Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 155 záznamů.  začátekpředchozí126 - 135dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Otočný sloupový jeřáb plnícího vozu koksárenské baterie
Hurník, Štěpán ; Plachký, Pavel (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem řešení otočného sloupového jeřábu plnícího vozu koksárenské baterie, který slouží k práci s kusovými břemeny, opravám a údržbě plnícího vozu a čištění stoupaček baterie. V první části této práce byla zvolena daná koncepce řešení. U této koncepce byla navrhnuta hlavní ocelová konstrukce jeřábu, která byla následně zkontrolována pevnostní analýzou pomocí MKP programu I-DEAS NX 11. Dále byl s využitím zadaných parametrů uskutečněn výpočtový návrh hlavních součásti zdvihového a pojezdového mechanismu. Závěrem této práce je uvedeno shrnutí výsledků zadaných cílů. Přílohu této práce tvoří výkres celkové sestavy jeřábu.
Hnací ústrojí tříválcového řadového vznětového motoru
Kovář, Pavel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a porovnáním tří variant klikového hřídele řadového vznětového motoru pro užitková vozidla. Zaměřuje se na práci s programy na modelování ve 3D a následnou analýzu navržených modelů hřídele tak, aby byl schopen pracovat v těžkých podmínkách, kterým je vystaven. Součástí návrhu hřídele je výpočtová modální analýza navržených klikových hřídelů a pevnostní analýza.
Návrh geometrie kontejneru pro skladování ropných produktů
Bezděk, Lukáš ; Nekvasil, Richard (oponent) ; Létal, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem uskladňovacího kontejneru typu ISO 1CC pro ropné látky. Kontejner je navržen v souladu s normami ISO. Tyto standardy předepisují nebo omezují některé rozměry kontejneru, jiné rozměry jsou odvozeny od konkrétního účelu nádoby. Navrhovaný kontejner je považován buď za přepravní kontejner (tj. když je prázdný), anebo za stacionární zásobník (tj. když je naplněný). Proto jsou podmínky zatížení v prvním případě dané normou ISO pro přepravní kontejnery a ve druhém případě normou ČSN EN pro netopené tlakové nádoby. Cílem je navrhnout a zhodnotit různé provedení kontejnerů pomocí analýz v MKP (metodou konečných prvků).
Vidle pro manipulaci s kulatinou
Seďa, Marek ; Juřík, Josef (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem vidlí pro manipulaci s dřevěnou kulatinou jako přídavné zařízení pro traktor Zetor Forterra o zadané nosnosti 1200 kg. Práce je zaměřena především na konstrukční návrh rámu a čelistí vidlí, hlavní potřebné výpočty a v neposlední řadě pevnostní kontrolu navržené konstrukce. V práci je taktéž podrobně řešen i přímočarý hydromotor sloužící k rotačnímu pohybu čelistí vidlí včetně výpočtu. Dále jsou zde návrhové výpočty a pevnostní výpočty čepů. Je taktéž zkontrolována stabilita stroje. Pevnostní analýza je provedena pro různé zatěžovací stavy rámu i čelistí metodou konečných prvků. Jako další část práce je zhotovení veškeré výkresové dokumentace.
Hydraulické posunovače
Pavelka, Roman ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem hydraulického posunovače. Dále práce pojednává o možných konstrukčních řešeních. Součástí práce je výpočet hydraulického posunovače pro parametry: maximální tlačná síla je 60 kN, rychlost pracovního posuvu je 0,1 m.s-1. Součástí práce je pevnostní analýza zpracovaná MKP programem I-DEAS. Další část práce se zabývá návrhem hydraulického obvodu pro pohon posunovače. V závěru práce jsou uvedeny možné náhrady hydraulického posunovače mechanickým systémy.
Ojnice plynového vidlicového šestnáctiválce
Laštovica, Karel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem ojnice stacionárního motoru, její napěťovou analýzou a stanovením bezpečnosti. Práce je rozdělena na několik částí. Na začátku je krátká rešerše konstrukce ojnic a popis motoru. Poté jsou stanoveny hlavní rozměry pístní skupiny a ojnice a je vytvořen její 3D model. Dále jsou vypočítány síly v klikovém mechanismu působící na ojnici. Následující část se zabývá napěťovou analýzou vytvořeného modelu pomoci MKP a ze získaných hodnot napětí je ve vybraných místech ojnice stanovena bezpečnost k mezi únavy. V závěru jsou shrnuty dosažené výsledky z analýzy napětí a ze stanovené míry bezpečnosti.
Analýza kostry synchronního generátoru
Marada, Ondřej ; Střelková, Radka (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na ověření funkčnosti synchronního generátoru malé vodní elektrárny v případě změny pracovní polohy stroje. Funkčnost se posoudí na základě vyšetření deformací a napjatosti kostry generátoru pro stávající provoz (s vertikální osou rotace generátoru) a následně pro modifikovaný provoz (s horizontální osou rotace). To se provede jednak na statickém skořepinovém modelu pomocí metody konečných prvků a následně na zjednodušeném dynamickém modelu.
Výkyvná kliková náprava nákladního vozidla
Holbík, Ondřej ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vypracováním konstrukčního návrhu výkyvné klikové nápravy nákladního automobilu pro podvozek 4x4 bez redukcí v kolech. Studie obsahuje konstrukční a výpočtovou část. Konstrukční část zahrnuje návrhy hlavních konstrukčních částí nápravy, mechanismu odpružení a řízení nápravy. Výpočtová část se zabývá napjatostní analýzou za využití metody konečných prvků. Předmětem analýzy je skříň ramene klikové nápravy. Tato skříň je hlavní částí navrhnutého konstrukčního řešení.
Powertrain of racing Wankel rotary combustion engine.
Blažo, Marek ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
The main aim of master’s thesis was to handle the computing proposal and the construction design of the powertrain of racing Wankel rotary engine with 300 kW power output and in the case of 9000 speed per minute. On the basic of these values was made the primary design of the rotary engine, design of the eccentric shaft and rotor housing. Mechanical stress and torsional vibrations of the eccentric shaft were analyzed by using the course of indicator diagram.
Optimalizace konstrukce rámu vozidla Formule Student
Krkoška, Kamil ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vypracovat optimalizovaný návrh rámu Formule Student. Základním požadavkem nové konstrukce bylo, aby splňovala nejnovější pravidla soutěže Formula Student/SAE a také lépe plnila řadu dalších požadavků, které jsou na ni kladeny. V práci je uveden přehled nejdůležitějších pravidel a také zhodnocení předcházejících konstrukcí rámu. Následně je popsán postup při návrhu nového rámu a jeho výpočtová analýza pomocí MKP systému. Důraz je kladen především na výpočet torzní tuhosti. Výsledky výpočtů jsou porovnány s předchozími variantami i s hodnotami vozu Formule Ford. Rovněž jsou uvedena doporučení a další možnosti ve vývoji rámu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 155 záznamů.   začátekpředchozí126 - 135dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.