Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 225 záznamů.  začátekpředchozí122 - 131dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Tradice a současnost divadla na obrazovce České televize
Hocková, Alžběta ; ŠRÁMEK, Ondřej (vedoucí práce) ; Kašparovský, Roman (oponent)
Tato bakalářská práce mapuje tradici vysílání divadelních záznamů a přímých přenosů ve vysílání České televize z hlediska práce produkce. Nejprve shrnuje historii divadelního vysílání od počátku existence České televize, následně se soustředí především na vznik kanálu ČT art a první tři roky jeho existence. Podrobně rozebírá tuto problematiku na třech konkrétních případech.
Na obranu diváka
Noll, Alžběta ; Felcman, Jakub (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce Na obranu diváka se věnuje různým pohledům na vztah k divákovi. V první části analyzuje čtyři divácky úspěšné filmy - Anděl Páně 2, Ženy v pokušení, Štěstí a Rok ďábla. Z hledisek marketingo-estetického, finančního a podle délky nasazení v kinech vyplývá, že postupy, které využívají nenáročné filmy i umělecké, jsou v lecčem obdobné. V druhé části se zaměřuje na vztah institucí, které by měly být garanty vyššího umění, k divákovi. Popisuje způsoby, kterými se prezentují v 10. letech 21. století. Konkrétně jde o Státní fond kinematografie, Českou televizi a artového distributora Film Europe a dochází k závěru, že všechny výše zmíněné subjekty líčí náročnou tvorbu jako něco, co je rezervované pro elitního diváka. Ten se vyznačuje tím, že vedle toho, že je vnímavý, tak má prostředky na to, aby se soustavně vzdělával a orientoval v oblasti. Díky svému vlivu soustavně dostávají diváky do pozice nevzdělaných konzumentů. Divák se nedostává do pozice záměrně, instituce pouze zneužívají jeho neorientace, která je způsobena jeho zaneprázdněním. Česká televize a Státní fond kinematografie kategorizují diváky a náročný obsah odsouvají od běžného člověka. Ivan Hronec se svou společností Film Europe naopak vyděluje z běžných diváků elitu, která je podle něj jediným možným konzumentem vysokého umění.
Adaptace zahraničních televizních formátů v České televizi od 90. let do současnosti
Chudárková, Adéla ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Teoretickým východiskem této práce je fenomén globalizace, který pronikl do všech domén včetně mediální, jejíž součástí jsou právě televizní formáty, o kterých tato neboť v sobě mísí prvky globální a zároveň lokální kultury, kdy na základě zakoupení zahraniční licence vzniká celá řada lokálních verzí, jež jsou lokálními specifiky dané kultury. Jedná se o stále vzrůstající h počátků, spojených s formáty, rozštěpil mezi všechny žánry, včetně dramatické tvorby. Tato práce se soustředí na adaptace zahraničních televizních formátů v České televizi. Mapuje nejen vývoj tohoto trendu v jediném českém veřejnoprávním televizním médiu, ale taktéž se věnuje důvodům, které vedou ke koupi zahraničních licencí pro médium, jehož výsadou by měla být původní tvorba. Právě otázka veřejnoprávnosti a s ní se pojící specifika výběru obsahu pro toto médium jsou pilířem této diplom
Komparace českého televizního zpracovnání a prezentace letních olympijských her 2008 a 2016
Otava, Marek ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Moje diplomová práce se zabývá televizním zpracováním a prezentací olympijských her. Konkrétně jsem se rozhodnul analyzovat letní olympijské hry v Pekingu 2008 a v Riu de Janeiru 2016. Obě tyto olympiády přinesly netradiční způsob vysílání na televizních obrazovkách. Česká televize se totiž díky exkluzivnímu vlastnictví vysílacích práv a technologickému pokroku rozhodla přinést vysílání na obou televizních programech kontinuálně 48 hodin denně. První část diplomové práce se zaobírá i zevrubnou historií olympijských her, včetně jejich počátků v antické civilizaci. Z antiky se pak přesuneme do 19. století, na jehož konci přišel s myšlenkou, konat olympijské hry v moderní éře, Pierre de Coubertin. Po představení historie olympijských her se zaměříme i na vztah médií a sportu a počátkům televizního vysílání u nás. V analytické části práce si detailněji popíšeme způsob zpracování televizního vysílání při LOH v Pekingu a LOH v Riu de Janeiru. Tuto deskripci ještě podpoříme popisem dat sledovanosti zkoumaných olympiád i popisem rozdílů, ke kterým během vysílání u obou olympiád došlo. Diplomová práce tak ukáže, jak se televizní vysílání vyvíjí, což se nejlépe dokumentuje na typu této velké medializované akci, kterými olympijské hry v posledních letech jsou.
Nové formy reportážní zprávy v televizním zpravodajství
Lukašiková, Evženie ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Předložená práce se věnuje způsobu zpracování televizních zpravodajských příspěvků v případě čtyř celorepublikových televizních stanic. Na základě vlastního pozorování se snaží postihnout hlavní vývojové tendence v oblasti televizního zpravodajství. Podává přehled o zpravodajské rutině tak, jak je znázorněna v odborných publikacích a dodává i výsledky vlastního autorčina pozorování. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a praktické. První oddíl se nejprve věnuje základním součastem zpravodajství obecně, následuje detailnější pohled do zpravodajství televizního. Na závěr první části budou nastíněny vývojové trendy v televizním zpravodajství, a to v rámci vizuální a audiální složky a rovněž role reportéra v příspěvcích. Zohledněn přitom bude jak verbální projev, čili lingvistické pojetí příspěvků a vyjadřování reportérů a moderátorů, tak i stránka neverbální, čili význam reportéra jako takového a jeho úloha v rámci příspěvku. Praktická část se pak bude věnovat analýzám vybraných zpravodajských příspěvků. Opře se přitom o poznatky, získané v teoretické části, a analýza tak bude postupovat podle výše uvedených kritérií. Na základě těchto analýz se pak práce pokusí znázornit, jakým způsobem televize zpracovávají a následně zprostředkovávají události divákovi.
Válečná propaganda ve videích Islámského státu
Štíplová, Jana ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá okolnostmi vzniku teroristické organizace Islámský stát. Zaměřuje se na náboženský kontext ideologie Islámského státu a na počátky vzniku organizace. Takzvaný Islámský stát lze momentálně považovat za jednu z nejakutnějších bezpečnostních hrozeb 21. století. Válka s tzv. Islámským je současně válka mediální, válka odehrávající v médiích a celosvětovém kyberprostoru. Důležitým prostředkem v této válce je propaganda. Práce se dále věnuje především propagandě tzv. Islámského státu se zaměřením na video produkci. S přílivem brutálních videí z produkce IS se dostavila i otázka, jak s tímto materiálem mají nakládat média. Je zřejmé, že videa byla určena krom jiného právě pro média. Aby byla šířena a zhlédnuta co největším počtem příjemců. V praktické části jsou analyzována vybraná videa z produkce IS a na jejich příkladu je ukázáno, jaká témata se ve video produkci IS vyskytují a jak s videem pracuje propaganda Islámského státu.
Vliv informačních technologií na proměnu televizního zpravodajství České televize
Homolka, Jan ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Tato práce zkoumá vztah informačních technologií a zpravodajského pořadu České televize Událostí. Jejím cílem je postihnout hlavní aspekty změn ve využití informačních technologií, které v hlavní zpravodajské relaci České televize, Událostech, nastaly v období mezi lety 2007 a 2017. Práce charakterizuje televizní zpravodajství, jeho technologický vývoj a dajské televizní relace včetně Událostí. Většina teoretické část práce se zaměřuje na deskripci informačních technologií ve vztahu k televizní produkci České televize obecně i ve zpravodajské oblasti. Dále jsou definovány případy využití informačních technologií, které je možné přímo televizní zpravodajské relaci rozpoznat. Praktická část práce popisuje pořad Události v prvním týdnu let 2007 a 2017 z pohledu aplikace informačních technologií v něm, kvantitativně analyzuje jejich množství a hledá rozdíly v jejich využití mezi těmito roky. Hlavním výsledkem práce je zjištění nárůstu využití informačních technologií v Událostech o 21,38 %. Přínosem práce je i kvalitativní analýza změn v pořadu z informačních technologií.
Možné uplatnění e-Sports ve vysílání České televize
Juna, Petr ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Chladová, Marta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá otázkou případného zapojení elektronického sportu neboli e-Sportu do vysílání České televize. E-Sport je totiž velmi rychle rostoucí odvětví, které přitahuje zejména mladší část populace. Tento fenomén sledují miliony lidí po celém světě a odhaduje se, že jeho popularita bude dále stoupat. Ve Spojených státech amerických je již e-Sport zařazen mezi sportovní odvětví, která mohou svým hráčům pomoci k získání stipendia na vysoké škole, nebo snadnějšího vstupu do země. V Jižní Koreji, kde je e-Sport jedním z největších sociálních témat pak hráči mají status celebrit a letošní prezidentské volby ukázaly, jak důležitá součást kultury je progaming pro tuto zemi. I v České republice se již e-Sport vysílá, a to poměrně úspěšně na kanálu Prima COOL. Možnost zapojení jsem zvažovali na základě výzkumů, které si sama Česká televize každoročně nechává vypracovat. V otázkách průměrného týdenního zásahu a toho, jestli svým divákům nabízí pořady "odpovídající jejich vkusu a zájmům", vyšlo najevo, že oproti ostatním věkovým skupinám má Česká televize relativně nejnižší týdenní zásah i spokojenost s obsahem u diváků od 18 do 24 (respektive 35 let). Pokud by se veřejnoprávní médium k zapojení do vysílání rozhodlo, mohlo by tím zvýšit svou sledovanost mezi danou věkovou skupinou a zároveň tím...
Rozbor pořadu Máte slovo z hlediska semiotického
Dušek, Šimon ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje televizní diskusní pořad s názvem Máte slovo z hlediska jeho obsahu a struktury. Pořad je vysílaný ve veřejnoprávní České televizi na hlavní programu ČT 1. Tento pořad je specifický především svým vedením. Podstatou pořadu je spíše než diskuse vyostřený konflikt, který je napínán do co největších rozměrů. Samotná práce je rozdělena na část teoretickou a část analytickou. Teoretická část poskytuje nezbytný vědomostní základ pro samotnou analýzu, která je těžištěm této práce. V teoretické části je rozebírána pragmatická stránka jazyka, problematika argumentu, neverbální komunikace a teorie dramatu podle Gustava Freytaga. V analytické části je poté rozebírána jednak obsahová stránka pořadu a jednak struktura celého pořadu. Dominantou analytické části je komparace dvou velmi rozdílných epizod tohoto pořadu, které jsou vzájemně poměřovány. Dále je v této části rozebírána neverbální komunikace ze strany moderátorky. V závěru jsou shromážděny všechny nasbírané poznatky, které umožňují pochopení pravé podstaty pořadu Máte slovo.
Kulturní trauma invaze z roku 1968 ve vysílání České televize v letech 1990-2015
Chudomelová, Lenka ; Mlynář, Jakub (vedoucí práce) ; Šubrt, Jiří (oponent)
Práce zkoumá koncept kulturního traumatu v souvislosti s invazí vojsk Varšavské smlouvy do Československa v srpnu 1968, konkrétně se zaměřuje na vysílání České televize v letech 1990-2015, které připomíná tuto událost. Prostřednictvím analýzy rámců bylo nalezeno deset rámců specifických pro toto téma. Polovina z rámců nesla znaky kulturního traumatu, přičemž traumatické rámce byly aktéry artikulovány častěji. Vyjednávání o interpretaci této události od roku 1990 probíhalo ve třech hlavních fázích. V první fázi je srpen 1968 používán jako nástroj k distanci od předchozího režimu a stmelení občanů proti režimu. Ve druhé fázi je univerzální důležitost Pražského jara i jeho násilného ukončení upozaděna a převládá pocit překonání. V třetí fázi se událost opět stává významnou, s vydělením srpna 1969 jako specifického, též traumatického data. Události srpna 1968 byly ve vysílání používány jako paralely k aktuálním problémům (válečným konfliktům, vztahům s velmocemi i vnitropolitické situaci) a zdá se tedy, že tvoří jeden z významných kulturních referenčních bodů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 225 záznamů.   začátekpředchozí122 - 131dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.