|
Importance of the concept - Fair Trade for developing countries
Troppová, Simona ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent)
V této bakalářské práci popisuji proces formování a vzniku hnutí Fair Trade, způsob, jakým koncept v praxi funguje, aspekty, které na trh přináší a základní charakteristiky obchodu s nejvýznamnějšími Fairtrade komoditami. Nejprve popisuji obecně druhy produktů spadající pod Fair Trade a následně se zaměřuji na charakteristiku férového obchodu se čtyřmi nejvýznamnějšími plodinami v jeho rámci: káva, banány, kakao a bavlna. Cílem práce je především poskytnout obraz o situaci na třech různých trzích Fair Trade; ve Velké Británii, České republice a na Slovensku. Ze všeobecného popisu úspěšnosti hnutí na světovém trhu přecházím k charakteristice již zmíněných tří specifických trhů. Z této charakteristiky vyvozuji zvláštnosti fungování Fair Trade v té které zemi a následně analyzuji důvody dané situace. Ze zjištěných údajů vyhodnocuji, zda další vývoj konceptu na těchto trzích má význam i v budoucnosti, a co by se pro jeho efektivnější fungování mělo zlepšit. Na závěr stručně rozebírám obecné předpoklady úspěšného rozvoje Fair Trade ve světě.
|
|
Analýza přínosu obchodního zástupce pro vybranou firmu se zaměřením na nezávislý trh
Půčková, Kateřina ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Cílem této práce je zanalyzovat přínosy obchodního zástupce, které přináší dané firmě. Díky stáži autorky na pozici obchodního zástupce u firmy Procter&Gamble (ve spolupráci s distributorem p.k. Solvent), jež je lídrem na trhu s drogistickým zbožím, nabízí tato práce čtenářům pohled na úspěšný model osobního prodeje, jež je v této firmě využíván. První dvě kapitoly jsou zaměřeny na teoretickou část osobního prodeje a jeho organizaci. Další kapitoly jsou aplikovány na osobní prodej ve firmě Procter&Gamble (potažmo p.k. Solvent). Popisují firmy jako takové, organizaci prodeje, pilíř práce obchodních zástupců ve formě "Sedm kroků návštěv". Další části dávají praktickou ukázku z měsíce července 2010. V závěrečné kapitole zhodnocuje autorka skutečný přínos obchodního zástupce, včetně návrhů na změnu. Práce je určena zejména řídícím pracovníkům, jež uvažují o implementaci obchodních zástupců jako formu prodeje a také vedoucím managerům, jež už řídí kolektiv obchodních zástupců.
|
| |
|
Fenomén slev na počátku nového milénia
Ducháčová, Lenka ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Filipová, Vladimíra (oponent)
Cílem této bakalářské práce je výzkum chování spotřebitele v závislosti na slevových nabídkách. V teoretické části je definováno nákupní chování a druhy cen, se zaměřením na magické slovo ZDARMA. V další části je poskytnut pohled do zákulisí nízkých cen v obchodních řetězcích a představen vývoj českých obchodních sítí spolu s rostoucí nabídkou slev na českém trhu. Zvláštní kapitola je věnována slevovým portálům, novodobému fenoménu českého internetu. Praktická část shrnuje výsledky dotazníkového šetření mezi lovci slev. Na závěr je vyčíslen dopad slev na naši peněženku.
|
|
Ochrana spotřebitele při sálových prodejních akcích
Šebestík, Ondřej ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Růžička, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje průběh sálových prodejních akcí a porovnává odchylky prezentovaných fakt od skutečnosti. Dále, na základě provedeného dotazování a pozorování, zkoumá názory a zkušenosti spotřebitelů s akcemi tohoto typu. Součástí práce je také výčet způsobů, kterými se mohou návštěvníci akcí bránit v případě porušení některého z práv spotřebitelů. Cílem práce je prostřednictvím sebraných a zpracovaných dat poskytnout podklady pro predikci budoucího vývoje sálových prodejních akcí.
|
| |
|
Marketingová komunikace v cestovním ruchu
Kashkina, Katsiaryna ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Filip, Martin (oponent)
Předmětem bakalářské práce (studia a výzkumu) je firma "1000 turov" a její činnost z hlediska formování politiky prodeje na trhu turistických služeb. Cílem je nalezení způsobů zajištění a zvýšení prodeje produktů firmy v oblasti turistického ruchu, a to především na základě analýzy v rámci možností marketingové komunikace.
|
|
Analýza prodeje hudby prostřednictvím Internetu
Štencel, David ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Struska, Zdeněk (oponent)
Cílem této práce je vytvořit ucelený pohled na aktuální vývoj na trhu s hudbou, prozkoumat postavení digitální distribuce vůči distribuci v kamenných obchodech a analyzovat současné trendy v distribuci digitální hudby. Zároveň by tato práce mohla být pro čtenáře zajímavá z toho důvodu, že v češtině momentálně neexistuje aktuální publikace, která by se tímto tématem takto komplexně zabývala. Cílem první kapitoly je stručně zmapovat distribucí nehmotného zboží a služeb přes Internet. Cílem druhé kapitoly je analyzovat distribuci digitální hudby, srovnat její úspěšnost s distribucí v klasických kamenných prodejnách a prozkoumat současné trendy a možný budoucí vývoj. Cílem závěrečné kapitoly je prozkoumat služby nejvýznamnějších distributorů digitální hudby na světovém i českém trhu a poukázat také na nedostatky a možnosti pro zlepšení služeb zákazníkům.
|
|
Body image v reklamě
Pořízová, Dana ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím současného trendu -- "vysněného" body image v reklamě pro podporu prodeje. Dále se snaží prokázat, zda a jak významně body image v reklamě diktuje standardy, touhy a chování v dnešní společnosti. Tato bakalářská práce ověřuje, zda si lidé uvědomují, jak body image používaný médii k propagaci je uměle vytvořený a snaží se zjistit, zda se i přesto lidé nechají tímto body image ovlivnit.
|
| |