|
Podnikatelský plán - produkce biopaliv
Dostal, David ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Barton, Monika (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce Podnikatelský plán - produkce biopaliv je vytvoření podnikatelského plánu na založení společnosti na produkci dřevěných pelet nedaleko Čáslavi a ověření životaschopnosti tohoto záměru. Teoretická část je zaměřena na specifika malých a středních firem a zásady zpracování podnikatelského plánu. V závěru teoretické části jsou popsány metody hodnocení úspěšnosti projektu. V praktické části je již zpracován samotný podnikatelský plán se všemi náležitostmi, které by podnikatelský plán měl obsahovat.
|
|
Analýza konkurence
ŘEŘÁBEK, Tomáš
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu konkurence společnosti Zeelandia na českém trhu. V literárním přehledu je uvedena problematika týkající se situační analýzy, konkurence, analýzy konkurence, SWOT analýzy, SW analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil. V praktické části je vypracován seznam konkurentů, srovnání finančních ukazatelů, stanovení tržních podílů, SW analýza s bodovým ohodnocením, vytipování klíčových silných a slabých stránek a následné celkové vyhodnocení.
|
|
Systém řízení a konkurenceschopnost maloobchodu
PIHEROVÁ, Jitka
Diplomová práce na téma Systém řízení a konkurenceschopnost maloobchodu se zaměřuje na systém řízení, spokojenost zákazníků, vztahy s dodavateli a odběrateli a analýzu konkurence firmy Jana Vohryzková, která používá obchodní název: Vítěz, prodejna sportovních pohárů a trofejí. První část se zabývá teoretickým základem nutným k vypracování analýzy konkurence, vztahů k zákazníkům, dodavatelům a odběratelům. Druhá část se věnuje charakteristice maloobchodu, analýze vztahu s dodavateli a odběrateli, systému péče o zákazníky, spokojenosti zákazníků a analýze konkurence. Charakteristika maloobchodu je změřena na vývoj firmy, dispoziční řešení prodejní jednotky, zařízení prodejní jednotky, šíři sortimentu a prodej zboží. Firma se zabývá prodejem v klasickém i v internetovém obchodě. Tržby z e-shopu tvoří 58% celkových tržeb a tržby na prodejně 42% celkových tržeb. Analýza konkurence je tedy rozdělena na dvě části: analýza konkurence obchodu a analýza konkurence internetového obchodu. Součástí práce jsou dotazníková šetření zaměřená na spokojenost zákazníků obchodu a spokojenost zákazníků e-shopu. Tyto dotazníky zákazníci vyplňovali v období šesti měsíců. V této době navštívilo obchod 62 zákazníků, z nichž 47 dotazník vyplnilo. Dotazník tedy vyplnilo 75,81% zákazníků. Z celkového počtu 76 přijatých internetových objednávek, byl dotazník vyplněn 58 zákazníky. Tento dotazník vyplnilo 76,32% zákazníků e-shopu. Výstupem diplomové práce jsou návrhy na udržení a zlepšení konkurenční pozice firmy na trhu a zvýšení spokojenosti zákazníků obchodu i internetového obchodu.
|
|
Analýza vnějšího prostředí vybraného podniku
ŠANDOR, Pavel
Cílem této diplomové práce bylo, na základě odborné literatury, vlastních poznatků a získaných informací o trhu, vypracovat analýzu vnějšího prostředí firmy vybraného podniku. K výsledkům jsem došel pomocí STEP analýzy, Porterova modelu, analýzy konkurence a SWOT analýzy. Pomocí STEP analýzy jsem se snažil vymezit faktory, které mohou podnik ovlivňovat, i když se nachází vně podniku. Na základě Porterova modelu jsem zanalyzoval pět konkurenčních sil, které mají na náš podnik vliv, a to noví konkurenti, dodavatelé, odběratelé, substituty a konkurenční ring. Analýzou konkurence jsem posoudil, které firmy, zabývající se kovovýrobou a zámečnictvím, jsou přímými konkurenty firmy a mohou představovat jejich potencionální hrozbu. Metodou SWOT analýzy jsem posuzoval vnitřní silné a slabé stránky podniku a vnější příležitosti a ohrožení. Základem bylo nalezení vhodných faktorů a poté stanovení jejich důležitosti pomocí metody párového srovnávání. Na závěr jsem provedl zhodnocení dat, na jejichž základě jsem vypracoval doporučení pro budoucí vývoj podniku a navrhl jsem vhodné strategie. Těmito strategiemi byly strategie rozvoje trhu, strategie proniknutí na trh, strategie vytváření konkurenční výhody cestou nízkých nákladů a strategie soustředné diverzifikace.
|
| |
|
Marketingová strategie v oblasti regenerace, výživy a sportovního tréninku
Boháčová, Martina ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit pro účely nově vznikajícího podniku v Brandýse nad Labem-Staré Boleslavi, který chce podnikat v oblasti regenerace, výživy a sportovního tréninku, zda je na daném trhu prostor pro nový podnik, jaké je chování spotřebitelů na trhu, jaká jsou jejich přání a potřeby. K těmto účelům slouží analýza konkurence a dotazníkové šetření spotřebitele v dané oblasti. Dalším cílem je stanovit podniku marketingové cíle a navrhnout marketingovou strategii zakládající se na marketingovém mixu. Tato praktická část je doplněna teoretickými východisky s důrazem na marketingové koncepce, plánovací etapu marketingové strategie, marketingová rozhodnutí v maloobchodě, nákupní chování spotřebitele a marketingový výzkum.
|
|
Analýza spotřebního chování klientů lázeňského hotelu
Veselá, Zuzana ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Richter, Jiří (oponent)
Práce se nejprve zaměřuje na podstatu marketingu, marketingového výzkumu a možnosti jeho využití v praxi. V rámci teoretické části se zabývá i specifiky marketingu v oboru hotelnictví. Další kapitola je zaměřena na charakteristiku vybraného lázeňského hotelu, jeho popis, vlivy makroprostředí, marketingovou strategii a analýzu konkurence. Předmětem praktické části je analýza spokojenosti hostů v letech 2008-2009 a porovnání výsledků s výstupem z let 2004-2007. Na základě výsledků výzkumu jsou v poslední části práce uvedeny návrhy na zvýšení prosperity hotelu do budoucna.
|
|
Podnikatelský plán
Bečvarovská, Klára ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Schuster, Karel (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na Podnikatelský plán z praktického hlediska. V teoretické části se věnuji praktickým radám pro podnikatele, jaké jsou časté chyby při tvorbě plánu, jaké má plán vůbec funkce. V praktické části se věnuji expanzivní strategii ruské společnosti, která chce prostřednictvím joint venture s českou společností prorazit na český trh. Zaměřila jsem se na analýzu poptávky, segmentaci trhu, analýzu konkurence a marketingovou strategii společnosti.
|
|
SEO optimalizace webových stránek
Hemala, David ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Brdek, Vladimír (oponent)
Vypracování teoretického základu SEO optimalizace a její problematiky. Následně zakoupení domény, kde budou vytvořeny prezentační stránky firmy (Firma se zabývá prodejem krmiv pro akvarijní ryby), které se budou sledovat a optimalizovat pro vyhledávače. Celý průběh práce bude zaznamenán a vyvodí se patřičné závěry. Cílem práce je snaha o docílení větší návštěvnosti stránek a dostat web na lepší pozice ve vyhledávačích. Práce také obsahuje analýzu konkurenčních stránek.
|
|
Oceňování značky jako nehmotného majetku firmy
Šťastná, Zuzana ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Vodička, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá oceňováním značky jako nehmotného majetku firmy. Teoreticky je zde pojednáno jaký je rozdíl mezi značkou a ochrannou známkou, jaká je důležitost značky a podstata budování značky. Jsou zde popsány také oblasti, ve kterých je využíváno oceňování značky. Vybraná společnost je v praktické části podrobena několika analýzám a hodnota její značky je zjištěna pomocí metody licenční analogie.
|