za femininní a maskulinní, ale především o ucelenou, konzistentní a originální osobnost. V poslední části práce prezentuji výstupy z mého výzkumu "Co muži říkají", ve kterém jsem analyzoval výroky, zaznamenané v zápisech z mužských skupin Ligy otevřených mužů a zasazuji je do teoretických souvislostí. Výstupem z tohoto výzkumu je popsání čtyř motivačních kategorií, které motivují muže k účasti na těchto skupinách, a stručný popis některých zásadních témat, které se na mužských skupinách často objevují.
Aktuální problémy výkaznictví malých a středních podniků
Polák, Martin ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Cardová, Zdenka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku výkaznictví malých a středních podniků podle IFRS pro SME. Cílem je zhodnotit výhody a nevýhody tohoto výkaznictví v českém podnikatelském prostředí. V diplomové práci v úvodu nastiňují základy výkaznictví podle českých účetních pravidel a pravidel IFRS pro SME. Praktickou část věnují převodu z výkazů sestavených podle českých účetních standardů na IFRS pro SME u stavební společnosti, která podle definice Evropské komise spadá do kategorie středních podniků. Při porovnání obou typů výkaznictví jsem dospěl k závěru, že výkazy sestavené podle IFRS pro SME mají jednoznačně větší vypovídací schopnost než výkazy sestavené podle českých účetních pravidel. Ačkoliv jsem dospěl k závěru, že IFRS pro SME jsou těmi lepšími výkazy, může být použitelnost pro některé typy účetních jednotek zbytečná nebo dokonce obtěžující. Typem takové účetní jednotky může být například firma, kde není odděleno vlastnictví firmy od jejího manažerského řízení.
Kognitivní predispozice dané mírou maskulinity a femininity mozku
PIXA, David
Diplomová práce se zabývá problematikou kognitivních predispozic v závislosti na pohlaví a individuální míře maskulinity / femininity. Studie vychází z hypotézy, že ženy a muži [analogicky femininí a maskulinní jedinci], zpracovávají informace různým způsobem a užívají odlišných kognitivních strategií {--} jinak myslí, vnímají, řeší úkoly a rozhodují se.
Role muže ve společnosti pohledem současných mladých žen
VOHRADSKÁ, Pavla
Práce je zaměřena na roli muže ve společnosti z pohledu dnešních žen. Jejich postavení a postavení žen. Rozdíly mezi muži a ženami.
Společenská odpovědnost malých a středních firem
Manová, Dana ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Černá, Iva (oponent)
Práce se zabývá vztahem malých a středních firem ke koncepci společenské odpovědnosti firem jako podpůrného nástroje podnikového řízení pomáhajícího ke stabilitě firmy, zlepšení dobrého jména podniku a jako nástroj k zvýšení konkurenceschopnosti, který je ale malými a středními firmami opomíjen a nepovažován za podstatný. Zkoumáno a oveřováno kvalitativním výzkumem se třemi firmami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.